Notă

Vara trecuta ne-am cumparat, la super-oferta bineinteles, o masa si patru scaune de fier forjat.Marfa trainica, pentru oameni cu greutate, sa pota sa stea si nasu fara stres ca o sa pupe pamantul sau sa-si sifoneze bretonul.Si nici eu nu-s chiar firava ca o papadie, deci se impunea sa mizam pe stabilitate.De fier n-am a ma plange,inca n-a cedat, dar tapisajul scaunelor a fost de tot …ma opresc,ca sunt o doamna.Cu ce a fost materialul prost(cred ca era pergament  din secolul 1 i.e.n.),cu ce a mai cantat la pian Yeti,motanul siberian de Maneciu, ne-am trezit  cu niste jerpelituri absolut nedemne de superba noastra gradina de pe malul ligheanului Pacific (asta e un lac arificial de 2/3 pe care l-a facut sotul meu avand nostalgia marii) Asa ca ne-am hotarat sa ducem blaturile de scaun la reconditionat.Le-am desmembrat si ne-am dus cu ele la atelier.

Gasim atelierul si intram optimisti.Nenea mesteru e la datorie,scrie ceva pe niste reviste;cum omu nu parea pasionat de integrale,deduc ca erau integrame.

-Buna ziua!

-Buna ziua!

Expunem noi problema:ca daca se poate sa ne tapiseze si noua patru scaune.Se poate!

-Material bun aveti,ceva mai impermeabil?

-Cum sa nu,ca suntem firma serioasa!Si scoate un petic de „piele ecologica”,adica vinilin.

-Cam cat ar costa?

La intrebarea asta omul se lumineaza brusc la fata,miroase chilipirul,si incepe sa calculeze.L-am subestimat cand am zis de integrale, cred ca a folosit toate operatiile matematice descoperite de la Pitagora incoace si dupa ce invarte prin aer si un metru de tamplarie, fara sa masore nimic,da verdictul:

-Un milion,250 de mii bucata!

Asta matematica,frate,nu i-a dat cu nici o virgula,precis ca un ceas elvetian.

-Matale glumesti,desigur.Am dat 6 milioane pe masa de sticla si 4 scune si sa dam un milion pe patru petice de musama?

Pai ca materialu e scump, ca nici manopera nu e ieftina…

Dar ce-i faci,bre, brodezi de mana,pui swarovsky,decupezi cu foarfecuta de unghii?

Si cand e gata?Gandeam ca pretul o fi mare din pricina de promptitudine exagerata si ca pana bem un suc e gata,sau poate ne da si sucul, din fondul de protocol.

-Pai daca azi e joi, atunci luni la pranz veniti sa le luati,zice omul foarte mandru de el.

-De ce dureaza atat, ca doar tai patru patrate si le prinzi cu capsatorul,mama lui de capsator ca daca-l aveam o rezolvam noi acasa in 20 de minute?!

Asa e cu profanii, nu inteleg subtilitatile si zbaterile artistului,respectiv tapiterului.Ce sa mai lungesc vorba,ne-am pus pe negocieri:el ca luni,noi ca musai ne trebuie sambata,ca avem musafiri si n-am organizat bufet suedez sa tinem lumea in picioare; el ca face un milion toata traba , noi ca mai mult de sase sute nu dam, mai bine cumparam alte scaune.In cele din urma am fost mai convingatori.Poate fiindca noi eram doi si s-o fi gandit ca ia bataie, poate ochii mai albastri i-au parut irezistibili sau poate ca nu se intalnise hotu cu prostu.Nu a vrut sa ia nici avans, a zis sa platim la livrare(daca ne-o mai livra ceva!)

Peste vreo jumatate de ora,avand drum prin zona,il vad pe nenea mester cum incuie pravalia si pleaca.Eu cred ca nenea asta e pricopsit tare sau o fi castigat la loto si n-are nevoie de bani,lucreaza de placere,are un hoibiu.Altfel nu inteleg de ce n-a vrut sa faca lucrarea asta complicata repede si sa plece cu un banut acasa.Astept cu nerabdare ziua de maine  nu atat sa admir maiastra lucrare cat sa vad daca nu cumva  maestrul-tapiser o sa-mi faca surpriza de a nu-mi lua nici un ban,sa-mi spuna ca e din partea casei si ca i-a facut mare placere negocierea.Dar cea mai mare surpriza ar fi sa vad ca da si factura!Asta mi se pare chiar de domeniul fantasticului.Singurul lucru normal si care nu m-ar mira absolut deloc ar fi ca as gasi scaunele exact cum le-am lasat sau nu le-as mai gasi deloc.

Urati-mi noroc,altfel,cand veniti la mine va tin in picioare sau va invit la un picnic pe patura la iarba verde.Ca eu alte scaune nu mai cumpar,sa fie clar1

O poveste cu scaune..

Un răspuns »

Lasă un răspuns

