Piromanul, soacra si oltenii

Standard

Acu,ca s-a terminat si balamucul cu alegerile, pot sa-mi spun si eu impresiile din campania electorala.N-am vrut sa fac asta inainte sa nu influientez votul,asa persoana convingatoare si cu audienta mare ,cum sunt.

Vox populi, vox dei! Si populii cand gandeste adanc si argumentat te lasa fara replica.Doar ca argumentele vin fie de la popa (care vrea sa fie si primar), fie de la tzatza Leana,propritara de banca in fata portii,fie de la nea  Cutare,proprietar de distilarie si consumator devotat.

Aflandu-ma intro scurta excursie in Oltenia (nu suficient de scurta,dupa gustul meu),la socrii, intreb si eu asa,sa iau pulsul ulitei:

_Pe cine votati?

-Useleu,maica,zic unii,ca astia au zis ca indreapta ce-a stricat Boc-ciul.

_Cum useleu?sare soacra-mea ,cu sprinteneala celor saptezeci si ceva de anisori.Adica  Ponta?Pai asta n-a dat foc la biserici,cum sa-l votam?

Dau o cautare mentala pe Goagal si nu-l zaresc nicaieri pe Victoras jucandu-se cu chibriturile prin altar.

_Pai Ponta era copil inainte de revolutie, cum sa faca el asa ceva?

Si soacra-mea,atoatestiutoare ca orice soacra,mai ales una olteneasca, incepe sa deruleze rationamentul;

_Nu e pesede in usele?

-E!

_Si in pesede nu sunt comunisti?

-Or fi, ca peste tot, ca nu i-a starpit nimeni, ca ramanea tara nepopulata si iar veneau ungurii si ziceau ca e a lor,ca ei au luat-o virgina.

_Si n-au dat comunistii foc la biserici?

_Ceva modificari la planul de urbanism au facut dar parca era pe baza de buldozer nu gaz si scaparici.Deci,metaforic vorbind, au dat.

_Si Nastase, ala cu multe case si multe oua,nu e comunist?

_Se poate,zic.

_Si nu l-a adus el pe Ponta in pesedeu?

_Ponta cred c-a venit singur,dar un branci din spate, cat sa-l ajunga pe  Titulescu (ca prea semana de ziceai ca-i din acelasi arbore ginecologic!) i-o fi dat, sa-l ajute la demaraj.

Pai atunci,ca sa incheiem rationamentul  USL-PSD-COMUNISTI-NASTASE-PONTA tragem concluzia logica si imbatabila:Ponta a dat foc la biserici.Deci nu votam USL.

Si pe cine votati,pe ala de-a dat foc la vapoare in port  la Anvers?

Asta-i alta treaba, nu ne intereseaza, ca nu erau sfintite si nici nu transportau sfantul mir!

Ia de mai zi ceva, mai implementeaza cultura politica la tara.Si la cultura porumbului stam prost, ca de aia nu se face si punem botul la  traistuta cu malai primita atentie electorala.

Partide sunt multe, dar socra n-am decat una si n-o pot contrazice, deci renunt la orice polemica.Asa scrie si la Biblie:sa nu ucizi, sa nu furi, sa nu-ti contrazici soacra…Daca nu vrei sa vezi iadul in avanpremiera…

Asa ca ea a votat cum a indemnat-o AL DE SUS (nu stiu de la care esalon), iar eu am votat cum m-a indemnat constinta mea de bugetar fraierit.Bine ca votul e secret.Si nici la spovedanie nu ma duc,sa ma trezesc parata la soacra-mea.

2 responses »

  1. Am ras cu lacrimi, imaginandu-mi discutia cu doamna soacra si, mai ales, cunoscandu-va pe amandoua si stiind ca de-a lungul a 25 de ani ati avut asemenea discutii. Mai, mai, mai…Ce nasa mandra sunt. Finul mic geniu in calculatoare iar fina bloggerita de succes. Vezi ca deja apari in recensamantul bloggerilor.

Lasă un răspuns

