Incapatanare

Standard

De cand ma stiu am fost incapatanata . Nu cat un catar , cat o turma ( sau cireada ?) . Chiar de cand m-am nascut  m-am incapatanat sa opun rezistenta  maxima , asa ca am chinuit-o pe mama vreo trei zile  pana m-am hotarat sa-i fac lumii asteia onoarea  de a-i trece pragul . am fost un copil  istet si cuminte doar ca nimeni nu ma convingea sa fac ce nu voiam , nici cu vorba buna , nici cu promisiuni , nici cu bataie…

Pe la 3-4 ani ma credeam o mare pictorita si prima expozitie mi-am etalat-o direct pe peretii sufrageriei .Mi-a placut asa mult , ca am continuat si cu restul camerelor .Degeaba munca de lamurire ca nu-i frumos asa ceva, degeaba imi stergeau operele , degeaba bataita cu rigla la popou , spiritul de artist nu se dadea infrant .Dupa o corectie aplicata mai cu simt de raspundere au crezut ca m-au convins, peretii ramasesera intacti .Dar cand sa ma laude , poate si sa ma recompenseze , freelancerul din mine a erupt glorios : s-o credeti voi !  si am ridicat victorioasa covoarele , sa-mi laud opera  pe care o tinusem secreta  avand grija sa desenez numai cand nu ma vedea nimeni . Ca talentul trebuie cultivat , nu inhibat ! Nu era sa renunt eu la abstractionism pentru doua curele la fund !

Tare mofturoasa mai eram la mancare , sa nu vad carne , lapte , oua , verdeturi…Numa bomboane , daca se poate , ca glicogenul hraneste creierul si eu voiam sa fiu foarte desteapta . M-a pedepsit mama intr-o zi sa mananc varza ; m-a sechestrat intrun colt de unde sa nu pot fugi si a inceput sa-mi basculeze lingurile cu mancare . Daca am vazut ca n-am nici o sansa sa evadez si sa ma sustrag de la pedeapsa , am decretat : eu numa inghit , nu mananc ! si ma chinuiam sa nu mi se atinga mancarea de limba , sa nu-i simt gustul , doar sa se duca pe gat .Varza am mancat-n-am mancat , dar bataie am mancat sigur ! Aleia i-am simtit bine gustul .

Cand am terminat scoala generala si trebuia sa dau examen de admitere in liceu  ma hotarasem pentru clasa de mate-fizica , ca asa era atunci , nu mate -info .Dar fiindca mama ma toca la cap sa pun mana sa invat , ca n-o sa iau examenul , ca sunt doi pe loc ( si eu terminasem generala cu 9,90) , m-am incapatanat sa ma inscriu unde era concurenta cea mai mare ,cam 7 pe loc,  din intamplare la liceul sanitar . Si uite asa , dintro toana de copil tembel , am ajuns eu asistenta , lucru ce nu mi-a placut niciodata .

Prin clasa a-XI-a m-a suparat rau o pedagoga si am refuzat sa-mi iau cartela de masa si sa ma duc la cantina pana ce nu-si cere  scuze ca m-a jignit (nici nu mai stiu bine cu ce ).Am facut greva foamei , pe bune , 17 zile , pana a venit persoana cu pricina sa ma induplece, ca mai aveam putin si levitam. Deja se puneau pariuri cat mai rezist si cand se alege arpacasul de coliva . Acu as putea chiar sa ma laud ca am facut acte de dizidenta in vremuri comuniste , nu ?Adica chiar am facut , daca nici secretarul U.T.C. de la judet n-a reusit sa ma convinga sa semnez convocatorul la munca patriotica la facut curatenie in parc ; pai ce , era parcul meu ? eu nici nu plimbam pe acolo…Se pune partidul cu incapatanarea omului care vrea sa doarma si el in week-end , nu sa plimbe grebla prin parcuri , sa vina pe urma puturosii aia de pensionari , care si asa n-au somn ?!

In primul an de casnicie aveam la bloc un iepuras tare dragalas care dormea in balcon . L-am adus intro zi in dormitor , ne-am jucat cu el si ne-a facut si el o bucurie , a umplut patul de masline . Eu ii spuneam sotului sa stranga , ca el a adus iepurele in dormitor , el imi spunea mie sa strang , ca e iepurele meu …Cine credeti ca a strans ?  Nimeni ! Patul a ramas plin de masline si noi am dormit pe jos !

Mama imi spunea adesea : sa-ti dea Dumnezeu un copil asa capos , ca tine , sa vezi cum e. Cand am ramas insarcinata , pe langa rugaciuni pentru sanatate , ma mai rugam doar atat : Doamne , te rog , nu-mi da un copil incapatanat ca mine.  Ete ca mi-a dat !

17 răspunsuri »

  1. O da! Cand e unul incapatanat si celalalt maleabil e bine, dar cand sunt doi caposi in discutie, ies scantei. Miroase a creier incins in aprige razboaie incapatanate, mai ceva decat noxa de la cosurile rafinariilor. Bine ca mai exista si tratatele de pace, altfel am face coada la urgente pentru capete sparte!

  2. Sa vezi si la noi, zilnic razboaie din cauza ca baiatul meu vrea sa-mi dovedeasca cu cat este el mai incapatanat decat mine. :))
    Inteleg ca la voi sunt trei caposi in casa, ceea ce este mult mai grav, se lasa cu capete sparte. :))

  3. bai asta nu-i nimic.
    dar daca aveai 2 caposi asa ca tine?
    ce te faceai?
    sau Domne fereste 3…
    Nici nu vreau sa ma gandesc.
    Lasa ai sa vezi cand ai sa fii bunica
    Deja rad 😀

Lasă un răspuns

