Pestisorul de aur

Standard

Zi senina ,fara canicula , leneveala maxima … Stau sub o salcie si invat o rama sa-noate . si ca sa n-o pierd , o tin legata de-un carlig de undita . Si astept… Trece o ora , rama s-a plictisit de inotat , eu m-am plictisit de asteptat , aproape ca atipesc . Cand tocmai alunecam spre lumea viselor , mi se smuceste undita in mana . Ma trezesc brusc si sar in picioare . Vad pluta trasa spre stufaris , ma gandesc deja ca o sa mi se rupa firul , ca imi evadeaza rama , ca am ratat masa de pranz … Trag cu putere dar fara spor , aproape ca ma duc gramada in lac. Ma sprijin intr-o radacina de salcie , ma incordez ca Hercule la toate cele  zece munci ale sale  si sunt hotarata sa nu scap monstrul . Ca doar n-o fi vreo balena de lac… Sau monstrul din Marea Sargaselor …Desi nu luasem mic-dejunul campionilor ,bausem doar o cafea , reusesc sa scot prada din apa . Nu era nici un monstru ci o fatza de vreo 10 centimetrii , doar ca arata ciudat , stralucea  de-ti lua ochii. Smulg aratarea din carlig , il arunc in galetusa si ma holbez mai indeaproape , sa ma dumiresc  din ce material o fi de atarna asa de greu , mai sa-mi rupa mainile .

_ Om bun, lasa-ma sa plec , ca ma asteapta copilasii acasa .

Nu pot sa cred asa ceva , un peste care vorbeste ! Ma uit in jur sa vad daca nu-mi face cineva o gluma , n-o fi vreo camera ascunsa …

_Frumoasa domnita , suflet generos , indura-te si elibereaza-ma , ca am familie grea , a fost productie mare de icre anul asta .

Deci nu visez , n-am facut insolatie , dihania chiar vorbeste , ba se pricepe si la diplomatie , ma ia cu linguseli.Si atunci imi pica fisa : am prins pestisorul de aur ! Aha , nu degeaba m-am intalnit cu un cosar in drum spre balta ! Dreg vocea , sa nu par impresionata  :

_Mi se pare mie sau esti chiar Pestisorul de aur ?Credeam ca sunteti o specie mai inteligenta , nu puneti botul la niste rame amarate …

_ O, stapana , e criza si pe la noi , ne descurcam si noi cum putem . Fii buna si da-mi drumul . ca nici nu sunt comestibil…

_De ce ti-as da drumul ? Asa , degeaba , fara nici o negociere ? Parca era pe baza de trei dorinte indeplinite , asa scrie la carte …

Ba ca nu poate , ba ca trei sunt prea multe , imi indeplineste numai una , ba ca e cam anemic si nu mai are putere… Cu mine si-a gasit el sa negocieze ? Nu m-au convins pe mine jandarmii , care erau si inarmati , daramite un peste pricajit ! Ori-ori ! Ori trei dorinte , ori tigaia incinsa si copilasii orfani !  In cele din urma accepta sa-mi indeplineasca cele trei dorinte , dar sa i le spun repede si sa-l eliberez ca deja se cam incalzeste apa in galeata si nu reactioneaza bine la dezechilibre termice .

_Mai intai , sa-mi editezi o carte , ca asta am visat mereu dar n-am gasit sponsor .

_ De care carte , stapana ?

_ Una mai  citita ca Harry Poter  si mai groasa ca pagini aurii, una care sa fie lectura obligatorie si sa stea lumea la coada s-o cumpere mai ca la tigai la deschidere de supermarket .

-Asta  se face , zi-o repede pe urmatoarea , ca deja mi s-au incins branhiile .

_ Sa-mi faci o casa pe gustul meu , nu de-aia de neam -prost ca a lui Videanu , ci una cocheta , un living si trei dormitoare , o biblioeca si-un birou unde sa-mi scriu eu urmatoarele carti , o sera si-o piscina si un garaj cu trei locuri .

_Doar atat ? Fara sala de dans , sala de concerte ?

_ Fara , bre , ca sunt afona  .Sau , hai , fa-mi si-un atelier de pictura , da’ vezi sa bata lumina cum trebuie , sa nu-mi umbresti capodoperele .

_ Gata , e ca si facuta si asta . Zi repede si ultima dorinta , ca ma parasesc puterile .

Ma gandesc ce ma gandesc , am cam multe dorinte , nu  stiu pe care s-o pun prima . Al naibii peste , nu putea sa-mi indeplineasca si el macar zece , cifra rotunda ? Alta data trebuie sa negociez mai drastic, ma las eu fraierita de toti guvizii…

_ Bine , mai pestisor , ultima dorinta e sa ma plimb , sa vad lumea , toate locurile pe care le-am visat .

_Asta e mai grea , e kinetica , trebuie sa-mi dai itinerarul ca sa se indeplineasca .

_Pai zi asa : piramidele din Egipt , Marele  Zid Chinezesc , Machu-Pichu…

_Stapana , nu poti sa le asezi in ordine , dupa longitudine , ca prea ma alergi dintr-o parte in alta pentru rezervari ?

_ Bai , pestic , taci si noteaza , eu iti zic cum imi vin in minte , faci tu itinerariul pe urma . Deci : Louvre , Ermitaj , Alhambra…

Si fiindca intepenisem stand in genuchi langa galeata cu pestisorul de aur , ma ridic sa-mi dezmortesc picioarele si dictez mai departe invartindu-ma de colo pana colo..

_Pune si Taj mahal, Singapore , Capul Bunei Sperante , Bariera de corali…

Si nu stiu cum naiba fac si ma impiedic de o radacina ,tocmai la bariera de corali si ma intind pe jos cat sunt de lunga (sau de lata )  si pic cu nasul fix intr-o baliguta proaspata . Scap o vorba de duh , ridic nasul din materia organica urat mirositoare si vad galeata rostogolindu-se pana pe marginea baltii si pe pestisor sarind sprinten in apa , mai ca Serghei Bubka  la prajina . Vad cum se imprastie cerculetele la suprafata apei si undeva in larg o inotatoare dorsala sclipind zeflemitor in aer , ca un deget mijlociu ridicat a urari de bine .

Nu stiu daca a batut vantul sau chia s-a auzit un hohot de ras dinspre lac . Fi-mi-ar Bariera de corali , nu puteam sa ma opresc la Alhambra ? As fi fost un om realizat , romamcier de succes si cu o casa de vis . Cum strica prea multa calicenie ! Si sa mai ai incredere  in cuvantul unuia poleit cu aur !

Prost o fi ala de mai vine cu undita pe balta  ! De acu , numa cu harponul , nene , ca pestii astia sunt periculosi  si trebuie sa negociezi dur cu ei !

12 responses »

  1. Io aş fi cerut sanatate de fier, un card inepuizabil🙂 şi multa linişte sufletească că de restul mă ocupam personal mai târziu….. la atâtea destinaţii aşa-ţi trebuie🙂

  2. 3 blonde naufragiază pe o insulă așa că se gândesc să prindă niște pește ca să mănânce.

    Prima nu prinde nimic , a doua nu prinde nimic dar a treia prinde peștișorul de aur .

    Peștișorul: dacă imi dați drumul vă îndeplinesc la fiecare o dorință.

    Ii dau blondele drumul și așteaptă să-i zică dorințele.

    Prima: Vreau să merg acasă (ultima blondă râde)

    a 2 a: și eu vreau acasă (la care ultima râde)

    când ajunge și la ea cu dorintele, peștișorul o întreabă: de ce râdeai cand prietenele tale îmi ziceau

    dorințele?

    La care ultima zice: mi-e dor de prietenele mele, adu-le inapoi.

  3. sal naibii peste, cum se tocmea ca olteanul in piata…
    si de ce i-ai dat drumul, tu, impiedicato?
    trebuia sa-i ziciȘ
    prima dorintaȘ sa nu mai fiu asa neatenta.
    si dupa ce ti-o indeplinea sa treci la celelalte…
    of, of, tot eu sa te invat???

Lasă un răspuns

