Tot raul spre bine?…

Standard

De vreo doua saptamani am ramas fara vaccin BCG.Ramasesem de la sfarsitul lunii trecute , cand expirase cel aflat in stoc, dar ne-au adus 5 fiole din alt judet. Acu s-a terminat si asta. Deci copiii pleaca din maternitate nevaccinati contra tuberculozei. Ne-am mai confruntat cu situatia asta in urma cu doi ani, cand a fost sistata activitatea institutului Cantacuzino. Dupa vreo 6 luni in care nu s-a vaccinat nimic a inceput importul vaccinului fie din Bulgaria, fie din alte tari. Atunci m-am revoltat, mi se parea o crima sa privezi nou-nascutii de aceasta masura profilactica. Acum pot sa spun ca m-am bucurat de lipsa asta si sper sa dureze cat mai mult.

Intre timp am cautat sa ma documentez cat de eficienta e vaccinarea, daca e sau nu un beneficiu pentru populatie.Mai auzisem niste controverse dar am crezut initial ca  vin de la niste Gica Contra permanent in contratimp cu societatea. Dupa ce am studiat cam tot ce am gasit in domeniu-si pro si contra-fara sa mai tin seama de tot ce mi se inoculase in timpul scolii si de-a lungul activitatii profesionale, m-am cam ingrozit.

In Europa civilizata nu se face nici un vaccin pana la varsta de un an si nu exista obligativitatea niciunei vaccinari, totul e la latitudinea parintilor. Ei decid la ce e cel mai expus copilul lor si pentru ce trebuie sa-i asigure imunitate. La noi, in primele trei zile de la nastere, nou-nascutul primeste doua vaccinari: antihepatitica si antituberculoasa. Si desi vaccinam in draci tot ce misca si respira, avem cel mai mare procent de tuberculoza! Atunci unde e protectia ? Fiecare vaccin introdus in organism, de orice natura si prin orice mijloc de fabricatie s-a obtinut, determina o reactie imunologica si creaza anticorpi care mai tarziu pot neutraliza sau atenua o boala.

Dar daca intr-un interval de timp asa de scurt noi bombardam un organism tanar cu asa cocktail de vaccinuri, cam ce raspuns imunitar vom obtine ? Pana la un an copilul esta stimulat sa  produca anticorpi pentru hepatita, tuberculoza, difterie, tetanos, tuse magareasca, rujeola, rubeola, oreion, gripa…Poate , daca am fi roboti am reusi cu niste setari corespunzatoare sa raspundem corect la toate provocarile acestea. Dar nu suntem. Si asa am obtinut generatii intregi de copii cu sensibilitati marcate la orice factor de mediu, doborati de cele mai banale boli si cu imunitate redusa, aproape zero. Daca vaccinul BCG e asa de eficient, cum apar colectivitatile in care se imbolnavesc zeci de copii fiindca doamna educatoare a facut TBC si l-a imprastiat cu generozitate la toata gradinita? Si e vorba de o vaccinare recenta , in primii ani de viata, deci teoretic ar trebui sa avem o eficienta maxima. Dar sa-l vaccinezi pe copil la nastere ca sa nu faca TBC la 20-30 de ani?! Vaccinam si zicem ca ne-am facut datoria. Dar cu celelalte cauze favorizante( mizerie, frig , alimentatie proasta,alcool, tutun) ce facem? In grija cui le lasam? Si nici la capitolul hepatita nu stam mai bine; cat timp nu am aflat ca s-a inventat sapunul, nu avem nici o sansa sa ne mai imbunatatim statistica.

Va aduceti aminte de isteria cu gripa aviara? Ce mai umbla lumea sa se vaccineze, ca aflase ca se poate muri din cauza ei ? Pai si de gripa banala se poate muri; se poate muri si de o alunita zgandarita si de o intepatura de albina… Ce facem, ne vaccinam de orice? Dar de o caramida picata in cap nu ne vaccinam?  Am vrea sa se scoata vaccinul impotriva cancerului pulmonar, am plati oricat pentru el dar nu suntem dispusi sa renuntam la o tigara!  Sa vaccinam fetitele impotriva cancerului de col uterin! Pai vaccinul contine doar vreo trei tulpini virale iar cancerul poate fi dat de vreo 17! Deci unde e protectia? Si de unde stim ce efecte secundare vor aparea in viitor ? Ne transformam copii in niste cobai fiindca nu avem rabdare sa vedem statistica altora. Umbla vorba-n targ ca si SIDA a aparut la noi in urma unor vaccinuri de import din anii 85-86…Oricat am fi de optimisti trebuie sa recunoastem ca vaccinurile au si reactii adverse iar un organism tarat poate reactiona anapoda. Eu sunt fericita posesoare a unui nodul in deltoid pe care l-am achizitionat in urma unui vaccin antigripal acum vreo zece ani ; uneori se indureaza si ma mananca iar eu fac haz de necaz si ma laud ca mi-au implantat extraterestrii un cip si ii fac periodic revizia.:)

Daca aveti de gand sa plecati intr-un safari in Africa mi se pare normal sa va vaccinati pentru malarie si alte boli tropicale , caci noi nu avem nici un fel de imunitate pentru asa ceva . Dar daca plecati trei zile la pescuit in Delta va vaccinati ? Ca si acolo sunt tantari…

Cred ca industria farmaceutica isi freaca palmele multumita cand vede goana noastra dupa imunizari miraculoase. De ce sa ma vaccinez antigripal, cand pot sa beau zilnic ceaiuri cu lamaie si sa port sosete de lana, sa ma protejez? Si daca o sa am ghinion sa-mi stranute unul in fata in tramvai , asta e; o sa-mi curga mucii si-o sa ma doara capul vreo trei zile si-o sa-mi treca. Fara vaccin, fara antibiotice…Pentru mine cel mai bun tratament cand organismul meu clacheaza e un somn indelungat, o greva generala de doua zile la asternut, cu patura-n cap si gata! Uitati-va la animale cat sunt de inteligente si ce conduita terapeutica de bun simt au atunci cand sunt bolnave: se retrag intr-un ungher ferit, refuza sa manance, nu vor sa le dai atentie si-si lasa organismul sa lupte cu boala. Noi, cum facem un 37,5 dam fuga la farmacie si ne indopam cu antibiotice de teama sa nu facem mai tarziu 39. Dar febra e artileria grea a organismului la invazia de microbi, nu trebuie intotdeauna combatuta!

Asta cu abonamentul la farmacie e o alta discutie, acum vorbeam doar de vaccinuri, cele in care am crezut atatia ani si pe care acum le reneg caci n-am vazut unde-i beneficiul. Sa nu fiu carcotasa pana la capat uite, recunosc ca eficienta vaccinarea antipoliomielitica, statistica spune ca poliomielita ar fi azi o boala eradicata in Romania. Dar restul isi vor dovedi in timp, daca se vor face analize serioase si obiective, efectele negative. Nu-mi permit sa dau nimanui sfaturi dar eu am decis pentru mine sa nu ma mai vaccinez niciodata, pentru nimic, oricat de obligatoriu ar fi.Dar in prag de iarna, cand vor bantui gripele, ganditi-va de doua ori inainte de a da navala la medicul de familie sa va vaccinati antigripal; e posibil sa scapati cu o forma mai usoara, sa va curga nasul numa doua zile in loc de trei dar si sa va pricopsiti cu ceva elemente din tabelul lui Mendeleev inoculate discret sub piele. Ca martienii nu pun cipuri chiar la oricine, au si ei niste standarde…:)

6 responses »

  1. Treaba cu vaccinul la noi e pe principiu; „ca asa se face”.
    Nu stiu ce sa zic… eu nu prea stiu ce vaccinuri am facut, ca vorba aia, eram mic si nu mai tin minte.

  2. Tu vrei sa dea industria farmaceutica faliment. Ai idee despre ce sume vorbim cand ne legam de vaccin? Daca renuntam definitiv la vaccin, ei cum mai justifica toate magariile?

  3. industria farmaceutica este pe locul 2 in lume ca cifra de afaceri, dupa cea de armament.
    Nu zic ca tot ce produce e HUOOO, dar in ROmania se vind multe produse aiurea, o parte din vaccinuri fiind aici. De ex. Romania e una din ultimile tari care vaccineaza TBC in Europa si din primele la imbolnaviri – astfel eu cred ca vaccinarea e inutila. La poliomielita nu au mai fost de zeci de ani nicun caz, de ce se mai vaccineaza? La hepatite nu reuseste sa dea imunitate decat 40-50% din cazuri, asa ca de ce sa mai vaccinam? bolile copilariei sunt usoare la copiii mici, problema apare pt gravinute, sau cand se imbolnavesc inainte de examen la facultate etc. deci de ce sa vaccinam copil mic si nu mai la batranete?
    Altele sunt practic teren de testare pe romani, cel de HPV eu nu l-as face decat pe studii de 50 ani, in care s-a urmarit pacientele vaccinate, si s-a demonstrat eficacitatea si eliminat efectele secundare….

    Eu mi-am cautat in Ro medici pe gustul meu: cu reticenta la medicamente, vaccinuri. Si am gasit, si argumente de bun simt. De ex. orl-istul mi-a zis ca el are 10 pacienti zilnic toti contagiosi. 1 data pe an face o raceala, ceai, vin fiert, aspirina, pat, si apoi la munca.

  4. Adelina, sa stii ca nu exista vaccin pentru malarie. Am stat un an in Congo si am luat saptamanal cate o pastiluta de chinina pentru combaterea malariei.

    Iar in occident nu se vaccineaza de la un an, nu cred ca se fac vaccinuri din maternitate ca la noi, dar calendarul vaccinal seamana cu al nostru, cu vaccinuri la 2-4-6 luni etc.

    Cat despre poliomelita, se pare ca situatia nu e chiar asa roz cum credem. eu am inceput sa ma documentez recent despre vaccinuri pentru ca-mi doresc un bebe si vreau sa iau decizii cat mai informate si iata ce am aflat despre polio:

    – poliomelita (cea cauzata de enterovirusul poliomelitic, parca asa il cheama😀, si nu de alte boli) a existat dintotdeauna si se pare ca epidemia a izbucnit prin anii 30 -40 ( forme de paralizie probabil cu cauze multiple). sunt unii care spun ca ar fi o urmare a modificarii stilului nostru de viata. in SUA ar exista o colerare intre DDT-ul care se folosea la maxim in perioada aceea (impregnau inclusiv tapetul din camera copilului cu DDT) si simptomele de poliomelita

    -s-au descoperit comunitati nu stiu prin ce state de prin America de Sud parca unde toti traiesc bine mersi cu virusul poliomelitei , au imunitate si nu a facut nimeni paralizie

    – se pare ca atunci cand au scos primul vaccin impotriva poliomelitei in anii 50 acesta a fost contaminat cu virusul simian SV 40 pentru ca virusul pentru vaccin a fost crescut pe rinichi de maimuta. au descoperit treaba asta numai dupa ce vaccinasera nu stiu cate sute de mii de copii in SUA. sunt unii care zic ca ar exista o legatura dintre aceasta contaminare cu virus simian si aparitia SIDA 30 de ani mai tarziu.

    – tot dupa ce a aparut primul vaccin anti-polio s-a schimbat definitia poliomelitei. daca inainte se diagnostica ca si poliomelita orice paralizie ce persista timp de 24 de ore fara nicio analiza, dupa vaccin se considera ca e poliomelita numai daca persista paralizia 60 de zile si se gasea virusul poliomelitei in analiza materiilor fecale. daca nu dureaza 60 de zile, si nu gasesc virusul la analize se considera ca e paralizie cauzata de altceva

    – exista in continuare epidemii cu poliomelita in India si Pakistan unde vaccineaza in draci

    -pe masura ce a scazut numarul de cazuri de poliomelita a cresut simtitor numarul de cazuri de paralizie acuta flasca de care nu se ocupa nimeni, tocmai in India se pare ca ar fi zeci de mii de cazuri de acest fel

    – in lumea occidentala cam toate cazurile de polio sunt cauzate de vaccin

    – romania e una din tarile unde un numar mare de cazuri de polio de pe urma vaccinurilor. stiu ca gasisem la un moment dat un studiu realizat de medici din Romania pe tema asta. daca il gasesc, dau link-ul.

    cele de mai sus sunt numai cateva informatii generale, de tipul stiati ca, in momentul in care incepi sa sapi dai peste tot felul de lucruri interesante. cea mai interesanta mi se pare istoria vaccinurilor si cum au fost introduse, faptul ca au existat critici dintotdeauna, si mai ales faptul ca in momentul in care s-au introdus majoritatea vaccinurilor, mortalitatea si incidenta bolilor scazuse simtitor inainte de introducerea vaccinului, numai ca urmare a imbunatatirii igienei si conditiilor de viata.

    daca te intereseaza in continuare subiectul poti sa-ti dau o gramada de linkuri sa citesti mai in amanunt, dar majoritatea sunt predominant in engleza si o parte in franceza. scuze pentru comentariul asta imens😀

  5. Multumesc de documentare, vad ca ai studiat foarte bine subiectul!:)
    Unele lucruri le stiam si eu dar n-am vrut sa dau prea multe informatii(mai ales ca nu prea le citeste nimeni!) Nu sunt impotriva vaccinarii , e o profilaxie buna doar ca mi se par prea multe facute in timp scurt si prea devreme. De malarie chiar nu stiam cum se face profilaxia, ma gandeam ca exista un vaccin pentru toate bolile astea tropicale.(m-ar interesa foarte mult daca mi-ai vorbi despre Congo si viata in Africa in general)
    S-ar putea sa fi citit prea multe teorii conspirationale dar si eu gandesc ca SIDA si alte boli ale mileniului au aparut tot ‘catalizate” de un vaccin, accidental sau cu buna stiinta.Dracu stie ce fac unii prin laboratoare? ca ma indoiesc sa se gandeasca doar la binele omenirii. Si daca azi vom vaccina pentru absolut orice boala, chiar si pentru o gripa banala, maine vor aparea boli noi si oamani care sa ne recomande noi vaccinuri. Oare imunitatea copiilor nu poate fi stimulata si altfel?Si o multime de lucruri care erau la moda si super-recomandate acum 20 de ani acum se dovedesc perimate sau chiar nocive.ASa va fi probabil si cu vaccinurile peste inca o generatie. Eu mi-am vaccinat copilul impotriva hepatitei B imediat ce a aparut vaccinul si apoi am citit atatea controverse incat am stat cu teama ca am facut un lucru rau. De 3 ani refuz sa ma mai vaccinez, prefer sa las organismul sa lupte singur cu orice boala, doar sa-l ajut cu simptomatice. Nu zic ca e bine dar intre reactia postvaccinala de 3 zile dupa antigripal, de exemplu si o gripa de 5 zile prefer a doua varianta, mai naturala si mai fara riscuri.

    • pai ma documentez si eu ca omul, macar sa fiu informata atunci cand oi avea copil. si mie mi se pare ca sunt prea multe si prea devreme. ar trebui administrate pe rand in functie de cat de mare e riscul sa faca o boala la o anumita varsta cum zicea si tu de Hep B si TBC.

      O sa-ti scriu despre Congo, dar pe privat🙂, am vazut ca ai lasat o adresa de mail. week-end placut!

Lasă un răspuns

