Mielu

Standard

L-am gasit intr-o dimineata la coltul casei, sub o tufa de trandafiri. Am crezut ca e periculos si mi-am chemat sotul sa ia masuri, sa inlature lighioana. Sotul l-a luat si l-a aruncat departe, intr-o gradina. A doua zi de dimineata era in acelasi loc. Am repetat operatiunea de evacuare fortata. In dimineata urmatoare era tot acolo. Devenise un  ritual sa constat zilnic  prezenta lui. Cei apropiati spuneau ca ar fi alt exemplar, nu poate fi cineva atat de incapatanat. Dar eu stiam ca e tot el, incepusem sa-l cunosc si ca sa le dovedesc tuturor ca am dreptate l-am marcat cu o dunga rosie pe spate aplicata cu oja. Asa s-au convins si scepticii cu cine au de-a face, ba l-au zarit si prin imprejurimi seara, cand pleca si el in treaba lui. Am hotarat sa-l adopt, era pacat sa-l tot alungam din locul pe care el il considera „acasa”. Deci trebuia sa poarte un nume! Fiindca venise in curtea noasta chair in ajunul Pastelui, i-am zis Mielu. Daca exista un caine pe care-l cheama Calu, de ce n-ar exista si un arici pe care sa-l cheme Mielu? Caci asta era, un arici.

Daca tot am zis ca e al meu mi s-a parut normal sa-l si hranesc.Cand il gaseam ghemuit sub tufa de trandafiri puneam ceva carnita langa el. Daca ma intorceam peste scurt timp il gaseam in aceeasi pozitie dar carnea nu mai era. Carcotasii radeau de mine si dadeau vina pe motan ca s-a invatat sa-i servesc masa langa culcusul ariciului. Dar eu o tineam una si buna ca a mancat Mielu. Niste prieteni veniti in vizita au lasat camera video montata pe un trepied indreptata spre arici si eu am lasat mancarea, ca de obicei.Cand ne-am uitat la inregistrare l-am vazut pe Mielu cum se face ca doarme in prezenta mea si cum zvacneste ca o sageata spre bucata de friptura imediat ce plec. Deci am avut dreptate, Mielu avea all inclusiv!Asa ca am insistat sa stau langa el dupa ce-i lasam mancare.La inceput sfios, apoi din ce in ce mai cu tupeu, Mielu s-a obisnuit sa-mi manance din palma. Doar eu aveam acces in preajma lui fara sa se faca ghem si sa-si zburleasca tepii. Am reusit sa-l iau in palma, nu se mai infoia sa ma intepe, ba ma lasa sa-i scot si capusele de pe burta.

Vecinii imi spuneau sa-l gonesc, ca mananca gaini, nu e bun pe langa casa omului. Ma umfla rasul la gandul ca as putea sa-l vad pe Mielu,nu mai mare decat palma mea, alergand cu o gaina in bot. M-am documentat si am aflat ca, de fapt, el e chiar folositor, mananca rozatoare mici si insecte.Si era si tare dragut cu ochisorii ca doua margele si boticul lung si intr-o continua adulmecare. Ca orice arici, Mielu avea si el tabieturi, dormea toata ziua si pleca la crepuscul la vanatoare.Probabil avea si el demnitatea lui de a nu primi totul de-a gata, sa mai curete imprejurimile de soparle si soricei.Dar se intorcea punctual dupa fiecare plimbare, la culcusul lui in care isi indesase ierburi si frunze, adica il mobilase complet.

Dar intr-o dimineata nu l-am gasit .Am zis ca l-or fi retinut ceva treburi prin vecini, lasa ca vine el mai tarziu… Nici mai tarziu n-a aparut. Si nici in zilele urmatoare.Degeaba l-am cautat prin toate locurile prin care il mai vazusem, degeaba am intrebat vecinii care-l cunosteau si ei dupa dunga rosie de pe spate…Dus a fost…

Multa vreme am iesit la poarta scrutand departarile si oftand intrebator : un” te-ai dus tu, Mielule?

Daca va intalniti cumva cu un arici cu dunga rosie sa stiti ca e prietenul meu, Mielu si sa-l serviti cu o bucata de piept de pui la gratar ca sigur nu va refuza.

10 răspunsuri »

  1. „‘Zvâcnește ca o săgeată ….” O fi vreun arici turbo. Totuși, nu cumva o fi făcut ceva asemănător ca

    mai jos și bolizii de pe strada voastră nu i-au dat altă șansă ?

  2. Nu as vrea sa te intristez, dar pe Mielu l-am gasit la niste copii pe langa Dambu. Le-am platit un pachet de biscuti si 1 leu pentru a-l scapa din ghearele lor, l-am luat acasa, cu gandul sa ti-l inapoiez. Stiam ca iti este dor de el. Din pacate, a murit in acea noapte, probabil de disperare, ca nu te gasea.

  3. Pingback: Puf, blana, carapace, tepi… | O zeama de cuvinte

Lasă un răspuns

