De ce?

Standard

De ce,mama, m-ai nascut intr-o tara de kkt

Unde totul e minciuna, chiar si frunza-i plagiat?

Unde ulita din sat se viseaza-autostrada…

Doar o stem-am decupat si-acum totul sta sa cada!

 

Uite podul cum dispare ros de ploi si dus de rau.

Codrul, frate cu romanul, naste scanduri de sicriu.

Peste campuri, peste dealuri, creste mandra papadia.

Grau? Porumb? Asta-i poveste, s-a intelenit si glia.

 

Iar copii de-altadata ce mergeau voiosi spre scoala

Singuri stau in prispa casei mangaindu-si burta goala.

Au parintii dusi departe, slugarind printre straini,

Cu doi bani si o bomboana nu le-aprinzi in ochi lumini.

 

Tatii nostri au ridicat si spitale si uzine

azi sunt macinati de boala si n-au bani pentru o paine…

Iar bunicii-s suparati moartea ca nu-i ia odata,

Prea amara-i suferinta de-a cersi la  Inalta Poarta!

 

Nu mai canta lautarii si nici mierla nu mai canta

Si in jeluiri de clopot alta inima sta franta.

Ochii nu mai vad nici vise, pasu-i tot mai sovait

Ca sa-mi dai asa pedeapsa, spune-mi, mama, ce-am gresit?

9 responses »

  1. That’s really deep.
    Nu stiu daca cunostintele mele lirice fac 50 de bani, dar sunt de parerea ca n-ar fi rau sa te-apuci sa publici o carte cu toate poeziile scrise pana acum aici pe blog.

  2. Te-am dat pe twitter, ca asa mi-s io, fata darnica.
    Mama, ce m-a atins versul asta: „Cu doi bani si o bomboana nu le-aprinzi in ochi lumini.” Am avut nevoie de un an de slugarit ca sa inteleg un lucru atat de simplu.

Lasă un răspuns

