Sa traiesti, Maria ta !

Standard

Azi e Sf. Maria, ultima sarbatoare  care incheie anul religios, ce se termina la sfarsitul lui august.Anul nou religios incepe tot cu Sf. Maria, dar mica, pe 8 septembrie.Nu prea inteleg eu de ce sarbatorim cu mult fast Adormirea Maicii Domnului (adica moartea) si cu mai putin fast Nasterea Maicii Domnului, adica Sf. Maie mica…Dar nici nu tin mortis sa-mi lamuresc aceasta dilema, studiile mele teologice se indreapta in alte directii.

Deci, cum spuneam, azi e sarbatoare mare.Isi sarbatoresc onomastica o multime de romani( printre care si mama, care sper ca a facut tort), e Ziua Marinei Romane( deci si a sotului meu care se uita nostalgic la parada navelor la televizor)si mai e si zi de targ traditional la Valenii de Munte( unde o sa ma duc si eu sa mananc un kurtos-colak si sa-mi iau un suvenir).

Asa ca azi am agenda incarcata: sa ne uitam la televizor cum se da in spectacol Marina Romana( o sa iasa bine, ca e Nasu’ cu ochii pe ei, de cateva zile e in febra pregatirilor), sa mergem la mama la masa de pranz, la un mic traditional cu bere si sa dau o tura prin targ, sa vad cum mai stam cu importul de chinezisme si sa-mi vibreze timpanul de o manea  de sarbatoare; dar e evenimentul monden al verii in zona , nu pot sa-l ratez. Lasa ca la inceputul lui noiembrie se desfasoara Festivalul Tuicii, mult mai atractiv si cu participare mult mai numeroasa…

Fiindca sunt pe fuga( trebuie sa ma duc  sa-mi asortez margelele cu suita de evenimente:))  )ma opresc aici si promit sa detaliez in curand ce-am gasit prin targ.Daca vreti, va spun si de vapoare dar cred ca nu sunteti pasionati de babord, tribord si tangaj.Vapoarele sunt frumoase de privit, nu trebuie explicate prea mult,Si, oricum, mie de Ziua Marinei cel mai mult imi plac avioanele care defileaza.

La multi ani, Mariilor, Marinilor si Maricicilor de pretutindeni! La multi ani marinarilor de pe toate marile si oceanele lumii, sa veniti cu bine acasa! Si cei care suntei deja acasa, pofta mare la gratar!

21 de răspunsuri »

  1. Ca de obicei super scrisa postarea! Programul tau e el cam încarcat, dar cu lucruri placute.
    O zi faina si îmbratisaza pe mama ta si din partea mea!

    Ps. daca tot e ziua marinei da o salva si în cinstea cui ti-e drag tie….. primului marinar! ☺☺☺☺☺☺

    • Asta e atac sub centura! Ala e pirat, nu marinar, nici papagal pe umar nu-i trebuie, ca ne-a luat pe noi de papagali.
      Multumax de urari, daca auzi o salva, e de la mine, dar probabil e de mitraliera, nu de tun, ca nu se poate sa nu gasesc eu in tot targul o mitraliera chinezeasca de unica folosinta.Sa traga doar odata, ca ochesc bine:)))

      • Adelina, m-am gandit toata dupa amiaza, (cred ca de aia ma doare capul acum, eu ne fiind obisnuita sa gandesc!) de ce toti sfintii sunt sarbatoriti în ziua cand au murit? SF Nicolae Sf IIlie…. samd.. Sf Maria are noroc ca e sarbatorita de doua ori. Dar totusi, de ce e sarbatorita cand a murit si înca e sarbatoare mare….. o adevarata enigma! Tu ai biserica în coltu strazii de ce nu te duci sa întrebi? Eu aici n-am pe cine ca astia ai mei sunt catolici, protestanti, nu le prea au ei cu sfintii. Asteptam cu interes… raspunsul dvs.

      • Eu biserica am in colt de strada, da’ am embargou sa dau pe acolo:)).Nu ma impac cu popii de nici o culoare, desi prima mea optiune de cariera, pe la 4 ani , a fost sa ma fac preoteasa, ca-mi place coliva si voiam sa-mi zica lumea „saru-mana, coana preoteasa”.Si eu am sesizat ca la romani moartea e mai de fudulie decat nasterea, te nasti jerpelit, rupt in fund, traieti ca vai de tine , dar la inmormantare trebuie musai sa fii de fala, sa te laude tot satul.Odata in viata esti vedeta, pe catafalc! Cred ca de-asta se zice in Oltenia tron la cosciug, ca esti si tu domn o data-n viata.Care viata, ca esti deja in putrefactie?
        O sa scriu odata despre ideile mele referitoare la proastele obiceiuri puse in umbra crucii…

  2. La multi ani si din partea mea mamucii. Si nu uitati s-o luati putin de urechi, sa ma simt si eu bine…macar gestul asta e acoperit de sarbatorirea onomasticii, nu vine din senin(cum mi-a facut-o mie). Sa va petreceti frumos si nu uitati, daca nu gasiti la tarabe decat mitraliere cu gloante oarbe, va aprovizionez eu cu unul, mostenire de la taica-miu (amintire din armata, la graniceri). Despre vapoare nu prea mai putem discuta, caci flota nu mai e a noastra, s-a vaporizat. Sa ne spuneti daca au fost buni micii. Bere rece si sete multa!

  3. Eu ma pregatesc de sarbatorire. Am musafiri deseara. Mai am treaba de facut…
    E ziua mamei mele 🙂
    Am intrat asa, pe fuga.
    La multi ani mamei tale!

      • Inca nu am aflat, dar daca pun mana pe cel care ma bruiaza, facandu-ma sa am tot mai putin timp, va fi vai de el. 😛
        Tocmai cand mi-am adus aminte sa iti spun ca nu trebuie sa treci in blogroll blogul meu vechi, descopar ca l-ai scos. :)) Cred ca saptamana viitore fac si eu niste schimbari la mine in blogroll. 😉

Lasă un răspuns

