Extaz si agonie

Standard

In urma cu ceva ani lucram intr-o alta maternitate, pe litoral.Foarte pe litoral, adica exact pe malul marii, cat sa-mi beau dimineata cafeaua cu miros de alge si guvizi.

Ducandu-ma intr-o zi la munca, am gasit in travaliu o cunostinta, o fatuca tanara si zglobie care indura cu stoicism chinurile facerii nerabdatoare sa-si tina puiul in brate.Pe hol, intr-o si mai chinuitoare asteptare , era viitorul tatic si el cunostinta ocazionala de-a mea. Toul a mers bine si a venit pe lume o mogaldeata e fetita cu plamani zdraveni si voce de soprana. Bucurie mare pe proaspetii parinti, erau asa fericiti si emotionati ca aproape m-au molipsit si pe mine, obisnuita cu miracolul nasterii si al inmultirii familiei.

Bucuria mamicii era suplimentata de faptul ca era 1 iunie, deci copilul ei isi va serba ziua chiar de Ziua Copilului si ca a doua zi era ziua de nastere a soacrei ei, care isi dorea tare mult o nepotica. Asa ca D. era fericita si ca-i va face un cadou atat de pretios soacrei, pe care chiar o pretuia. Dupa ce s-a consumat fericitul eveniment si euforia de dupa,tanarul C. a plecat, urmand sa se intoarca cu bunicii.

S-a facut pranzul si ei nu mai veneau.Treceau orele si D. era din ce in ce mai ingrijorata.Eu incercam sa-i ridic moralul si sa glumesc ca nu e deloc usor sa fi proaspat tatic, trebuie sa primesti multe felicitari si sa dai multe pahare de baut si asta ia timp. Mai cu spaime, mai cu glume, aproape a trecut ziua.

Tocmai cand ma pregateam sa plec, imi predasem tura, ma intalnesc cu C. pe scari.Eu coboram. el urca sovaitor, cu fruntea in pamant.Eu incep sa glumesc ca deja a garbovit de grijile paternitatii, ca se gandeste la facultati si zestre…Cand ridica privirea imi dau seama ca ceva nu e in regula, are ochii rosi de plans si dupa expresie imi dau seama ca n-a fost un plans de bucurie. Cu greu isi trage sufletul si-si gaseste cuvintele sa-mi povesteasca .

Dupa ce a plecat de langa sotie a trecut prin oras sa faca cumparaturi, sa nu se duca la ai lui cu mana goala ce de, era si el tata, avea multa cinste de facut.S-a mai intalnit ba cu unul, ba cu altul, a primit felicitari si apoi a ajuns acasa la parinti.A ajuns la poarta,i-a strigat vesel, nu i-a raspuns nimeni, desi ar fi trebuit sa-l astepte toti cu sufletul la gura. Cand a intrat in casa, s-a prabusit cerul pe el: mama-sa era moarta cu un cutit in inima iar tata-su era spanzurat. Ce soc a trait, va puteti imagina. Erau niste oameni pasnici, fara samanta de scandal, asteptau sa li se nasca primul nepot si a doua zi trebuiau sa aiba aniversare in familie. Ce s-a intamplat acolo si cum s-a ajuns la o crima si o sinucidere, n-o sa afle nimeni, niciodata.

Asa ca bietul C. si-a petrecut ziua care ar fi trebuit sa fie cea mai frumoasa din ziua lui intre anchete criminalistice, autopsii( facute intr-un mod barbar chiar in curtea decedatilor!)si pregatiri de inmormantare.Acum venea la spital, unde il astepta sotia nerabdatoare, fara sa stie cum sa-i spuna ce nenorocire s-a intamplat.

Drumul de la agonie la extaz poate fi anevoios si lung, iti trebuie rabdare si perseverenta sa-l strabati. Dar drumul de la extaz la agonie e brusc, o cadere in gol fara parasuta, totul se prabuseste intr-o clipa.Ati sarit vreodata cu parasuta? Va inchipuiti cum e sa n-ai nici parasuta?…

21 de răspunsuri »

  1. Teribila povestea ta de azi…. (de ce nu ai last-o si tu pe marti sau asa!)
    Saraci oameni, ce tragedie! Hai mai Adelina, este chiar adevarata? Nici-o data copilasul ala nu sa putut bucura de „ziua lui” cat a fost mic! Tot dintr-un parastas în altul…. Sper ca acum e mare si e ok. Vezi, ma faci de nici „weekend placut” nu pot sa îti zic!
    PS. tu locuiesti in Constanta, sau ma rog la mare?

  2. Dupa ce am postat mi-am dat seama ca am ales un moment nepotrivit, iar imi iau galci, dar asa sunt eu, nu prea gandesc, o dau cum vine…Mii de scuze.Am locuit la Mangalia, acum stau de vreo 9 ani la Valenii de Munte. Am dat marea pe munte si nu-mi pare rau, aici chiar mi-e bine.( aveam astm)Promit sa-mi indrept greseala cu o postare umoristica, dupa ce-mi termin programul „administrativ”:)

    • Partea buna a unui salt fara parasuta este ca ai toate sansele sa te faci zob la contactul cu pamantul si sa mori instantaneu.

      Partea proasta e ca, pana la „aterizare”, ai tot timpul sa te gandesti cum va fi…

      O insemnare plina de intuneric…

  3. Tristă şi şocantă poveste. Este adevărat că drumul de la Extaz la Agonie poate fi un ceas, o clipă dar de la Agonie la Extaz este cale lungă. Până îţi revii dintr-o asemea tragedie trece, mă gândesc, o foarte lungă perioadă de timp. Totuşi, eu sunt sigură, că chiar şi aşa copilul a fost factorul care le-a mai alinat inimile.

      • Da, poate se învinuiesc că n-au ştiut ce se petrece de un timp în casa părinţilor. Totuşi eu cred că durerea ar fi fost la fel şi dacă ar fi ştiut. Este uşor pentru oameni să îţi spună să mergi înainte, să încerci tu să-ţi explici, dar sufletul nu este raţional. Din fericire încetul cu încetul, chiar dacă nu se uită, se poate aşterne pacea.

      • O asemenea nenorocire nu cred ca se intampla din senin. Mai degraba erau oameni ascunsi, care nu isi spalau rufele in public. Poate le lasau sa mocneasca pana explodau… cine stie?

  4. Ingrozitor de trist. La multe ma asteptam…dar nu la asa ceva.
    Dar…vietile multora dintre noi s-ar putea sa aiba episoade aproape la fel de socante…in diferite moduri. Viata e socanta.

  5. Ma asteptam chiar si la mai rau de atat, cand ai spus ca devenise fata ingrijorata de intarzierea lui. Oricum, este groaznic cand se intampla asa ceva. Sper sa nu trecem niciodata prin asemenea necazuri.

  6. Pingback: Leapsa de vacanta | Probiu.ro

Lasă un răspuns

