Lumeee, m-am intors!

Standard

Salutare tuturor!

V-a fost dor de mine?Ca si mie de voi..Nici nu stiu cu ce sa incep.A fost plecata o saptamana, timp in care am umblat mult, prin multe tari:Tara Barsei, Tara Fagarasului…Pasaport nu mi-a trebuit, ca ma cunosteau toti(toti cei trei care au calatorit cu mine:)). N-am putut sa postez nimic de cand am parasit garnizoana, ca n-am luat laptopul cu mine(embargo de la gasca!) si oricum nu prea mergea netul pe acolo.Dar o sa va povestesc cam tot ce am vazut, sigur ca nu azi, sa va plictisesc din prima zi.Si o sa pun si poze.Cred:)).

Am stabilit cartierul general la Sambata de Sus, nu in localitate, asa cum crezusem si eu initial, ci in Complexul Turistic Sambata de Sus, ceea ce e altceva, e cam la 10 km de localitatea cu acelasi nume.Nucleul statiunii, in care se afla numai pensiuni si case de vacanta, e Manastirea Brancoveanu, un loc superb care are spatii de cazare sub denumirea „Academia Sambata”.Va dati seama cum e sa fii academician in concediu? Noi am stat la pensiunea Emma, nici prea-prea, nici foarte-foarte, acceptabil ca sa zic asa.Era loc si de mai bine( mai ales la capitolul curatenie, unde fiecare camera avea in dotare animale de companie, respectiv ceva paianjeni, pasiunea mea), dar gazdele destul de amabile, s-au straduit sa ne simtim bine, mai ales domnu’ Ion, patronul pensiunii si omul-orchestra, cel care umbla ca un spiridus toata ziua, sa-i multumeasca pe toti.Doamna Niculina, patroana, era „vataful”, responsabila cu vocalizele :)).Plusuri: palinca si visinata,care cred ca au curatat si tartul de pe dinti si grasimea de pe matze, terasa din spate, un foisor numai din lemn brut lacuit, mancarea buna si abundenta si iazul cu pui de pastravi din curtea pensiunii. Minusuri: desi aveam mic-dejun inclus ,plateam ceaiul separat, nu e mare lucru 2 lei dar mi s-a parut o calicenie nejustificata, vantul pe care il auzeai suierand sinistru cand deschideai balconul, fiind cam in camp deschis si usile cam neetanse,personalul de servici, respectiv doua fatuce precum fetele de la Capalna, care aveau numa trei viteze: incet, incetisor si pe loc, Pufi, bichon-ul gazdei, cam jegosel si tupeist, care circula liber prin restaurant( pe mine, una, nu ma prea deranja, dar altii mai comentau revoltati) si alti catei mici, ai turistilor, de care te impiedicai la tot pasul.Aa, si faptul ca n-am reusit sa mancam papanasi pe motiv ca nu au branza, de zici ca era nevoie de caviar si nu se face-n zona! Am mancat la altii, ne-am facut pofta, dar m-a dezamagit ca n-au reusit sa ne satisfaca aceasta doleanta, desi era trecut in meniu, desi am insistat.Am mancat in schimb clatite cu dulceata de afine, motiv pentru care am umblat cu limba mov-albastrui, ca niste caini chau-chau sau girafe, ca parca si ele au limba mov.

Ce am vizitat, ce noutati am aflat, va spun in episoadele urmatoare. In concluzie, a fost frumos, instructiv dar s-a terminat mult prea repede.Am venit cu  tone de amintiri si kilograme in plus la greutate,dar n-am de gand sa ma cantaresc, sa-mi stric buna-dispozitie.Ca doar v-am spus ca nu vreau sa fiu balerina…

23 responses »

  1. Bine te-ai reintors, Adelina!
    Mi-a placut cum ai descris conditiile: „camera avea in dotare animale de companie, respectiv ceva paianjeni, pasiunea mea” :)) Amuzant!

    • S-ar putea sa curate, dar spalata in mai multe „ape”, ceea ce nu rezista neuronu’.Si pe mine m-a enervat faza cu ceaiul si de-a naibii am baut visinata, macar sa stiu pe ce dau banii :)), dar nu la micul dejun ci la cina.

  2. Apropo de ceaiul platit separat… Am cunoscut si eu pe cineva care livreaza butelii de aragaz la domiciliu ( in zona mea nu e gaz ) si care avea buteliile mai ieftine cu 5 lei decat restul dar cand ajunge cu ea la tine acasa iti spune ca de fapt trebuie sa mai dai 15 lei livrarea…😦 Unii vreau sa fie smecheri… desi prin asta doar se fac de ras si atat :(…

  3. Te-ai vazut acasa si ai inceput sa ii barfesti? Sau vrei sa pastrezi locul asta de vis doar pentru tine? Uite ca mie imi plac si paianjenii, si cateii.si alte lighioane care opuleaza tarile astea… Anul viitor merg sa vad si eu fatucile alea, daca nu mor de oboseala pana atunci. :))
    Bine ai venit, Adelina!!!

Lasă un răspuns

