Carcoteli…

Standard

Frunzaresc si eu ca tot omul prin bloguri.Si gasesc numai mormaieli de urs si jale si melancolie autumnala.Numai vaiete, ca „aoleoo, vine toamna…”Pai ce ai vrea, lume sa vina? cometa Haley?Elvis sculat din morti precum Lazar? Mai trece o luna , doua, vine iarna, se bag ursul la hibernare si sa vedem de ce va mai vaitati.

Atunci o sa aud numai „vai, ce nameti si cum iar i-a prins descoperiti pe-aia de la drumuri”, „vai, cat s-a facut gigacaloria”si „vai, mor animalele de foame prin paduri, sa mergem sa le ducem de mancare”.Bine, mergeti, duceti-le si niste ciocolata, bomboane de pom si puneti-le colinde cu „Impodobeste, mama, bradul”, ca e bun la imblanzirea fiarelor, starneste duiosie si parca vad lupul pupandu-se cu vanatorul si vulpea dand ursului coada inapoi, in spiritul Craciunului…

Ma pregateam sa scriu ceva inteligent, na, ca nu mai stiu ce, dar era ceva mobilizator, sa va scoata din toropeala.Parca era ceva si cu starea natiunii, cu ordinea cosmica si intersectia universurilor paralele…Si voiam sa adaug ceva si despre acceleratia particulelor si infranarea pacatelor…Si era si ceva revolutionar, de modificare genetica, adica cum se pot modifica genele cu o penseta si o oglinda sau, hazardat, fara oglinda…Si despre diferenta dintre hormoni si mormoni…

Aveam un eseu foarte complex de expus, un bonzai-enciclopedic, adica informatie maxima in format minim.Dar unde bagam eu ursul si toamna in articolul asta? Ca nu se asorta…Si daca nu atingeam temele majore ale zilei, ma descalificam.

Asa ca n-am incotro, trebuie sa va mai agasez si eu putin cu ursul, cu toamna..Luati d-aci, ca e de actualitate:

Intr-o toamna cam ploioasa

A iesit ursul din casa

Prin livezi a dat ocol

S-apara la televizor.

Tremurand sta toata tara

Toti vor sa rapuna fiara

Toti in lat ar vrea sa-l prinda

Blana sa-i atarne-n grinda.

Ursul n-are nici o treaba!

Tacticos isi freac-o laba

C-a patat-o cu rahat

Intr-o margine de sat

Ca trecuse Nea Georgel

Si pe vine-a stat nitel…

Dupa ce si-o spala blana

Si-o manca-o si pe Leana

Ursul in barlog s-o duce

C-ar fi vremea sa se culce.

Toamna spune Stop! la ploi

Si-ncep fulgii:unu, doi…

Vine crivat, nameti vin…

Noapte buna, mos Martin!

 

Deci cum ramane cu toamna? Ne mai jelim putin, macar pana prindem toti ursii si pe urma ne culcam linistiti…Daca mai aud vreun oftat, maine convoc si lupul.Sa mooor moor eu!..

 

31 de răspunsuri »

  1. ” bonzai-enciclopedic, adica informatie maxima in format minim” – de unde ai scos-o? :))

    Mie mi-e mila de sarmanul urs vanat cu atata patos. Nu face decat sa fie el insusi – sa-si caute hrana inainte de marea hibernare. Cin’ i-o pus satu-n drum, ala-i de vina.

  2. Nu am prins decat putin din iarna trecuta si habar nu aveam cum pot fi gasite alte bloguri, asa ca am scapat de vaicarelile cu inzapezirea. Dar anul asta nu mai am nici o sansa.
    Eu nu i-as agata ursului blana in grinda, ci as intinde-o pe jos, in fata vetrei unde din timp in timp trosnesc niste vreascuri, as stinge lumina si as umplepaharele cu vin, sa fie romantism maxim.

    • Aia nu e vatra, e seminog, si nu merge cu „trei vreascuri rupte dintr-un gard”, ca la Cosbuc…Da’ o paturica in fata cuptorului cu microunde nu poti sa pui, pentru romantism? ca dupa cateva pahare, numa vreascuri o sa vezi trosnind…:)))

  3. Jelui-m-aş şi n-am cui,
    Mi-a intrat în minte-un cui,
    Şi pe cui îl cheamă urs,
    Toată mintea mi s-o scurs…

    Acuma, vorbind serios, mi se pare cât se poate de justificat comportamentul domnului urs. Adică ce, dacă la mine în casă intră o chestie, îmi ocupă abuziv juma de locuinţă, îmi mănâncă mâncare din frigider, ba îmi mai pune şi piuneze pe jos, io ce fac? Îl întâmpin cu pâine şi sare, c-aşa-i românul, primitor? Ba uite că nu, îl întâmpin cu una bucată secure, că am şi sânge de grec, na, sic 🙂 .

    • Mai, Eteria, ce te-ai revoltat asa?;))Pui de-o revulutie? zi, sa ascut si eu toporul, sa-mi iau furculita( ca nu cred sa am furca)…Si grec si poet si muzician…deja e cam mult, ne eclipsezi.Sa nu-mi spui ca n-ai avut nici pojar cand ai fost mic, ca noi, muritorii de rand…:)))

      • ţi-am mai zis că am fost mic, docil şi prost până pe la 6 ani şi-un picuţ; acuma nu mai mi-s nici mic, nici docil, ba din contră. şi dacă nu ai furcă, îi bună şi o pilă de unghii, dacă-i bugăt de ascuţită, totul e să ştii cum să te foloseşti de ea 😉
        când eram io mic, nu era la modă pojarul, aşa că te dezamăgesc încă o dată, nu am ce face… 😉

  4. Pingback: Leapsa literelor – Leapsa de duminica #3 | 50bani Blog

  5. Pingback: Leapsa literelor – Leapsa de duminica #3 | 50bani Blog

  6. Mie mi se pare cu ochi si cu sprancene. Cum naiba s-au apucat ursii aia de mancat oameni tocmaic acum? Pana mai ieri nu mancau Acum, ca la un semn, papa cate unu’ in fiecare zi :))
    Inca n-am dat de vaicareli pe bloguri, din astea de sezon, da’ te cred. De doua zile n-am avut timp de blog decat sa postez articolele la care eram inhamata deja 😉 Azi incerc sa vad ce-ati mai publicat fiecare din amicii mei 🙂
    Iar esti in pasa lirica. Ti-a iesit foarte bine.

Lasă un răspuns

