Vicii si otrava

Standard

Tocmai am citit la Minnie o poveste parfumata.Parfumul sublim, povestea trista.Un parfum trist sau o tristete parfumata? O femeie in deriva, osciland intre un viciu, tigara, si o pasiune, parfumul…Cand umbli prin viata orbecaind, cu vise mari si pasii mici, cu dor de zbor si aripi frante, e usor sa-ti pierzi busola, sa devii sclavul unui surogat de fericire.Caci ce e un viciu, daca nu iluzia gasirii unei fericiri atunci cand stii ca nu poti ajunge la ea?

Nimeni nu bea primul pahar cu gandul ca va sfarsi beat intr-un sant.Nimeni nu aprinde prima tigara asteptand cancerul ce-i va invada plamanii.Nimeni nu ia primul drog cu gandul la ziua cand ar fi in stare sa si ucida pentru o noua doza.Toti vedem senzatia placuta a inceputului, ne lasam cuprinsi voluptos de dependenta si nu suntem in stare sa intrezarim sfarsitul.Sau, la un moment dat, nu ne mai pasa, bucuria de o clipa e mai pretioasa decat imensa prapastie de dupa. Cati dintre voi nu mergeti pe marginea prapastiei, fascinati parca de haul ce se deschide la un pas de voi si fara a gasi taria de a va retrage, de a pune capat unei aventuri periculoase?

Poate ca are si riscul un magnetism al lui, ne simtim mai puternici incercand sa luptam cu destinul, sa trisam regulile , sa-i dam cu tifla naturii, sa-i radem in nas lui Dumnezeu crezand ca putem fi mai tari ca boala, ca moartea, ca suferinta…Pierdem intotdeauna, asa suntem noi facuti, din lut moale si ne mintim ca am fi din stanca dura…

Trecam pe langa betivul murdar cazut in sant si ne e sila de mizeria, mirosul si neputintele lui.Vedem numai viciul.Poate ar trebui sa vedem si drama si sa ne fie mila…Sau macar sa nu dam cu pietre, e deja cazut…

Ne uitam dispretuitor la cel ce-si da ultimii bani pe tigari si renunta la paine.Daca alta bucurie nu mai are?Daca in fumul zilei de azi el vrea sa ascunda tristetea si lipsa de speranta a zilei de maine?Nicotina e dragostea lui.Singura…

I-am vazut uneori prin guri de canal cu punga de aurolac in maini, cu ranjetul cretin pe fata si poate am intors capul, sa nu ne tulbure ziua.Dar poate in punga aia ei gaseau comori:mama, tata, paine, caldura, iubire, camin…Sau poate nu gaseau nimic, doar liniste si puterea de a suporta scarba celor din jur.

Am pus si eu etichete:betiv, ratat, curva, drogat…Cuvinte urate.Dar doar cuvinte, nu si povesti.Ei au trait inceputul si nu-i mai intereseaza sfarsitul caci nu mai au ce pierde, au pierdut tot, chiar si respectul de sine.Noi vedem numai sfarsitul, judecam fara respect pentru povestile pe care nu le stim.Si nu vrem sa ne contaminam cu ele…

Imi spunea cineva, demult, dupa cateva pahare:”eu, daca mor maine, toti or sa stie cum am trait, dar nimeni n-o sa stie ce am simtit pentru ce am trait” Atunci n-am inteles, am crezut ca-i doar o filozofie de betiv.Acum incep sa inteleg.Si sa incerc sa nu mai judec…Dar sa ajut, cand o sa incep ?

Si sa intorci capul si sa te prefaci ca n-ai vazut e tot un viciu.Si nici macar nu-ti ofera vreo voluptate ci doar comfortul de a nu te” manji” cu dramele unora nascuti sub stele fara de noroc.Ei au vicii? Noi avem otrava…

27 responses »

  1. Nimeni nu stie cata drama se ascunde si în spatel acestor vicii!
    Aici drogurile usoare sunt libere, marihuana sau canabisul este de vanzare în „cafenele” cu autorizatie. Nu ma întreba cat costa ca nu stiu, dar ceea ce stiu este ca numarul celor care folosesc droguri puternice este imens.Oare cele legale nu au efectul dorit? Prostitutia este si ea legala aici atat timp cat esti sub acoperisul si înregistrarea oficiala a bordeluilui. De ce sunt pline strazile laturalnice de prostituate ilegale? Si aici cred eu ca trebuie sa fie o drama!
    Traim într-o lume murdara si ne facem ca totul este ok si este grav, chiar foarte grav. Banuiesc ca esti în tura de noapte asa ca servici usor draga mea!

  2. Frumos scris, dar idealist! Pentru mine tot un betiv, o curva, un fumator si un drogat sunt. Toti avem necazuri, prietenului meu cel mai bun i-a murit fetita care era de aceeasi varsta cu fi-mea. A fost greu, a trecut peste, cel putin asa pare. Altui prieten foarte bun i-a facut o rautate sotia si cand a dat-o afara din casa, destul de violen, aceasta a ales sa nu stea la usa ca un catel si a plecat la o prietena, dar dupa o zi a revenit, ce-i drept, destul de suparata. Intr-o saptamana prietenul s-a spanzurat socat fiind de faptul ca sotia sa „a indraznit” sa se refugieze in casa unei prietene. Se numeste selectie naturala. Cei puternici supravietuiesc, cei slabi nu…Stiu, pare dur, dar asta e adevarul…

    • Daca ai scris un comentariu asa de lung, tu, care esti laconic de obicei,inseamna ca e un subiect delicat, te-ai intalnit si tu cu el intr-o forma dramatica.Normal ar fi sa gasim puterea de a trece peste orice greutati, sa ne intarim si sa razbatem.Ai dreptate, natura ii inlatura pe cei slabi.Dar eu imi puneam problema de cum ii privim noi pe cei cazuti, nu de ce nu reusesc sa se ridice.N-ai avut nici un moment in viata cand ai fost tentat sa spui”nu mai pot sa merg mai departe, renunt”?Daca in clipa aia chiar renuntai, crezi ca ai fi putut sa te redresezi singur, nu aveai nevoie de o mana intinsa?Toata compasiunea pentru prietenul tau lovit asa de nedrept si toata admiratia ca poate sa-si mai urmeze drumul, oricat de greu ii e!Suntem asa de otraviti incat si pe acesti oameni ii judecam uneori, adica de ce n-au clacat, sa ne bucuram de nesansa lor..

      • Ma provoci…Toata adolescenta mi-am petrecut-o intre golani, suti, batausi, drogati, puscariasi, pleava societatii cum ii numesc multi. Am ales sa stau intre ei pentru culmea, inteligenta bruta, nefinisata. Parintii mei stiau asta dar nu mi-au interzis niciodata sa umblu cu „clanul” meu. Intr-o zi am calcat pe bec, rau de tot, si toate visele mele se puteau narui intr-o clipa, toata scoala mea se ducea pe apa sambetei, toate diplomele mele puteau fi transformate in hartie igienica pentru ca am fost la un pas de parnaie. Am spus stop cand trebuia chiar daca renuntam la toti prietenii, toate activitatile, toate VICIILE…Am spus STOP pentru ca am vrut altceva de la viata, am avut vointa, am putut. Si inca ceva! Sa stii ca si intre ei, cei de jos, unii sunt mai betivi decat altii, unele sunt mai curve decat altele, unii sunt drogati blamati (cei cu dava sau ma rog, hero)…si ei ii condamna pe cei mai slabi…Povestile lor? Hmmm, ma faci sa rad! Povestile sunt povesti…cu final fericit sau nu…

      • Deci te-ai plimbat si tu pe marginea prapastiei si ai admirat abisul! Daca faceai pasul in gol? Cred ca te-ai fi redresat oricum, doar ca ai fi acumulat mai multa suferinta, poate te-ai fi inrait mai mult…

  3. Pingback: colţul românesc – 25 « Colţu' cu muzică

    • Vezi sa n-ai galci!:))Daca am asculta astfel de povesti zilnic, poate am reusi sa deschidem ochii, nu numai gura din care improscam cu noroi.Te-ai pus vreodata in pielea celui cazut la colt de strada, hatarat sa abandoneze tot? Cred ca se simte un gunoi si noi nu facem decat sa-i alimentam sentimentul asta, nu sa incercam sa-i schimbam perspectiva.E trist…Cam cate noduri in gat are un astfel de om si cum l-or fi sufocand?

  4. Cel mai probabil, dramele acestea sunt rezultatul ciocnirii idealului cu realitatea. Incă din copilărie ne este întipărită ideea de „trebuie” nu știu ce, „e bine să” altceva. Creștem cu basme și povești frumoase, însă realitatea este cu totul altceva. Poate că dacă educația ar incepe cu : „iubește-te singur, ești unicul care o face cel mai bine” sau „multumește-te cu ceea ce ai, în caz contrar trebuie să muncești ca să realizezi ceea ce îți propui”, jumătate din drame probabil nici nu s-ar mai contura.

    Educația ar trebui să înceapă cu o conștientizare a realității nealterate.

    Și cel mai important, ar trebui ca fiecare să ajungă să conștientizeze faptul că, pentru a-și materializa visele, este nevoie de muncă brută.

  5. Sensibil dar nu prea. Exista alegeri, actiuni si consecinte. Exista oameni care insista in cautarea de solutii si exista aia mai slabi care gasesc mai lejer sa capituleze. Nu pot compatimi o persoana care a ales constient sa investeasca in alcool, droguri si alte vicii cum iar la fel nu pot compatimi acele femei care aleg sa fie curve pentru ca e mai usor decat sa te zbati pana sa reusesti. Iar prin reusita ma refer si la o rezolvare intr-o maniera macar morala a problemelor.

    • Unii se dau cu capul de pragul de sus si gasesc o solutie.Altii se dau cu capul de prag pana se umplu de cucuie si ametesc, apoi intra in vrie.Si eu sunt adepta moralitatii, dar traim vremuri in care moralitatea nu prea mai e rentabila.

  6. Ai dreptate Adelina, e usor sa judecam uneori fara sa stam sa ne gandim o secunda ce e in spatele unei situatii, decizii, persoane, vieti.

  7. Anul asta am implinit 11 ani de cand m-am lasat de fumat si 4 ani de cand nu am mai gustat alcool… sant fericit ca am reusit si nici macar nu a fost greu, am avut nevoie doar de vointa si nimic altceva !

    • Poate ca ai oasele de sticla, dar ai un caracter de otel , altfel te pierdeai de mult in sita selectiei naturale. Bravo, Ninu, ar trebui sa le dai exemplu multora si sa-i incurajezi. Daca tu ai reusit, de ce n-ar reusi si ei?

      • Adelina, cine nu se lasa de vicii de dragul vietii lui si al familiei care o sa-l planga… nu o va face nici daca vede exemplul altuia… Asta tine de vointa si motivatia interioara… Eu iubesc viata Adelina, asa grea cum este, iubesc soarele florile si pe toate femeile de pe pamantul asta, vreau sa pot sa le admir cat mai mult cu putinta… Viciile ma omorau inainte de vreme si eu iubesc prea mult viata ca sa ma las prada lor.

        Cine iubeste viata va lupta cu viciile indiferent cat de grele si rele sant si va si castiga aceea lupta, doar cei care trec pe sub arcul de triumf sant invingatori, dar cand reusesti si treci te simti omul cel mai iubit de Dumnezeu din lume !

  8. Eu nu judec pe nimeni niciodata. Nu am niciun viciu dar am si eu problemele mele, poate slabiciunile mele si nu mi-ar placea ca altii sa ma judece fara a sti despre ce este vorba. Si pot sa-ti spun ca am trecut prin lucruri ingrozitoare in ultimii doi ani si jumatate. Altcineva ori ar fi innebunit ori s-ar fi sinucis ori cine stie ce ar fi facut. Si eu nu vorbesc acum nici ca sa vorbesc asa, ca s-a gasit ocazia, nici ca sa ma laud ce tare sunt, fiindca nu-i cazul. Dar am gasit propriile solutii ca sa trec peste toate. Nu mai sunt decat o umbra a ceea ce eram, sufleteste vorbind, dar am supravietuit… Tu ai vazut cam ce scriu eu in unele postari. Nu e nici a 100-a parte din suferinta…
    De cate ori am gasit articole care vorbesc despre fete ce aleg o viata de prostituata…eu nu prea sunt de acord cu ceea ce se discuta pe acolo. Nimeni nu stie ce a determinat-o pe respectiva sa aleaga acea cale…si e asa de usor de dat cu piatra. La fel cu drogatii, la fel cu alcoolicii, mai ales ca stiu si in cazul asta exact cum sta treaba. Am avut in familie un alcoolic, un unchi…
    Noapte buna, Adelina!

  9. Foarte adevarat ce a spus betivul acela, cu cei care stiu cum ai trait dar nu stiu ce ai simtit. Am ajuns la concluzia ca nimeni nu stie cum adevarat ce simtim si ca 99% din ce simtim se duce in negura uitarii.

Lasă un răspuns

