Prieteni

Standard

 

Sunt prieteni care s-au nascut odata cu tine.Au impartit pachetul la gradinita,ti-au dat papusile si masinutele pe care le doreai. Care ti-au carat ghiozdanul la scoala cand era prea greu si ti-au adus lectiile cand ai avut pojar si ai lipsit doua saptamani…Sunt prieteni pe care i-ai descoperit odata cu prima tigara fumata pe ascuns si cu primii pasi intr-o discoteca…Sunt prieteni care ti-au intrat in viata exact cand aveai mare nevoie de ei, care ti-au imprumutat bani sa-ti cumperi mobila si te-au ajutat sa o cari chiar daca n-aveai lift..Si care ti-au dat primele lectii de sofat si s-au incumetat sa-ti imprumute masina desi nu ti se racise mamaliga-n geam…Sunt preteni care te-au tinut de mana cand zaceai bolnav la pat , care ti-au carat ligheanul in care vomitai si care ti-au spalat pijamalele naclaite de transpiratie…Care ti-ar fi dat si un rinichi, numai sa fi fost compatibili…

Sunt prieteni pe care ii vezi zi de zi la munca, va beti cafeaua impreuna si povestiti cate-n luna si in stele fara sa va plictisiti, fara sa epuizati subiectele.Si prieteni de care va despart zeci, sute de kilometrii, pe care ii auziti o data pe luna, dar pe care ii sunati primii sa le spuneti ca ati castigat 100 de lei la loto sau ca v-au iesit analizele proaste si sunteti suspectat de cancer…

Sunt prieteni pe care i-ati pierdut pe drum, nici nu stiti cand, doar v-ati trezit ca nu va mai sunt alaturi.Si-au schimbat numarul de telefon sau adresa si nici nu v-au anuntat…Unora le-ati girat imprumutul la banca sau le-ati facilitat intrarea la un medic important si greu de abordat si nici nu v-au multumit…Sunt prieteni in palma carora v-ati pus sufletul si ei l-au strivit inchizand palma intr-un pumn…

Intra si ies multi oameni in viata noastra.Unii ne aduc soarele si linistea, altii numai furtuni…Lasi portile inimii larg deschise, sa intre cat mai multi, dar putini sunt cei ce raman.Si mai putini cei ce-ti tin inima vie,pulsand intr-un ritm armonios…Un prieten e o comoara rara. Greu il gasesti, greu stii sa-l pretuiesti.Si usor il pierzi…

Cate comori ati adunat in viata?Sunteti bogati? Sau singuri?…

30 de răspunsuri »

  1. Eu una la munca am „colegi”, persoanele cu care ma vad din paste în revelion sunt „cunostinte” (cred ca la capitolul asta intra si unele asa zise rude!) iar prieteni…. cred ca sunt o specie rara, asa ca tine! :)))))
    PS.Conform zicalei….”Apara-ma Doamne de prieteni ca de dusmani….” asa traiesc pe aici prin strainataturi! Nu cere explicatii la „camp deschis” ca nu dau !

  2. Hmmm …. am putini, tinzand catre zero, prieteni care sa se incadreze descrierii din primele randuri, dar am familia, si inca una destul de mare. Asa ca ma consider bogata.

    p.s. observ ca ai invatat sa pui poze :).

  3. Te-ai gandit la mine azi? De-abia terminasem cu bocitul ca a plecat si Mihaela iar tu taman despre subiectul prieteni ti-ai gasit sa scrii. Ca si tine, a plecat de tot. De ce oi fi eu blestemata sa raman ultima pe aici si sa plang dupa putinii prieteni care mi-au fost de fapt familie?

    • Nu mai boci, ca n-a plecat nimeni pe ultimul drum.Vezi partea buna a lucrurilor: acum ai mai multe vizite de facut, pleci in turneu :))In drum spre Mihaela faci popas la mine…Cine stie in ce directie o sa-ti iei si tu zborul?

  4. Imi pot numara pe degetele unei maini prietenii adevarati. Stii ca tocmai am pierdut-o pe cea in care am crezut cel mai mult…
    Cu neamurile ma vad din an in paste si nu le simt lipsa(cred ca nici ei nu mor de dorul meu), iar cunostinte am cu miile, ca sunt fata sociabila. Mai atasata ma simt de voi, cei care va deschideti zi de zi sufletul in online.

  5. Sunt bogata in prieteni. Vreo 5 la numar, dar prieteni. Colegi de munca, de treaba.
    Familia e si ea mare si draga mie. Mai am si oamenii fara chip dar cu suflet, voi. 😉

  6. Prima data eu cred ca se foloseste prea des cuvintul asta „prieten” hop tzop daca ai vorbit cu cineva de 10 ori si odata ti-a dat din punga lui de covrigi si tie 2-3 al si consideri prieten..si el pe tine ( in general vorbind ) un prieten e mai mult de atat.. mai mult de niste discutii si de niste covrigi… Si apoi asta cu prietenii din copilarie e alta gogorita… daca pe o strada sant doar 2 copii e normal sa devina prieteni ca doar nu o sa stea fiecare singur in curtea lui sa se joace cand o pot foarte bine face in doi… Deci varianta cu „doi pesti pusi in acvariu care devin prieteni buni, cei mai buni din lume ca impart si oxigenul si hrana unul cu celalaltul” ar trebui sa pice din start…

    Eu am prieteni… si am vazut asta atunci cand mi-a cazut tavanul de la casa si am ramas sub cerul liber si ei au sarit imediat si m-au ajutat si am rezolvat problema… atunci am vazut care imi sant prieteni… Eu crezusem ca nenea de pe strada mea cu care beam in weekend bere si mancam alune in timp ce ne uitam la TV imi era cel mai bun prieten… doar ca atunci vre-o doua saptamani nu a mai venit pe la mine pe motiv ca era ocupat… iar altii care imi fusesera indiferenti si pe care NU ai consideram prieten decat cel mult cunostiinte au facut cheta printre cunoscutii lor si mi-au trimis un sac de bani ca sa ma salveze si sa-mi pot reface casa… atunci am realizat si eu cam ce este prietenia si cum poti vedea cine iti este prieten….

    Deci nu ar trebui sa se amageasca nimeni cu ideea ca are prietenii multi daca prietenii al cauta doar in fiecare weekend cand da petrecere si ei mananca si beau gratis… sa vada cati prieteni mai are cand are un necaz si are nevoie de ajutor !

    Fosta mea diriginta a girat cu casa pentru fiica ei, si cand fica ei a dat faliment cu afacerea diriginta mea a fost in pragul de a ramane fara casa… a rugat sa o ajute pe toti prietenii ei ( care ai veneau regulat in casa la petreceri ) si cu foarte mici exceptii nimeni nu a mai recunoscut-o si nu i-a mai calcat pragul… doar o fosta colega de serviciu ( alaturi de care fusese si ea cand aceea a fost bolnava) a venit la ea si i-a adus toata suma..apoi a aflat ca aceea isi vanduse tot pamantul ramas de la parinti ca sa o ajute… Cam asa arata o prietenie…

    • Majoritatea oamenilor sunt clonele unui singur exemplar,deci eu cred ca e foarte usor sa iti gasesti un prieten. :mrgreen: 👿
      Chiar nu inteleg de unde ideea unui suflet cu care sa imparti totul,in conditiile in care 99% din populatia Terrei este identica. 😐

      • Of, Adelina, eu stiu ca eu fara prieteni nu puteam supravietui, adica la mine prietenia e chiar puntea dintre viata si moarte… Am prieteni maxim 6 persoane dar pe care ma pot baza ca nu fug atunci cand sant la necaz si sant sigur ca si eu as face la fel daca ei ar avea nevoie. Prietenia care e sanatoasa se bazeaza pe o lagatura sufleteasca, e prietenul ala la care cand ai spui ca te doare ceva te strange in brate si te incurajeaza si tu stii ca nu te-ar parasii niciodata la greu ca deja ti-a dovedit-o… cei care stau la distanta si zic ca stiu cum e si te asigura ca te inteleg si ca iti vor fi alaturi dar dupa aceea nu te mai cauta o luna si nici nu te mai suna nu prea sant prieteni… nu poate nimeni sa stie ce e in suflatul tau si cat de tare te doare pe tine… dar iti poate fi alaturi ca sa te ajute acolo unde tu nu mai poti pana te faci bine…

        Nu e mai mare prostie decat atunci cand esti bolnav sa sara toti cu urari de insanatosire grabnica… dar nimeni nici prietenii cei din oras cu tine sa nu vina sa vada daca are cine sa-ti faca o cana de ceai… Eu am avut asa un „prieten” in localitatea mea si cand am venit de la spital nu avea cine sa-mi faca nici macar focul in casa ca era iarna… dar el imi trimitea urari de sanatate pe Messenger desi statea la 3 minute distanta de mine !…De genul asta de prieteni nu am nevoie !…

      • „Unde naiba identica? ca abia gasesti un donator compatibil, dara-mi-te un suflet compatibil…Poate ai tu lipici la prieteni…:))”->Da,sigur nu ai dreptate.Eu sunt una dintre cele mai antisociabile persoane posibile.Vreau sa zic ca din perspectiva mea majoritatea oamenilor seamana.Parca ar fi un complot stabilit de un grup ca membrii lui sa se copieze reciproc. :)) :>
        Eu cred ca in cazul celor cu intelect de limita e usor sa iti gasesti un samantar ori o stergatoare de bare.Cand ai o viziune diferita de a restului lumii iti e aproape frica sa mai spicuiesti si tu doua cuvinte.Da,e foarte greu sa gasesti o bucativa vie si colorata de carne cu care sa discuti despre Yoga si sfarsitul lumii.Faza cea mai grea e cand aceasta se ascunde intre cartile de olimpice si dictionarele morfologice.Iar apoi te trezesti ca e sensibiloasa,vrea sa traiasca senzatii tari si sa nu afle nimeni ca vorbeste cu tine pentru ca ii e rusine ca un colectiv de care nu-l leaga nimic ar stii ca discuta printre rafturi de Beletristica si mormane de manuale cu o deista semi-gnostica .Si uite asa te trezesti ca o persoana cu suflet mare fuge de tine,ascunzandu-se mereu printre demoni si tenebre.Repet,nu e vorba de niciun exorcizat. :)) >:)

      • Cu Yoga stau mai prost, dar cu sfarsitul lumii ma descurc binisor .Si nici nu ma ascund printre carti, ca nu s-au editat carti asa mari sa ma acopere…:))

  7. Am senzatia uneori ca posteaza doua persoane pe blogul asta! Ai intrat intr-un soi de melancolie si pentru mine zona asta e destul de nesigura. Hmmm, prieteni, am multi, dar totusi putini…

    • Adica ma crezi putin schizofrena?:))) Nu e vorba de melancolie, dar nici nu pot s-o tin langa intr-o hlizeala permanenta.Pe urma ma acuzati ca v-ati ingrasat de ras din cauza mea…Ai mai mult de 5 prieteni?Si nu ma refer la amicii de pe stadion sau de pe santier…

      • Nu mi-am pus niciodata intrebarea asta! Chiar, am prieteni? M-ai pus pe ganduri! Probabil maine voi sterge cu buretele intrebarile astea pentru ca m-ar demoraliza…dar in seara asta…

      • Esti un personaj,asa ,mai complex. :))
        Nu apartii lumii asteia.Du-te pe Marte.Poate si mai departe. 😆

    • „Cu Yoga stau mai prost, dar cu sfarsitul lumii ma descurc binisor .Si nici nu ma ascund printre carti, ca nu s-au editat carti asa mari sa ma acopere…:))”->Mai,animalultul pe care l-am descoperit e o ciudatenie a naturii umane.Pur sis simplu vrea sa fie ignorat.Ii place sa fie ignorat.Incearca din rasputeri sa fie ignorat.Eu in locul lui m-as sinucide ori as incerca sa ajung in moarte cerebrala.Sa visez hamsteri pufosi si limbi pline de saliva. 🙂

  8. Pingback: colţul românesc – 26 « Colţu' cu muzică

  9. Sunt bogată, probabil, încă, dar am pierdut comori de neînlocuit. Mă întâlnesc foarte rar cu cei mai vechi prieteni ai mei, pentru că ne-am împrăştiat care încotro. Bun articol. Mi-a adus aminte de toţi cei pe care, cu adevărat, trebuie să-i consider comori ale mele,

  10. Am prieteni putini dar buni. Si nu stam toata ziua vorbind la telefon sau plictisindu-ne unii pe altii.
    Am trei prietene despre care pot spune ca si noaptea daca ne cautam si avem vreo problema sigur gasim o solutie. Si mai am si doi prieteni barbati, lucru nu foarte obisnuit, stiu. La ei, trebuie sa recunosc, prietenia lor pentru mine mai contine si niste sentimente dragastoase, sa le zic asa…pe care eu nu li le-am impartasit niciodata. Si cu toate astea, daca acum cer unuia din ei ceva…ma ajuta cu ce poate. Si ei toti se pot baza oricand pe mine.

Lasă un răspuns

