Cu cine faceti bancking?

Standard

Nu am prea mult timp la dispozitie sa-mi „screm” mintea pentru o postare fabuloasa,mai trebuie si sa plec la munca…Dar mi-a dat ideea Andreia, cu plictiseala ei intr-o banca.Nu prea imi plac bancile, prefer sa nu le trec pragul si nici pe la bancomat nu dau prea des. O sa va povestesc o patanie care mi-a alimentat „alergia” la banci.

Era acum vreo 2-3 ani, in primavara.Eram grabita, voiam sa fac niste cumparaturi si in marea metropola Valenii de Munte nu prea poti plati cu cardul. Banca la care aveam eu card era cam departe, asa ca am zis sa merg la cel mai apropiat bancomat.Tocmai se deschisese o sucursala CEC(maaare banca!) si imi era chiar in drum. Bag cardul in bancomatul CEC-ului si astept. Si astept!! Nimic. Nici un mesaj afisat pe ecran, nici card restituit, ce sa mai zic de vreun leutz…

Intru in incinta marii banci, sa le rog pe doamne sa-mi elibereze cardul din arestul bancomatului.Prima impresie a fost ca am intrat in muzeul de antichitati din Cairo, numai mumii, toate in pragul pensiei…Ei, zic, poate experienta e un atu! Vezi sa nu!

Ma duc la o tanti venerabila, ii povestesc ce am patit si o rog sa-mi restituie cardul. Nu se poate! Cum, nu se poate!? Pai nu se poate, ca avem reguli stricte, nu vi-l putem da asa simplu…Pai va arat buletinul, ca eu sunt titularul…NU se poate!

Si toata discutia avea loc in timp ce mama lui Matusalem descuia bancomatul, imi scotea cardul blocat acolo si-l studia de parca juca pocker si ar fi avut o chinta regala in mana!

Pai daca tot l-ati scos, acu dati-mi-l! Nu se poate!Trebuie sa va duceti la banca emitenta(ca cica e cardul lor, nu al meu!!!) , sa faca ei o cerere catre Centrala de la Bucuresti, ei sa confirme ca au primit solicitarea si sa ne dea un OK sa va dam cardul! Mai, tanti, eu sunt aci, matale aci, cardul meu in mana la matale si ma trimiti la dracu-n praznic sa fac cereri? da-mi-l si gata, ramane intre noi! Nu se poate!

Ce sa ma mai cert cu fosila, mai ales ca si colegele de birou si de generatie o sustineau frenetic, plec la banca mea, sa faca ei cerere.Ajung acolo, povestesc iar ce am patit, doamna amabila de la ghiseu isi face o cruce mare ca n-a mai auzit asa ceva dar imi satisface doleanta, face o cerere in numele bancii catre CEC si cand sa o trimita prin fax isi da seama ca nu stie la ce numar.La suna pe alea de la Cec si constata ca dau din colt in colt, habar n-aveau nici ele de numar.Eu, un butoi de pulbere!…

Zic sa-mi dea mie cererea, ca ma duc personal cu ea la CEC si o rezolv. Imi iau hartia si intru val-vartej  peste fosile. Poftiti cererea, trimiteti-o prin fax, stau aici sa astept raspunsul!

Aaa, pai nu asaaa! Ca noi trimitem cererea, da rasunsul poate sa intarzie si 3-4 saptamani…V-ati dilit cu totii? O trimiteti prin fax sau aveti vreun melc-curier? Cum sa stau o luna fara card?

Pai eu v-as sfatui ca mai bine il declarati pierdut si va faceti altul, ca il aveti in cateva zile, nu trebuie sa mai stati o luna…

Da-r-ar strechea in sfatul si-n inteligenta ta, babo! Adica cardul meu la tine in mana si eu sa-l declar pierdut?

Si cred ca vi l-a retinut bancomatul ca nu mai aveati bani pe el, mai debiteaza  geniul bancar,

Ce conteaza, cucoana, e cardul meu, plin sau gol. il vreau!(las la o parte ca abia imi intrase salariul, deci aveam bani suficienti).Imi incolteste in cap banuiala ca ar fi ceva in neregula cu cardul , asa ca cer sa-i fac o demonstratie cu POS-ul, sa-i arat ca am bani.Scot  cateva sute, fara nici o problema, ma uit triumfator la cotoroanta si ii cer sa-mi restituie cardul.Ca nu se poate!!

ZAU? Ia sa vezi matale ce repede se poate…Imi iau cel mai autoritar ton posibil, impreunez sprancenele la maxim si-i zic: Intr-un sfert de ora sunt la usa CEC-ului cu o pancarta mare de gat pe care sa scrie”Institutie neserioasa, angajati incompetenti” si va garantez ca o tin asa pana afla toti clientii bancii.Si nici nu las pe cineva sa se apropie de bancomat! Si chem si televiziunea!

Doar m-am facut ca scot telefonul din poseta, ca madam a devenit numai lapte si miere.Lasati, nu va mai enervati, uitati aici cardul…Da? Unde semnez de primire? Aaa, aici…Uitase si de semnatura, nu voia decat sa ma vada plecata mai repede din incinta:)))

Asa mi-am recuperat cardul dar mi-am pierdut si mai mult increderea si simpatia pentru banci.Aveti probleme cu niste functionari ciufuti si absurzi? Cu o pancarta se rezolva imediat…:))

15 responses »

  1. Terifianta intamplare!
    M-am ingrozit, pe bune! N-am patit inca sa-mi fie arestat cardul dar am mai auzit cazuri insa nu stiu cum si le-au recuperat. Dar povestea ta merita povestita. Geniala ideea cu pancarta, de retinut. Nici eu prea sunt dusa la biserica in materie de chestii de-astea, asa ca nu se stie, daca mi-aduc aminte atunci, pac cu pancarta! :))

    • Eu sunt amabilitatea intruchipata cu oamenii de la ghisee, ca imi dau seama ca n-au viata prea fericita dar excesul de prostie scoate tot ce e mai rau in mine, daca ma simt agresata, imediat le sar la beregata.Asta e, sa mor cu ei de gat!:))Si cu pancarta de gat chiar am umblat, dar in alt context.:))Imi sta bine, ma arata mai subtirica…

  2. mai stiu eu si pe alti neseriosi…care se dau super seriosi……domnul Tiriac care a facut treaba buna cu banii unor actionari prosti de acum 20 de ani…nu au vazut nicio lescaie dividende , cu toate ca banca a prosperat !

  3. Eu am patit aproape acelasi lucru cu o sucursala a Raiffeisen. M-au plimbat din centru in bariera Bucuresti, de acolo la mine in cartier, inapoi in centru si iar in bariera. Apoi am cedat si am scos mahalagioaica din mine, cu argumentele potrivite si am rezolvat in doua minute. :))

Lasă un răspuns

