Pesti de gradina

Standard

Titlul nu e metaforic ci cat se poate de concret.Din specia asta fac parte pestii din maaarele meu lac.N-au crescut pe arac si nici in copac dar au fost adunati din gradina.Pe bune!Sa va povestesc…

Cand ne-am mutat la casa, oameni care am locuit o viata la bloc(numai eu, ce e drept) am gasit in spatele casei o gradina de legume. Initial am vrut sa facem si noi putina agricultura eco dar ne-am dat repede seama ca n-are rost.Pamantul nu e rodnic, e chiar foarte pietros, cred ca in mezozoic trecea pe aici vreun rau cu albia plina de bolovani. Plus ca eu nu mi-am descoperit vocatia de legumicultor. Asa ca am desfintat toate culturile si am pus gazon.Cand ai trait printre betoane ti-e dor de iarba si culori.Am pus si niste garduri vopsite in valuri de trei culori(portocaliu, galben, galben -alb) , ceva straturi de flori, niste lampi solare, un foisor, un balansoar, alte nimicuri din pietre si radacini de copaci spalate de rau. Asa s-a nascut „zona de agrement”.:))

Dar sotul meu , cu nostalgia anilor petrecuti pe mare, a vrut si un lac, asa ca a facut unul cu folie speciala, arteziana, pietre si tot dichisul.Si a aparut Ligheanul Pacific!Sigur ca au aparut si primii chiriasi, cateva broaste cu vocatie de tenori si primadone.Au urmat anonimii brotacei din cor si ne-am ales cu un concert in toata regula seara de seara.Dar lac fara pesti? n-are nici un haz…

Tot amanam sa mergem sa cumparam niste pesti, pana ce intr-o zi vine vecinul de peste drum cu o galeata in care se aflau vreo 10 pesti maricei.

_De unde i-ai luat, vecine?

-Din gradina!

-Cum din gradina, ca tu n-ai nici un helesteu?!

-Zau ca i-am adunat dintre cartofi!

Si ne povesteste omul.Cu o zi in urma fusese o ploaie torentiala scurta dar abundenta, o rupere de nori care facuse sa curga pe drum si prin curti un paraias.Vecinul care sta peste drum si putin mai sus de noi are in curte un vechi helesteu, ramas din averea fostului mosier Filipescu ce isi are castelul sus, pe deal(acum e transformat in sanatoriu, dar inca arata foarte frumos).De pe deal a venit o mica viitura ce a facut sa i se reverse apa din helesteu, cu pesti cu tot, dincolo de gardul vecinilor aflati mai la vale. Vecinul Dudu, cel venit cu galeata, a iesit dupa ploaie sa vada ce stricaciuni sunt prin gradina.Porumbul era bine, rosiile inca pe araci, fasolea la locul ei, ardeii in picioare, cartofii…Ei, printre cartofi misca ceva in baltile ramase. Cand s-a uitat mai bine a vazut ca e plin de peste printre cuiburi.Fiindca tocmai avea musafiri i-a chemat afara la cules, ca nu pot sa-i zic pescuit.Bucurie mare pe copii.

Cand si-au dat seama ca pestii cei mari au ramas prinsi in gard, era deja tarziu, se prinsese si proprietarul helesteului de cele intamplate si venise sa-si recupereze  pestii aflati pe inventar.Deci domnu’ Dudu a ramas numai cu pestii mai mici, prea mici pentru o saramura.:))

Asa ca omu’ si-a luat recolta adunata in galeata si a venit sa ne populeze noua lacul!I-am promis ca il invitam la o partida de pescuit cand vor mai creste…

De atunci au trecut cativa ani.Pestii sunt bine, mersi, au crescut si s-au inmultit in buna convietuire cu broastele.Cand le-am schimbat prima data apa, in apa proaspata si limpede pestii zburdau ca niste delfini, noi ne bucuram de bucuria lor si chiar ne gandeam sa-i dresam, sa deschidem un „pestinariu”.Noroc tot cu domnu’ Dudu, venit intamplator, care ne-a taiat elanul.

-De unde ati pus apa? Cumva de la retea?

-Normal,ca avea debit suficient!

-Scoateti repede apa, ca are prea mult clor, astia nu se bucura, ci trag sa moara!

Si da-i si scoate apa val-vartej, gata cu zbenguiala.Pe vreo doi n-am reusit sa-i reanimam, restul au scapat.De atunci le punem numai apa din fantana, chiar daca suntem privati de spectacolul cu tumbe si giumbuslucuri .:))Nu mai stiu exact cati sunt ,nu le-am mai facut recensamantul din primavara.Dar sunt atent monitorizati de Yeti, nu cred sa fi evadat vreunul.Sunt maricei, sanatosi si destul de prietenosi.Doar sa nu ma intrebati ce specie sunt, stiu doar ca sunt pesti de gradina!:))

29 de răspunsuri »

  1. Faina, faina povestire…

    Cat despre apa, printre acvaristi e lege: apa de la robinet e buna pentru pesti doar dupa ce e lasata zile bune la decantat.

  2. Aici s-au îmbolnavit 1000 de persoane dupa ce au mancat somon file adus de la Greci. Era infectat cu salmonela! Asa ca atentioneaza-l pe Yeti ce mananca! Am mancat si eu peste zilele trecute si chiar îmi este rau, nu cred ca e salmonela dar chiar nu îmi este bine!

    • Vezi ce rau e sa manance lumea pesti „de firma’? Ca daca mancau macroaie sau guvizi nu pateau nimic…Poate nu-ti e rau de la peste, poate te-o fi deocheat cineva.N-are cine sa te descante si sa te scuipe de deochi?:)

  3. Pingback: Leapsa strazii | Probiu.ro

  4. Doamne :))) Citind postarea asta ma gandesc ca unele din „plagile” scrise in cartea vechiului testament se explica oarecum stiintific.
    Nu-mi imaginez ce bot a facut vecinul tau cand a vazut pestii printre cartofi!
    Trebuie sa fie tare frumos la tine cu helesteul acela, lighean- cum ii spui tu
    Important e sa stea apa

    • Da, e o adevarata capodopera peisagistica;fiindca s-a stricat arteziana am bagat tasnitoarea printr-un dinozaur de cauciuc iar broastele n-au venit cu mana goala, au adus samanta de papura, asa ca un colt de lighean e „rustic” si altul e „preistoric” :)))

  5. In sfarsit, un motiv sa ma bucur ca am buget restrans. Daca eram mai bogata, ma trezeam si eu cu salmonela. :))
    Sfatul meu este sa nu te mai lauzi pe blog cu Ligheanul Pacific, sa nu citeasca proprietarul helesteului si sa va ceara cota parte din productia piscicola.

  6. Peste ani cand o sa fi la pensie si o sa ai timp o sa citesti pe Google despre pestii de iaz, o sa afli ce specie de pesti sant ai tai si o sa stii ce cerinte de apa au, ce tip de mancare prefera ca sa nu sufere de carente de vitamine ori minerale, o sa aflii de ce PH au nevoie la apa ca sa-si poata depune icrele si sa se inmulteasca… si atunci pestii tai o sa se simta iubiti si ocrotiti !
    Sa nu uitam ca primul strut (Struthio camelus) care a fost prins si adus la gradina zoologica din Londra a fost hranit cu cuie de fier deoarece un mare expert dupa indelungi cercetari a constatat ca o asa pasare mare sigur se hraneste cu fier altfel nu ar fi asa robusta…
    Strutul a trait aproape 14 zile fara hrana..doar cu apa…
    Cand au adus pe al doilea strut au adus un om simplu ca sa-l ingrijeasca care avea gaini si au renuntat la experti… strutul a trait bine mersi !…

    • Expertul tot expert!dar ne-am descurcat si noi, asa amatori cum suntem.Nu ne-a mai murit nici un pestisor, ba chiar s-au inmultit.Cred ca sunt o specie robusta, s-au obisnuit sa se descurce mai mult singuri, ce vaneaza aia mananca, ca in nadejdea noastra…:))Nu toti pestii sunt rasfatati ca ai tai.

Lasă un răspuns

