Cronica mondena a urbei

Standard

Lumee, lumee!

Dau de stire(ca de baut nu dau!) ca in acest week-end s-a desfasurat Festivalul Tuicii la Valenii de Munte, cel mai asteptat eveniment al anului!

De vineri pana in aceasta seara e mare vanzoleala in oras.Cu mic, cu mare(da’ mai ales cu mic, cu bere)toata lumea a trecut prin piata orasului, unde au fost concerte, gratare si butoaie cu tzuica din belsug,tiribombe si trenulete, blanuri si briz-brizuri pentru toate gusturile si buzunarele.

Ca sa evit inghesuiala de mare metropola, eu am fost vineri dupa-amiaza, cand s-a dat un start timid dupa ploaia ce turnase cu galeata cu o zi inainte.

Impresii:organizare mult mai buna ca in alti ani, nu se imbacseau blanurile de la gratarul cu pastrama si nici nu se amesteca aroma de tamaie de la articole bisericesti cu scortisoara de la kurtos-kolac.Terasele comasate strategic in jurul scenei, cat sa nu raguseasca degeaba vedeta locala cantand o sarba in timp ce tu infuleci la sarmale.Pastrama si cascaval fara mustele traditionale(buna si ploaia dinainte la ceva!)Tarabele si standurile cu tuica si alte bauturi , frumos impodobite cu aranjamente florale de sezon sau motive populare.Nici o taraba cu sosete si chiloti chinezesti, nici un distribuitor de bomboane agricole la cornet.Niste chestii ca niste catapulte, cu platforma elastica pe care sa topai ca un cangur ejectat din avion, ceea ce m-ar fi tentat si pe mine ,daca suma celor 4-5 clienti n-ar fi fost mai mica decat varsta mea.:))

Ce am cumparat;tuica,ioc! ca avem acasa si nu suntem consumatori.Daca era Festivalul Berii cu Lamaie, era altceva, umpleam portbagajul…Patru kurtos cu care mi-am luat nu numai cacofonie , ci si o mare tzeapa, ca n-au fost buni de nimic, cred ca erau de post(ca tot era vineri), erau subtiri si uscati ca niste pesmeti, nici catelul nu i-a vrut, deci m-am chinuit tot eu cu ei.Papucei de casa din piele ecologica imblaniti cu oaie veritabila(25 de lei, ieftin si bun!)Curea de piele foooarte naturala pentru sotu’.Zice vanzatorul, care vorbea stalcit romaneste:sa probeaza domnu’, se vede cum ii vine.Las’ ca la gat ii e buna, zic eu in gluma.El sare ars, nu pricepe umorul meu subtil:vai, doamna, la talie trebuie sa probeaza!No, bine ca m-ai lamurit, altfel traiam cu impresia ca si-a luat zgarda! …Si, bineinteles, mi-am luat pietre si pietricele, asa cum iau de peste tot pentru colectie;n-am avut buget pentru diamante si svarowski. asa ca am luat niste semipretioase spre deloc pretioase…

Dupa ce am facut cura de slabire la portofel, mai subtirica cu un milion, am plecat acasa.Concert n-am gustat, era prea elevat pentru urechea mea afona, pe cea muzicala lasand-o din greseala acasa.

Ieri cica a fost mare aglomeratie, lume venita de peste mari si tari si din satele invecinate.Au cantat nu stiu ce formatie, Antonia si alta VIP-uri.Seara s-a terminat cu foc de artificii, motiv pentru care Max n-a mai iesit din fundul custii .Asa cum nu exista vrajitoare si ghicitoare fara mama Omida, asa nu se poate nici festival fara Irina Loghin!Din pacate fara minunatul Fuego, spre jalea multor cuconite.

Azi se termina.La noapte intra maturatorii in forta si de dimineata nu va mai fi nici urma de festival.Pe aia de n-au avut recipient pentru tuica si au luat-o direct pe gatlej, nu stiu cine ii aduna…

De maine, daca va ganditi sa treceti prin zona, nu va mai ramane sa vizitati decat casa memoriala Nicolae Iorga.Sau sa va luati covrigi de la una din multele covrigarii de pe bulevard si sa-i savurati in parc, in susur de fantana arteziana…Pentru tuica, va astept la anu’!

Pentru ca eu, cu gandul la distractie, am uitat camera foto acasa, a trebuit sa „fur” niste poze de pe net, sper sa nu se supere nimeni ca am facut si eu putina reclama orasului.

26 responses »

    • Eu n-am avut prune nici de un borcan de compot, nu stiu unde au gasit altii si pentru tuica.De fapt toti au adus tuica veche de cativa ani, nu de anul acesta.Ca e in loc de vaccin antigripal…:)

  1. Cand scrii despre ceva din imprejurimile tale ma transpun si eu in basm. Imi imaginez un fel de „zilele orasului” cu galagie si inevitabili puradei dar si cu arome de cocaturi , grupuri de prieteni, familii care mai ies la o barfa si la o–bere cu lamaie, copii veseli ca se pot da in diverse masinute (care apropo, am observat ca-sa naibii de scumpe pentru ce ofera…)
    E tare faza cu zgarda, trebuia sa-l anesteziezi pe omul tau inainte sa i-o spui

    • Tu sa-mi spui ce festival ai prins in Maroc si ce beau aia in loc de tuica.Eu nu sunt prea amatoare de festivitati de-astea ieftine dar inteleg nevoia provincialului de un pic de mondenitate. In afara de festivalul tuicii mai avem si targul de sf.Maria, Deja doua gale intr-un an e cam mult. Ca la Cannes e numai una…

  2. Am retinut si eu cum se probeaza o curea😉 )
    Faina reclama i-ai mai facut festivalului, de-mi pare rau ca s-a terminat. Veneam si eu.
    Asa ma intrebam si eu, care prune? Ca nici eu n-am avut, abia de le-am gustat, De tuica nici vorba!

  3. Zau ca nu e metoda mea, eu am zis asa, intr-o doara,dar m-a amuzat ingrijorarea vadita a comerciantului ca pana la varsta asta nu stiu cum se probeaza o curea.Desi, daca-mi aduc eu aminte, parca si numarul la camasa se alege in functie de cati centimetrii are circumferinta pumnului, deci poate ca exista o analogie intre gat si talie.:))

  4. Vai de capu lor, daca nu l-au adus si pe Fuego si nici pe Florin Salam a fost esec total in ceea ce priveste muzica ! :)))))) Imi facusi pofta cu Kiurtosii, ca mie aia uscati imi plac…daca au niste nuca pe ei :))))

  5. Adelina, daca-s Valenii de Arges, de lânga Pitesti, afla ca acu’ un an am adus 2 litri de tuica d-acolo, „fabricata” de parintii unei foste-colege de facultate…🙂 Mai am si-n prezent, ca n-are cautare p-acilea, desi exista „eau-de-vie”(apa de viata=tuica!) de prune, corcoduse, caise…🙂
    Sanatate si numa’ bine, daca vom consuma avec modération…😉

    • Sunt Valenii de Munte de langa Ploiesti.Sti care e diferenta dintre Pitesti si Ploiesti? Ca in Ploiesti poti sa te pitesti, dar in Pitesti nu poti sa te ploiesti! Mama, ce spirituala am fost!Si daca nu consumi tuica aia vezi ca e buna pentru frectii, sa nu se risipeasca degeaba.:))

  6. Ori citesc eu pe sarite (ceea ce nu este adevarat), ori tu ai tinut secret evenimentul pana cand a trecut. Crezi ca mie nu imi placeau niste bijuuri semipretioase spre deloc pretioase? Si un litru de tuica buna, pentru visinata de anul viitor?

Lasă un răspuns

