Nu ard gaz nici de pomana!

Standard

Unora le e frica sa zboare cu avionul.Altii se tem de serpi veninosi.Eu, in afara de groaza de paianjeni, mai am o fobie:mi-e frica de gaze!

Cica tocmai a mai fost o explozie intr-un bloc, s-a dus naibii structura de rezistenta si oamenii au ramas pe drumuri in prag de iarna.Uite de chestii de-astea mi-e frica, nu vreau sa aud de conducta de gaze pe la poarta mea.Daca ar veni astia de la Distrigaz ,sau cum le-o fi zicand,maine si ar spune ca-mi dau gaz gratis pentru trei generatii numai sa-i las sa treaca  cu magistrala pe mosia mea, as zice pas, ba cred ca m-as lua si cu pietre dupa ei.Ideea de a avea o posibila bomba langa casa imi da fiori.Bine ca n-a pus Sotu’ instalatie cu gaz pe masina, ca ma faceam maratonista, numai pe jos as fi circulat! Cand intram la PECO sa incarcam butelia pentru aragaz si aud suierand gazul pe furtun abia ma abtin sa nu ma fac de ras zbughind-o la fuga pe partea cealalta a strazii. Si acasa, cand schimba cineva butelia, eu inchid usa si ma retrag tiptil in zona de siguranta.Zic ca daca tot e sa explodeze, sa nu ajunga lingurile prin gradina si sa pot reconstitui victima intr-un spatiu mai restrans…Ei, o fi sadic, dar e adevarat!De-asta nici nu as pleca la razboi; pot sa accept un glont intre sprancene, sau mai bine in gat, sa nu-mi strice prea tare fizionomia, dar nu pot sa accept ideea de a ma transforma intr-un puzzle greu de rezolvat.

Deoarece lista pentru Mos Craciun e facuta si nu se accepta erata sau adaugiri, va trebui sa negociez cu Iepurasul de Pasti pentru o plita electrica cu inductie ca sa pot scoate definitiv orice sursa de risc exploziv din viata mea. Gaze de sist, de sonda, de bricheta, de fasole, de ce-or fi ele, pentru mine sunt toate nocive si nu vreau sa le stiu prin apropiere.Da, stiu ca si energia electrica poate fi periculoasa.Dar un scurt circuit poate genera un incendiu, nu o explozie si eu cu exploziile am ce am.In copilarie am vazut doua explozii de butelii.N-au fost foarte spectaculoase, nici macar n-au avut victime si nici incendiu, dar imaginea geamurilor facute zob si a perdelelor fluturand prin pomi, plus bubuitul asurzitor, m-au facut sa ma tem de gaze ca de dracu.Asa, cu lemnele trosnind frumos in soba si cu ciorba fierband pe plita electrica, ma simt mai in siguranta.

Deci, dragi candidati in alegeri(de orice fel) , sa nu veniti sa-mi promiteti magistrala de gaz la poarta, ca ati pierdut un vot!Daca dati vreo remorca de lemne mai negociem…:))

22 responses »

  1. E bine ca nu stai la bloc ca nu stiu cum rezistai nervos la cate butelii sau/si tevaraie cu gaze populeaza blocurile😀
    Hai c anu mai e asa mult pana la Paste si scapi si de butelie🙂

  2. Si eu am vazut o casa explodata de la o butelie, nu mi-a venit sa cred ca e posibil asa ceva… doar un perete mai era in picioare, a fost prapad ca butelia fusese plina si dupa ce au montat-o au incercat cu chibritul sa vada daca nu cumva rasufla…. si a rasuflat…😦

    Eu tot pe aragaz cu butelie cu gaz fac mancare, dar sant foarte atent, intotdeauna o incerc de doua ori sa vad daca e inchisa cand plec de acasa si seara…

  3. This design is steller! You obviously know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

  4. Pingback: De ce ţi-ai făcut blog?

  5. Pingback: colţul european – 29 « Colţu' cu muzică

  6. 🙂 E drept ca poate fi foarte periculos dar daca e sa mi se intample ceva din motivul asta…cred ca ma gaseste oriunde. Pot fi in vizita la cineva…sau orice de genul.
    Cartierul meu are gaze…avem si noi, bineinteles.

    • Fatalisto!:))Adica „ce ti-e scris, in frunte ti-e pus” si daca e s-o sfarsesti exploxiv, n-ai cum sa te feresti? E drept ca am gaze la serviciu, reanimarea mea e perete in perete cu oficiul.Plus ca ar putea bubui o butelie de oxigen, nu neaparat de gaz…:))

  7. Eu am crescut avand gaze (mai fara presiune pe vremea aia). Am invatat sa fac focul cu lemne in excursii, dar nu ma vad traind asa.
    Nu iti fie teama, Adelina. Imagineaza-ti ce epitaf dragut ai putea avea: A fost de neinteles in viata, a ramas un puzzle de nedesfacut si aici…😛

Lasă un răspuns

