Calca-l-ar trenul pe hotul care ti-a calcat casa!

Standard

N-am intrat in sesiune de blesteme.Dar nici mult nu mai am.

Cum e sa te intorci dimineata ostenit dupa o tura de noapte si sa-ti gasesti casa devastata?Cred ca nici nu v-ati pus vreodata aceasta intrebare.Nu si-a pus-o nici prietena mea pana acum trei zile, cand s-a trezit in fata grozaviei.Locuieste singura la casa si lucreaza in ture, ca si mine.Seara a plecat linistita la munca, a incuiat usa, poarta, ca orice om si a plecat la serviciu.Dimineata, cand s-a intors, a avut un soc:fereastra era deschisa, usa blocata!

Ca a chemat politia , care n-a gasit nici o amprenta in toata casa, ca s-a intrat prin fortarea unui geam de la baie, in spatele casei, ca n-a scapat nescotocit nici sertarul masinii de spalat, astea sunt lucruri grave, dar mai putin importante.Nici paguba(substantiala, de altfel si constand numai in lucruri de valoare mare dar gabarit mic) n-ar fi catastrofala.Dar gandul ca nu esti in siguranta in propria casa e chinuitor!

Ne-am obisnuit cu ideea ca „acasa” inseamna liniste, protectie, mediul in care nimic rau nu ni se poate intampla.Ca atunci cand incuiem usa putem rasufla usurati, suntem la adapost .E oaza noastra de securitate intr-o lume in care nimic nu e sigur!

Si vin niste ticalosi, niste jigodii fara capatai si spulbera tot!Adica o usa si o yala nu mai inseamna nimic si oricine poate da navala in casa si intimitatea ta.Ca te-au lasat fara bani  si bijuterii poti indura, dar ca te-au lasat fara liniste,nu.Cum vei dormi de acum incolo ? Nici macar n-ai certitudinea ca hotii te-au urmarit, iti stiau programul si au actionat stiind ca nu e nimeni acasa.Daca nici nu i-a interesat, ar fi intrat oricum, cu tine in casa sau nu?Daca, vazand ce simplu a fost, vor veni si in noaptea viitoare?

Facand haz de necaz, prietena imi spunea ca va pune un afis”nu mai veniti, nu mai aveti ce-mi lua!”Dar eu am corectat-o si i-am zis sa se gandeasca si la enuntul”si cu violul cum ramane?”Nu poti sa stii ce au in cap bestiile astea si de ce ar putea fi in stare…Poate ca as gasi o scuza celui care fura o paine cand ii e foame si nu are cu ce si-o cumpara, dar cuiva care iti jefuieste casa la modul asta nimic nu-i poate fi iertat.N-as fi darnica nici macar sa-i sponsorizez o sedere indelungata la puscarie.O amputare de membre, toate patru sau cinci, dupa caz, ar fi mai eficienta…

Cat timp am locuit la bloc, la ultimul etaj, niciodata nu m-am gandit ca as putea fi victima hotilor(desi am fost talharita pe scara blocului).Dar , cand m-am mutat la casa, desi nu se auzise de locuinte sparte prin zona, mi-a fost putin teama.Ei, nu cat sa nu pot dormi noaptea, dar ceva masuri de siguranta tot mi-am luat.Cand Sotu’ era plecat pentru cateva zile, seara puneam un zavor la usa si propteam  alaturi un ciomag zdravan, ca o bata de baseball.Iar pe noptiera tineam doua foarfeci mari, bine ascutite.De ce doua? Nu prea stiu.Cred ca una era pentru scos ochii, precum miezul la nuci, iar cealalta pentru taiat macaroana in caz de propunere de viol, propunere la care inca am drept de „veto” si cine o face, o face pe riscul lui.
Din fericire, nimeni n-a fost nici martor, nici victima al talentului meu in manuirea foarfecii…

I-am sugerat prietenei sa-si faca un contract cu o firma de paza, cu monitorizarea permanenta a locuintei.Oricat de scump ar costa, linistea si siguranta ei sunt mult mai de pret.Si n-ar fi rau sa-si ia si o arma pentru autoaparare, desi n-o vad eu in stare sa-si murdareasca peretii proaspat zugraviti cu creierii gaunosi ai unui borfas…

Demult imi propusesem si eu sa-mi achizitionez macar un spray cu piper, un dispozitiv cu socuri electrice, ceva.Acum chiar am s-o fac!Si pofteste, mai  hot cretin, de-mi ia tu mie margelutele din caseta  si intreba-ma cum stam cu violu’, ca de nu ti-o placea ce rumenit si condimentat te fac, sa nu-mi spui tu mie”saru-mana, tanti, nu mai fac”!Sau poate vrei sa te decupez cu foarfecele, ca inca le am in sertarul noptierei…

Ati avut vreodata sentimentul de nesiguranta in propria casa?V-ati imaginat cum ar fi sa va treziti intr-o noapte cu un strain la capul patului?Si cum ati trece peste astea?Prietena mea are nevoie de sfaturi.Macar atat ajutor sa-i dam.

PS. Daca stiti vreum domn de 1,90 si 100 kilograme, posesor de muschi bine antrenati, care sa nu sforaie, sa manance hrana rece si sa fie dispus sa doarma pe o canapea in hol, in calea hotilor, cred ca mi-as putea convinge prietena sa-i accepte serviciile…:)Sa aleaga ea ce varianta i se pare mai eficienta.Eu doar am zis, n-am dat cu parul…:)

29 de răspunsuri »

  1. Sincera sa fiu, nu l-am avut. Poate fiindca nu vreau sa ma gandesc niciodata la lucruri rele. Stiu ca se intampla asemenea povesti urate dar de ce sa imi mai fac si ganduri din astea? Viata e destul de ciudatica si asa, fara ganduri legate de talhari. Daca ar fi dupa mine, cred ca si cu usile deschise (neincuiate) as dormi. La noi tata e cu grija asta…eu si mama mai putin.

    • Deci exista un vigilent in familie! Nici eu nu incui usa sau poarta cand nu sunt singura acasa.:)Eu mai imi fac si ganduri rele, prefer sa iau in calcul orice necaz, sa fiu pregatita macar sufleteste, ca fizic nu cred ca esti vreodata pregatit de asa ceva.

  2. Urat …
    Dar domnu’ nu o sa doarma pe canapea doar de dragul prietenie 🙂
    Ideea cu firma de paza nu e rea si stiu ca nu costa foarte mult un abonament basic … undeva in jurul sumei de 100lei/luna.

    • Asa de ieftin? Ar fi bine sa fie asa, ar fi la indemana oricui.Iar eu am luat in calcul faptul ca domnul e un altruist si doreste binele unei fiinte neajutorate, restul…sa negocieze intre ei, eu nu iau comision de intermediere!:))

  3. Nu cred ca usa incuiata e un obstacol in calea hotilor. Daca cineva are de gand sa-ti intre in casa, gaseste el solutii. Yala e doar un mic impediment. Nasol pentru prietena ta… Mai stii, poate rezolva ceva aia de la politie… Asigurare banuiesc ca nu avea, ca doar suntem in Romania…

    • Vezi sa nu rezolve politia! Din cate stiu eu nu avea asigurare, sau nu una care sa acopere si furtul.O sa ajungem sa ne baricadam intre usi blindate si gratii la ferestre, noi in puscarii benevole si hotii in libertate…Si daca il prinzi in casa, ii dai cu tigaia in cap si-l omori, il platesti de bun, el e victima si tu agresor.Halal legi avem!

  4. Sentimentul de nesiguranta este oribil!
    Eu am usa din spate si cea din fata asigurata cu un sistem cu pini care nu permit nici cum sa o deschida. Cev de genul asta este si la geamuri dar desigur aceste masuri sunt pentru oamenii cinstiti! Oricum sistemul pe care îl am este aprobat de politia de aici asa ca….

    • Voi sunteti cu un secol inaintea noastra, stiti ce inseamna prevedere si asigurare.La noi ideea de baza e „lasa, ca mie nu mi se intampla, daca n-am patit-o pana acum, ma apara Dumnezeu si in continuare, desigur gratis.”

  5. Adevarul este ca e tare neplacut sa ti se intimple asa ceva…:(
    am scris si eu pe blog la vremea aceea, acum 3 ani intr-o noapte a intrat la mine cineva si mi-a furat in rand intreg de lemne pentru foc, le-a carat cu sacul in gradina vecinului care era pustie ca vecinii nu lecuiau acolo si apoi de acolo ia fost usor sa le duca…
    Am fost asa de ingrozit incat am chemat un om si l-am platit sa-mi aduca lemnele in bucatarie si baie, practic mi-am anulat baia si am pus in toata doar lemne…

    Daca mai imi fura o tura ramaneam fara lemne si ajungeam sa mor de frig in casa :(((

    • Daca esti un pricopsit si ti-a furat caseta cu bijuterii nu e chiar un capat de lume.Dar cand abia ai strictul necesar si vine un nemernic si-ti ia si din ala, te aduce in pragul disperarii.Plus ca ramai cu groaza ca esti expus oricarui risc, poti fi si ranit sau omorat in casa ta.Si bunicii, cand era singura, i-au intrat hotii in casa, pe fereastra de la strada si i-au scotocit prin lucruri, desi n-aveau ce mare lucru sa ia.Asa ca, biata de ea, a pus sifonierul in fata ferestrei, preferand sa o acopere decat sa lase cale de acces hotilor.Si uite asa ajungi sa nu te mai simti bine in casa ta…:(

  6. Ce mai poate face prietena ta – in caz ca nu gaseste un domn de 1.90 m si 100 kg – este sa-si instaleze o alarma conectata la telefonul mobil si telefonul va suna atunci cand cineva neutorizat intra in casa.

    • Da, uneori e linistitor sa stii ca toate babele de pe scara lipesc ochiul de vizor cum se aude un pas pe scara(dealtfel toate zic ca sunt surde, dar aud si daca urca o furnica)Desi cele mai multe spargeri se dau la bloc.:)

  7. Pingback: colţul românesc – 30 « Colţu' cu muzică

  8. Multumesc pentru sfaturi. Din pacate, nici permis port-arma nu se obtine usor si nici firmele de securitate nu sune tocmai ieftine. Cel putin nu pentru un salariu de bugetar… Asa ca nu-mi ramane decat varianta cu…1.90 m/100 Kg :)) Se ofera cineva??

  9. Multumesc pentru sfaturi. Din pacate, nici permis port-arma nu se obtine usor si nici firmele de securitate nu sune tocmai ieftine. Cel putin nu pentru un salariu de bugetar… Asa ca nu-mi ramane decat varianta cu…1.90 m/100 Kg ) Se ofera cineva??

Lasă un răspuns

