Duiosie materna

Standard

Nascu toanta! Toanta, ne-toanta, se cheama ca e mama.

Ii iau copilul, o sarmaluta de doua kilograme si un pic, sa ii acord primele ingrijiri, sa-l vaccinez(ca asa e prostul obicei la noi, sa umblam la imunitatea copilului de cum scoate capul in lume!) si sa il tin vreo doua ore in observatie.Timp in care toanta, mama sa-si maseze maruntaiele conform ritualului de contractare uterina, sa nu sangereze.Si, bineinteles, sa-si revina dupa trauma si sa-si astepte cu nerabdare copilul…

Dupa ragazul de doua ore ma duc eu sa-i fac pregatirea psihica, sa-i spun ca e cam micut pruncul ei si trebuie hranit cu mare grija, ca laptele matern e esential, bla-bla-bla…Si ii spun ca ii aduc imediat copilul, sa se pregateasca.

-Sa te speli pe sani inainte de alaptat,zic eu.

-Ma spal, domnita, da’ acu nu pot sa ma dau jos din pat, ma spal maine.

-Nu maine, acu! insist eu.Si inainte de fiecare alaptare.Ce, tu ai manca dintr-o farfurie murdara ?dau eu o pilda pe intelesul ei.

-Doamne fereste, nu!Da’ ma spal mai tarziu, acu aduceti-mi copilul.

Ei, nerabdare de mama, imi zic eu usor induiosata si lasand severitatea regulilor de igiena pentru mai tarziu.Ii duc copilul, o gasesc pe toanta mama cocotata ca un pasa pe perna si-i intind odorul, atenta la prima reactie,primul simbol al instinctului matern.

-Ai,fa, mananci sau nu?!zice mama pleostindu-i tata-n gura.

-???!!!

PS. „Fa” a vrut sa manance, n-a protestat  ca n-a fost sanul bine igienizat  si nici la cantitatea enorma de nicotina continuta in laptele matern!…

19 responses »

  1. Adelina, din felul cum scrii, ma faci sa ma simt acolo în salon cu tine! Esti … de nu am cuvinte!
    Si cum se simte „Fa” acum? Sau ai externat-o? Te pup draga mea!
    Ai fost pe pagina de la Wekom Sinterklaas la mine pe blog?

    • Nu cred ca vrei sa fii cu mine in salon, ca nu prea e loc de aromoterapie.:))”Fa” face binisor, nu va pleca prea repede acasa, abia are 2200 grame si e si galbena ca o lamaie storcosita, dar s-a adaptat .Iar mama-sa a facut baie! N-a murit, deci nu e alergica la apa si sapun.:))
      Si normal ca am fost sa vad cum va distrati voi in Olanda, ca era si jale mare, nu mai chefuiserati demult…:)Nici nu stii ce mi-ar placea sa bat step noaptea prin sectie cu niste Klomeni de-aia…:))

    • Se pare ca nu, ca e o sursa de venit in casa(alocatia).Dar vecina ei de salon e la al treilea, toti crescuti de o fundatie religioasa ce asigura asistenta sociala mamelor fara venit si copiilor abandonati.

  2. cand ma gandesc ca unele,asa cum am fost si eu,isi doresc cu disperare un copil,si i-ar oferi tot ce este mai bun pe lume, inclusiv o imensa dragoste, dar nu pot avea,sau il fac foarte greu

    • Exista femei cu vocatie e mama si femei fabrici de copii generatori de alocatii! Cam asta-i difernenta…Nu au bani de un pampers, dar nu le lipsesc tigarile si cafeaua de la dozator.Pentru sustinerea moralului, cred.La 30 de ani au acasa mai multi puradei decat au dinti in gura.

Lasă un răspuns

