Utopia independentei

Standard

Freedom_by_whateverwinnieLupte pentru independenta, razboi de independenta, declaratie de independenta…Toata istoria e plina de zbateri pentru obtinera independentei! Si independenta…ioc!

Vreau sa-l vad si eu pe-ala de-si umfla pectoralii declarand”mama, ce liber si independent sunt!”

Ne nastem robi.Nimeni nu te intreaba daca vrei sa te nasti si unde .Esti la mila unui spermatozoid mai ager care da din coada si-ti da un branci in lume fara sa stii in bratele cui nimeresti.Da, frate, te-ai nascut liber!!:))

In copilarie tu vrei joc cu bile , tac-tu iti ia masina teleghidata; tu vrei papusica mica de cauciuc s-o infesi in batiste, ma-ta iti ia o „Aradeanca” de-aia cat tine, care trebuie sa stea frumos pe canapea, n-ai voie sa te joci cu ea ca-i murdaresti rochita…

Pe urma mergi la gradi.Scularea dis de dimineata, vrei nu vrei si mars la grupa mica sa inveti poezii si sa faci schim de viroze.Sa „socializezi” de mic, sa nu fii salbatic…

Apoi la scoala! Tu vrei sa te faci cioban si sa pasti mioarele cantandu-le din fluier, societatea te trimite sa inveti sa citesti, sa socotesti si sa scrii caligrafic.Ca cica o sa descoperi minuni in bibliotecile lumii! Te-a intrebat cineva daca asta iti doresti, ai tanjit tu dupa farmecul trigonometriei si al limbii latine? Cel mai adevarat lucru din Biblie e „fericiti cei saraci cu duhul, ca a lor e imparatia cerurilor!” Bai, n-ai voie sa fii fericit, e clar?!

Faci ceva scoli, dupa cat esti de sclav al ambitiilor si te duci in campul muncii. Ca trebuie si gura ta sa manance o paine, nu esti independent energetic… Fie ca infiletezi suruburi pe salariu minim pe economie, fie ca esti mare stab la multinationala, tot la cheremul sefului esti. Care matura cu tine pe jos proportional cu cat te plateste. Acu da-te mare si spune-mi ca nu accepti, ca imediat iti semnezi declaratia de independenta, adica demisia. DA? De cate ori ai facut-o pana acum? Sau daca o faci du-ta acasa si zi-i lu’ ala micu ca de azi mananca sandvis doar cu margarina, ca nu mai ai bani si de cascaval…

Sclavul inimii, te pune naiba sa te casatoresti! Gata, ai intrat la stapan! P-aia cu egalitatea si independenta sa ti-o spui uneori in gand, la dorinte secrete, ca in rest… Strangi bani sa-ti iei niste scule de pescuit, sa nu mai rada prietenii de undita stramba pe care o pui pe marginea baltii.Si cand, fericit pana la Dumnezeu, ai adunat suma, te anunta consoarta ca s-a stricat aspiratorul.Ca doar n-o sa o lasi sa-si rupa salele dand cu matura…Urezi sanatate si viata lunga tuturor crapilor si bibanilor din lume si dai fuga sa iei aspirator nou.

Tu, femeie familista, pui deoparte restul de la piata cu gand sa-ti iei niste ghetute .Treci zilnic cu emotie pe langa vitrina sa nu cumva sa se fi dat, numeri maruntisul sa vezi cat iti mai trebuie. Si cand zici ca ai avut noroc ca nu ti-a luat nimeni ghetele si te pregatesti sa dai fuga sa le cumperi, te anunta consortul ca s-a bulit bateria la masina.Asta e, decizi ca decat sa mergi pe jos in ghete noi, mai bine mergi cu masina in ghete vechi si donezi economia la bugetul familiei. Sunteti independenti, imi place de voi!…

Ai familie, ai obligatii! Te invita la nunta un var de-al unui unchi de-al lui cumatru.Nu prea te-ai duce, ca e si seara cu meci important la TV. si te gandesti cu groaza cam cat o sa te coste „felicitarile, masa si dansul”. Dar te duci, sa nu dezamagesti neamul! Ti-a murit un var de-al doilea al unui unchi de-al treilea. Nu suporti festivitatile funerare si nici spectacolul descompunerii pe catafalc dar nu poti refuza, ca abia te asteapta matusa sa-ti boceasca pe umar si sa-si lase rimelul pe reverul hainei…Plus ca nu poate raposatul sa treaca la cele sfinte daca nu dai si tu cu „bogdaproste” la lumanare si covrig -beton pe care nu-ti vine nici sa-l mananci , ca n-ai proteza de titaniu, nici sa-l arunci, ca cica e sfintit si nu se cuvine.Asa ca-l pui la colectie!…

E minunat sa ai prieteni! Si daca te invita la iarba verde e musai sa te duci.Ce daca te doare o masea sau ai o criza de sciatica! Nu poti sa lipsesti, oamenii se bazeaza pe tine, numai tu poti intoarce micii pe gratar cu asa talent.E convocare la campionat de sah? Zi repede prezent, chiar daca tu joci numai table si alea prost…

Esti foarte apreciat de colegi. Daca si-a prins colega urechile in copiator lasi tu lucrarea ta deoparte si sari s-o ajuti, ca prea s-a uitat gales la tine, nu poti s-o refuzi. Intarzie un coleg ca a trebuit sa treaca pe la soacra-sa sa-i duca aspirine si n-are cine tine prezentarea la sedinta? Te oferi, ca ai dictie mai buna si nu vrei sa sufere tot departamentul…

Esti atat de independent incat nu poti dezamagi nici pisica, care cere sa-i dai drumul afara pe la patru dimineata, exact cand dormeai mai bine!

Acu, daca ai avut rabdare sa citesti randurile astea si tot mai crezi ca esti independent, du-te repede in fata oglinzii si da-ti doua palme sa te dezmeticesti. Te-ai nascut sclav, prietene, n-ai ce face! Cu adevarat independent vei fi doar cand vei muri, atunci nu cred ca o sa te mai intereseze ca ai dazamagit murind iarna, pe ger si te injura aia de trebuie sa-ti sape groapa. Si cred ca o sa ti se falfaie de cine te plange la capatai si daca ti-au adus coroana de flori naturale sau de hartie creponata.Ba chiar am vaga senzatie ca n-o sa te mai intereseze nici daca ghidul astral te va duce cu liftul la mansarda inflorita sau in subsolul supraincalzit…Aia independenta, omule!!

36 responses »

  1. Eu sunt obsedata de ganduri de genul asta, credeam ca sunt singura. Sunt inconjurata de oameni care imi amintesc la tot pasul ca voi iesi la pensie din locul in care muncesc acum si ca urmatorii zeci de ani de tinerete ii voi petrece unde vor ei, facand ce vor ei, si ca toata viata mea e guvernata de altii. Ce mai, uneori imi pare rau ca nu am tendinte criminale, pt ca cei din jur sunt sufocanti, sub pretextul ca-ti fac viata mai usoara.

  2. Pingback: topul celor mai frumoase cântece de Crăciun (3) « Colţu' cu muzică

  3. Triste concluzii pentru o zi superba de iarna. Da, suntem sclavii universului, entitate ce evident ne este superioara, doar ne-a dat viata. In rest depinde doar de om pozitia pe care o alege, supus/invins sau stapan/invingator.
    Personal probabil am dezamagit pe multa lume (inclusiv pisica🙂 care se cerea afara), poate si pe tine prin acest comment si prin afirmatia prin care imi sustin independenta/libertatea totala fata de egalii/semenii mei, precum si superioritatea fata de cei „saraci cu duhul”, pomeniti de tine, care se iluzioneaza asteptand fericirea unei utopice imparatii. Ah, da, apropo de „declaratia de independenta”, am semnat-o de 2 ori fara regrete.
    Independenta mea se incheie odata cu „stingerea luminii”, eu voi disparea, atomii materiei ce ma compun se vor transforma intr-o alta forma a existentei care nu mai are legatura cu mine, dar atunci evindent nu-mi mai pasa, pentru ca totul se va fi incheiat definitiv…, dupa independenta mea parere😉

    • Eu nu pot sa-mi dezamagesc pisica fiindca altfel imi face praf scaunul de la birou!:)Daca ti-ai semnat declaratia de independenta de doua ori esti apt s-o faci si alta data si e laudabil.Dar mi-e teama ca doar ai schimbat stapanul…Eu, de-a naibii, o sa-mi tin atomii uniti si o sa renasc sub aceeasi forma sa pot sa-i mai stresez pe unii!:))Abia astept sa-mi iau revansa!

      • Adevarul e ca mi-ar surade ideea de a putea sa-i stresez pe unii de acolo din neant, doar asa sa egalez scorul, de revansa cun zici tu :))) Cat de sadic sunt uneori😉
        Nu-mi consider angajatorul drept stapan, mai degraba colaborator, eu am nevoie de un salar el de un serviciu, ba sunt si in avantaj, eu pot pleca oricand (aproape), el va pierde timp pana inlocuitorul meu invata cum se-nvarte treaba, obiceiuri, politica, firmei, etc.

  4. Ciudat,inceputurile poezelelor tale parca sunau astfel, de exemplu o uratura
    Aho, aho prieteni dragi
    Stati puţin şi m-ascultaţi

    Pariem ca nu o mai tii minte ? Sezonul 2002 – 2003
    Mai lăsaţi un pic paharul
    ca v-aţi înecat paharul,
    V-aţi anesteziat auzul
    C’am sa cânt ca troleibuzul

    Ş-am să gânguresc cântarea
    De-o să se reverse marea
    {dar stai soro , nu te plânge
    pân la patru nu ajunge!}

    Ş-am venit să vă urez
    Colind mândru cu şmerchez
    Vorbe bune, adevărate
    Nu te supăra măi frate.

    Ş-am venit din bulevard
    Până-n sens, la naşul drag
    Cel mai falnic intendent
    De comisii president.

    Că el este NAŞUL MARE
    (toti avem un naş şi-un soare)
    Falnic este cât toti munţii
    De nu-l mai cuprind papucii

    Patrusase, patrucinci
    (naşa i-ai mai bine opinci)

    Ce-ar vrea naşul în noul an
    poate doar Birou Oval
    Cu program deschis non-stop
    Şi-un trabuc la five o’clock

    Să-mi trăiesti şi tu, năşică,
    Miss tutun din Copşa Mică
    Că-mi dai să mă instruiesc
    Să nu uit ca să citesc,

    Naşa mea-i din Bucovina
    (bine-mi m-ai afumi slănina)
    Pace şi zile uşoare
    Să-ţi scoată anul din cale
    Să-ţi aştearna la picioare,
    Cât mai multe moi covoare
    Şi rotunde şi ovale.

    Să traiasca finii mei
    Cei mai destepţi studenţei
    Finul meu din capitală,
    I-a băgat pe toţi în boală
    Şi in NATO ne-om băga
    /de nu-şi bagă altceva)

    Şi finuţa cea mai fină
    Ia octanii la benzină.
    Mai bine-ar lua benzina
    Şi n-ar mai buli maşina
    Şi-nchin un ceai de cruşin
    Pentru anii care vin
    Chiuiţi ca-n Mahmnudia
    Finule-ţi creşte chelia.

    Finii finilor traiască
    Părul să nu le albeasca
    Mişu-i împărat vestit
    Trei imperii (unităţi) a belit
    Cine-n faţa lui cutează
    Cu securea i-o retează.
    Dacă-i dă vreuna-n barbă
    Rade jocul, iar încarcă
    Doar gramatica-l încurcă
    Virgula îi dă de furcă
    Iara nevestica lui
    A fiert burta boului
    Să ne dea ciorbiţa nouă
    (uite cum în gură-mi plouă)
    O meteahnă fata are
    Bea numai răcoritoare
    Şi-ar prăji în tigăiţă
    Peşte prins de Mihăiţă
    Şi mai închin un pahar
    Pentru soţul pensionar;
    (mancai-aş eu ordonanţa
    banii, anii şi mustaţa,
    să-i meargă antenele
    şi toate programele
    Să nu-l certe C.N.A.-ul
    Să cableze tot ţăranul
    Azi un sat, mâine-un vecin
    Să-l întreacă pe Pelin
    Iar Astral şi Terra Sat
    Să-i văd c-au falimentat.

    Să-mi urez ceva şi mie;
    DE-o fi rău, aşa să fie
    Şi de nu-mi place oglinda
    Nu-i nimic că ştiu eu pilda;
    Va veni într-o zi o zi
    Când cei graşi or mai slăbi
    Dar cei slabi chiar vor pieri
    Sunt doamnă rubensiană
    (nu-i frumos să spui grăsană)
    Dar ca barză arat bine
    Toţi ţiganii trag la mine
    Şi mi-s dragi … i-aş aduna
    Strâns, strâns, strâns în palma (p…a) mea.

    Iar în anul care vine
    Să ne fie la toţi bine
    Să trăiască copilaşii
    Şi toţi finii şi toţi naşii
    Să crape americanii
    Toţi evreii şi ţiganii,
    Să rămână doar românii
    Bin-Ladenii şi Sadamii

    V-a plăcut, nu v-a plăcut
    Eu atâta am avut
    A ura şi a vă zive
    Ia mai pocniţi, măi , din bice
    Fiindcă-am răguşit acum
    Hai, scoateţi banii de drum
    Dacă vreţi ca să mă mut
    Scoateţi plata ş-am tăcut
    Altfel iau un repetir
    La mulţi ani şi hai sictir !!!

    • De ce ma faci de rusine, Nasule? Candidam si eu la un premiu de la Uniunea Scriitorilor…Asta trebuia sa fie o postuma bine vanduta la licitatie, nu o postare din inceputurile travaliului meu liric!:)) Nu mai stiu daca are si autograf, sa-i creasca pretul…

  5. Daca zic ca sunt de acord cu tine inseamna ca-mi manifest lipsa de… independenta, nu? In multe din cazurile pe care le-ai enumerat, putem sa si alegem. Cateodata dependenta noastra inseamna conventionalism sau comoditate… Putem sa incercam macar sa fim si altfel (cu tot riscul de apare antisociali). Intamplator, cunosc pe cineva care s-a lasat de scoala si s-a apucat de oierit, dupa ce a incercat sa se calugareasca (si nu i-a placut)😀

    • Normal ca putem alege! Doar ca alegem prost, binele celorlalti mai presus de binele nostru.Zicem ca suntem altruisti.Uneori cred ca suntem mai mult fraieri…
      Adica e mai bine la stana decat la manastire? Mai placut behaitul oilor decat catece si psalmi?:)Daca omul e fericit asa, foarte bine!

  6. Nu inteleg ce ai cu noi, de ce ne strici weekend-ul, amintindu-ne ca orice am face, nu putem intalni libertatea deplina?
    Asta putea fi articol de luni dimineata, cand oamenii oricum nu sunt in apele lor. :))

  7. ce minune să facem cu independenţa? nici nu ştim ce-i aia, nici nu ne place măcar. e doar o vorbă în vânt, auto-amăgire sau cum vrei să îi zici. cam cât ne e viaţa de lungă paşii ne sunt ghidaţi de alţii, că e vorba de familie, societate, prieteni sau te miri ce.

  8. Pingback: topul celor mai frumoase cântece de Crăciun (4) « Colţu' cu muzică

  9. Imediat dupa ce mi-am dat seama ca in viata nu voi fi niciodata independent indiferent ce voi face am inceput sa am o viata mizerabila… Toata viata m-am gandit ca daca vreau as putea fi si eu un mic Robinson Crusoe care sa se descurce singur chiar si pe o insula pustie… si cand am ajuns odata la o trecere de pietoni si am vazut ca singur nu pot urca nici macar bordura am realizat ca doar ma amagisem !…

      • Depinde. Cand nu ma simt deloc in apele mele, refuz acea vizita. La fel face si el dar incercam sa nu ne facem „surprize” si sa cadem la o conventie din timp

  10. Ce sa zic? Ai dreptate dar de ce sa ne gandim la chestia asta?
    Am momente cand chiar sunt independenta. Adica imi ingadui cate un lux din cand in cand: refuz sa merg la nunti, nu frecventez picnicuri, am fost perioade foarte lungi singura fiindca nu tin sa ma bata careva la cap doar de dragul de „a fi in randul lumii”… Refuz multe lucruri. Dar si fac multe altele doar fiindca asa vreau. Si nu ca sa am vreun beneficiu. Desigur, fac si multe altele de nevoie, fiindca asta e situatia. Dar asta e situatia cu oricare dintre noi. Daca as vedea ca e cineva perfect independent, poate mi-as pune problema eu de ce nu pot fi. Dar cum nu e nimeni si altii sunt mult mai putin ca mine…sincer, chiar mi se pare OK.😉

Lasă un răspuns

