Lumea mica dintr-o lume mare

Standard

bagajeIntr-una din serile trecute am fost pe aeroport, la Otopeni.Nu ca m-as fi dus la schi in Austria sau la plaja in Australia.Nu, am asteptat pe cineva…

Si cum avionul a avut intarziere mi-am petrecut la „Sosiri” mai mult timp decat planificasem. Aglomeratie.Multe avioane cu intarzieri din cauza conditiilor meteo. Oameni nerabdatori  sa-si intalneasca neamurile. Copii plictisiti de asteptare si somnorosi de ora tarzie. Balamuc. Organe de ordine care frecau menta patrulau vigilent sa vada care are pantofi de terorist, ca la fetele oamenilor nici nu se uitau.Si nici la abundenta de rucsacuri…Data viitoare o sa umblu cu o bricheta-pistol in mana sa vad daca ma baga cineva in seama.Macar sa vada ce ochi frumosi am…

Lume pestrita. Niste insi ce pareau boschetari(sau erau miliardari americani sub acoperire) si se invarteau ca niste electroni in deriva. Niste tantii ce pareau in interes de serviciu la racolare de clienti.(exista specia „pitipoanca de aeroport”?)Noroi pe jos, ca afara ningea.Sau, sa ma exprim poetic, pamantul patriei contopit cu lacrima cerului, asteptand pasii ratacitori prin lume!!Sau contopirea cu noroiul altor meleaguri…:)

Incep sa soseasca avioane. Incep sa iasa pasagerii, incepe inghesuiala ca la sfintele moaste. Multe bagaje, se vede ca oamenii au venit incarcati de daruri in prag de sarbatori.Pupaturi, inbratisari, ghionturi…

Un grup de pirande doamne cu fuste de voal si dantele peste pantaloni de lana si sosete tricotate ies zglobii.”fa, bine c-ati ajuns!, „hai,fa, ca nu mai puteam de doru vostru”, „fa, ce bine arati…”Juma de satra le-a venit in intampinare, sa ajute la carat cadouri ciordite cumparate.

Ies niste pasageri manifestandu-se raspicat in dulcele grai moldovenesc.Ii asteapta prietenii, isi trag niste pumnii amicali si trag si concluzia „haidi, mai, sa biem, c-am inghetat!”

O doamna emigrata fara pasaport , cred, de la Balaceanca, cu niste cercei cat farfuria de supa, plimba de juma de ora niste valize dintr-un capat in altul al salii, nu stiu ce cauta.parca n-ar stii care ii e salonul sau nu si-a luat medicatia zilnica…

Dudui in trening si pantofi cu toc, doamne elegante cu blana aruncata neglijent pe umar, tineri ciudati cu trei fire lungi de barba rosie fluturand pe piept…

E interesanta fauna pe un aeroport.Nu atat de diversificata ca pe un peron de gara (nu cred sa fi fost si pensionari care sa circule cu foi de drum sau aurolaci care sa sa fi facut drumul clandestin sau cu „nasul”) dar parca mai excentric.Si manifestarile parca sunt mai exuberante.Ori intalnirea cu cei dragi dupa ce ai trecut prin turbulente e mai patimasa, ori e mai cool sa atragi atentia ca tocmai ai aterizat de la Milano, cu sacosele de firma la vedere…

As mai fi stat sa fac studii comportamentale dar intre timp a aterizat si avionul  care il aduce pe Copilu’ si am pus capat observatiei. Inaintea lui ieseau niste pasageri nemultumiti ca gustarea din avion a fost  cam putina, nici nu s-au saturat.Si nici ciorba n-au avut!;))

20 responses »

  1. Si mie imi place sa ma uit la oameni in aeropoarte sau chiar uneori si gari sau chiar statii de tramvai, metrou si alte mijloace de transport in comun de masa, si sa imi fac fantezii despre cine sunt ei si vietile lor, chiar mult mai mult decat mi-ar place sa fac acest lucru de ex stand intr-o cafenea oarecare, chiar si cu vedere la trotuarul sau strada unei localitati cu oameni cu o cultura locala straina de a mea, sau chiar aceeasi cu a mea, (care de fapt nu prea stiu care este cu ff mare precizie, pt ca eu chiar am impresia ca mi-am petrecut mai mult timp de viata prin diverse statii decat in vreun loc anume…una din primele mele amintiri este chiar o data cand mergeam undeva cu bunica cu tramvaiul si eu am reusit sa cobor din tramvai, insa bunica nu a reusit, habar nu am de ce, ca i s-a inchis usa in nas si am apucat doar sa aud un strigat oarecum disperat din partea ei sa stau cuminte in statie si sa nu ma misc de acolo pana nu vine ea inapoi la mine…si eu tin minte ca nu m-am speriat de loc, ba chiar mi-a placut sa stau acolo si sa ma uit la oamenii din jur, si nici nu am remarcat cand au trecut cele cca 10-15 minute pana cand in sfarsit bunica a aparut alergand de pe trotuar undeva catre mine, ca se daduse jos la statia urmatoare si o luase la goana inapoi catre statia mea !)

    • Tu ai fost si aventurier si fin psiholog de mic!:) Dar e interesant sa observi oamenii cand se cred neobservati si sunt naturali.Desi am impresia ca unii doar mimeaza naturaletea, stiu foarte bine cand sunt priviti.:)

  2. Da, o incursiune intr-un aeroport sau gara este o oportunitate pentru a studia comportamentul uman si variatiunea acestuia. Eu aveam o adevarata curiozitate in acest sens intr-o perioada in care timp de 6 luni am folosit metroul pentru traseul acasa-serviciu-acasa.
    Imi placea sa studiez oamenii, sa incerc sa le citesc povestea interioara care-i framanta, sa le analizez fizionomiile, etc. Pacat ca nu mai am aceasta optiune …

  3. Eu am un singur tel cand zbor : relaxare, imbracamintea casual, cat mai comoda! Un rucsac in spate. Bagajul aruncat la cala, cat mai putin stress.
    Ma obosesc aeroporturile!
    daca ma crezi, nici nu ma prea uit la oameni🙂 Pun castile in urechi sau citesc o carte. Si mananc

  4. N-am circulat cu avionul decat foarte putin dar nu prea m-am omorat dupa atmosfera. Ai dreptate, e un amalgam de oameni, bagaje si comportamente. Insa dupa maxim o ora mi s-a parut obositor. Am avut de stat mult intre avioane, am stat mult pana sa plec din aeroport, am stat mult si pana am luat in cursa mea… deci am stat enorm de mult…si nu mai e distractiv. Am si motait in aeroport cateva ore… Daca zborul efectiv nu-mi produce nicio senzatie, in afara de enervarea cand le vedeam pe stewardese jucand mima…de orele petrecute in aeroport, nu mi-e deloc dor….

    • Sa astepti pe cineva, chiar cu o usoara intarziere, poate fi placut.Dar sa astepti sa-ti recuperezi bagajul sau sa astepti decolarea nu mi-ar placea nici mie, n-are nici un farmec.Abia astept o alarma cu bomba la aeroport sa vad cum e!:)

  5. Hi there, You have done an incredible job. I will definitely digg it and for my part recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this web site.

Lasă un răspuns

