Taxa pentru rai

Standard

popi la hramImpodobeam bradul.Eram bagata toata in gloabe si betele, plus ca aveam in lucru un brad mai mic impodobit numai cu margele si cercei. Daaa, ma chinuia talentul rau de tot…

Si incepe cainele sa latre furios si se aude o lalaiala in fata usii.Nu era Lala band, erau niste ajutori de popa (nu stiu exact ce functie au, ceva transportatori de icoane). Si da-i cu „numele Domnului” si „Aliluiiiia, alialtuia”, mai ca la Vocea Romaniei, plini de har  si factor X!

Vine Sotu’ in atelierul de impodobit brazi si zice „au venit aia cu pupat icoana, cat sa le dau? O suta de mii?” Eu, generoasa, plusez si zic”da-le mai mult, ca astia nu sunt cu colindul, incaseaza si taxa la biserica, da-le cinci sute de mii(vechi)”.

Ia  bancherul casei si platitorul de taxe banii si iese la nenea aia de-i lasase in concert la usa. Intra iar, usor iritat.”Ce 500, ca cica e 640 de mii taxa, cu calendar inclus!”

La naiba,astia au impozit mai mare decat primaria! Deszapezesc si drumul la tariful asta? Da’ fara calindar cat e? ca aflu eu din vecini si din ce tin colegele post la munca, cand e Paste si Craciun, restul nu ma intereseaza. Cica fara calindar e „doar” 600. Atunci fara calindar sa fie si e ultimul an cand mai fac auditie la „aliliiiia” lor! Ca daca-l gaseau pe Max dezlegat nu mai scapau cu izmenele intregi nici daca era facatoare de minuni icoana aia!

Cum, frate crestin, sa iei asa taxa la biserica in vremurile astea de saracie poleita cu austeritate? Si ce servicii primesc eu de banii astia? Ca la biserica, la slujbe, nu ma duc, sa-mi platesc abonament ca la club si sa ma bucur de comfortul unor matanii pe podeaua usor incalzita! Si orice slujba privata ai cere, ca e de cununie, de parastas sau de taiere de ciuf se plateste separat si cam fara chitanta. Nici un acatist nu-ti citeste neplatit, orice audienta la Domnul e cu tarif. La plata pe cuvant cred ca popii astia iau mai multi bani decat salariu Escai la citit de prompter…

Cum trece Anul Nou trebuie sa ma pregatesc de turul doi al colindului sfant, ca vine popa cu stropit cu apa sfintita prin casa. Dar anul asta  cred ca zic „pas” si stropesc eu singura sa nu se mai ridice praful, ma descurc si fara busuioc. Nu merge si cu o legatura de cimbru? Plus ca mereu imi uda televizorul si tastatura…Si degeaba, ca daca vrea Mamare cea paranormala sa bantuie prin casa, n-ai cum s-o opresti, nu se sperie ea de-un pamatuf de busuioc ud! Ca si ieri mi-a ascuns o soseta de-am capiat cautand-o, stiam exact ca o lasasem cu 2 minute inainte pe un scaun…De Moarte, de Fisc si de Mamare n-ai cum sa te ascunzi!

Asa ca, parinte, daca mai citesti si bloguri nu numai acatiste, fa bine si nu te mai deranja sa-mi calci pragul ca am cam rezolvat-o cu cele sfinte pentru urmatorii zece ani, ma declar apartinand bisericii mormone sau  calugarilor shaolin , nu-mi fac chip cioplit si nu ma inchin la idoli.Si nici nu pup icoane! O sa zic si eu ca Copilu’ acum vreo doi ani cand l-a prins popa in bucatarie, ca tocmai manca  si cand acesta i-a intins icoana la pupat Copilu’ i-a raspuns „nu, multumesc, nu mai servesc!”

Daca e sa-i mai platesc popii ceva, i-oi da si eu ortul, dar cand mi-o veni vremea.Pana atunci…e austeritate, parinte, vorbeste cu domnul sa ma treaca pe caiet.Daca e musai sa platesc pentru rai prefer sa platesc pentru un …Rai de Murfatlar alb!:))

Dragilor, voi v-ati facut datoria crestineasca fata de biserica? Cam la cat se ridica datoria pe la voi?

29 responses »

  1. :)))))))))))) La mine anul trecut era de 25 lei de persoana dar eu nu-l primesc pe popa ca am aceeasi pregatire ca si el si imi pot face slujba singur :)))) in ultimii 4 ani a fost doar odata la mine de boboteaza ca restul anilor nu am avut chef :)) dar mi-a zis ca am datorie la biserica dar vorbeste el cu consiliul sa mi-o stearga ca sant persoana cu handicap fara familie… aia cu familie trebuie sa plateasca… nu au nici o scutire😀😀

  2. Adica ai si tu un avantaj ca esti singur, nu trebuie sa platesti bilet de intrare in rai pentru intreaga familie?:))Poate imi trimiti si mie o slujba sa o pun cu sonorul la maxim cand o veni „parintili”, sa se minuneze ca l-a napadit concurenta.:)))

    • Nici eu nu-s enoriasa nimanui, sunt mai mult oaia ratacita dar asa s-au obisnui.Plus ca intra pe poarta asta de cand traia bunica, deci e cam greu sa-i dezobisnuiesc.Dar au intrebtat prin vecini ce religie suntem de nu pupa icoana.:))Pupat, nepupat, colinda se taxeaza!:)

  3. Serios asa i-a zis copilul?:)))Foarte tare…vai cat am ras….Cred ca a facut o fata…Mie nu imi place cand vin si este mocirla afara…intra asa fara rusine si mozolesc peste tot…Ei zic ca intra in numele Domnului….se pare ca banii tot in numele Domnului ii iau ..pana la urma si ei sunt tot oameni…si fac ce fac ca pe o meserie…nu au vocatie si credinta…Ma rog..nu toti..si,ca in orice alta meserie..incearca sa traga si ei cat pot de la oameni..In alte domenii se numeste spaga…la ei se numeste donatie/cotizatie etc.

    • De atunci Copilu’ se ascunde in baie, spera sa nu intre popa si acolo…:)N-am nimic impotriva sa intre acolo unde sunt asteptati, multi se simt onorati ca le trece popa pragul.Eu nu ma numar printre ei, as prefera sa-mi aduca busuioc si binecuvantare Bruce Willis.Sau Isarescu,in loc sa pup icoana sa ling-ou!:)))Si sa mi-l si lase…

  4. Dacă stau bine să mă gândesc mai mult vine popa la colindat, decât cârdurile de copiii. Și că veni vorba de asta anul ăsta am văzut doi sau trei copii la colindat.

    • Si cate religii ai schimbat pana acum? E ca traseismul politic, in functie de cum bate vantul?:))Eu cred ca Dumnezeu n-are nevoie de banii mei si fiecare isi poarta biserica in suflet si o impodobeste cu propria credinta, nu cu icoane.Mai bine dau banutii aia cuiva care chiar are nevoie de ei sau cumpar de mancare un caine maidanez lihnit de foame.

      • Schimb religii in functie de rasa popei care cere bani😀
        Si nu ma simt vinovata pt asta pt ca nu fur de la nimeni, mai fac si eu fapte bune nestiuta de nimeni.

  5. ca unul nu foarte dus la biserică, nu simt nevoia să îl las pe popă în fiecare an să îmi umple pereţii de apă, că nu mi-i zugrăveşte el. şi nici să plătesc biruri către popi nu îmi surâde, că plătesc destule şi aşa. pe lângă asta, nici nu cred că m-oi duce eu fix în rai, cred că m-aş plictisi acolo😉

  6. :)) Frumos l-ai mai comentat/criticat pe parintele. Daca vede?😉
    Glumesc. Nici noi nu ne omoram dupa prezenta preotului…dar asta este.
    250.000 de persoana e la noi, deci 500.000 pe familie. Chiar de ar fi de 10 insi familia. La voi par sa fie cu 20% mai lacomi🙂

    • Si prostia e tot cu 20% mai mare, ca toata lumea plateste! Eu n-am platit de vreo trei ani, asa ca daca impart imi iese o medie onorabila, mai ales ca intentionez sa nu mai platesc in urmatorii zece!:)

  7. Eu una nu am popi si alti vrajitori care sa îmi bata la usa…. Sunt o norocoasa, nu?

    „Spune-i anului ce vine,
    sa-ti aduca numai bine…
    si mai spune-i sa iti dea,
    tot ce vrea inima ta…
    fericire, sanatate si multi bani
    „La Anu’ si La Multi Ani!”

    Daca plec în jurul lumii sigur te iau cu mine!🙂

  8. Nu am platit in viata mea taxa pentru biserica si nici nu am de gand sa o fac de acum inainte. Busuiocul imi place doar pe friptura, iar cantece ascult pe youtube (in general rock; nu stie preotul d-astea).

Lasă un răspuns

