Ziua perfecta ( SF de-a rasu-plansu)

Standard

dreamingMa trezesc bine dispusa.Am dormit ca un prunc, nici n-am bagat de seama ca a fost luna plina.Muzica asta de relaxare care izvoraste din pereti si care rezoneaza cu ritmul cardiac face minuni, nu mai am nevoie de sedative.Insomnia e demult amintire…

Beau un pahar de lapte proaspat adus de laptar in zori, muls la rasaritul soarelui. E mult mai bun decat cafeaua de altadata. Zice si ficatul meu bogdaproste dupa atatia ani de bombardament cu cafeina.

Apoi plec spre serviciu. Semnez condica de prezenta cu  un sentiment de bucurie de parca as da autografe. Am o meserie minunata, sansa de a vedea  miracolul inceputului vietii. Chiar e un miracol; generatia asta parca se naste  cu zambetul pe buze, n-am mai facut o reanimare dificila de foarte multa vreme. Trec prin saloane, stau de vorba cu proaspetele mamici. Pun o multime de intrebari, vor sa stie totul, vor sa nu greseasca  fata de pruncii lor. N-au fumat, n-au consumat alcool sau cafea, au mers regulat la controale. Si asta se vede. Ma bucur nespus cand le aud planurile de viitor, cand imi spun ca deja au deschis conturi in banci pentru vremea cand cei mici vor merge la facultate. Da, toata lumea e prevazatoare acum , nu se lasa lucrurile doar la voia Domnului, toti isi asuma responsabilitati…

Cand ies de la munca trec prin piata, mai fac niste cumparaturi. Aproape ca sunt standuri numai cu marfa romaneasca, nimeni nu mai vrea sa vada rosii cauciucate si fara miros sau pulpe de pui duhnind a concentrate si steroizi.  Ei, da, mai cumpar si eu cate un pachet de cafea braziliana pentru prietenii care ne vin in vizita si inca mai au nostalgii din tinerete!:) La casa de marcat platesc cu cardul si ma uit zambind la rafturile altadata pline de tigari. Sunt mult mai frumoase acum, cu cartonasele acelea cu imagini vesele si citate intelepte sau amuzante. Si toata lumea le primeste  ca un bonus, odata cu bonul fiscal. Le adun si eu sa le duc nepotilor care fac colectie. Pentru ei sunt normalitatea, nu stiu ce sunt acelea tigari si la ce au folosit. Ba stiu, ca au auzit la cei in varsta dar nu prea ii intereseaza.Si se mira de prostia generatiei noastre.

Ajung acasa si dau drumul la televizor. Vad un film 3D  iar in pauza dau pe canalul de stiri. Mai dau din cand in cand, nu sunt mari noutati, dar vreau sa vad cine mai e presedinte sau premier.Tot o nostalgie din vremea cand politica ne tintuia in fata ecranului si vedeam aceleasi figuri pe toate canalele!:) Acum nu prea ma mai intereseaza, important e ca acolo sunt niste oameni care isi fac treaba, ca in tara e liniste, ca ziua de maine va fi cu siguranta mai buna. Si ma mai uit la stirile economice. Inca nu m-am obisnuit ca nu se mai coteaza aurul la bursa, ca se tranzactioneaza mai mult in cereale sau carne de vita. Si statistica se face altfel, nimeni nu mai pune asa mare pret pe ratingul de tara, pe PIB sau alte analize financiare. Acum a aparut indicatorul asta nou, cu IQ-ul de tara si ma bucur sa vad cat de bine suntem clasati. Daca educatia se va bucura de acelasi interes major cred ca ne vom face abonament la premiul Nobel!

Tocmai mi-au venit si nepotii de la scoala. Iar au intarziat, ca nu s-au putut dezlipi din clasa tot facand experimente de chimie. Nimeni nu mai cara ghiozdane, un simplu laptop sau chiar o tableta e suficient. Imi spun ca doamna de istorie iar i-a facut sa le dea lacrimile povestindu-le de Mihai Viteazul si Constantin Brancoveanu si ca ei sunt tare mandrii ca nu s-au nascut pe alte continente. Ce mult ma bucur!Inseamna ca nici nu vor vrea sa plece de aiurea in lume, au multe de facut si aici.

S-a facut seara.Ma uit pe corespondenta din cutia postala. Cateva facturi: curent, telefon, salubrizare. Unde sunt facturile imense de alta data, care bagau groaza in om?  Conteaza mult ca se foloseste energie neconventionala, ca internetul e gratuit, ca firmele de salubrizare recicleaza aproape tot…

Ei, gata, ca e tarziu si nu mai sunt nici eu tanara, trebuie sa ma odihnesc, ca mai am vreo 20 de ani pana la pensie, centenarul nu e chiar asa aproape! Plus ca maine am o zi mai grea, trebuie sa-mi fac declaratia de venit si sa-mi calculez impozitele. Bine ca totul e pe extrasul de la banca, nu trebuie decat sa mai caut vreo doua facturi de la renovarea casei, cand am pus panourile solare si instalatia de epurarea apei. Restul, ce am facut donatii lunare in contul Centrului Academic Roman pentru Copiii Superdotati nici nu le trec, e o datorie de onoare, nu o scutire de impozit.Si nici nu e un impozit mare, e unul onest care mi se intoarce inzecit.Altfel mai aveam autostrada de la Baia Mare pana la Constanta sa ma pot plimba in fiecare week-end?

Noapte buna, dragii mei! Vise placute va doresc! Ca ale mele…:))

 

 

38 responses »

  1. Imi place viitorul imaginat de tine. Cand am iesit din spital am intrebat toate asistentele ce sa fac cu aia mica, mi se parea o responsabilitate coplesitoare. Nu voi uita niciodata tacerea lor🙂 Ziceai ca le intreb despre chimie cuantica.
    Esti ambitioasa si cu pretentii. Asta e iarasi foarte bine.

    • Adica tu ai intrebat si ele nu ti-au raspuns? Eu ma bucur cand sunt intrebata, nu ca sa ma dau importanta ci pentru faptul ca sunt mame constincioase si care chiar vor sa stie ce se intampla cu micutii lor. Uneori ma trezesc vorbind si neintrebata dar cand vad ca se uita la mine ca la masini straine imi dau seama ca nu le starnesc nici un interes, se bazeaza ca au ele acasa vreo bunica sau vecina care sa le lumineze.Vorbesc la pereti!
      Iti place un viitor fara tigari?:))

  2. :)))))))) Of .. cele mai ingrijoratoare imi par milioanele de cereri de azil politic ale Americanilor depuse la ambasada Romana si ca UE vrea sa renunte la Euro si sa adopte Leul ca moneda unica Europeana !

  3. Toate bune si frumoase…da-n visul asta mi se pare ca pensia se indeparteaza de tine cu viteza luminii :))
    Amuzant. Mi-a placut.

  4. O parte din visul tau seamana cu viata mea……. plictisitoare!
    Noroc ca americani nu au depus cereri, nici macar aici, sa stea acolo la ei ca si asa au tampit aproape o lume!
    Noroc ca este numai un vis….. care nu seamana nici macar cu viata mea….
    Visam si eu!🙂 :):)

  5. Pingback: Queen (13) – The Works « Colţu' cu muzică

Lasă un răspuns

