O doamna (intre stil si sacrificiu)

Standard

femeia_cu_palarieM-am trezit dimineata prost dispusa. Impropriu spus dimineata, ca trecuse de ora 9. Dar era 9 a.m. , deci inca dimineata…

Aveam un fel de jena, un disconfort fizic. De obicei dorm bine pe salteaua mea Dormeo, dar acum ori s-a strecurat un bob de mazare sub saltea, ori, mai probabil, mi-au cazut pufarinele prin pat. Ma ridic pe marginea patului si ma enervez brusc cand vad ca papucii sunt asezati de-andaratelea. Sa ma aplec, sa-i asez? Complicat si m-ar lua ameteala. Gasesc solutia de a-mi incrucisa picioarele si a ma incalta pe diagonala. Mai dificil cand dau sa ma ridic, nu pot sa-mi tin echilibru asa ca ma asez la loc si mai incerc odata in varianta corecta.  E bine, ma tarai spre baie.

Ma uit in oglinda si am senzatia ca vad dublu, parca mai e o figura suprapusa peste a mea, ca in pozele alea de-ti fac cu ochiul cand le misti. Misc usor oglinda.Nu-mi arunca nimeni ocheade, deci poate nu mi s-a limpezit mie retina. Pun pasta pe periuta si casc gura sa ma spal pe dinti, in timp ce dau drumul si la robinetul de apa rece. O Voce Interioara tipa prin gura mea deschisa si plina de pasta:

-O, Doamne, apa rece e prea rece!

Inchid repede robinetul, dau pe apa calda. Vocea tipa ca din gura de sarpe:

-O, Doamne, apa calda e prea fierbinte!

La naiba, nu reusesc sa le combin la temperatura optima, asa ca nici nu ma mai spal, imi clatesc doar gura cu niste apa de gura…

Ma intorc in dormitor sa ma imbrac. Imi pun sosetele roz, imi trag pantalonii bej-leopard…Vocea sare arsa:

-Blasfemie! Sosete roz cu pantaloni bej? Imposibil la o doamna!

Si ce-ai vrea, sa ma aplec sa scotocesc prin sertar dupa sosete asortate? Var repede picioarele in papucii de casa. Iaca, astia sunt bej, se potrivesc perfect, doamna e servita!

Asa, jumate spalata, jumate imbracata, ma indrept gratios spre bucatarie sa-mi beau cafeaua.  E proaspat facuta, dar alintaroma parca nu ma alinta deloc. Torn in ceasca, gust, mi se pare cam amara. Sa mai pun o lingurita de zahar…

– Nu!! Zaharul nu e indicat unei doamne, dauneaza siluetei!

-Lasa, ca silueta mea a suferit oricum daune, nu mai conteaza!Si pun o lingurita cu varf. Acum e prea dulce, mai adaug niste cafea. Acum e prea rece. S-o mai incalzesc…

-Nu bea fierbinte! Doamnele beau mai rece, sa nu faca riduri!

Nu mai beau deloc, na!

Arunc cafeaua in chiuveta si dau sa spal ceasca. Vocea tipa:

-O doamna spala vase numai cu manusi sa nu-si strice manichiura! Sau isi ia menajera!

-Ete ca tocmai am concediat menajera! De fapt, am uita s-o angajez…

Spal vasele, iau matura si trec la munca de jos. Fara entuziasm si supravegheata atent de Eul Interior. De pe covorasele de sub scaune adun suficienta blana naparlita cat sa fac o peruca de pisici sau macar un breloc de chei.

-Scandalos! O doamna sa stea in patru labe!!

-Fabulezi, ca stau numai in trei, ca un trepied, ca una imi trebuie sa adun scamele!

Acum urmeaza partea cea mai dificila: sa fac ceva de mancare. La cererea publicului fierb niste barabule, calesc niste carne tocata, fac un maclavais cu aspect dubios si asamblez, ca un puzzle, o musaca. Bag tava la cuptor si-mi trag sufletul.Nici n-am loc unde sa-l trag, ca Vocea tot  carcoteste  si pe gura si pe nas, ca un samovar sub presiune.

Presupun ca musacaua nu e claustrofoba si nu va incerca sa evadeze din cuptor, deci o pot lasa juma de ora nesupravegheata si sa ma relaxez si eu putin.Cel mai bine ma relaxaz jucandu-ma la calculator, deci ma duc sa impusc niste extraterestrii.

– Doamne fereste, asta nu e adecvat unei doamne! racneste Vocea .

-Bine, da’ un mahjong am voie? Sau trebuie sa ma rezum la un Solitair , ca toate doamnele?

Si incep sa intorc cartile cu furie de parca mi-as citi un viitor nefast in ele. Pe la jumatatea jocului imi gadila narile un miros de carnita prajita. „Ete, vecinii mei incep de lunea cu gratarul” imi zic cu putina invidie…

-MUSACAUA!!!! striga Vocea disperata.

Las Solitair-ul neterminat si fug la bucatarie. Nu e chiar asa mult fum, inca se mai vede aragazul. Deschid geamul sa se ventileze. Asa afla tot cartierul si ca o doamna a facut azi mancare…Musacaua nu-i chiar arsa, unii cartofi au ramas maronii. De fapt, asa a fost comada, o musaca bine rumenita! Mai rumenita de atat se numea carbonizata…

Epuizata de aventura culinara, ma trantesc in pat sa ma odihnesc putin, ca stiu eu ca doamnele isi fac somnul de frumusete dupa pranz…

-Cum, vrei sa te asezi ASA in pat? imi tipa Vocea stereo in ambele timpane. O doamna nu sta cu hainele mirosind a ceapa si cu cu parul afumat!

Ma resemnez si ma tarasc pana in baie, ma spal si ma schimb.Sosetele roz le pastrez, ca nu le vede Vocea in papuci.Ma dau si cu deodorant. Cu deodorant de baie, desigur, ca cel de wc e fixat la pozitie…Important e sa nu mai miros a ceapa.

Cu ultimele puteri ma arunc in pat ca un sinucigas de la mansarda unui zgarie nori. Si alunec instantaneu intr-un omn dulce. Ultimul lucru pe care il aud e Vocea care bombane:

-Nici macar nu ti-ai curatat funinginea din nas! Halal doamna…

****

Aceasta e o zi din viata unei Doamne. Dar intuitia imi spune ca la noapte doamna va sucomba in somn, probabil cu nasul astupat de funingine si nici o voce nu va mai tulbura linistea. Iar eu o sa ma trezesc maine libera sa impusc cati extraterestrii vreau, ba, daca am noroc, gasesc un joc in care trebuie sa impusc cat mai multe doamne!

Dragelor, daca auziti voci, nu le luati in seama,  nu va supuneti lor, mai bine va duceti la medic ! Tratamentul doare mai putin decat chinul de a fi o Doamna…

36 responses »

  1. Ce nu inteleg eu e de ce ar tine cineva sa fie neaparat o doamna 100% din timp🙂
    Adica de ce sa ascultam Vocea?😉 Cred ca incearca sa-mi spuna si mie cate ceva din cand in cand…dar n-o ascult :))

      • Astral îi compania aia de cablu pe care a înghiţit-o UPC-ul, nu???
        şi nu, nu cred că-i bugăt să ai mărgele, de-alea îşi poate pune tot salamul, dar asta nu-l face lady; eventual ladă😉

  2. Am o durere de cap ca si zambetul ma face sa simt ca imi zdrangane creierul(daca o fi) , in el.
    Dar tu m-ai facut sa rad de-a binelea. Eu , de obicei, las „doamna” la etaj ( de cand am casa noua😛 ) Asa ca nu are decat sa tipe si pe 3 voci ca tot ce vreu eu fac :p
    O zi buna iti doresc.

    • Poate te doare capul de prea multe Voci ce s-au inghesuit in el… Ce ma fac, ca eu n-am etaj, nici macar „mansurda”! Sa urc Doamna in pod si sa-i iau scara?:))
      Sanatate iti doresc. Daca nu-ti trece capul te descant eu de la distanta.Da’ de scuipat de deochi te scuipi singura in oglinda!.Numa sa nu te vada Doamna…:))

      • haha,nu ma scuip ca ma vad copiii si zic ca asa trebuie sa faca si ei si o sa stau toata ziua sa sterg la oglinda :)))))) mai ales ca am una mare pe usa de la sifonier si ar avea ce sa faca🙂
        Pai eu chiar ii ” iau scara”, ca etajul e neterminat si e inchis🙂
        iar de descantat,daca merge de la distanta,nu ar fi rau ca am luat 2 pastile pana acum si tot degeaba. Cred ca a inceput sotul meu sa ma deoache dimineata cand se minuneaza cu ce freza ma scol din pat😛

  3. Frumoasă doamna din poză chiar dacă nu ne arată ochii…
    cred că şi doamnele dau cu mătura da în secret…asta zic şi eu ca să nu mai vrei să le împuşti 🙂
    Cînd vrei să te duci la Mel Gibson
    că e unul din actorii mei preferaţi…să-mi zică şi mie…🙂

    • Cum ne-ar sta noua, niste Doamne, sa ne paruim pentru Mel Gibson? Zic sa mergem separat, ca in grup nu se stie ce iese.:)
      Unele doamne dau in secret cu matura, altele chiar zboara cu matura.Alea care zboara trebuie impuscate, ca Inchizitia s-a restructurat! :))

  4. Multa vreme am crezut ca voi ajunge sa ma simt cu adevarat o doamna prin pozitia sociala, prin indeletniciri zilnice si prin aspect fizic :)) viseeeeee, mi-au trecut repede cand am vazut cat de mult ma chinuiam si nu-mi iesea nimic :)) dar am ramas cu o meteahna, am inceput sa vorbesc singuara cu mine, sa ma cert, sa-mi explic de ce e mai bine sa fac un lucru sau nu……cred ca nu mai e mult si trebuie sa vizitez un medic, dar nu stiu cum sa ma imbrac, sa imi aleg hainele ca sa arat ca o doamna?, sau chiar nu are importanta??? :)))))))

  5. Si eu care credeam ca femeile reușesc sa le facă pe toate atat de firesc si de ușor încât n-au nevoie de cicaleala vocilor ca sa fie doamne… Cat despre voci, se pare ca, cel putin, nu fac discriminare între sexe.

Lasă un răspuns

