Doua din trei

Standard

este-un-fost-profesor-la-Oxford--nimic-extraordinar-in-informatii---Dumnezeu-nu-exista--extraterestrii---da--crede-un-profesor-de-la-OxfordIntr-o dimineata s-a trezit Dumnezeu binedispus. Lasa, nu-mi spuneti ca nu s-a trezit fiindca el nu doarme niciodata. Asa spune legislatia muncii, ca trebuie intercalate perioadele de munca si cele de odihna cat mai corect, sa nu perturbam bioritmul…Deci, dupa ce a muncit sase zile in a saptea s-a odihnit si Dumnezeu! Atunci sa zicem ca era intr-o luni dimineata, dupa ziua de odihna…

Si s-a uitat el spre pamant si i-a vazut pe muritori cam necajiti, bolnaviori si in pragul depresiei.Plus ca se auzea o muzica, dar nu era un imn de slava ci o ghioraiala de mate goale! Si s-a gandit  Domnul:

-E cam multa vreme de cand n-am mai trecut pe la supusii mei.Cam de cand am pecetluit pactul de neagresiune si am eradicat potopul. Si atunci nu le-am trimis drept simbol al bunavointei mele decat un curcubeu. Ar cam fi timpul sa-mi arat marinimia si sa le mai inseninez viata, ca uite cum incepe sa-i bata gand de incinerare si n-o sa mai am piese de puzzle la reconstituirea de la judecata de apoi…

Si a coborat Dumnezeu pe pamant cu daruri. A intins o taraba mare in buricul pamantului si a poftit lumea sa-si aleaga cate ceva. Si ca sa fie inghesuiala mai mare, sa nu ramana mai prejos de o inaugurare banala de supermarket, a decretat promotie:1+1 gratis! adica fiecare sa poata lua doua(si numai doua) din cele trei sortimente scoase pe taraba: Sanatate, Bogatie si Dragoste.

A dat lumea buluc, mai ca la sfintele moaste. Tigai nu erau asa ca fiecare a incercat sa apuce cat mai multe din cele expuse. Dar Dumnezeu era vigilent, care se intindea sa ia mai mult decat i se cuvenea imediat il altoia cu busuiocul ghimpat peste mana:”Numai cate doua am zis, numai cate doua sa luati! Sa ajunga la toti!”

Sigur ca m-am imbrancit si eu pe-acolo, mai mult am furat de la altii  ca nu puteam sa ma apropii de taraba.Ca am astm si cam duhnea a transpiratie…Asa am incropit de putina Sanatate si ceva petice de Dragoste. Pentru Bogatie n-am mai stat la coada, m-am multumit cu ce-am ciordit din buzunarele alora de se inghesuiau.V-am vazut si pe voi in gramada, tare mai dadeati din coate! Dar ocupata cu buzunareala n-am vazut voi cu ce v-ati ales.Sau ce ati ales…A fost cu noroc sau ati plecat zgariati pe maini?:))

Si…Doamne, data viitoare sa aduci si tigai!

 

40 de răspunsuri »

  1. Interesant, e drept ca sunt foarte putini cei care au avut pile mari si au primit din toate trei. Eu zic totusi ca prin putina intelepciune poti face din sanatate si din dragoste o mare bogatie.

      • Desigur ca unii ofera mai mult, altii mai putin, etc…dar asa e economia de piata, cam dezordonata, efectiv NU ai ce-i face, in ciuda incercarilor de a o planifica in diferite feluri de-a lungul istorie, si tot se intra in recesiune si criza si inechitati…zau, se chinuie atatia economisti behavioristi si psihologi interesati de economie la nivel de premiu Nobel de cel putin 50 de ani sa gaseasca diverse metode cat mai juste si echitabile pt distributii sociale, si pt a evita crizele economice, chiar ultimii care au luat premiul Nobel l-au luat tocmai pt un asemenea plan de distributie cat mai justa de ex, dar e ff greu, chiar si cu modele matematice computerizate, chiar si cu eforturi masive de PR pt a crea cerere si a influenta pietele de consum, cu toata experienta de tranzactii valutare, etc, tot imprevizibila si haotica ramane piata asa la nivel national, ba chiar si global, (iar sistemele comuniste total planificate si-au dovedit deja ineficienta, iar astea semi-planificate cum ar fi cele scandinave pur si simplu de-motiveaza lumea..poate doar chinezii sa vedem ce fac, dar aia sunt si muti, influenteaza mai mult la nivel global prin numar/pondere, altfel la nivel de mic business national e total coruptie masiva, si insatisfactie…ff greu de prevazut cum se va aplica ultima chestie de pe Nobel la nivel mai global, momentan s-au gandit doar la pietele de distributie echitabila de organe pt cei care au nevoie de transplanturi, dar tot la nivel mai mic regional, pana cand sa se ajunga la distributii echitabile de iubire la nivel de cerere si oferta optim adecvata pt toti…cred ca va mai dura asta, precis va fi DUPA sec 22 incolo, deci nu cred ca mai e de interes pt noi, plus se vor opune unii pe motive etice si ideologice, e ff complicat ! De aia e mai bine sa se mearga in continaure momentan dupa principiul ofertei mentionat
        de mine mai sus, nu al cererii, desi desigur cu grija sa fie realist, adica nu sa se avante toata lumea la nivel grandios sa fie de nivel mama Tereza, ca nici asa nu e sanatos, plus nici macar mama Tereza nu a actionat intotdeauna in sens iubitor, s-a discutat asta deja in
        presa, cel mai bine e sa-si evalueze fiecare propriile capacitatii si mai ales limitatii , la nivel de de optim posibil, si sa stie cat mai clar, de ex uite „eu pot oferi si am intentia sa ofer 1 g de iubire/saptamana la minim 2 si maxim 4 persoane, cu concediu 4 saptamani pe an luate cate 2 saptamani odata” si se merge in continuare dupa acest principiu, (e voie sa fie si alte cifre, eu am dat doar un exemplu)

    • Inca esti norocoasa, doua din trei e mai mult una sau niciuna. Dragostea poate veni oricand, te poate lovi pe neasteptate, celelalte doua sunt mai greu de obtinut.Iti dai seama ca la un moment data poti sa le ai pe toate trei?

  2. Cum de mi-a scapat stirea despre aceasta ocazie nu stiu, ca doar eu i-am organizat programul si agenda de lucru si vacanta, (ca are si vacante, plus pauze, concediu de boala, paternitate, de studii, etc, cf recomandarile Org Internatioanala a Muncii), al lui D-zeu !…adica, ma rog, nu doar eu, dar am participat si eu ca functionar birocrat profesionist la acest efort comun voluntar colectiv…precis ca iar nu am fost atent la sedinta de planificare colectiva !

    • Acum, sincer, daca ar fi sa aleg eu din oferta asta, pe bune as alege din prima, efectiv prin eliminare, Bogatia, pt ca am zis deja mai sus principiul cu Iubirea, iar Sanatatea e deja camd destul de mult determinata genetic de la mama Natura, (concubina oficiala si partenera de business oficiala a lui D-zeu), D-zeu venind doar cu un ff mic procent de Hazard cam aleator, deci efectiv daca iti ofera cineva Sanatate si mai si zice ca e din partea lui D-zeu…zau, nu cred ca e vorba chiar de acea Sanatate autentica cf definitiile curente, si e posibil sa fie un counterfeit gen geanta Vuitton fake.

      Desigur ca nimeni nu imi poate garanta ca nici acea Bogatie sa nu fie cea autentica si sa nu fie un fake, plus averile vin si se duc, dar se si acumuleaza si se si transmit in familii, efectiv l anivel de generatii e chiar realist posibil asa ceva, asa ca daca tot e sa-mi ofere cineva ceva, pai macar sa fiu util pt familia mea, aia care o fi, ca daca devin bogat, o sa am si copii facuti/manufacturati si cf cum vreau eu, si cu sanse destul de bune sa iasa si bine, cf tehnologiei curente + servitori destui + scoli pe alese + sanse sporite pt ei. Zau, zic cat mai pe sleau si stiind totodata ca moral ar fi preferabil sa imi construiesc eu Bogatia prin sudoare proprie si talent si perseverenta si anduranta si spirit intreprinzator si antrenament, dar daca e vorba de o oferta la taraba de nivelul asta, chiar cf D-zeu, inclusiv Hazard, zau, desi mie nu-mi plac aglomeratiile + nu sunt de loc gambler din fire, si tind sa si stau cuminte si ordonat daca e vreo coada, daca apuc sa mi se ofere pe tava, eu Bogatia am sa o aleg, pt ca mi se pare ceva cat de cat mai realist + cat de cat OK etic, desi nu poate optim moral, ideal, etc. Am facut aceasta alegere in mod cat mai rational am putut si cf tot ce cred ca stiu.

      Desi DESGUR ca stiu ca sansele ca acea oferta sa fie autentica si nu fake sunt DEOSEBIT de mici, mai ales din cauza ca se afla pe tava si Iubirea si desi D-zeu IUBESTE oamenii, el nu ar pune oamenii sa se bata competitiv pt ea, (asta e tot idee de la mama Natura), D-zeu doar poate incuraja oamenii sa ofere si ei iubire altora, sau cel putin acea portiune care vine si cu efort, (ca aia biologica mediata de atasamente e tot de la mama Natura).

      Stiu ca tot D-zeu teoretic a creat-o si pe mama Natura asa la inceput, inteleg principiul la nivel de imagine, dar tot D-zeu a creat si hazardul si principiile de baza de actiune, inclusiv cele morale, iar mama Natura a fost cea cu implementarea mai concreta de planuri ideale ale lui D-zeu. Asa vad eu lucrurile, efectiv NU pot crede ca D-zeu s-a bagat la nivel de micromanagement, El a fost, daca a fost, cu IDEEA. Si aceasta oferta la taraba zau…nu il vad eu pe D-zeu planificand chestii de nivelul asta, asta e de nivel de middle managemnt, de functionar al lui D-zeu de rang mai jos. Dar, chiar si asa, daca e sa ma bag, in ciuda SCEPTICISMULUI real pe care mi l-ar ridica aceasta oferta, eu tot Bogatia am sa o aleg, si am incercat sa explic mai sus de ce, desi nu stiu daca am reusit sa explic ce voiam.

      • Si DESIGUR ca toti avem de depus ofert macar la mentinere de Sanatate la nivel cat mai optim posibil intre limitele genetice care ne-au fost oferite pe o tava mult mai reala. Si DESIGUR ca e frumos sa fim harnici si perseverenti + etici daca e vorba de constituit si acumulat si transmis o Bogatie, de fapt Iubirea ar parea chiar poate mai usor de daruit si chiar si de primit chiar la nivel consistent decat celelalte 2, insa si pt asa ceva trebuie o anumita capacitate, interes, motivatie, anduranta, adica nu cred ca e ff simplu. De aia eu personal m-am limitat sever si drastic la cate persoane reale pot eu personal darui iubire, ca zau ca nu sunt eu de nivel sa iubesc mai mult de doar cativa oameni odata, desi poate ca pe mine ma iubesc in mod real mai multi, dar asta nu merge la nivel de obligatie sociala, cel putin eu nu m-as angaja in asa ceva doar la nivel de obligatie sau politete sociala, pt ca mi s-ar parea ne-etic, si nici nu m-as avanta cu declaratiile de dragoste asa aiurea-n tramvai, desi de indragostit eu am de gand sa ma indragostesc de cate ori pot si de cate ori am ocazia, dar de oferit eu iubire la nivel de promisiune asa consistenta pe termen mai lung, sau si de pretins eu iubire de la altii, zau, asta nu prea am de gand sa fac, decat extraordinar de super-riguros ultra- limitat la oferta, iar la pretentie, sincer, ZERO. Si asta e principiu destul de vechi la mine, desi DESIGUR ca sunt recunoscator si accept iubirea din partea celor care mi-au oferit-o si din care unii mi-o si ofera in continuare, si apreciez asta la un nivel cu adevarat superior, insa niciodata fata de acestia eu personal nu m-am simtit vreodata obligat sa ii iubesc si eu, desi pe unii am ales sa-i iubesc, dar precis eu am oferit doar 0,0002 g iubire si am primit mai mult de 2 g asa per total daca ar fi de facut un bilant.

      • Realist vorbind daca ai noroc la capitolul Bogatie sigur iti cresc sansele de a acumula si mai multa Iubire, caci pe langa cel pricopsit se inghesuie multi sa-si arate sentimentele.Mai rau de cel amarat care e parasit de toti fiindca are prea putin de oferit, lumea nu se multumeste doar cu oferta sentimentala. Multumesc pentru asa un comentariu amanuntit si argumentat.Si realist!:)

      • Mi-am imaginat singur o metoda de penalizare ! Am scris inca o leapsa ff dificila, de-a dreptul aproape imposibila, cu care sper sa ma chinui mai multe zile, si te invit si pe tine sa o preiei, si pe oricine altcineva doreste, (desi nu e obligatoriu de raspuns la toate intrebarile).

  3. Io am ajuns la spartul targului , cand Mosu’ strangea taraba si mi-a zis ca i-au ramas ceva frimirturi de ambalaj pe acolo…daca vreau , le pot lua , ca s-a saturat sa stranga dupa unul si dupa altul si ca imi da olecuta de rabdare din punguta lui…ca rasplata! Insa m-o pacalit Mosu’ , ca a plecat uitandu-ma facand curatenie si cand sa il strig sa-mi dea promisiunea , se ushchise ,deja , din zona…O fi fost obosit si flamand , saracu’ ! 😉

      • Cred ca m-am trezit cam tarziu si cum Salubrizarea nu venise inca , Mosu’ m-a pus sa fac curat in locul lor , cu promisiunea rabdarii , de care ai uitat , de fapt…ca Mosu’ a taiato de acolo ,inainte sa-mi dau eu seama si sa fac curat…Cat despre frimituri de produse , neah! Erau resturi de ambalaje rupte!

      • Daca le duceai la maculatura macar nu plecai cu mana goala!Lasa, la urmatoarea imparteala iti tin eu iun loc in fata; tu ei ceva,eu iau ceva si pe urma le impartim intre noi.:))

  4. cum? nu a zis la un anumit moment o voce tunătoare ceva de genul „Dar stai! Dacă alegi două din cele trei, numai astăzi, dacă suni la 07…..RAI o primeşti gratis şi pe a treia?”. dacă nu a zis, mai trebuie să ia lecţii de la ăştia cu teleşopinguri 😉

  5. Pingback: 1000 de motive… « freestar9

  6. Bani, bani si ghiuluri, cel putin doua pungi de ghiuluri, si dupa aceea sa vezi femei…. puhoi de femei ( cate una pentru fiecare zi a saptamanii ) si de vile, si de mertzane si de amante care sa se bata pentru mine la TV…. Ooooo viata mea…! 🙂

    • Prea multi bani strica! asta atrage excesul la femei si dauneaza grav sanatatii.Sau decat sanatos si singur mai bine bolnavior si asaltat de iubire?:)Daca s-ar batea femeile pentru tine ar fi placut dar sa nu se bata peste tine…Vezi sa-ti iei un spray cu gaz lacrimogen sa le poti imprastia cand devin prea insistente!:)

  7. Geniala insemnare!… Chiar daca eu cred ca Dumnezeu nu doarme fiindca nu exista… 😀

    Cat despre tigai, hai sa nu fim exclusivisti! Anything goes! Si masinile de gaurit sunt bune pentru cei carora nu le trebuie la nimic.

    • Adica ce nu exista nici nu doarme?moartea exista, ea poate sa doarma?
      La tigai m-am referit ca la o emblema a chilipirului vanat la promotii, dar ar putea sa aduca multe, ca omul se inghesuie la orice.Am niste vecini destul de modesti, cade casa pe ei dar si-au luat „la oferta” cel mai inalt frigider, au trebuit sa-i desurubeze picioarele ca nu incapea in camera(e drept, nu prea inalta) dar erau suparati ca avea un raft de sticla ciobit(ca de-aia fusese redus cu vreun milion), nu se gandeau ca n-au ce pune pe raft.:)

  8. Am aflat tarziu de promotia asta. Mai era doar putina sanatate cand am ajuns. Buna so ea!
    Restul…cred ca au luat altii, ceva mai informati si mai lacomi, si portia mea 😉

    • Ce sa-ti fac daca n-ai coatele ascutite!Propun ca data viitoare sa se dea bonuri de ordine, sa nu mai aud nemultumiti ca n-au stiut, ca n-au apucat…Stii cum se zice: Dumnezeu iti da, da’ nu-ti baga si-n traista! 🙂

  9. Cred ca Dumnezeu s-a gandit ca mai amatoare de chilipiruri vor fi numai femeile, asa ca n-a deschis si raion de scule si unelte.Si-apoi bormasina mai trebuia la inghesuiala aia! nu ajunge ca-si dau coate, vrei sa-si insurubeze si cuie-n cap? si nici silicon n-avea, ca l-au luat cucoanele de s-au „tunnat”…:)
    Bun venit in vizita!

  10. Mda, cam asa e cum ziceai mai sus: la cel sarac, nici femeile nu trag… Lumea e materialista, obsedata doar de fizic, de ce poti atinge si avea… Educatia este zero, asa ca daca n-ai bani, ciuciu..

Lasă un răspuns

