Ce ne inconjoara

Standard

Stai pe loc! Uita-te in jur si zi repede ce vezi! Ce te inconjoara cel mai des, ce e vital, ce e doar important si ce e degeaba?

Unii o sa zica repede: apa, aerul(si fraierul, mai zic unii).Corect! Fara astea nu se poate. Apoi o sa faci ochii mici si o sa te uiti in sus la soare sau la bec si o sa zici :lumina.Corect si asta.

Mai apoi vezi de ce te impiedici la tot pasul.

Piatra! Roca dura in sine. Pai da, vezi munti, te impiedici de bolovani, pui pietris sa faci betoane pentru constructii, mai pui o pietricica in prastie sa dai dupa ciori, mai pui o pietricica ceva mai dura si mai slefuita pe un inel sa-ti impresionezi iubita(stiu ca sunt si diamante de plastic, asa cum e si piele de vinilin, dar nu vorbim de cacialmale acum)…Deci e piatra-n jur cata vrei!Plus piatra filozofala!

Pamant! Pe el calci , din el cica ai fi iesit si-n el te vei intoarce, acolo semeni graul si patrunjelul. Prelucrat termic il transformi in caramida si poti sa-ti faci o casa, o soba sau invartit frumos pe roata te alegi cu o oala tocmai buna pentru fiert sarmale. Sau amestecat bine cu apa faci un teren tocmai bun pentru lupte in noroi….Asa ca bifam si „pamant” la chestiile frecvente si importante!

Tesaturi! Aici intre tot ce e pe baza de textile, de la budigaii bunicii mari cat fata de perna la aia mici si sexy cat un plasture cu snur, de la lenjeria de pat din bumbac egiptean la perdeaua de organza si de la covorul de Damasc la pansamentul care iti oblojeste julitura din cot.E in jur multa papiota insirata, multa lana toarsa .

Sticla! Ohoho, ce de sticle avem in jur!(numai goale cate s-au adunat, de cand nu se mai recicleaza contra cost ca pe vremea Impuscatului!) Fara sticla n-am avea din ce sa ne bem limonada, ce sa punem in rama de termopan si cum sa ne privim in oglinda, n-am avea becuri si nici acvarii…

tableDar ma uit eu in jur si observ ceva care s-a inmultit in ultima vreme: tabla! Ati bagat de seama ce de table ne inconjoara? Tabla pe case, chiar daca acum e vopsita si ondulata mai rau ca o cucoana la coafor si se cheama Lindab.Tabla la jgeaburi si burlane. Tabla la cutia de conserva. Tabla    inmultirii. Tablele cu cele 10 porunci aduse de Moise. Tablele tablagiilor cu epoleti. Tabla scrijelita cu creta in scoli. Tabla de materii.Ta-blabla,blabla…Si peste toate, regina tablelor: sase-sase, poarta-n casa! :))

Voi de ce va impiedicati cel mai des?

Sa nu-mi spuneti ca de siretul de la adidasi!

39 responses »

      • Adelina, eu as numi-o ignorantza, lipsa de infos, de educatie si de instruire bazica, deci nestiintza… de la „ea” vin toate „relele”, pe toate meridianele…

  1. Viata e ca un ‘carusel’ ,adica te învarti în aer, iar daca nu dai peste ‘omul perete’….incercand sa nu te impiedici, dansezi un ‘tango’ învaluita în „textile”!. iti pune piedici (dar fara sa te impiedici) visezi la „sticla” ascultand o pasare ‘phoenix’ nascuta din propria „piatra filozofala”, ce-ti sopteste „get a drink” … „m-ai dat peste cap” ….what a shame ..hai sa te fac o tabla …i’m „anti” plasture cu snur” ..that make me a „hooligan” ? 6-6 poarta-n casa…..🙂

  2. Din păcate, fac ce fac şi mă împiedic de proşti şi de inculţi.
    Uite, îţi dau un exemplu. Locuiesc într-un bloc cu 8 etaje.
    Mi-am luat la rând în minte toţi vecinii, de la primul, la ultimul apartament.
    După ce i-am analizat pe toţi, am ajuns la o concluzie înviorătoare:
    sunt cult şi inteligent!
    Desigur, într-un alt bloc, această concluzie ar fi falsă…
    Dar eu locuiesc unde locuiesc şi mă împiedic de vecini.

  3. Zilnic, cu precizie de ceas elvetian ma „lovesc” tocmai de….. ceas, ora, minut, secunda sau timp, cum vrei sa-i spui. Niciodata nu-mi ajunge…. ziua e prea scurta. Poate la vara cand ziua e mai lunga😉
    Apropo, 3-1, 4-2, 6-4 alte porti in casa🙂

    • Cica timpul e relativ, nu te mai stradui sa-l masori cu precizie, cred ca e suficient sa marchezi anotimpurile sau anii si sa nu uiti ziua de nastere a nevestei.:)
      Stiu cam ce porti are o casa, dar eu sunt specializata in 6-6.Reusesc sa enervez orice campion, joc prost dar am noroc cu carul.pacat ca numai la zar…:)

      • interesant mod de a vedea lucrurile, banuiesc ca ai putea spune ca nu mai pot de bine, desi eu vad mereu peste creste, mereu mai sus!
        😀

  4. Ne impiedicam de plastice, in toate formele si dimensiunile. Au ajuns pana si in sani
    Ne impiedicam de prea multe facturi. E cazul sa luam masuri, incepem cu taieri
    Ne impiedicam de frig in toate formele intalnite. Cel din suflet e cel mai crunt
    Ne impiedicam de jucarii. Peste tot, unele din ele nici nu ma stim ce au fost in starea initiala…niciodata de ajuns, daca e sa te iei dupa copil

    • Traiasca farfuriile de plastic! Fara ele cate vase am avea de spalat dupa picnic…:)Frigul da, e din ce in ce mai prezent si la propriu si la figurat.Nu pot sa ma supar pe jucariile copilului cat timp nici el nu se supara pe margelele mele.:)

    • Inseamna ca esti din categoria atletilor de la 100 metrii garduri, te-ai antrenat sa le sari din mers, sa le anticipezi. Eu ma mai impiedc, imi julesc bine genuchii dar ma ridc si plec mai departe.

      • Nu sunt eu atletul acela.🙂 Mai degrabă am învăţat să văd posibilităţile noi şi părţile bune care zac în fiecare împrejurare potrivnică.

    • Micile nemultumiri cotidiene sunt ca picatura chinezeasca,te macina meticulos.Cel mai simplu lucru e sa respiri, nici nu constientizam cand o facem;dar dupa prima criza de astm descoperi ce complicat si important e si te bucuri de fiecare gura de aer.

  5. De plastic si de nesimtire. Prostia mai putin ma deranjeaza. Asta nu se poate repara. Pe cand sa arunci plastic peste tot s-ar putea sa nu se mai intample daca omul ar intelege ca asta inseamna nesimtire.

  6. Sensu stricto, mă împiedic des de mobile, chestie care se lasă cu degetele schilodite şi vânătăi. Ar trebui să renunţ la mobilă şi să locuim ca japonezii pe rogojini şi perne.🙂

      • Sa le desfiintez?😀 Pai ce sunt eu?Dumnezeu?😀😀😀 Nu ma lupt cu morile de vant, ca ma tem sa nu ma spulbere pala😀
        Pai asta fac , ignor la greu….problema este ca degeaba aleg eu sa ignor , cand ma smucesc ei de maneca…😀
        Asa ca mai bine sa zica de mine ca sunt ignoranta , scorpie si rea…aleg sa fiu egoista , in conditiile astea.Mai bine scorpie decat fraiera.

  7. ne înconjoară multe rău; table, plasticuri, prostie din belşug, nici nu ştiu ce mă deranjează cel mai mult. cred că ar fi contrafăcăturile, de orice soi ar fi ele; de la parfum contrafăcut la buze contrafăcute, de la haine „de firmă” la silicoane prin sâni, de la salam cu gust de nimic la „prieteni” contrafăcuţi

  8. Cred ca am mai spus pe undeva. Cel mai des ma impiedic de scaunele din bucatarie, lasate de sotul meu chiar in mijlocul incaperii, de parca ar vrea sa ma necajeasca. :))
    Ma mai impiedic de facturi si ma impiedic des cand stau incaltata cu papucii lui Ionut, care s-au rupt intr-o parte. :))

Lasă un răspuns

