Eu si veghetorii mei

Standard

de vegheInvatam de mici ca toti avem un inger pazitor.Ba invatam sa-i si facem cereri in versuri…Mai tarziu, cand scapam ca prin urechile acului de un necaz zicem ca ingerul ne-a ajutat.E bine sa crezi ca ai un sprijin, un veghetor.

Dar, pentru echilibru, trebuie sa existe si un impungator, cineva care iti da ghes la rautati .Adica un dracusor vigilent.Veghetor si asta.

Simti nevoia sa injuri pe cineva.Ingerasul vine repede si-ti pune mana la gura mai sa te sufoci.Vrei sa spui o minciunica, sa fraieresti pe cineva. Striga imediat inaripatul:”pacat!pacat!”…Parca ai mai fluiera si tu in biserica, ca tot omul, dar auzi  „sttt! e pacat!”…Tot ingerasul te ia de mana si te pune la treaba cand vrei sa lenevesti, te trimite sa-ti ajuti vecinul la taiat lemne chiar daca te cam dor shalele si te tranteste in genuchi ori de cate ori toaca la biserica…Grea povara ingerasul asta!Dar ce senin iti zambeste!

Dar cand vezi o rochita frumoasa in vitrina si tanjesti dupa ea degeaba vine pazitorul si-ti zice ca mai ai acasa, e dresingul plin, ca dracusorul te impunge:”de-asta rosie n-ai! ia-o! ia-o!”.si cand ti-au ramas ochii la niste margele si ingerasul zice „nu lua, ca nu mai ai bani” iar intervine necuratelul:”plateste cu cardul! ia-le! ia-le!”…

E deja tarziu, ai luat demult masa de seara si zici ca o sa te culci cu stomacul linistit.Dar dracusorul te gadila in urechi:”ai bomboane in dulap, ia cateva de pofta, sa visezi frumos”.Si tu slab, cedezi…”Da-o naibii de silueta!” Si ea fix naibii se duce…

Iti zici ca nu exista castig decat din munca cinstita, ca daca o sa tragi din greu o sa fi rasplatit.Dar cel cu cornite te imbie „poti sa te pricopsesti jucand la loto, ce atata munca!” Si tu te lasi ispitit si se duc naibii banii de intretinere pe jocuri de noroc.Parca auzi la pacanele:”mai baga o fisa, ce mare lucru o fisa! sa vezi cum or curge banii!” Si-au zburat banii de paine…

Am auzit intelepti spunand „fa-te frate cu dracul pana treci puntea”.Asa o fi, e bine sa inchei aliante , protocol de coabitare…Dar, mai dracusorule, cate punti mai avem noi de trecut in tandem? Ca m-am cam saturat de tine si te-as cam exorciza.

Si tu, mai ingerasule, parca aveai in fisa postului sa ma feresti de ispite! Nu vezi ce face nemernicul asta mic, cum ma trage spre fundul prapastiei?

Unul falfaie din aripioare, altul impunge din cornite.Si eu, rastignita la mijloc intre ei, cica sa actionez pe baza liberului arbitru! Prost arbitru daca nu sanctioneaza  un fault grosolan  dar imi da cartonas rosu numai pentru ca am scuipat in teren!

Veghetorii vostri sunt la datorie?

 

22 de răspunsuri »

  1. Trei amici, evident romani, erau intr-o barca si dadeau la peste, îngerul lor era în vacanta în Olanda! 😉 , cand deodata un inger vindecator apare langa ei. Astia, inmarmuriti, dupa ce le revine glasul incep sa ii ceara:
    – Eu am o durere mare de spate de cativa ani, nu pot sa scap de ea…
    Ingerul ii atinge spatele si e vindecat!
    – Eu trebuie sa port ochelari toata viata, ca nu vad bine, si as vrea sa vad si eu clar lucrurile care ma inconjoara…
    Ingerul ii ia ochelarii, ii arunca in apa si ochii i se vindeca, vede perfect.. Se uita ingerul si la al treilea…
    – Pe mine sa nu ma atingi!!! Eu primesc pensie de boala…

  2. Ai mei sunt
    Cred intr-un inger pazitor
    Si pe de alta parte, rezist greu ispitelor, ma hotarasc greu, puncte in minus pentru cei care ma vegheaza- daca-s mai multi 🙂

  3. cred că trebuie să îi convoc la o şedinţă, să văd ce au mai făcut în ultima vreme, pentru că le-am cam dat liber de la o vreme încoace amândurora; oricum, sunt enervanţi, nu reuşesc nicicum să se pună de acord 🙂

  4. Cred ca n-am sau nu sunt constienta ca as avea. Nici n-am nevoie. Stiu cand sa ma opresc in orice situatie. Cand nu ma opresc…stiu de ce o fac si macar stiu pe cine sa dau vina. 🙂

  5. Pingback: dăm cu cartea, unul după altul | mixy.ro

Lasă un răspuns

