E de bine? E de rau?

Standard

strumf bucatarLumee, imi puse Dumnezeu mana-n cap!

Ca am un barbat destept, loial si harnic stiam, dar ca are si talent in bucataria am descoperit abia ieri, dupa 26 de ani de casnicie!

Zice omu’ ieri dupa-miaza: As face ceva dulce,ma asisti?

Daca zicea ca vrea sa se apuce de imblanzit cobre sau sa mestereasca un satelit nu ma miram prea tare, l-as fi crezut in stare. Dar ceva dulce???A oscilat intre clatite si negresa si pana la urma s-a hotarat pentru negresa. Multumesc, Doamne, ca nu prefera blondele!

Ne-am stramutat la bucatarie, a studiat lista de ingrediente, am vazut ca avem tot ce ne trebuie si a purces la cofetarit. Pe principiul „sa trecem la traba” eu mi-am luat un loc in loja si el a inceput procesul tehnologic. Nici macar nuca nu m-a lasat s-o toc, sa nu imparta gloria cu nimeni! Eu cam sceptica(dar fara sa marturisesc), el entuziast, cam intr-o ora capodopera a fost gata glazurata. Si vasele spalate! Culmea e ca i-a iesit! Zau!!Si n-a avut de trecut decat doua obstacole: cum se stinge bicarbonatul cu lamaie si cum se tapeteaza tava cu faina!Restul a inteles de la prima lectura..

Asa ca acum avem in casa doi experti patiseri; unul in chestii mici si verzi(adica eu) si unul in chestii mari si negre(adica el).De bucurat m-as bucra nespus daca nu mi-ar fi incoltit o noua temere in suflet: daca invata sa faca si sarmale si ma concediaza definitiv, ca nu mai am nici un rost in viata lui?:))

46 de răspunsuri »

  1. E de bine. Soțul tău e la vârsta când vrea un pic de diversitate (după 26 de ani …) și fii mulțumită că asta înseamnă doar negresă făcută de el.
    Spune-i că ma i sunt rețete cu nume feminine: Albă-ca-Zăpada, Agneza etc.

  2. Eeeee , asa da barbat in batatura! Merita laude sincere! Las’ , nu-ti mai face probleme si incurajeaza-l! Bravo si felicitari! 🙂
    P.S. Adaug si eu la ce scria Camelia mai sus : prajitura Greta Garbo… 😆

  3. Eu zic sa-l incurajezi…cine stie ce veleitati culinare are
    Mi-am adus aminte de un banc:

    „In privinta veselei, am ajuns la un compromis cu nevasta-mea.
    Eu le spal si ea le lasa sa se usuce !”

    Deci…noi facem toata munca, da? :)))

  4. Păi cum să fie de rău?
    E de la foarte bine în sus… 🙂
    Al meu nu ştie să facă nici un colăcel George Clooney…doar budinci şi baclavale…cred că bărbaţii se pricep doar la chestii de genul feminin 🙂

  5. Gata, s-a compromis si Florin. Vai de capul nostru de barbati.
    P.S. Ultimele rezultate de Sf.Valentin (mai bine mai tarziu decat …).

    ” Puţini bărbaţi din judeţul Vaslui se pot lăuda cu gestul, desprins parcă din “Romeo şi Julieta”, făcut astăzi de tânărul Ghiocel Asimionesei. Acesta şi-a impresionat până la lacrimi soţia când, întorcându-se beat de la birtul sătesc, s-a dus să se culce fără să o bată, ci doar admonestând-o verbal.

    “E cel mai inventiv şi mai iubitor bărbat din lume. E un înger”, se laudă norocoasa vasluiancă. “Toate femeile din sat mă invidiază pentru cadourile minunate pe care mi le face. Anul trecut, de ziua mea, a astupat o gaură din acoperiş de care nu se atinsese nimeni zece ani de zile. De Crăciun, s-a spălat înainte să… ştiţi voi. În alt an, a renunţat la o parte din banii de băutură ca să ia pâine, iar acum asta! Exact ca în filme, a venit acasă şi nu m-a bătut. Nu ştiu ce m-aş face fără el!”

    Ceva mai rezervaţi, ceilalţi bărbaţi din sat nu privesc cu ochi buni atitudinea lui Ghiocel: “Înţelegem că e îndrăgostit lulea, dar la noi nu se gândeşte? Mâine, poimâine au să aibă şi nevestele noastre tot felul de pretenţii absurde. Nu toţi am făcut liceul, să ştim să fim romantici ca el.” ”

    P.S. 2
    Nu cumva Ghiocel e neam cu Parpangel ?

    • Ne bucuram pentru femeile din judetul Vaslui si salutam evolutia favorabila a simtului civic al barbatilor lor! Asteptam cu interes faptele de lauda ale barbatilor originari din judetul Suceava, mai ales un articol complex si bine documentat(plus anexa poze) despre cum se face o cafea!Daca aflam ca stie si cum se aseaza o camasa pe umeras promitem sa facem cheta pentru ridicarea unei statui! Asigur eu esafodul…aaa, pardon, postamentul!:))

      • Câteva detalii importante:
        1. Cămaşa trebuie călcată descheiată, fie de la guler, fie de la mânecă.
        2. Gulerul trebuie călcat atât pe faţă, cât şi pe verso, în forma desfăcută, după care în forma purtată.
        3. Mâneca trebuie aranjată cu tivul inferior la spate, călcată exact pe linia de finisare a acestuia pe faţă. Trebuie aranjată astfel, încât linia superioară să fie perfectă, cum ar fi manşeta încheiată. Manşeta, la rândul său, ca şi gulerul, se calcă pe ambele părţi. Dacă este dublă, atunci trebuie călcată desfăcută, după care aranjată cum este purtată în mod normal.
        4. După ce s-a călcat gulerul şi mânecile, cămaşa trebuie îmbrăcata pe vârful mesei de călcat, începând cu partea dreaptă, apoi urmează spatele şi partea stângă.
        5. Partea superioară a cămăşii la spate se corectează pe vârful mesei, îmbrăcând un umăr, apoi altul. Ai grijă să nu formezi cute pe ţesătură în procesul călcării.
        6. Atenţie maximă la nasturi. Nu călca peste ei, pentru a evita topirea acestora. Treci atent cu vârful fierului de călcat în jurul nasturilor. Pentru a corecta micile şifonări apărute în proces, aranjează cămaşa pe umeraş, după care, setând la maxim opțiunea „călcat cu aburi”, netezește zonele fără să atingi ţesătura.
        7. Pentru ca procesul călcării să fie mai eficient, foloseşte spray de apretat pentru cămăşi şi cravate.
        P.S. O sa revin cu un tutorial despre cafea.
        Doru

      • Asta e teza de doctorat!!10 pentru teorie, asteptam proba practica,:))
        Daca n-ai spray de apret poti sa umpli gura cu apa si sa scuipi in jet pe rufe?Sau intai sa calci si pe urma sa scuipi…:)

  6. Ha! 26 de ani n-a stat pentru sarmale, chiar tu ai zis că-i deștept și te cred pe cuvânt! Așa că, fii fără grijă din punctul ăsta de vedere! 🙂
    Ce faini sunteți, măi, măi!

      • Na-na-na-na! Eu am folosit diacriticele, deci pe limba mea sunteți faini, nu ne jucăm aici! 🙂
        Am un scripete numai bun pentru asemenea ridicări! 🙂

  7. Eu zic sa te bucuri…Lasa temerile nejustificate!
    Da’ asta parca e genetic la voi 😀 face omu’ ceva sa-si arate pretuirea si nici aia nu-i bine ;p
    Cine sa va mai inteleaga? 😉 Si va mirati voi jumatatea buna si frumoasa a cuplului, ca noi cealalta jumatate ne uitam la meci sau nu facem nimic, pai ce sa facem si noi, stam cuminti sa nu va deranjam feng-shui-ul interior :D;)

    • La mine e mai mult shui pe interior!:) Uite, la asta nu m-am gandit, ca trebuie sa va multumim pentru pacea noastra interioara netulburata!Voua cine va face ordine pe interior?(ca cine va da ordine pe exterior stim…:))

  8. Norocoaso !…
    Daca o tine tot asa in 2-3 ani o sa invete sa faca si clatite si atunci sa vezi viata dulce cand o sa te rasfete la micul dejun cu clatite calde cu gem de gutui ori zmeura ! 🙂

  9. Slava si lauda sotiorului tau ! 🙂 Mi-ai adus aminte de un banc : cica merge unul intr-un bar si barbanul il intreaba daca vrea sa cumpere o capra. Ce sa faca el cu capra? intreaba omul, si pe deasupra mai vroia si bani multi barmanul.
    – Pai capra asta e speciala, zice barmanul. Iti indeplineste toate dorintele.
    Bun, cumpara omul capra, ajunge acasa si cand ii spune nevestii cat a dat pe ea, aia sa faca apoplexie.
    – Ce sa fac eu cu capra asta mai ? Tu esti normal la cap ? se infurie nevasta.
    – Invat-o sa faca si mancare, iar tu valea…ii raspunde barba’su. :))))

  10. Nu te ingrijora. Te va pastra mereu, macar pentru a spala vasele pe care le foloseste la gatit. :))))))
    Si pe al meu il chinuie talentul de la o vreme… Sau poate a bagat de seama ca nu mai gatesc la fel de mult ca altadata. :))

Lasă un răspuns

