Gura de aur, limba de lemn

Standard

stiati_ca_facts_058439500123559954249a5c0b68eb83052099156Nu pot sa sufar limbajul de specialitate! In nici un domeniu! De fapt nu am nimic impotriva folosirii lui strict profesional, e chiar normal sa fie asa dar nu inteleg de ce sa-l folosim de fata cu oameni care nu-l inteleg.

Stiu ca un vapor are babord si tribord dar cum sa-mi spuna mie, care n-am stofa de timonier, „vant bun din pupa”? Ca i-as raspunde instantaneu „sa ma pupi in pupa, cu vant cu tot!”

Sau cum s-o intreb eu pe lelea Floarea de pe ulita daca o doare burta sub apendicele xifoid ori  mai in hipocondrul drept?Si ce ar zice soacra-mea daca as diagnostica-o cu tahicardie neurovegetativa?N-ar zice ca ca ma iau de nervii ei datorati prea multor vegetale in post?

Asa ca e bine sa vorbim cu oamenii normali intr-un limbaj normal si pe intelesul lor, sa nu dam loc la interpretari. Am intrebat odata in sala de nasteri pe colega moasa”Membrane rupte?”(adica de cate ore i s-au rupt membranele femeii inainte sa nasca) si ea mi-a raspuns tot laconic”Vreo 9″. mai tarziu, ducandu-ma la patul proaspetei mamici am gasit-o jelind disperata ca i s-au rupt noua membrane copilului ei si ca n-or sa se mai refaca.Dupa ce i-am explicat ca n-are nici o treaba copilul, nu i s-a rupt nimic, s-a linistit.Si eu am invatat sa nu mai vorbesc „codificat”.:))

Limbajul de spital e unic, cred ca ar trebui scrisa o culegere. Si nu ma refer la termenii medicali ci la „jargonul” de sectie, acea vorbire ermetica accesibila doar cadrelor medicale. Si de care uneori nu sunt prea mandra, desi o folosesc si eu.

Cand lucram la cealalta maternitate si aveam nevoie de medic trebuia sa chem din sectia de pediatrie, in alt pavilion, avand garda comuna.Mi se parea inutil si pierdere de timp sa parlamentez la telefon explicand simptome cand oricum tot trebuia sa ajunga medicul la consultatie, ca doar nu era sa-mi dea diagnostic prin telefon.Asa ca spuneam scurt cine sunt si „veniti repede, am o buleala!”In terminologie proprie „buleala” era o urgenta majora si nu mai stateam la discutii!

Cum se vorbeste pe la noi? Poate nu prea frumos, dar eficient.

Daca ai putin timp liber si vrei sa-ti anunti colegele ca faci cinste cu o cafea spui doar „am pus limbricul la fiert.”Si toata lumea pregateste cestile!

Ai o pacienta isterica si care da ochii peste cap afectata? E clar, are LAP! Adica Lipsa acuta de P***! Si ce se recomanda? Ca in orice prescriptie farmaceutica:PDQS!Adica Penis Datum Quantum Satis!:))

A fost o nastere cu ruptura urata de perineu? atunci e PHP! Adica 3,14zda harcea-parcea!

La inceputurile meseriei mele aveam o infirmiera batrana care avea un limbaj medical propriu pe care, tot glumind, l-am adoptat si eu.Cand vedea un copil mai urat zicea”‘ce londondon e, maica!” Asta pentru ca cei afectati de maladia Langdon Down au o fizionomie aparte, mongoloida.Si „londondonul” a ramas si azi un etalon de uratenie!

Sigur ati avut de facut raportari urgente, n-ati avut timp de documentari aprofundate asa ca ati dat DeBe-uri! adica Din Burta!Si cand ceva e foarte simplu nu ziceti ca e LemeCe? adica La Mintea Cocosului?

Si doctorita mea mai striga pe hol PLM! Dar asta se traduce Plec La Magazin!:))

Vedeti ca prescurtarile trec si dincolo de mediul virtual?Daca aveti si voi o terminologie proprie, de breasla sau de casta, impartasiti-ne-o si noua, sa nu ne uitam ca curca-n lemne cand vorbiti cu semenii vostri.Uite asa se naste Esperanto!:))

20 de răspunsuri »

  1. Imi place esperando asta….sincer! :))))
    In loc de LAP , noi foloseam LTP , adica Lipsa Total de P**a si spuneam ca persoana sufera de LTP acut sau cronic , depinde de istericale. :))))
    In domeniul meu nu prea am prescurtari…sunt putine si destul de rar utilizate si tin de domeniul tehnic al jobului.
    Dar imi amintesc de ceva prescurtari de pe vremea muncii mele voluntare pe medicala si pe chirurgie , cand eram io tanara si nelinistita , plus ca mai stiam cate ceva de la surorile mele , la vremea aceea una asistenta pe medicala in judetean si cealalta asistenta la tara , la cabinet.

  2. Nu mi-as fi imaginat ca vorbiti despre noi, femeile, in limbaj codificat. Auzisem ca la maternitatea din Ploiesti li se spunea verde in fata femeilor, fara prescurtari, cand urlau ca nebunele: da cand ai stat la p… nu te-a durut? :)) SODA. :)) Sunteti obraznice, dar amuzante. :))

  3. Si uite asa mai învat si eu „noua limba romana”! Eu degeaba v-asi scrie aici prescurtari, sunt pe limbi straine si nu le întelegeti! 🙂 🙂 🙂
    Hai totusi sa nu fiu rea…. Lul! adica penis, dar in jargon! 🙂 🙂 🙂

  4. :)) Uite asa o sa imi ia ceva timp pana sa uit de articolul asta … ori de cate ori o sa butonez vreun script in PHP, care nu o sa-mi iasa din prima, o sa ma gandesc „Bai, arata a … PHP” … :))

  5. :)) Din pacate unde am lucrat eu nu erau prescurtari decat strict tehnice, adica profesionale. Nimic de genul celor folosite de voi care daca existau, cu siguranta m-ar fi amuzat :))

  6. Eu mi-as dori sa aflu o expresie echivalenta pt LAP/LTP si pt barbatii cu tendinte mai dramtizant-isterice, ca sunt si din astia, (indiferent de orientarea sexuala ca nu toate persoanele gay sunt super-feminine, plus nu toate se angajeaza in sex penetrativ de tip intercourse, de fapt cca 1/3 nu practica asa ceva, plus ma rog, astia cu tendinte asa mai -isteric dramatice se regasesc poate mai frecvent in culturile mai sudice, nu asa de multi in cele anglo-saxone poate, insa mi-e lene sa caut cifre), si nu cred ca aceste tendinte hiper-dramatice sunt neaparat de la abstinenta in cazul barbatilor, uneori chiar dimpotriva, adica tendinta dramatizant-isterica nu pare a avea legatura cu frecventa sau calitatea relatiilor sexuale la barbati…desi naiba stie, efectiv nu ma pricep la chestiile astea mai psihologice care nu contin cifre aproape de loc, in general le consider literatura de fictiune de era clasic romantica cu nuante gotice uneori, un gen literar de altfel chiar popular la vremea descrierii relativ mai moderne a isteriei.

    In plus, drept sa spun, am impresia ca, deoarece am lucrat mai mult in anturaje super-politically correct anglo-saxon-protestante ff reprimate de altfel plus cu tendinta la paranoia, mie mi-e frica sa rostesc in public cuvantul „isterie” in mod deosebit de nonsalant sau imprecis, insa desigur ca la baza sta anxietate si anxietatea poate fi uneori diminuata prin activitati repetitive compulsive, care pot, desigur fi si sex, desi nu neaparat penetrativ de tip intercourse si nu neaparat in 2 sau 3 desigur, dar nu trebuie sa fie numai sex, poate sa fie si jucat la slot-machine de exemplu, in cazul persoanelor cu tendinta de gambling, sau alte diverse compulsii si ritualuri, ca de ex facutul crucii cand se trece pe langa o biserica, si multi isi fac cruce desi au poate relatii sau casnicii fericite, dar uite ca preotii romano-catolici celibatari si presupus abstinenti, (desi am impresia ca le e permisa masturbarea), fie ca au tendinte dramatic-isterice fie ca nu, totusi nu-si fac aceasta cruce ! Iar preotii posibil gay, din care unii pot avea si tendinte dramatic-isterice asa in personalitatea lor de baza, oare ce or face daca or resimti LTP ? Probabil se joaca cu mataniile, naiba stie ! Chiar si musulmanii au matanii, am impresia ! Oare cei carora le place sa merga asa mai des la biserica si sa se angajeze in diverse ritualuri religioase in mod repetitiv resimt LTP cu precadere fata de altii mai laici ? Asta imi da chiar o idee posibil buna de a nu mai cauta companie in baruri ci poate prin biserici…de altfel cred ca am mai auzit aceasta recomandare destul de frecvent pt a cunoste persoane cu care poti stabili relatii mai pe lunga durata, ca e preferabil la biserica, si nu stiam de ce tocmai acolo ! Adica de ce nu la un club de ikebana sau de iubitori de speologie de exemplu ? Dar daca nr celor cu LTP e intr-adevar mai mare in biserici fie (barbati, fie femei, nu conteaza de care, asa la nivel de ipoteza), atunci acolo exista si o sansa mai buna de a gasi pe cineva posibil interesat de P ! Asta e o ipoteza care merita testata ! Si ar fi totodata si un omagiu catre era lui Charcot !

Lasă un răspuns

