Cotoroanta cu seringa

Standard

Nu stiu daca am sau nu succes la barbati. Ce stiu sigur e ca am lipici la babe si la copii. Oriunde m-as duce, in concediul, la un cabinet medical, intr-o statie de autobuz nu se poate sa nu se aciueze pe langa mine vreo batranica , care in cinci minute sa-mi povesteasca toata viata ei si care sa nu ma complimenteza ca parca sunt din tineretea lor…

De copii ce sa mai zic!Ori eman eu niste feromoni speciali, ori am o minte mai infantila care-i atrage! Cel mai rau e cand am copii carora le fac tratament injectabil, care prind frica de mine si pe care trebuie sa-i impac cumva, sa nu m urasca. Unii fug de cum ma vad („vine tanti cu injectia!”) altii ma ataca la coarda sensibila. Aveam in bloc de vecinica de vreo patru ani care, de cum intram pe usa sa-i fac antibiotic, se lipea de mine, se incolacea de picioarele mele ca o liana si incepea declaratiile:eu te iubesc mult, mult! Mai ia de inteapa un copil care iti declara asa o dragoste!

Cand m-am mutat aici, la tara, m-au asaltat vecinii care aveau nevoie de tratament(o tanti chiar m-a rugat sa-i vaccinez si ei porcul!:)) si care nu aveau la cine apela. In general refuz sa fac tratamente cu ora fixa; imi da peste cap programul, trebuie sa fiu cu ochii pe ceas sa ma incadrez in orar si nici nu pot sa-l respect integral fiind la serviciu. Iar cine-mi spune sa-i fac eu acum si data viitoare sa-i faca altcineva e refuzat din start, nu vreau „manopera” amestecata sa raspund eu pentru injectiile altuia.

Dar pe batrani si pe copii nu-i pot refuza. Ma gandesc cum mi-ar fi mie sa fiu mama unui copil bolnav si sa trebuiasca sa ma duc cu el la dracu-n praznic pentru tratament, ca nu are cine sa-l intepe.Bolnav si plimbat pe drum nu e tocmai corect.

Asa ca primii mei pacienti pe ulita au fost copii. Si foarte repede am ajuns un fel de Cotoroanta, o sperietoare pentru ei.Nu esti cuminte? Nu mananci tot?stai ca o chem pe tanti cu seringa…Si incepusera sa se uite cu teama la mine, sa se lipeasca de gard daca treceam pe drum. Asa ca am decis sa „socializam”, sa-mi deschid ambasada pentru puradei.

Daca trecea mica pacienta pe drum o invitam in curte si o serveam cu o bomboana.Si pe mama cu o cafea. Incet-incet teama a fost infranta de placerea de a rontai caramele.

cipi-caramele-umplute-fructe-80g~19035689Si cea mica ma intreba de unde am eu caramele asa bune si moi(cumparam special pentru copii, sa nu-si rupa dintii sau sa se inece cu ele).Eu i-am zis ca am un pom special care face caramele. Nu m-a crezut, ca nu mai auzise asa ceva.Deci a trebuit sa o conving cu proba practica…

In spatele casei aveam un cires urias care umbrea jumatate de curte. Am dus-o sa-si culeaga singura. S-a uitat in sus, n-a vazut nici o caramea. I-am zis sa caute pe jos, ca ele cad cand se coc. Si ea cauta prin iarba sub pom iar eu aruncam din spate cateva caramele frumos colorate, cat sa aiba ce gasi!:)

A fost incantare maxima cand a descoperit cum cad caramelele din pom.Sigur ca si-a scos abonament zilnic! Ii dadeam si 2-3 pentru acasa, ii spuneam sa puna in pamant si o sa aiba si ea un pom de caramele. Era tentant sa aiba propriul pom dar erau si mai tentante caramelel de samanta, niciodata nu ajungea cu ele pana acasa.

Cand am taiat ciresul, ca era prea inalt, prea batran si prea aproape de casa, a fost jale mare.Asa  a disparut singurul arbore caramelos. Dar din tulpina lui am facut o masa cu scaune din butuci pe care copiii au indragit-o imediat, ca era pe marimea lor. E adevarat ca si mie tot acolo imi placea sa-mi beau cafeaua. Si cand veneau nepotelele sau celelalte domnisorici prescolare din vecinatate le placea sa ne jucam” de-a doamnele”, adica sa ne delectam cu un ceai si un fursec „la buturugi”!

Una dintre ele nu punea gura pe ceai nici batuta(ca si mine, dealtfel) dar de dragul ritualului cu fursec si ceasca dusa la gura cu aratatorul si degetul mic ridicate(doar eram niste lady, nu?) a inceput sa devina consumatoare de fierturi de plante medicinale. Ma amuza grozav sa intru in casa si sa le urmaresc pe geam cum continuau ele ritualul, cum se straduiau sa stea drepte pe buturugile mici (ca printesele nu sunt cocosate!) si cu ce seriozitate duceau cestile la gura.Sigur, fursecurile se terminau intotdeauna primele!:))

Toata copilaria mea am fost stresata de o vecina care era asistenta si imi facea injectii.Cand o vedeam trecand fugeam sa ma ascund in casa.N-am vrut sa am acelasi efect asupra micutilor pe care i-am tratat.Asa ca am incercat mereu sa le explic ca intepatura e spre binele lor, nu e o pedeapsa si eu nu sunt o Cotoroanta. Si ca dupa acul de seringa urmeaza si o caramea…

Sa nu speriati sau sa amenintati  copilul ca vine tanti cu seringa!

29 responses »

  1. Ba pentru mine eşti tot o cotoroanţă care minte copiii cu neruşinare şi-i înţeapă cu sadism.
    Tocmai am citit că ai tăiat cireşul ăla năzdrăvan, de făcea caramele coapte.
    Îmi venea să plâng după el. Dar fiind 1 aprilie, trag nădejde că minţi, ca de obicei…

  2. Ca te cheama „Tanti Virus” stiam, dar ca mai si ace cu care întepi copii este strigator la cer!🙂
    Asta este curat sadism!🙂
    Lasa ca te vad eu cand o sa fii bunica, ce ai sa faci? Ai sa-ti întepi nepotul? :))

  3. Batranii ma topesc si pe mine . Mai ales cei bolnavi. Copiii in general au pe cineva care are grija de ei, nu-i vezi asa singuri pe coridoare, in tramvaie, la spital sau la coada la vreun ghiseu prin primarie
    Sunt rea- devin rea cand cineva repezeste un batran in prezenta mea. Nu stiu daca-i o rotita stricata dar nu-mi pasa.

    • De la o anumita varsta cam uitam ca am fost copii dar sigur ne amintim des ca vom deveni batrani. Si asta cred ca ne sensibilizeaza. Eu n-as putea spune ca sunt innebunita dupa copii dar se pare ca ii atrag si atunci nu pot sa nu le fac pe plac(dar fara sa exagerez cu rasfatul!).Iar cu batranii cred ca am rabdare si de asta ma prefera, ca stau sa-i ascult.

  4. Mie îmi spuneau că e mai bine să mă înţepe cu seringa, fiindcă prin înţepătura aia mică nu iese decât un strop de răutate, pe când dacă nu fac injecţie o să fac buba mare pe unde o să iasă maţele. Şi fără maţe….se umflă burta cu aer şi o să încep să zbor şi ca să nu mă sufle vântul departe de casă şi să mă rătăcesc, or să trebuiască să mă agaţe de frânghia de afară cu cârligele de rufe. Te-ai prins ce imagine aveam în cap ori de câte ori mergeam la doctor?😆

    • Ce imagini metaforice iti inoculau! Dar tot e mai bine decat sa-ti spuna ca doctorul e un om rau care chinuie copiii. Eu cand fac injectii unui copil stric doua seringi, ca una i-o dau(fara ac, desigur) sa-i faca injectii papusii, sa vada ca ea nu plange si e si sanatoasa, nu tuseste si nu face febra.:)

  5. Cu „siretlicurile” pe care le aplici ai putea sa deschizi o firma de consultanta in materie de relații ale cadrelor sanitare cu copiii.🙂
    Cât despre prostia cu „dacă nu esti cuminte, vine tanti cu siringa”, se pare ca e atat de inradacinata la români, încât pana si aici, in Suedia, am dat peste o conationala care, venita odata in vizita la noi, a pus aceeași placa pentru fiica-mea.

    • Eu cred ca pe copii trebuie sa-i tratezi aproape ca pe niste oameni mari, sa le spui adevarul si sa le explici pe intelesul lor. Mai greu e pana le starnesti interesul, atunci ai nevoie de mici siretlicuri.:) Dar sa le spui minciuni stravechi si sa le inoculezi tot felul de temeri e o prostie, le deformezi realitatea pe termen lung.

  6. si acum se face pielea de gaina pe mine si ma apuca teama cand ma intilnesc cu asistenta de la dispensarul din comuna care imi facea injectii cand eram mic😀 sigur ca ma automotivez ca nu mai imi poate face nimic… dar pe degeaba… cand o vad inima imi bate cu putere si simt cum imi trec fiori reci pe sira spinarii :((

    • Aveam si eu pica pe o asistenta care ma vaccina la scoala iar peste ani am ajuns colege. I-am spus atunci cat n-am putut s-o sufar in copilarie!:)) Dar am fost colege bune apoi si mai tarziu am fost colega si cu fiica ei.E adevarat ca barbatii sunt mai tematori de injectii si poarta ranchiuna mai multa vreme.:)

    • Cum ar fi fost sa creasca si margele in pomi! Iti dai seama cate as fi ingropat eu?:))
      Cand eram copil am luat niste pere mici de vara si le-am lipit cu scoci intr-un mar. Apoi am chemat-o pe bunica sa-i arat minunea. Sigur ca nu m-a crezut, ca doar stia ca ala e mar si mere face de ani de zile. Ce de cruci si-a mai facut saraca cand a vazut perele…:))Deci pomii pot sa face ce fructe vrem noi!

  7. Am avut in scoala generala o colega care lesina cand vedea ca vine asistenta cu seringa spre ea🙂
    Si pe noi ceilalti ne lua cu lesin…dar de ras :))
    In afara de ea n-am mai vazut copii cu frica de injectii desi cred ca exista dar in general aste e din cauza ca acei copii sunt speriati de catre parinti… Lucru care mi se pare gresit.

    • Cand am invatat in scoala sa facem injectii fiecare a invatat pe o colega si eu m-am oferit prima de cobai(aveam suprafata de manevre mai mare!). Colega mea si-a luat avant, mi-a infipt acul in fund si…a fugit cu seringa! A fost singura data cand am vazut pe cineva speriat ca face injectii, nu ca i se face.:))

  8. Ştii că n-am copii, deci n-am pe cine ameninţa.
    Dar am pisică şi bietul Horthy a învăţat deja că e plimbat cu maşina doar când e dus la veterinar pentru tratamente şi injecţii. Să vezi cum urlă când e scos din maşină în faţa cabinetului de întoarce lumea capul după noi să vadă ce a păţit bietul motan.

    • Cu veterinarul patesc si eu la fel.N-avem cum le explica bietelor animale ca le vrem binele, nu le chinuim din sadism.Desi cred ca pricep in cele din urma, dovada ca nu ne poarta pica.;)

  9. Pe mine ma ia cu frisoane cand aud de injectii sau cand miroase a spirt🙂 Am facut vreo doi ani de Moldamin, saptamanal🙂
    Complet deacort cu ne-speriatul copiiilor, si tot respectul pt tine, e grozav ce faci cu copiiii! Ii mai trag si eu de urechi pe socri, cand ii aud, nu am permis niciodata minciuni dinastea aiurea-n tramvai. Copilul e om, si nu e tampit ca sa-l minti. Da, e mai complicat sa-i explici ca sa inteleaga si el, ca trebuie sa te gandesti un pic si sa consumi ceva efort si timp, dar merita foarte tare. Macar atat respect sa-i arat daca tot spui ca il iubesti.
    Si medicul nostru de familie ii serveste pe cei mici cu ceva de fiecare data cand mergem pe la cabinet🙂 Cand erau mai mici ma strambam o gramada ca le dadea cate o patratica de ciocolata sau cate o bomboana din cutie, ce mai primea si ea probabil, iar eu nu le dadeam prea multe dulciuri atunci, Dar imi spunea ca-i mai important sa nu plece copiii complet plansi si stresati de acolo, decat „dieta” mea🙂
    Acum avem si o dentista super-dulce, sta Luana cuminte si singura pe scaun, nu carteste nimic. O lasa sa umble la butoane sa-si ridice singura scaunul, ii da abtibilduri si tot felul de dragalasenii. Ma intreaba mereu cand mai mergem🙂
    Poate se mai desteapta lumea, incepe sa empatizeze mai mult, sau poate doar avem noi noroc sa dam de oameni buni🙂

    • Numai doi ani? Slabut, eu am facut vreo cinci! Poate de-asta ma gandesc cum le e copiiilor. Eu cand ieseam de la dispensar, bocita si schioapa de durere, voiam intotdeauna serbet. Ca ce altceva puteam sa cer la vremea aia, ca nu erau trufe cu ciocolata!:)Si acum cand vad un borcan de serbet pe raftul magazinului simt instantaneu ca ma doare fundul!:))

Lasă un răspuns

