Misiune de salvare

Standard

Noapte fara stele. Garda fara probleme. Caldura in calorifere de trosnesc tevile. Liniste. Pacienti silentiosi setati pe vibratie…

pisica in pomAm senzatia ca sunt in sauna, asa ca deschid fereastra. Un mieunat jalnic imi strapunge timpanul. Ma uit in toate partile, pe sub pervaz, scrutez intunericul jumate atarnata in afara geamului. Nu reusesc sa identific sursa miorlatului dar suna din ce in ce mai disperat. Ridic privirea spre stele si sa cer ajutor divin si vad ceva miscand in copac. Noroc cu o dunga alba sub guler de mi-am dat seama ca e o pisica acolo, altfel camuflajul era perfect.

Chiar in fata ferestrei, la inaltimea acoperisului, o matza neagra implora ajutor.Peste drum un catel dadea din coada asteptand sa cada victima din copac.Pisica proasta! De frica catelului se cocotase pana spre ultimele crengi si nu mai stia sa se dea jos. Cunosteam modelul, asa pateam si noi cu motanul dinainte, se urca pe casa si urla ca nu mai poate cobori. Si noi, echipa de interventie, umblam cu scara in jurul casei sa recuperam animalutul. Acum nu mai avem nici o problema, Yeti se plimba pe case mai bine decat mine pe alei si sare de la orice inaltime ca un parasutist experimentat…

Nu pot sa las mica pisica neagra in pom. Mi-e prea mila, plus ca n-as suporta sa o aud miorlaind sub geamul meu toata noaptea. Ma duc la colega din maternitate si-i zic: hai intr-o operatiune de salvare! Ea se ridica repede, crede ca e nevoie de ajutor medical pe undeva. Ii explic ca avem de coborat o matza din copac. Si iesim amandoua in noapte, doua fantome zgribulite in cautare de vietati captive!

In jurul pomilui pamantul e ud- mocirlos, sapat proaspat(v-am spus ca avem panselute pe alei!)Si noi, in papuci albi de spital!:))

Dam tarcoale pomului, sa ademenim pisica. Ea miorlaie, cred ca pricepe ca vrem sa o ajutam dar tot nu coboara . Colega gaseste ca sunt doua solutii: sa ne urcam dupa ea sau sa chemam pompierii! Cum pe pompieri nu vrem sa-i deranjam, ca poate au treburi mai importante, alegem planul cu escalada. Adica sa escaladeze colega, inalta, supla si invatata cu cataratul prin pomi, ca in nadejdea mea…moare pisica de batranete in varful pomului!

Ea, colega, s-ar urca dar nu gaseste punct de sprijin pana la primele ramuri. Aici intervin eu, sa ma fac utila cumva. Ea se descalta, eu fac o scara din causul palmelor, se sprijina, pune un picior pe ramura si ramane suspendata.Asa ca pun umarul si o imping cat sa poata pune ambele picioare desculte in pom. Suntem de rasul curcilor:ea, desculta in copac, eu noroita toata dand tarcoale sa o prind in caz ca se rupe pomul batran si cam uscat. Strig:fata, sa nu dea dracu’ sa cazi , ca eu cucuiul mi-l vindec dar daca storcosesti panseluta jar mananci, te penalizeaza managerul!

Se intinde colega, miorlaie pisica si se catara mai sus, pe ultima creanga. Colega dupa ea julindu-se cu simt de raspundere. In cele din urma reuseste s-o prinda de un picior, una urla de zgarieturi cealalta de frica, eu mai am putin si-mi ud budigaii de ras. Peste drum, in fata sectiei de pediatrie,niste mamici fumeaza, se uita curioase la noi si chicotesc. Imi vine sa strig la ele :bai, voi v-ati internat sa va supravegheati copii sau sa stati toata noaptea la circ si tigari?

N-apuc sa intru in polemici cu spectatorii ca striga colega:”prinde-o” si-mi arunca matza. Pe care nu o prind(normal!) dar care imi cade in cap si se instaleaza in ceafa, incurcanu-mi-se in claia de par. Si asa, cu matza in cap, fac din nou scara pentru colega sa coboare, o tin ca pe o Cenusareasa spanzurata pana reusesc sa-i pun papucii si ajunge si ea cu bine jos. Ma scarmana in cap pana smulge pisica mai inclestata ca un paduche flamand si o da jos. Cand pisica atinge asfaltul sare cainele care o pandea si…pisica e iar in copac! Mama lor de matze proaste si cine a plantat copaci in curtea spitalului!

Noroc ca de data asta a nimerit un copacel mic din care am reusit s-o desprindem cu usurinta. Pana am gonit cainele si pentru ca am constatat ca e slaba-moarta am zis sa-i asiguram servicii all inclusiv si sa o si hranim. Am bagat-o in holul de primire (nu in sectie, sa nu credeti ca ducem dragostea de animale atat de departe) si am servit-o cu un sandvish cu pate. Pe care l-a infulecat de n-au mai ramas decat cateva firmituri! A tors fericita, ne-a multumit de tratatie si…am poftit-o afara.

Ne-am uitat ca nu mai e nici un caine si am intrat sa ne spalam si dezinfectam. Plus sa ma pieptan, ca eram coafata cu gheruta! Apoi, cu satisfactia misiunii implinite, am intrat in sectie sa ne ocupam de restul problemelor.

Mi s-a parut ca ma urmaresc mai insistent pacientele, am crezut ca sunt cazute in admiratie pentru pricepera mea profesionala sau pentru bijuteriile mele, ori poate au urmarit si ele pe fereastra succesul actiunii de alpinism utilitar. Abia mai tarziu am vazut in oglinda ce urme de labute cu noroi aveam pe gulerul uniformei!:))

38 de răspunsuri »

  1. eu in locul tau ma bagam sa le fac morala la asistentele cu tigari. Eu fac crize urate de la fumat … si mama mea a fumat cand eram eu copil – asa ca exista articole si pareri ca si asta face praf plamanii copilului.

  2. Nu erau asistente, erau mamici-insotitoare. Sunt asa de „constincioase” ca numai pe banca la tigara le vad.La pacientele mele imi tocesc gura de pomana, n-am reusit sa o conving pe niciuna sa nu-si mai otraveasca sugarul cu nicotina.

  3. Adelina, vezi ce inseamna sa iti placa sa te mulgi, dar sa nu ai habar nici interes de copilul ala, ca ii futi viata ?! Femeilor astora ar trebui sa li se interzica sa plamadeasca copii, dar nuuu, tare le mai place sa si-o traga, incapabilele naibii !

  4. Iubesc pisicile foarte mult, doar stii. Dar nu ma chinuiam in halul ala, oricat ar fi miorlait. Oricand putea ajunge din nou in pom. Si…cainele ala n-ar fi stat acolo o noapte intreaga…se mai ducea si el sa doarma :))
    Dar cum ai povestit intreaga aventura m-am amuzat 😉

    • Sa vezi ce amuzament ar fi fost sa ne vada managerul! ca el ne interzice sa dam mancare maidanezilor sa nu se mai aciueze pe aici…Azi muncitorii din curte taiau un tei urias de la poarta. Oare ne-a parat cineva si s-au gandit sa nu ne gaseasca la cules de matze -n tei?:))

  5. :))))))))))) Mistoooo! Deci e saptamana cu pisici. Pe mine sar astea de la ghena de cate ori deschid usa sa duc gunoiul, pasesc pe balcon si am doo-trei agatate de pantaloni. Asta cand am noroc sa am pantaloni pe mine! :))

  6. 😀 😀 Foarte tare actiunea de salvare !
    Si eu am chemat un vecin sa salveze pisica mea care se urcase in podul casei si nu mai vroia sa iasa, dar el nu a reusit sa o de-a jos asa ca i-am lasat usa deschisa si i-am pus mancare mai jos si a coborat singura…
    Acum la fel ca si pisoiul tau sare de oriunde ca o trapezista ! 😀

  7. Pisicile au prostul obicei de a se urca cat mai sus dar nu coboara nici cu capul in jos, nici in marsarier, asa sunt ele structurate! Singura sansa e sa invete sa sara, dar unele se tem de inaltime. Am avut la bloc o pisica care a sarit de la etajul patru.Prima data si-a scrantit o labuta, a schiopatat doua zile si a fost ok.Dar apoi a sarit iar si si-a fracturat coloana.:((

    • In general, nu! O pisica e capabila sa stea si cateva zile intr-un pom. Pentru ele operatiunea de catarare e una fericita, din pacate nu si cea de coborare. Misiunile astea de salvare par comice, da. Dar cine are initiativa si se implica intr-una, e un om bun cu suflet mare.

Lasă un răspuns

