Lume buna, neamuri proaste

Standard

Ieri am fost la sedinta  „la judet”.Ca eu cand nu sunt o doamna, deci o aristocrata, sunt sindicalista, adica vasnica proletara…

Nu va plictisesc cu sedinta. Stiti cum e , cu harababura, vorbarie multa, jalbe in protap, promisiuni de mai bine, angajamente, propuneri, votari, alegeri…Invitati, lume buna, participanti, lume obisnuita si pe ici pe colo si neamuri proaste. Adica unitate in diversitate, conform sloganului european !

Dupa ce am pus noi tara la cale si ne-am facut bilantul care n-avea cum sa fie roz cand situatia in tara e cam albastra iar in sanatate e chiar maro-cacao si dupa ce ne-am intrecut in lozinci patriotice si branciuri indemnuri mobilizatoare s-a trecut la votare conducerii sindicale pentru urmatorii patru ani. Si dupa ce ne-am exprimat votul reprezentativ , cat a trecut comsia la numararea buletinelor din urne(da, frate, a fost ca la carte, mai bine organizat ca la congresul PDL!) noi am fost invitati alaturi la o socializare. Si cum nu poti socializa cu dinaintea goala, precum nici broasca nu canta pe uscat, s-a organizat un bufet. Nu pot sa-i spun suedez dar orisicat era pe baza de platouri cu autoservire.Nu chiar „impinge tava” ci mai degraba  „varsa farfuria”  ca spatiul era destul de restrans, miscarea de trupe destul de ampla si foamea destul de chinuitoare.Pai ce, e usor sa tot aplauzi, sa consumi energie sa bagi buletine in urna?Sigur ca asta  oboseste si roade la stomac…

bufet-suedez-bufete-suedeze-meniu-bufete-bufete-bufet-suedez-bufete-suedeze-1Am apreciat firma de „caterinca” , au adus un sortiment bogat (si de post!) , au aranjat frumos platourile , la servire erau niste domnisoare tare dragute si amabile. Am fost noi multi si hamesiti dar nici daca mancam cu doua guri nu biruiam asa meniu bogat. La inceput ai tendinta de a gusta ce ti se pare mai inedit, ce n-ai mai mancat. Asa si eu,zic sa nu mor proasta si ciugul niste somon pe tartine si cu lamaie. Sa nu ma intrebati ce gust avea;am rontait painea, m-am strambat la lamaie dar n-am dibuit ce gust avea fasiuta aia minuscula dintre ele, se prea poate sa fi fost doar o scama roz inodora si insipida. De, mie mama imi dadea guvizi cand eram mica, nu ma pricep la sofisticaturi…

In timp ce faceam turul meselor in cautare de deserturi cat mai apetisante, ca asta ma interesa pe mine nu rulade cu ciuperci si tartine cu icre, mai trageam cu ochiul la onoratii comeseni. Nu se zice tot „comeseni” daca ne invartim in jurul aceleiasi mese?Si ce vad nu prea imi place.

Poate esti foarte flamand sau foarte curios  si iti umpli farfuria cu varf incercand sa parcurgi tot meniul. Poate ceva iti place in mod deosebit si mai bagi un repetir pentru satisfactie deplina. Dar sa incepi sa incarci farfurii , sa le suprapui una peste alta si sa le indesi in sacosa deja mi se pare prea mult si inacceptabil. Am vazut mai multe persoane punand o prajiturica-doua in servetel si apoi in poseta. Dar am vazut si persoane care inghesuisera unele peste altele chiftele, copanele, snitele si mezeluri in aceeasi traista. Imi inchipui ce munca de reconstructie a urmat acasa sa le identifice si sa le trieze! Apoi au carat sticle de suc si fructe. Ca de ce sa ramana, tot de noi sunt platite, de ce sa le ia altii?

M-a incercat un sentiment de jena profunda. Nu mi s-a parut ca cineva dintre noi chiar sa fi fost muritor de foame si sa ia, din disperare, ceva si pentru acasa. Mi-am amintit de o baba din copilaria mea, tzatza Tudora, care te controla prin oale, zicea ca pofteste si ea ce ai, ca prea miroase frumos si dupa ce-i puneai in farfurie si se satura iti zicea: „da-mi, fa, sa duc si la amaratii de-acasa!” Tudoro, multi urmasi ti-ai mai lasat!

Si ne mai miram de renumele prost pe care il avem in afara cand romanii nostri golesc mesele la all inclusiv desertand  si sucurile de fructe intr-o sticla de plastic!

Se cuvine sau nu sa iei ceva la pachet de pe o masa imbelsugata cand totul iti sta la dispozitie?Intreb si eu ca la mine la tara bufet suedez nu e decat la iesirea din cimitir cand esti cinstit cu un colac si o lingura de coliva…

27 responses »

  1. Apăi cât de dragă îmi eşti tu mie, pe-atâta urăsc şi sindicaliştii. Deci, ca medie, încă stai bine.
    Şi când zic sindicaliştii, nu la membrii de rând mă gândesc ci la cei care şi-au făcut o profesie din a trăi super-bine din bănuţii sindicatului, de unde şi chiolhanurile gen. Mă surprinde să aflu că nu s-a rămas şi peste noapte la un soi de nuntă ad-hoc, că eu am văzut în dese rânduri că aşa se procedează.👿

    • Eu sunt sindicalista din vocatie. nici nu puteam sa refuz ca prea am gura mare si prea ma scot din sarite nedreptatile. O nedreptate facuta mie pot s-o iert dar o nedreptate facuta unui muncitor cinstit numai pentru ca are prea mult bun simt si tace nu pot sa inghit.Poate ca e adevarat ca „capul plecat sabia nu-l taie” dar eu stiu si ca :mielul pana nu plange nu suge”…

  2. Cum , Adelina , nu ai luat si tu pentru de dimineata, nimicuta?😀
    Se cuvine , nu se cuvine….nu e frumos sa mananci somon si pateuri cu ciumperci si aia acasa sa dea cu tocana de cartofi si iahnie de fasole pe pita…da? Si prajiturile e scumpe , face rau la diabet si nu manci zilnic…ca oole e scumpe , untu’ nu se baga in prajitura , se intinde in strat transparent pe pita si faina e si la 3 lei kila…
    Mna , glumesc si io…Am vazut si eu de astea…si nu , nu se cade sa bagi in buzunar….e rusinos si denota lipsa de educatie.

    • Sa fiu cinstita pana la capat m-a batut gandul sa iau si eu o portocala sa-mi alin greturile pe drumul de intoarcere dar cum naiba sa belesti portocala in microbuz fara sa te umpli de zeama?:))
      Acu nu sunt sigura daca am mancat sau nu somon ca n-am simtit nici un gust rafinat intre tartina si lamaie; e posibil sa fi fost doar o holograma…:))

  3. Draga Adelina da-mi voie sa fiu si eu neam prost de data asta. Prea sunt… apetisante exemplele tale ca sa nu-mi umplu farfuria cu ele si sa le iau cu mine acasă. Se potrivesc atat de bine pe blogul meu, la categoria „Enciclopedia balcanismului”! Promit totuși sa le adaug o eticheta cu numele tau ca sa se știe de la ce firma de caterizare le-am manglit. E bine?

    • Poza nu e de la „caterinca” mea, ale noastre erau si mai apetisante.Nu stiu daca asta e o trasatura balcanica sau doar pur romaneasca dar am tot auzit povesti cu astfel de comportament romanesc in toate colturile lumii. Noi nici de la biserica nu putem lua doar o bucata de anafura si un strop de agheazma, trebuie sa luam trei franzele sfintite si un bidon de apa sfanta.Sa-l „pixam” si pe Dumnezeu, ca doar am platit cotizatie la biserica…

  4. Multe bube in chestiunea de fata. 1. Romanii sunt risipitori. La orice eveniment mancarea e prea multa, ramane irosita. Si 2. farfuristii apar la orice bufet suedez, imi povestea cineva de un eveniment de mari fitze la Inter la Bucuresti unde domnii si doamnele mega bogati faceau aceleasi chestii. Habar n-am de unde li se trage, poate de la foamea comunista…dar totusi m-as gandi ca le-a trecut naibii de atunci pana acum. Sa te mai miri de aia care stau la coada la ziua nationala la o fasole cu ciolan? Sau de aia de stau la cimitir si participa la toate pomenile?
    O tara de fripturisti si farfuristi.

    • Nu vreu sa par ipocrita, am si eu in poseta mai tot timpul o punguta in care pun resturile ce-mi raman de la o masa comandata si platita de mine, sa le dau unui maidanez la coltul strazii. Asta fiindca ori vor ajunge la tomberon, ori sunt sanse sa ajunga din nou pe o farfurie, la un alt client, Ca nici ospatarii nostri nu sunt usa de biserica…Dar la mese oficiale si unde merg ca invitat nu iau nici o bomboana.La cozi cu pomeni n-am stat si n-as sta niciodata nici daca s-ar servi numai trufe, hoimari si cacaratite!:))

      • Pai imi pare rau, dar la restaurant e cu totul alta discutie. Eu acolo cer direct sa imi dea la pachet ce imi ramane, tocmai din cauza de punctul 1 si anume ca urasc sa risipesc mancare si resurse. Portiile sunt prea mari si de foarte multe ori ne ramane pentru inca o masa🙂 Le iau frumos la pachet in caserole de la ei, ca in geanta n-am chef sa pun bucati de snitel :))) Dar la evenimente d-astea cum naiba sa bagi in poseta? :))

    • Sarim pe tine doar daca ti-ai umplut farfuria prea mult si nu ne-ai lasat si noua!Imi place ca te-ai inclus, ai zis „suntem” nu „sunt”, nu te-ai delimitat de conationalii nostri mai putin manierati. E si asta un patriotism, cam dureros ce-i drept…

    • Ei, acu’ de cand te-ai retras in sihastrie…numai aiazma, posturi si rugaciuni!Pace tie, Nashule!:))Te poftesc de Paste sa ciocnim niste oua, promit sa mananc eu si galbenusurile tale , sa nu-ti creasca costelerolul!Si sa socializam la un ceai de sunatoare…

  5. Eu spun ca ar trebui sa fim multumiti ca invitatii debaraseaza mesele. Ce, aia de la firma de caterinca (stiu, te copiez) sunt usa de biserica? Daca mai pun o frunza de patrunjel si dau altora ceea ce ramane de la voi?

  6. Daca oameni carora parea sa nu le fie foame au procedat astfel…ma gandesc cum ar fi procedat unii cu foamea in gat…
    Am fost cativa ani la all inclusive…pe vremuri mai bune. Nu luau acasa romanii ca n-aveau unde si oricum mancarea era peste tot si la toate orele dar acolo, la masa sau la intre-mese (gustari) inghesuiau in farfurii si prapadeau…doar asa, ca sa incerce din toate…
    Dar ca sa te linistesti…romanii nu erau singurii care faceau asta. Intr-o nesimtire prapadeau mancarea si italienii ca am prins un grup intr-un an… Cred ca e boala latina :)))

Lasă un răspuns

