Raport pascal

Standard

Ati luat lumina? Ei, acu sa platiti factura! Ca doar nu credeati ca e gratis…Sau v-ati bransat ilegal?

E a treia zi de Paste, deci pe sfarsite. Si a plecat si Nasu’ acasa, s-a spart gascaSi eu sunt iar la slujba…Hai c-am impuscat doua din trei zile de sarbatoare, merit o recompensa, o placa comemorativa, o statuie.Ce-i drept i-am vazut de dimineata pe muncitori trebaluind cu entuziasm prin curte, ori vine vreo delegatie oficiala ori se pregatesc sa toarne postamentul si pe urma ma impaiaza.Sa ma hotarasc repede daca imi iau pozitia senzuala de Venus din Milo sau cea triumfatoare de Statuia Libertatii!

Ce am facut de Paste? Pai, cum am zis, am fost mai mult la slujba.Nu, nu la aia cu prohodul si lumina, la aia am embargo.A fost Sotu’ si cu nasii, au adus ei lumina sfanta(asa de sfanta ca au lasat-o pe pervaz afara!)

Am facut salata boeuf, n-am facut cozonaci. Am facut oua roz, n-am facut pasca.Am facut mizerie, n-am facut curatenie…

In seara de Inviere Nasu’, generos, s-a gandit sa dea lumina anticipata la tot satul asa ca a lampioane-zburatoare-10buc-set~28664027ridicat lamioane.Lumina nu stiu cata a fost dar pericol de incendiu a fost sigur pana le-au prins „smerchezul” cum se inalta corect.Care cum trecea de coama casei si lua o traiectorie necontrolata incepea verisoara-mea:”grajdu’, ma, ca are 100 de ani, sa nu cada pe el!” ca parca voia sa-l mai pastreze inca 100, nu-i ajungea un secol…L-am ratat milimetric. Ca si pe pavilionul nostru de panza deloc ignifuga.:)) Ca am parlit putin gardul si niste tufe de zmeura nu-i bai, intra la „pagube colaterale”…

Vreo doua chiar s-au inaltat spectaculos si s-au indreptat spre oras. M-am gandit s-o sun pe mama sa iasa repede pe balcon sa-si ia lumina, sa nu se mai deranjeze pana la biserica dar n-a fost suficient combustibil cat sa treaca dincolo de Teleajen.Ce or fi zis babele care au vazut flacara cazand din cer inainte de slujba de Inviere? Minune dumnezeiasca, maica, trimise Dumnezeu lumina si la cei betegi, prin curierat!:))

obeziiDaca a fost masa imbelsugata? Pai n-am cantarit pe nimeni la plecare  si nici gaurile la curea nu le-am numarat dat tomberonul abia l-am tarat la poarta.Bine ca nu colectam selectiv ca trebuia sa schimb un container de hartie pe inca unul de sticle! Ca doar nu s-au consumat „Eugenii” si napolitane…

Aseara am dormit neintoarsa.Cum sa ma mai intorc daca imi presa stomacul pe creier?Ma gandesc  ca ar fi cazul sa incep o dieta de detoxifiere, un post …Lighean am, razatoare am si am invatat reteta lui Nasu’ cu varza, sfecla ridichii, mere, morcovi plus zeama de lamaie. Doar ca daca o sa mananc asa ceva o sa ma asez cuminte in pat, o sa-mi pun mainile pe piept si-o sa mor.De jale si de foame. Din zeama de lamaie nu cred ca pot sa scot O zeama de cuvinte!🙂

Asa ca mai aman putin detoxifierea pana termin cozonacul si prajiturelele.Vorba lui tata:”bei, mori! nu bei, mori! daca bei sa bei destul, daca mori sa mori satul!”Cred ca e valabila si varianta cu prajituri…

Voi, dragilor, cum ati petrecut? Si acum „va simteti bine”?

Hai, pace si lumina si o amandina!

26 responses »

  1. Știi categoria aia de copii tâmpiței care te bâzâie la cap juma de an că vor nu-ș ce jucărie și când o capătă o lasă să se umple de praf prin vreun colț neumblat de casă ? Ei, cam așa mi-s io. Dacă în timpul postului amenințam c-o să bag în mine mult peste limita vreunei indigestii și nelimitat nici de spectrul unei posibile ocluzii intestinale, odată ajuns în ziua cu pricina, mi s-a aplecat numai de la priveliștea mesei pline cu de detoate. Și doar am ciugulit, așeeee … simandicos, cu vârful degețelelor.

    • Mancare n-am prea servit nici eu dar dulciurii… ca nu era sa las ispitele sa-i creasca „gliceamiile” lu’ nasu’!Plus ca la servici am colege gospodine care au venit sa-si laude delicatesurile si nu se cadea sa nu le onorez munca.In rest…un ou si o lingura de salata boeuf!
      Ai servit simandicos cu cele trei degetele care fac semnul crucii?:))

  2. Poporul ăsta pofticios, dacă de Crăciun nu-i sătul, iar de Paşte nu-i fudul, nu se simte bine, în ciuda faptului că după aia supraaglomerează spitalele. Tot omu’ tre să se „simţească” rău, să vomite de sărbători, să-şi beatifice astfel viaţa lui măruntă refuzându-şi pacea şi lumina. Clipa trăită mâncând şi bând e de fapt sărbătoare şi nimic nu o poate întuneca. Nici măcar moartea, darămite o intoxicaţie🙂

    • Parca nu-ti vine sa crezi cand fac televiziunile sondaje de opinie prin sate si intreaba ce se sarbatoreste de Paste si ce de Craciun si mai toti raspund invariabil ca mielul si porcul. Si puntea dintre ele o face cozonacul.:))Nu stiu cat suntem un popor mistic dar unul „mestecator” suntem sigur!

  3. O felie si jumatate de cozonac si un ou fiert. Asta a fost festinul meu de Paste!
    Dar are gramajul mai mic dupa sarbatori decat inainte?😀

    • Daca mai tii diete de-astea de „pitzi” la craciun o sa trebuiasca sa-ti umpli buzunarele cu sarmale si carnati, sa nu te ia vantul!:))
      Eu nu mai tin nici o cura, mi-e ca-mi scade capacitatea cilindrica si nu mai incape pe urma o punga de drajeuri cu arahide in ciocolata si vreo trei eclere…

      • In sarcina visam noaptea prajituri, iar ziua mancam 3 prajituri la o masa! Brrr….
        Anul acesta ma voi autopropune animatoare la petrecerile de Craciun pr adulti :))))

  4. Ieri seara am inceput deja procesul de detoxifiere. Nici nu am stat pe ganduri cand am vazut ceasca cu ceai de menta sau cel cu ceai verde. Nu mai imi suporta stomacul prea multe greutati.

  5. Subscriu la ce spune Robert, ceaiul verde face minuni, eu il beau si de placere nu doar ca leac pentru detoxifiere (la fel si cel negru), cafeaua este o necesitate (combustibil), cu berea, fie ea si cu lamaie nu ma prea omor, deci nu-i cunosc eficienta, ti-as recomanda un vin usor de vara (alb sau rose). Da’ daca vrei poti incerca terapia: „cui pe cui se scoate”😉

    • In primul meu concediu de om al muncii, pe cand aveam vreo 20 de ani, am facut o pneumonie zdravana si m-a tratat bunica, pe langa tona de antibiotice, cu o cisterna de ceaiuri. De atunci ma intoxic numai cand aud de fiertura de buruieni!Dar sfatul cu vinul de vara o sa-l urmez intocmai, abia astept sa ajung deseara acsa sa degust o „Lacrima lui Ovidiu”!:)

  6. Am o întrebare şi o constatare.
    Lampioanele cu lumină sfântă mai ard?
    N-ai făcut cozonac pentru musafiri. Faci abia acum, după ce au plecat…
    Hai şi o întrebare suplimentară. Ei ştiu?

    • Pai numai am „infiletat” lumina in lampioane, de sfintit era treaba altuia!:)
      N-am facut cozonaci ca i-am cumparat manufacturati gata. Si Nasu’ n-are voie, spre binele lui nu i-am dat. Si spre binele meu.:))
      Nu stiu ce stiu ei, dar daca nu stiu, pst! sa ramana intre noi.:)

  7. Sincer, eu am lumina în curte de la vecini! :))
    Si de detoxifiat … pentru ce? Nu am facut paranghelie, eu am mers mai departe cu postul! :))
    Asa ca numai maine nu-i poimaine si aici este înaltarea…. :))
    Iar avem 4 zile libere…

    • Stiam eu ca unii fura lumina!!
      Cum, ma, patru zile? Ce, voi va inaltati in rate, decolati mai greu?:)) Ma ofici, zau: eu din trei zile am inviat doar una si tu te inalti in patru? mama lui de Occident!!!…:)))

  8. Eu nu tin post niciodata asa ca nu ma indes la mancare iar niciodata :))) Am mancat un singur ou de Paste, si acela fara galbenus, iar puiul la cuptor mi-a ajuns 3 zile ! Cozonacul de cumparat nu mi-a placut deloc, noroc ca i-a placut lui Frodo :)))

      • Mie mi-a interzis d-na doctor de familie consumul de oua ca am colesterolul mare… apoi mi-a dat voie sa mananc un ou pe saptamana intreg si max 2 albusuri fara galbenus, asa ca incerc cat pot sa nu sar calul ca la urma urmei e vorba de sanatatea mea !😦

  9. Am avut un Paste stresant. Ca si Alexndra, am mancat mai putin decat intr-o alta zi…eram satula de toate de cand le pregatisem. A doua zi s-a intamplat tragedia…asa ca n-am mai mancat chiar nimic inca o zi si ceva…decat niste ceaiuri si un pic de ciorba de ied…
    Nu vreau sa-mi mai amintesc Pastele de anul asta😦

    • Atunci baga-l la arhiva si nu te mai gandi la el…Si spera ca la anul va fi mai bine.Poate ca Tiger al tau a trebuit sa lase locul liber pentru un alt motanel asa cum a facut-o si Tiger al meu pentru Yeti.Dar nu-l va inlocui niciodata…

Lasă un răspuns

