Povesti pentru mileniul III

Standard

povestiTuturor copiilor le plac povestile. Cumva asta e sansa lor sa descopere lumea intr-un mod fantastic si sa creada ca orice este posibil.

Si Copilu’ era mare amator de povesti. Doar ca bunicul lui nu-i spunea de Harap Alb si Greuceanu ci de Stefan cel Mare si Mircea cel Batran.Dar asta nu inseamna ca a ramas cu vreo pasiune pentru istorie.:) Iar mie, seara la culcare, imi cerea sa-i spun cele doua povesti preferate: cea cu anticorpii si cea cu ocluzia intestinala! Oare ce putea sa viseze noaptea un copil fascinat de modul in care se incurca matele in burta?

Intr-o zi m-a intrebat despre combustibili, respectiv carbune si petrol. Cum sa dezbati asa subiect cu un copil de 5 ani, cand nici eu nu pricep prea bine fenomenul? Asa ca ma chinui sa-i explic cum copacii si resturile vegetale putrezesc in timp in pamant, se sedimenteaza compact si se transforma in carbune, combustibil uscat si cu putere calorica mai mica. Iar dinozaurii si alte fiinte ingropate putrezesc si se transforma in milioane de ani in petrol, combustil lichid vascos, cu putere calorica mai mare…Se incrunta parca incercand sa vizualizeze procesul tehnologic si pleaca sa-si vada de joaca lui.

Intre timp eu ma ocup de zarzavaturile mele …Dupa un timp Copilu’ apare in usa si-mi spune foarte serios (in urma unei indelungate meditatii, desigur):

-Cand o sa murim eu o sa ma fac carbune, ca-s mai slab si tu o sa te faci petrol, ca esti mai grasa!

Asa ca, dragii mei, peste milenii, dupa ce trecem de al treilea razboi mondial, cel atomic, cand o sa aprindeti lampa cu petrol va rog, mai cu economie, nu ma risipiti, sa pot sa va luminez pe toti!:))

36 responses »

  1. Deci am sa cant:
    „Costica, Costica,
    Fa lampa mai mica…”🙂
    Nu de alta dar se „consuma „adelina” în loc de zazolina!🙂🙂🙂
    Duminica faina, sau iar esti pe campiile patriei?!!

  2. Adelina ,eu una , pe cuvantul meu , iti promit solemn ca , la a milenia incarnare a mea , cand voi utiliza gazul lampant , ori de cate ori am sa aprind fitilul , la tine ma voi gandi cu nemarginita recunostinta si mult drag!🙂
    Si , apropos de vietuitoarele ce se fac petrol : pai sub cimitire ar trebui sa fie adevarate El Dorado de aur negru , nu?
    Eu cred ca povestile si povestirile istorice merg foarte bine mana in mana cu basmele lui Ispirescu si Creanga!
    O duminica placuta!🙂

    • Iti dai seama ca putem sa ne intalnim intr-un zacamant? Cred ca facem de-un baril amandoua.:))Dar-ar sonda peste noi!!
      Am crezut ca dupa atatea povesti istorice o sa ramana Copilu’ cu pasiunea asta, dar de unde! El zice ca ce a fost, a fost, ce sa ne mai incarcam memoria…Cam asa zic toti tinerii desi e adevarat ca cine nu cunoaste si nu respecta istoria e condamnat sa o repete.

      • Doamne ajuta! Am pune umarul la sporirea economiei nationale! Chiar iese de un baril din noi doua!😀
        Uite , fiica-mea e cam la fel cu Copilu’ tau! A citit , s-a bucurat de lectura si ura si la gara.In schimb fiu-meu…si-acum isi aminteste cand i-am cumparat „Fratii Jderi” si l-am pus sa o citeasca , ne-am si certat si l-am fortat sa inceapa cartea si apoi nu o mai lasa din mana , atat de mult i-a placut😀

      • Fi-tu citeste Fratii Jderi? pai asta e mai greu ca Ramayana si epopeile lui Homer!Am citit si eu cate ceva la viata mea dar pe Sadoveanu n-am reusit niciodata sa-l termin.

  3. 🙂🙂 Vezi, de aia vreau eu o morisca la capatai, sa produc energie prietenoasa cu natura.🙂🙂
    Ce sa astepte lumea sa ma transform in combustibil?🙂🙂🙂

  4. Copiii au o logica imprevizibila. Am scris despre cum nepoata mea m-a intrebat despre fotbal, aia in rosu sunt nemti, aia in alb spanioli si ala in negru? Ala in negru e arbitru. De ce, e din Arbit?

  5. Astazi exista posibilitatea ca din cenusa celui drag decedat, (fie om sau animal de companie), sau chiar si numai dintr-un smoc de par (daca il mai avea) sa se manufactureze un diamant care poate fi purta la gat, sau ca inel, sau intr-o caseta de bijuterii pretioase de catre urmasii indurerati. Dintr-un cadavru uman de marime mjlocie se pot obtine cca 50 de diamante astfel sintetic manufacturate de 1 carat. Initial se ofereau numai cu o culoare batand usor in albastrui, datorita procedeului de manufacturare, insa acum se pot face si de alte culori, inclusiv alb-transparent. Procesul in sine dureaza cca 6 luni pt diamantele galbene, si pana la 9 luni pt cele albastre, deoarece o cenusa care e transformata in grafit, trebuie apoi supusa la presiune si temperatura inalta un timp mai indelungat pt a se face un diamant. Compania Life Gem care ofera acest fel de servicii a creat si 3 diamante de cca 0,56 carate din 10 fire de par ale lui Ludwig van Beethoven plus si ceva carbon adaugat (ca nu aveau destul par). Unul din ele a fost pus la licitatie pe eBay cu sumacerut ainitial de 1 milion de dolari si cu mentinea ca profitul va fi donat unor copii sarmani, insa nu a oferit nimeni atati bani, si a fost pana la urma vandut pt 200 000 USD. Al 2-lea diamant a fost donat unei case memoriale Beethoven, si al 3-lea l-a pastrat firma respectva pt a initia un fel de cap de linie pt posibile alte diamante ale unor celebritati ulterioare…vad totusi ca nu se inghesuie nimeni. Life Gem a fost doar prim acompanie care a oferit asa ceva, insa astazi exista si in UK si in Elvetia acest fel de companii, decii inseamna ca exista o anumita cerere. Un diamant sintetic din acesta de cca 0,2 carat costa cca 4000 USD, unul de 0,9 carat cca 20 000 USD.

  6. Copiii au o logica a lor, care ascunde uneori, un strop de genialitate! Cred ca de aiai intarie bebele meu, ma lasa sa mai castig putin la capitolul cultura generala .🙂

  7. O explicaţie ştiinţifică, fără cusur, din partea ta, o logică imbatabilă din partea „copilului”😉 Da’ io oare ce mă fac, cărbune, sau ţiţei… nah că de-acum mai am o dilemă pe lângă cele deja existente😛😀

    • Si mai avea un „experiment”, iesea de hol si-mi spunea:”am lansat un partz in cosmos, sa-mi spui cand ajunge la nasul tau”.:))Cred ca calcula viteza de propagare a gazelor …

  8. :)) Un copil istet, asta e. Sa stii ca pe langa povesti, uneori e bine sa dezbati si astfel de teme. Mintea sclipitoare a celor mici te poate lasa fara cuvinte.

  9. Pai, bag de seama, ca tot a inteles el ceva🙂 Si a stat, a reflectat si-a venit sa-ti serveasca concluzia🙂
    Cu Sadoveanu n-am prea dat-o nici eu la pace. Doar :Baltagul” si „Venea o moara pe Siret” mi-au reusit😉

Lasă un răspuns

