Strategii de criza

Standard

Nu e bine sa lasi viata sa te ia prin surprindere! Trebuie sa-ti faci o strategie, sa-ti calculezi macar urmatorii trei pasi. E bine sa stii ce vrei sa te faci cand vei fi mare, cati copii vrei sa-ti aduca barza, daca vrei sa locuiesti intre betoane si tehnologie sau iarba verde si salbaticie…

Dar dincolo de proiectele pe termen lung e nevoie sa fii pregatit pentru momentele cruciale, cele care te loveasc din senin si-ti pot schimba radical destinul. Criza e criza si nu-ti lasa prea mult timp pentru analize si decizii, trebuie sa reactionezi promt, deci sa al reflexe bune dupa ce ai luat in calcul rapid toate riscurile.

Ce faci dace te prinde cutremurul in baie? Unde dezertezi daca incepe razboiul? Cum reactionezi daca esti la volan, ai o caruta in fata, un tir pe contrasens si un stejar falnic in dreapta iar frana…canci?! Dar cel mai important:ce faci daca te loveste norocul cu marele premiu la loto? Daca nu ai un plan pentru situatia asta e grav, drumul spre paradis poate s-o coteasca brusc spre Balaceanca.

Sa fie clar si sa n-avem vorbe la proces: nu dau bani nimanui!! Asa ca nu faceti coada la poarta mea si nu dati bonuri de ordine ca mi-am sistat orice program de audiente! Daca Dumnezeu imi da mie, pe persoana fizica, marele premiu nu intentionez sa ctitoresc biserici, nu deschid cantine pentru saraci, nu repatriez marinari din Somalia si nu rascumpar ziaristi rapiti in Irak(sau, daca o sa fac ceva din toate astea va fi sub anonimat si nu la cerere)

Planul meu de investire a castigului cuprinde trei pasi siguri, restul ii voi adapta pe parcurs. Saptamana asta premiul cel mare a ajuns la vreo 9 milioane de euro; cam putin dupa gustul meu dar daca vin din cer si nemunciti nu e cazul sa carcotim. Asa ca pasul unu presupune sa-l impart in trei parti (nu m-am hotarat inca daca egale sau sa-mi trag partea leului), sa-i dau o parte lui Copilu’ care sa bage Microsoftul in faliment  punand bazele unui Macrosoft care sa rupa gura targului mapamondului, o parte lui Sotu’ care sa falimenteze Coca Cola rivalizand cu o fabrica de sucuri pe baza de apa de ploaie(ca asta n-are calcar nici nitriti) si multa cofeina , endorfina si morfina si o parte e pentru sufletul meu! Care suflet e dornic de cutreierat lumea deci imi voi face viza de flotant in jurul pamantului pentru ceva mai mult de 80 de zile ca nu ma grabesc, nu vreau sa ma prinda radarul nici scutul anti-racheta.

Nu vreau decat sa scrijelesc un autograf (fie cu dalta, fie cu o imprimanta laser portabila) pe Piramida lui Keops, pe Marele Zid Chinezesc, pe un perete de la Machu Pichu, pe un templu din Nepal, pe un coral din Marea Bariera, pe o stauie din Insula Pastelui, pe…Si lista continua pana se toceste dalta sau se termina laserul. Desigur ca mi-as face si un blog de calatorii sa va tin la curent (deci sa va curentez!) cu plictisitoarea mea aventura!:))

Pasul doi e sa fac un adapost maaare pentru animalele fara stapan. Si sa adun toti maidanezii si pisicile rapanoase de pe strazi. Plus o patrula privata de Politia Animalelor care sa-i sanctioneze drastic pe cei care maltrateaza animale. Ai dat cu o piatra intr-un caine? Na si tu o piatra-n cap, dar nu o pietricica ci o bordura zdravana, de-aia de-a lui Videanu(ca tot nu prea mai are pe unde sa le puna…)

Si la pasul trei, ca sa nu se zica ca m-am ajuns si am uitat de unde am plecat si cu cine am impartit un pufulet si o eugenie in tinerete, o sa-mi adun toti prietenii odata pe an si o sa-i duc intr-o vacanta exotica. Ori inchiriez o insula numai pentru ei, ori o partie de schi din Austria, ori un palat maur din Andaluzia… Face vreunul mofturi, vrea altceva? Bai, la Monte Carlo sau Las Vegas nu va duc, nu-mi cheltui eu milioanele la pacanele, da?

Dupa cum vedeti sunt bine pregatita, n-o sa las norocul sa-mi bulverseze viata, totul e calculat, desenat pe hartie. Mai ramane sa joc la loto, asta-i singurul impediment in calea indeplinirii strategiei mele!

Iar voi, daca tanjiti dupa o vacanta in Hawaii dati repede like, sa pot sa va numar sa stiu ce fel de avion trebuie sa inchiriez, sper sa nu fiti mai multi de 800 ,cati incap intr-o namila de-aia de A830 (desi nu cred ca asta poate ateriza pe o pista din Hawaii). Cine nu da like acu sa nu miorlaie pe urma ca ce mult ma iubeste , vrea sa-mi fie alaturi da’ n-a mai prins bilet cu loc! Am zis!:))

un-cuplu-sot-si-sotie_072e6385e44453

47 de răspunsuri »

  1. Daca închiriezi insula exotica si-ti duci prietenii acolo, îi si uiti acolo? 🙂
    Da vezi sa ai grija sa fie o insula ne locuita! 🙂 🙂 🙂
    Si sa nu uiti, ia si vaporasul cand pleci! 🙂
    Chestia cu adapostul animalelor mi-a placut, ganduri din astea aveam si eu!

    • Cum sa-i uit acolo? pai ce, vreau sa vad o lectie de canibalism?
      Si de ce vaporas vorbesti tu, ca nu e vorba de o plimbare in Herastrau? Eu inchiriez un pachebot, un portavion, sa nu-mi stea prietenii inghesuiti.Ramane sa vad cui impart si veste de salvare.:))

    • Doi laici inseamna ca vrei doua locuri?:)) Bine, poti sa-ti iei si un insotitor dar cu conditia sa cante si el macar o oda, un cantec de slava si admiratie pentru sponsor…
      Cu prietenii e posibil sa ma descurc mai greu dar cu animalele ma inteleg de minune, cred ca intr-o viata anterioara am fost de-a lor.

  2. Cred c-ar fi mai bun un adăpost pentru politicieni, cu multe gratii și zăbrele, iar animalele fără stăpân vor fi sigur adoptate după aceea! Și o vor duce cu bine până la adânci bătrânețe. Animalele!

    • Pentru politicieni e mai recomandata eutanasierea, ca astia se salbaticesc repede, sapa pe sub garduri si ataca in haita.Desi mi-ar placea sa-i vad rozand la oase si la crantanele pentru caini.:)

  3. Ți-ai găsit în mine un suporter în planurile de „coindătoarte” 🙂
    Adăpostul pentru animale m-a fermecat ca idee(m-am ocupat,în măsura posibilităților pe care le-am avut cu acest lucru) !

    • Bine, Bunule, fii binevenit in echipa! Dar sa nu te plangi ca e prea mult nisip la piramide si ca trebuie sa mananci prea mult orez in China.:))
      Te-ai ocupat de protectia animalelor? atunci esti trecut pe lista de consilieri!

      • Nu m-ai nimerit. Eu vreau sa ajung in Coreea de Sud si Japonia! Am alte destinatii turistice in minte. Nu ma pasioneaza locurile „comune.”;))

  4. Parcă-i şi văd … pe toţi, cum vin ei acilea şi-ţi împart pupicuri, inimioare, şi-ţi spun că ţi-au dat like şi share, şi iar te pupăcesc, şi-ţi zic că te apreciază enorm şi te iubesc nespus … Să nu-i crezi! Vor numai să-ţi intre în graţiile „divinicioase”, ca să-i duci în aventuri exotice. Eu îţi vreau binele, pe mine mă poţi lua cu tine în jurul lumii, ca să am grijă să nu fii prădată de hrăpăreții ăştia. 😀 Uite-i, uite-i cum vin! Simt parfumul banilor pe care (nu) i-ai câştigat!

    • Pe tine sigur te iau doamna de companie.Pupicii ca pupicii, ne facem ca nu-i vedem pe cei ipocriti dar cine nu foloseste virgula corect si face dezacorduri e taiat de pe lista!Sau debarcat pe o stanca, cu DEX-ul in mana. Zic sa luam si binecuvantarea Academiei Romane ca a Bisericii Ortodoxe putin probabil sa o capatam .;)

      • Dacă mă iei, cum ai spus, mă duc cu jalba-n protap la cei de la Academie şi îi rog să-şi scoboare ochii din turnul lor de fildeş, să ne dea vreo câteva (sute de mii de) Grămatici noi, că vom lăsa pre mulţi pe stânci. Presimt io.
        P.S. Să ştii că nu-s linguşitoare, zău, ăia care te pupă-n c…ardul cu bani, ăia sunt ( acum e faza când îţi fac cu ochiul, îţi arăt dinţişorii perfecţi şi scot limba la duşmani, ceapa lor!)

  5. Mda, asta imi aminteste de bancul acela cu Buloa care s-a rugat toata viat la Dzeu sa il ajute si pe el sa castige le Loto, dar degeaba, iar la final, cand moare si ajunge in fata marelui Creator, il intreaba suparat:’ Pai bine, mai Domane, te-am tot rugat sa ma ajuti sa castig si nu ti-am cerut niciodata altceva, de ce nu mi-ai indeplinit si mie unica dorinta?” La care Dzeu ii raspunde: ” Bula, as fi vrut sa nu mi-ai dat nici o sansa: nu ai jucat niciodata!”.
    Oricum ca sa fim inteles, joci, nu joci, eu am dat cu like-ul sa ma stiu asigurata. Iar pe lingusitoarea de mai sus…ia-o si pe ea, ca am o banuiala ca e fata buna totusi! 😉

    • Din experienta lui Bula am invata si eu asa ca o sa insist sa joc. E drept ca mi-au mai iesit odata 5 numere dar pe schema redusa si n-am prins decat 4 variante de cate 4 numere, cum s-ar zice am castigat un fel de 4×4.:)) Dar perseverez…
      Mie imi plac lingusitorii dar cand sunt in cor, sa cante pe mai multe voci asa ca o sa-i iau pe toti.:)

    • Sa-ti spun un secret:nici eu nu vreau in Hawaii dar am apucat sa deschid gura asa ca trebuie sa ma tin de cuvant. Cred ca-i trimit pe ceilalti cu avionul acolo si eu merg cu tine la Felix sau la Amara ca e mai aproape.Ce ne trebuie noua ghirlande de orhidee, ca alea nu fac bine la reumatism! Nu mai bine ne balacim in namol si bem o sulfuroasa cu gheata si umbreluta?

  6. esti tu asa sigura ca apa de ploaie e pura si in siguranta in stomacurile oamenilor? hm… aici nu s sigura. in rest imi place planul tau in caz de castig binemeritat. se vede generozitatea prin toate balamalele. si imi place si cum vrei sa imparti generozitatea. sa stii ca eu n am pretentii. merg oriunde.
    acum alta intrebare: de jucat joci totusi? ca sa si castigi. zic si eu.

    • Ma bucur ca esti modesta, ca nu incepi cu mofturi ca vrei Burj-al-Arab sau alte fite de-astea.Ce-o fi, gratis si impreuna sa fie!Desigur, de la patru stele in sus, ca avem si noi niste standarde…:)
      Sa spun drept nu joc,las sa se acumuleze norocul si cand o sa simt ca e full…dau lovitura! Dar esti pe lista, pana iesi la pensie o sa ai si chemarea.:))

    • Sa-ti fie ruga auzita! Pentru tine cred ca o sa aleg ceva special, o ferma de cawboy prin Vestul Salbatic ca tu esti deja familiarizata cu bovinele de peste ocean.:)Deci…pregateste-ti palaria, cizmele si lasoul!

  7. Auzi, dacă tot vrei Poliția Animalelor pentru ăia care dau în animalele fără stăpân, de ce mama dracului nu vrei o poliție și pentru handicapații de vecini care hrănesc cele aproximativ 20 pisici (mari și mici – bunici și nepoți – mame, tați și Cristosu mamii lor care le-a adunat la parterul scării de bloc etc – și să știi că mai am și alte adjective – Cîntea, Manoleasa, Bălău, Pîsu și alți vecini iubitori de animale) și care să amendeze toți tembelii care le dau de mâncare ? Pe ăștia de ce nu vrei să-i aduni și să-i fericești cu un concediu pe timp nedeterminat după Marea Barieră de Corali ? De preferat în zonele în care prosperă Marele Alb ?

    P.S. Zi-i marelui șef indian „Marele Degețel Mic”, că maine îi pune Cristi la poștă cartea cu acele vedete uimitoare și posesorii lor și mai uimitori, care le-au populat de-a lungul anilor și care le-au dat la fund…

    P.S. 2 Vă pupăm pe frunte… sau pe deget.

    • Ce ai insirat tu e pomelnicul pentru vii sau tabelul la intretinere?:)Dar nu inteleg cum intra pisicile in scara blocului, suna la interfon sau sunt posesoare de cartela?
      Si vreau si eu o carte cu vedete, dar de cinema.Si neaparat iubitoare de animale!:))

  8. Vrei în Coreea ? Oare de ce îștia nu ai cîini maidanezi ? Ți-ai pus întrebarea asta ? Știi care-i ultima noutate ? Din studiile efectuate la nivelul administraâiei locale (a se citi Primăria proștilor care i-au votat), în Mangalia sunt aproximativ 5000 (cinci mii) de maidanezi. Ce-ți spune ție cifra asta vis-a-vis de Mangalia-oraș european, Mangalia – stațiunea de la malul mării ? Să nu le … muma-n …ur la toți ?
    Azi dimineață am parcurs niște km cu bicicleta prin stațiuni (ora 06.30 – 22 km). Știi cum te simți cand, după ce pedalam pe ritmul celor de la B.Z.N. – Blue Eyes – în urechi, prin cască – m-am dezmeticit atacat de o haită de maidanezi care țineau morțiș să-mi guste din pulpele picioarelor ?
    Repet condițiile: o dimineață superbă, muzica anilor 1980 la ureche, pedalat relaxat și deodată – HAM HAM HAM MRR – HRR – am epuizat onomatopeele, de era să intru sub roțile unei mașini, bineînțeles roșie – decapotabilă – condusă de un cretin din București sau din restul țării și care își petrecuse noaptea printr-un club din stațiunile frumosului litoral invadat de maidanezi. Hai că m-am întins cam mult…
    Vă pup. Doru.

    • Esti apetisant, mai nasule, de-aia te CURteaza maidanezii!:))
      Sa inteleg ca ai dat banii degeaba pe dispozitivul de alungat caini? Data viitoare incearca sa pui si sacul cu crantanele pe portbagaj, o sa-ti faci multi prieteni si o sa depui un efort suplimentar la pedalat…

  9. Daca ar veni cineva sa imi garanteze ca ai mancat suficient norocel in copilarie, sa stii ca ti-as face eu cadou un bilet la loto (cat mai costa?). Dar trebuie sa promiti solemn, cu mana pe cravata rosie, ca ma vei duce o data pe an pe o insula insorita, sa ma bronzez alaturi de barbati musculosi, imbracati intr-o carpa, ca Tarzan. :))

  10. Pingback: Strategii de criza | O zeama de cuvinte | Bun De Citit

  11. Pingback: Cum te loveste norocul | O zeama de cuvinte

Lasă un răspuns

