Vieti in foileton

Standard

Nu cred ca avem o singura viata Si aia intamplatoare! Refuz sa cred ca venim de nicaieri, din contopirea aleatorie a doua celule si ca ne pierdem in neant. Nu cred nici intr-o singura Judecata de Apoi in urma careia primim repartitie de gradinari in Eden sau de fochisti in iad.

reincarnare_85129100Suntem condamnati sa evoluam si pentru ca o facem lent si in salturi nu ne ajunge o singura viata. Cand pui mainile pe piept ambalajul perisabil de carne incepe sa se descompuna dar esenta, acea energie care ne-a animat existenta trece mai departe. Poate sta un timp sa se refaca, poate exista un fel de depou energetic pentru o revizie amanuntita dar apoi este pusa iar in circulatie. Nimic nu se pierde, totul se transforma!

Si ca sa-mi duc erezia pana la capat zic ca traiul actual ne modeleaza traiul viitor. Nu se da cu zarul cand si cum sa te intorci, e ca un examen pe care il iei sau il pici, un fel de bacalaureat al metempsihozei. Ai fost bun, ti-ai indeplinit menirea? Atunci treci la Next Level! Te-ai poticnit si ai dat cu mucii in fasole? Click pe main meniu si replay pana faci punctajul de trecere. Te-ai purtat ca o cizma si ti-ai batut joc de tot ce ti s-a dat ? Game Over si retrogradare la stadiul inferior… Si uite asa poti sa te transformi dintr-un om obisnuit intr-un savant sau mare artist sau sa involuezi  pana la o gaina ciufulita care se bate cu suratele pentru o rama si cotcodaceste juma de zi de fudulie ca a facut un ou!(de ce am sentimentul ca daca as fi astfel pedepsita eu as face un ou kinder, cu surprize, numai sa fiu mai cu mot decat celelalte outoare?)

Gandul asta l-am rumegat azi in drum spre serviciu cand, la o intersectie, un caine n-a vrut nici de-al naibii sa se dea din drum, il ocoleau masinile ca pe sensul giratoriu(nu, nu era ranit, ii era doar lene!) Mi-am zic ca trebuie sa fi fost agent de circulatie in alta viata, un fel de Garcea  fericit doar pe linia continua. Si nu pot sa ma abtin sa nu marturisesc ca am acelasi sentiment al unei mosteniri ancestrale cand il vad pe Basescu; ranjetul, privirea piezisa si vicleana, sloiul dintre omoplati, chelia generoasa, toate ma duc cu gandul ca prin evul mediu purta cagula de calau, ceea ce i-a daunat si podoabei capilare…

Nu vi se pare ciudat ca stiti lucruri pe care nu le-ati invatat niciodata? Sau ca intalniti oameni pe care parca i-ati cunoaste de cand lumea? Va ganditi de unde veniti? Dar mai ales va ganditi unde si cum veti ajunge data viitoare?

Oricum, va rog sa nu stationati pe carosabil pentru ca data viitoare s-ar putea sa-mi iau carnetul de sofer si eu cam incurc frana cu acceleratia…:)

58 responses »

  1. E simpatică teoria asta a reâncarnării după merit. Singurul lucru care mă frământă însă este, ce fel de faptă bună trebuie să facă o găină ca să treacă la un stadiu superior? Depinde de mărimea oului ori de gustul supei?

    • Poate depinde de cat colesterol a adunat in ou sau daca era sau nu alergic cel care a mancat omleta.La asta nu m-am gandit dar o sa studiez gainile vecinilor sa vad care ar avea sanse sa evolueze.Alea care-mi ciugulesc florile sigur nu!:))

      • Ei, Adelina! Tocmai alea care-ţi ciugulesc florile se vor reîncarna în spirite artistice data viitoare, evoluate adecătelea, iar cele simplu-ouătoare, în casnice definitiv încătuşate lângă aragaz. Părerea mea!😀

  2. Sincer, sunt adeptul teoriei conform căreia o altă viaţă (indiferent unde) ne este necunoscută (până la proba contrarie), prin urmare este logic s-o trăim pe asta aşa cum se cuvine, nu de alta dar să n-avem motive de regret în ultima secundă, nu că ar mai avea vreun rost asemenea regrete tartive.
    Neant… probabil nu… or găsi atomii care ne compun vreo modalitate de recombinare, desigur rămâne în discuţie conştiinţa (se păstrează ea oare pe undeva sau are şi ea parte de aceeaşi recombinare aleatorie a atomilor). Ahhh, mai sunt şi alea 21,5 grame parcă, da’ aici nu mă bag că mi se blochează sistemul de operare😉😛😀

    • Deci tu pui pret pe unicat. Mi-ar placea sa cred ca nu mai e , n-a fost si nu va mai fi nimeni ca mine dar mi-e teama sa nu fiu doar o clona a altcuiva, sa fiu doar un ambalaj efemer care trebuie sa transporte cele 21 de grame prin eternitate…As vrea doar sa fie 21 de grame de energie originala, nu combinata cu energii reciclate de la altcineva.
      Daca celelalte existente ne sunt necunoscute mie de ce mi-e asa frica de tzunami?:)

      • Te temi de tzunami, zici!? Ar fi o explicaţie înşăşi faptul că nu ai trecut prin aşa ceva, deci ţi-e total nenecunoscută experienţa… iar noi oamenii ne temem în general şi din principiu de necunoscut, cu atât mai mult de non-existenţă. Poate ăsta este şi motivul pentru care uneori ne agăţăm de „firul de pai” al reîncarnării sau a Grădinilor suspendate ale Edenului… Personal, prefer să nu-mi fac griji… n-aş făcea decât să-mi creez probleme (artificiale) înainte ca ele să apară… aştept deci, să văd „enuntul” problemei şi apoi vine şi „rezolvarea” (matematică sau mai puţin, reuşită sau ratată). Să mă tragi de mâneca dacă vreodată în viitorul îndepărtat ai impresia de „deja-vu”, atunci când citeşti comentarii agnostice pe propriul blog… presupun că nu te laşi preparat Zeama de Cuvinte după recombinarea atomilor😉😀

  3. Eu am senzatia ca ai pus punctul pe I sau degetul pe rana , cu postarea asta .Pentru mine personal asta e sentimentul….Aceleasi ganduri le-am avut si le am si eu si am tendinta de a ma gandi ca si tine , asa cum ai gandit tu de Basescu…Dar cel mai acut , pentru mine , este senzatia de deja vu , cu care deja m-am obisnuit de atata amar de ani de cand sunt pe lume…La inceput ma amuza , apoi m-a speriat , iar acum gasesc ca este normal sa am deja vu-uri.😀

    • Fata draga, cine stie pe unde om fi haladuit impreuna? Poate am speriat Vestul Salbatic sau am fost oarece amazoane.Desi nu cred ca amazoanele erau pasionate de bucatarie.:)) Am si eu clare in minte niste locuri unde n-am fost niciodata(inca!) deci probabil sunt din alta viata, sunt ciudate, cu niste subterane luminate natural cu multa tahnologie, telepatie si teleportare.Si nici nu sunt cititoare de SF-uri, chiar daca vand ozeneuri!:))Pana la urma, cat timp nu ne beculeste un girofar in frunte putem sa parem normale…:))

    • Ce simplu ar fi! Daca ma intalnesc cu tine peste vreo doua secole sa vezi ce te trag de maneca cu intrebari despre Sasar si blogosfera. Doar ca n-o sa mai locuiesti in Baia Mare ci in Jacuzzi Mic!:)))

  4. De ce ai scris de erezie? Pentru cine? Pentru cei care ne baga in cap si au bagat in cap altora ca nu este o alta viata. Dar de unde stiu ei? Si lor le-au spus altii si altii… si tot asa. Nici noi care credem in alta viata nu suntem 100% siguri dar nici nu incercam sa-i convingem pe altii cum face „partea adversa”.

    • Nu vreau sa conving pe nimeni, fiecare e liber sa creada ca totul se termina cand se aprinde lumanarea pe piept. Doar ca atunci ar trebui sa fie cu mult mai corecti si mai altruisti daca nu cred in a doua sansa. Altfel…o sa ma impiedic de ei prin intersectii.:)

    • Nu, tocmai, ca sufletul e relativ acelasi, cu mici modificari.Trupul e reciclabil sau mai exact ca la sistemul buy back:il dai pe asta si primesti unul nou cu diferenta de pret!:)

  5. Si eu cred in reincarnare si in cercul vietii. Cred ca sufletul unui om nu moare, ci calatoreste. Viata este efemera, dar sufletul nu este. Am intalnit doi oameni pe care am impresia ca ii cunosc de o viata. Unul dintre ei imi este inca alaturi, iar cu al doilea nu am mai pastrat legatura.

    • Cineva mi-a explicat foarte simplu: daca apesi intrerupatorul, becul se stige;dar asta nu inseamna ca lumina a murit, pur si simplu e in alta parte si n-o vedem noi. Cam asa pricep si eu.Sau cum ai muta memoria unui calculator pe un altul, cu carcasa noua.Carcasa e mai putin importanta dar e de preferat ca cea noua sa fie otelita si rezistenta la socuri.:))

  6. Si eu cred in reincarnare, pentru ca sunt multe lucruri pe care asa cum ai spus si tu..ni se pare ca le cunoastem dintotdeauna. Mi s-a intamplat si mie sa am impresia ca stiu persoana respectiva dintr-o alta viata.

    • Si uite asa trag concluzia ca suntem destui de multi cei care bantuim prin ceruri dintr-o existenta in alta! Sper in viitoarea sa deschidem un club select si cu sedinte de spiritism, sa-i bantuim pe cei ce nu cred…:)

  7. Știu că nu dispărem imediat, când ne dăm duhul. Nu știu nici dacă mergem în rai sau în iad după faptele noastre,așa cum ne învață religia,sau dacă energia eliberată din noi ( sufletul) ajunge în alte sfere, spații cu alte dimensiuni , cu alte însușiri după concepția unor oameni de știință , cu totul diferite de lumea noastră de pe Pământ.

    • Ar fi mare pacat daca am disparea instantaneu. Unii au suflete si amintiri atat de frumoasa incat ar fi prea mare pierderea, trebuie duse talentul, bunatatea si generozitatea mai departe. Asa cum unii cred ca au scapat nepedepsiti dar destinul cel nou ii asteapta la cotitura.Cred ca ideea de rai si iad au valoare de simbol pentru o noua perspectiva, nu sunt locatii de sine statatoare unde sa ramanem cantonati in veci.Si ele sunt relative, ca doar au fost si ingeri izgoniti din rai, nu?:)

  8. Măi, eşti culmea! Nici nu s-a răcit zeama de ieri, eu încă mai suflu în ea, şi tu mă îmi pui în blid altă zeamă. Ştii cum e, ne agăţăm de orice de frica trecerii în neant. Dacă nu credem în rai şi iad, credem în reîncarnare, dacă nici în reîncarnare, găsim noi ceva să credem că nu suntem decât un pumn de cenuşă. Vrem să credem că dăinuim veşnic. Dă-o-n colo de carne, ducă-se-n viermi, sau foc, sau ce-o mai fi! Dar spiritul, sufletul, esenţa , puful din noi să zburde printre nori, prin alte galaxii, pe alţi sori sau tot pe pământ. Nu ştim nimic şi asta macină mai mult sau mai puţin, depinde fiecare cu ce se împacă, unii cu raiul, alţii cu neantul. Eu nu mă împac cu ideea morţii deloc. Eu vreau să trăiesc să apuc vreo descoperire minune care regenerează celulele îmbătrânite, ceva acolo care să ne menţină tineri şi sănătoşi şi…veşnici. Dar inevitabilul se va produce, şi tu mă pui să mă gândes la el?! Pfff, aşa pe weekend, să-mi pice bine. Nu vreau să fiu vreo insectă, vreo râmă, vreun dandelion, nici măcar vreo scroafă, vacă sau …gata! Nici nu mă mai gândesc.

    • Pai ce sa facem si noi in vacanta pe insula aia exotica? Facem un simpozion pe teme ezoterice si metempsihotice.Sedem asa in hamace, ne coacem la soare si in functie de cate cocktailuri bem gasim si raspunsuri, avem revelatii!:))Si de ce sa te gandesti ca ai putea fi o insecta si nu o noua Indira Ghandi, Maica Tereza, Ioana d’Arc, Angela Merkel? Numai austeritate sa nu propovaduiesti ca pe asta am trait-o din plin!:))

  9. Dap, nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma, cand zic eu ca legile fizicii mi+au marcat filozofiile de viaţă şi nimeni nu vrea să mă creadă😛

    • Am cam fost usor retardata la fizica, nici acum nu pricep cum e cu relativitatea, cinetica si miscarea particulelor.Dar cand vorbesti filozofie da bine sa te raportezi la fizica, chiar daca nu stii ce vorbesti.:)Deci eu te cred! Nu inteleg, dar cred.:))

  10. Asta-i farmecul vietii, sa stii ca n-ai timp, ca se termina, sa alegi ce e important sa inveti, etc. Nu venim de nicaieri si mergem in pamant, Nu te mai amagi, viata asta e SINGURA SANSA.

    • Prefer sa cred ca e singura sansa sa-mi fie mai bine in urmatoarea. Ma straduiesc sa invat dar daca uit ceva sper sa aprofundez data viitoare. Dar cel mai mult sper sa-mi iau pedepse mici pentru rele mici nu sa acumulez pedepse mari pentru rele mari.

  11. Din cât am citit despre subiectul ăsta (mai ales când eram adolescent), reîncarnările sunt din om în om şi te învârţi cam în caelaşi cerc de persoane. Astfel, într-o altă viaţă, puteai fi fratele unchiului tău actual, sau cea mai bună prietnă să-ţi fie părinte. N-am citit nicăieri că din om te-ai putea reîncarna în popândău sau algă de mare.

    • Stiu mai, nu cred ca poti regresa atat de mult.Doar ca unii ma enerveaza asa de tare incat imi place sa gandesc ca data viitoare ar putea fi niste gandaci de bucatarie pe care sa-i strivesc cu papucul. Dar sunt religii(cele asiatice in special) care respecta orice vietate tocmai gandind ca ar putea fi reincarnarile unor oameni disparuti. Citeam odata ca marile lucrari arhitecturale din India durau mult si pentru ca erau angajati specializati in cernerea pamantului si scoaterea ramelor, sa nu cumva sa ramana vreuna zidita la temelie, deci un suflet sacrificat. Eu parca as zidi cativa…:)

  12. As vrea sa intru in viata viitoare cu unele chestii invatate din asta si mi-am promis ca atunci cand oi fi pe moarte am sa ma concentrez tare tare ca sa nu le uit, pentru orice eventualitate, poate e adevarata treaba asta cu vietile succesive. Si nu glumesc acum, desi suna ca o gluma. Imi tot repet ca nu ar avea rost sa trecem prin atatea rahaturi in viata asta daca ele nu au sansa sa ne pregateasca cumva , cu ceva pentru urmatoarea. Deci, m-am hotarat: nu vreau rai sau iad, vreau sa aplic cumva ce nu am apucat sa fac acum.

    PS In viata viitoare vreau neaparat ca tu sa scrii in continuare si eu sa te citesc. daca nu te gasesc eu, te ro, cauta-ma tu ( asta a sunat ca o bucata de melodie de la TAXI)

    • N-ar fi o sansa in plus spre desavarsire sa poti perfectiona ce ai invatat, sa poti sa-ti rascumperi greselile fata de ceilalti si sa descoperi ca poti fi un om mai bun? Si Adam si Eva au luat-o de la capat ca si cum ar trai o noua viata, nu s-au nascut din nimic, doar si-au platit pacatul si au invatat altceva.
      Cat priveste scrisul am banuiala ca am scris si cu hieroglife si cu chirilice si probabil voi scrie si cu impregnare lasar sau ce naiba se va inventa. Totul e sa am macar un degetel!:))

  13. Mai,eu cand eram mica aveam momente scurte cand aveam impresia ca-s in alta lume,de fiecare data aceeasi,mi s-a intamplat pe strada,in clasa… Nu stiam sa explic ce m se intampla,exact.La un moment dat nu s-a mai intamplat si nici nu m-.am mai gandit la asta.Poate ca,copiii au un simt in plus,o conexiune,care dispare cu timpul.

    • Te-ai nascut cu memorie ancestrala dar viata te-a obligat sa acumulezi multe date peste asa ca amintirile s-au sters treptat.Cred ca tot ceea ce numim generic „reflexe arhaice”, cele care ne asigura supravietuirea pana incepem sa procesam informatii sunt de fapt amintiri pe care le aducem cu noi.Si uneori niste crampeie din trecut ne bantuie toata viata. Eu sunt foarte „bantuita”.:))

  14. se pare ca virusul asta al gandirii profunde a lovit mai multa populatie in ultima vreme. o fi tot de la criza asta, ne gandim ca suntem mai mult decat mancare si facturi, incercam sa ne dam mai multa importanta, sa nu ne simtim asa insignifianti. pe mine ma doare neuronul in ultima vreme de atata gandit. dar imi place cum le spui tu , asa, usurel, sa nu ne ia de cap🙂.

    • La mine ganditul asta e spontan ca respiratia. E drept, gandesc mult dar prost, nu prea reusesc sa ajung la concluzii clare. Si tot dau dintr-o dilema in alta de ma incurc si mai tare. Ce sa-i faci, asa-i cand esti insomniac, te simti dator sa rezolvi toate misterele universului…:))

      • hehe, mie imi spui, practic sportul asta de cand ma stiu . tu ai rezolvat vreun mister , ca eu zau ca nu. rezolvam doar probleme matematice care pareau fara rezolvare peste zi :)). in rest… nici o comoara n am descoperit cu puterea mintii.

  15. Pentru mine, teoria reincarnarii a constituit veriga lipsa din Biblie. Astfel se explica o multime de lucruri pe care acum nu ni le putem explica decat prin vointa divina. Adica asa a vrut si noi ne supunem, de parca Dumnezeu e ca un sef de trib (politician) orgolios si autoritarist.

    • Biblia e plina de lectii dar ca sa spui ca din pamant esti zamislit si in pamant te vei intoarce mi se pare prea simplist. Asta sa fie rostul nostru, o rostogolire intre doi bulgari de pamant? Atunci nici n-ar mai conta cum traiesti daca tot un bulgare de huma esti.Dumnezeu ne pune sub lupa, ne analizeaza si ne transforma in functie de cum evoluam, el este Geneticianul Sef.

      • Eu inteleg altfel chestia cu intorsul in pamant. Adica o parte din tine, trupul (alcatuit din elementele materiale ale Universului) se intoarce in pamant, pentru o renastere, o reformare a lui. Pai daca din pamant am venit si in pamant ne intoarcem, care ar fi scopul intoarcerii in pamant, daca nu o re-venire de acolo? Dar interpretarea clasica e aceea pe care ai spus-o tu si care nu prea pare a avea sens. Dar cui ii trebuie sensul? Daca intelegi, e mai greu sa fii manipulat, supus, exploatat etc.

  16. Eu nu cred ca doresc sa evoluez prea rapid, ca atunci setermina scara respectiv aprearepede, si nu mai apuc inca o viata. Nici nu vreau sa retroogradez, ca pe urma imi voi petrece tot timpul liber de vacanta dintre etape simtindu-ma vinovat si obligat sa imi planific sa fiu mai competent in noua viitoare etapa. Cred ca ideal ar fi sa incerc sa raman mereu la acelasi nivel, asa viata dupa viata dupa viata, in continuu, plus cu vacante linistite si relaxate, fara nici o problema sau planificare intre diversele vieti, (de vreme ce stiuca se va repeta acelasi lucru, numai ca poate doar intr-un mediu nou…chiar ff interesant de altfel, nu cred ca m-as plictisi, nici daca nu as uita ce mi s-a intamplat in vietile anterioare, pt ca as avea noi unelte si diverse gadgeturi de joaca care ar fi fost inventate intre timp in fiecare noua viata ! Plus ce de indragostiri si nici o obligatie !

  17. Pe la vreo 25 de ani imi intrase in cap ideea ca ne reincarnam. Devoram carte dupa carte, marturii dupa marturii, cautand dovezil zdrobitoare cu care sa le dau in cap celor care spuneau ca dupa moarte nu mai este nimic. Astazi nu mai cred asta si nici nu imi mai bat capul cu cercetarea.🙂

Lasă un răspuns

