Cu sudori

Standard

Incepe iar calvarul estival. Doi in unu: canicula si bacalaureat! Ma gandesc cati isi framanta mainile de emotii si-si sterg fruntile de sudori zilele astea. Cate mame repeta ca o mantra sacra „asta ai invatat-o, mama, esti sigur ca stii?”si cati copii isi dau ochii peste cap exasperati de intrebare!

Unii chiar stiu, n-au trecut prin scoala doar ca sa aiba unde isi etala hainele de firma si tunsorile cool. Altii nu stiu si nici nu sunt dispusi sa ingrase porcul in ajun; merg pe noroc, ca la 6 din 49, aprind lumanari pe la biserici cu promisiunea ca vor da unei babe de pomana daca trec examenul. Sau se ocupa „babacu” sa pregateasca niste atentii generoase pentru cumpararea bunavointei. Fie la Cel de Sus, fie la cei mai de jos toti ar vrea s-o rezolve cu o shpaga balcanica si sa treaca la etapa urmatoare: studentia!

N-am nici o emotie , n-am pe nimeni in examen. Dar astept cu nerabdare statistica de final si ma ales perlele de la bac!Ca sunt perle de cultura, deci mai ieftine, pot sa mi le permit si eu, un amarat de bugetar :))

Si, in definitiv, ce daca nu esti prieten cu limba romana, cu cartea in general? Nu poti sa ai si asa succesuri?

Am eu o presimtire ca anul acesta examenele vor fi mai usoare…

bacalaureat-2013

23 responses »

    • Auzeam mai ieri un comentariu despre invatamantul finlandez, cel mai performant din Europa, gratuit, cu cea mai mare promovabilitate, cu universitati de stat fara taxe, o minunatie, ce mai! cica totul se invata lejer, de placere, fara examinari.Pai atunci cum naiba evalueaza performanta? Examenele sunt pe sistemul ‘nu-i asa ca…?”Si mi-a cam trecut entuziasmul pentru invatamantul finlandez…

      • Nici testele grilă care se folosesc azi la examene nu sunt cine știe ce. Îmi spunea fiul meu: „măi tata, doar dacă n-ai trecut pe la școală să nu poți obține notă de trecere!”În asemenea condiții ce valoare are examenul? O formalitate de certificare a incompetenței!

  1. Eu abia astept sa se termine! Am nevoie de „perle” noi si fotografii de la banchet!
    Moda anilor trecuti ma uimit, anul asta poate-mi scuip si-n san!🙂

  2. Vom vedea până la urmă ce va fi și anul ăsta. Până la urmă nu trebuie să ia toată lumea BAC-ul și să se ducă la facultate. Prea s-a umplut țara de oameni „titrați”. Partea prostă este că nici nu sunt pregătiți pentru altceva (cine mai iese cu o meserie de pe băncile școlii?). Nici nu știu cine e vinovat pentru dezastrul pe care unii deja îl anticipează. Sistemul, profesorii, părinții, copiii? Bine că am luat bacalaureatul acum 32 de ani.🙂 Am scăpat de emoții.

    • Sunt convinsa ca il luai fara emotii si acum.Noi suntem din generatiile de copii constinciosi, crescuti sub deviza „ai carte, ai parte”. Vai de partea noastra de acum…As vrea ca facultatea sa fie gratuita dar sa intre doar cei ce merita, in urma unui examen serios, nu dupa dosar.Cred ca e mai bine sa fii un croitor bun decat un medic prost.

  3. Ma gandesc la liceul meu. Si acum cand sunt stresata subconstientul gaseste de cuviinta sa ma traga de maneca printr-un vis tematic : dau bac-ul sau lucrare la matematica si nici macar nu tin minte sa fi fost la ore in ultimii ani dar sa mai stiu vreo integrala sau derivata. Ceea ce imi aminteste ca azi noapte dadeam bac-ul oare ce m-o stresa🙂

    • Ce obsesii si la tine!:))Vad ca ai ramas cu traume, mai ales daca ai dat la mate.Nici nu mai stiu ce sunt alea integrale sau derivate;dar am avut si eu odata un cosmar cand nu stiam cat e radical din unu!:))

    • Nu te trec fiorii cand te gandesti ca un ‘eminent” care abia a trecut bacul, naiba stie cum, va ajunge medic si poate te va trata intr-o zi?Sau va fi ministru, va elabora strategii care iti vor dirija viitorul?

      • ba da, adelina. dar vina este în ambele bărci din păcate. şi cei care ar trebui să educe au vina lor, aşa cum şi tinerii…😦

  4. Oho! Perle vom avea din belşug, doar la ce se pricep elevii cel mai bine? La scos bazaconii agramate. Tinerii ăştia plutesc în derivă, e haos în sistem, dar e haos şi-n capul lor. Avem şi câteva vârfuri, ne lăudăm cu ele, bravăm nevoie-mare, că uite ce scoate şcoala românească…elite, talente, genii! Din nefericire, lucrurile stau foarte prost. Şi nu mai funcţionează nici sloganul „ai carte, ai parte”, din două motive, unul, că tinerii (ăia care mai învaţă) şi n-au pe tata patron, n-au parte, societatea ignorându-i cu succes, şi doi, că tinerii (ăia care nu învaţă) au parte de vreun scaun călduţ, de regulă, la Stat (că doar la stat se pricep), pentru că societăţii nu-i pasă de nimic.
    Da, anul acesta guvernanţii trebuie să le închidă gura multora, posibil să avem o „mare” de promovabilitate.

    • Deci esti de acord cu tematica de concurs?:))
      Din pacate geniile noastre vor merge sa munceasca pentru altii, patriotismul nu tine de foame si chiar nu merita sa-si iroseasca talentul intr-o tara care nu-i pretuieste.Imi amintesc de tinerii trimisi cu burse sa studieze in afara(si chiar erau cei mai buni!) iar la intoarcere nimeni nu i-a angajat in aparatul de stat, pentru care fusesera pregatiti; caci intre timp se schimbase regimul si noii parveniti trebuiau sa-si satisfaca clientela politica…iar noi ramanem doar cu perlele.

  5. Şi io care mă pregăteam să citesc ceva despre tehnologia sudurii şi sudori (cu arc electric sau flacără oxiacetilenică şi câte-or mai fi). Când colo… da’ nah că ţi-am lăsat eu perlă de comentariu, în avanpremiera celor de la BAC😉😛😀

  6. am avut emotii la mine, am avut emotii anul trecut la fie-mea. bine, era vorba de note, nu de promovabilitate, din fericire. tara ne vrea in continuare prosti, banul este scopul principal, nu stiinta in zilele astea. m-am resemnat deja…

    • Pentru mine n-am avut emotii decat la examenul la chimie, ca ne anuntasera cu doar doua luni inainte ca vom fi prima promotie care dam un examen in plus.Si la chimie eram…varza! Chiar o sa povestesc cum am trecut examenul asta.:))Nici la fi-miu n-am avut emotii, el spunea ca singura conditie pentru a lua examenele e sa se prezinte; la unul din ele nu i-a sunat ceasul si a ajuns in ultima clipa, cu un taxi.:))

Lasă un răspuns

