Lacramatie

Standard

Subsemnata, va aduc la cunostinta ca in decursul ultimei luni am acumulat un numar de 36 de ore suplimentare pentru efectuarea carora nu mi s-a cerut acordul scris si a caror recuperare este imposibila in cursul urmatoarelor 60 de zile, conform legislatiei muncii.

Va mai informez ca graficul de lucru este intocmit defectuos si ilegal, fara respectarea perioadei de repaus de 48 de ore dupa o tura de noapte, ca in decursul unei luni sunt nevoita sa prestez intre 8 si 9 ture de noapte, fapt ce duce la diminuarea capacitatii de munca si alterarea starii de sanatate.

De asemenea nu voi putea sa-mi iau concediul legal de odihna conform planificarii anuale din cauza deficitului de personal, ceea ce va duce la perturbarea activitatii sectiei pe timp indelungat datorita decalarilor de concedii.

Si daca veti binevoi sa ridicati ochii din hartii veti constata fara analize suplimentare ca sunt si eu om, nu robot, nu sclav pe plantatie, am drepturi si necesitati ce ar trebui sa mi se respecte.

Nu cer un raspuns, nici macar nu v-am facut o solicitare ci doar o informare scrisa, asa cum ni s-a reprosat mereu ca nu facem, vorbele si interpelarile anterioare fiind declarate nule si date uitarii.

Daca demersul meu de evidentiere a acestor probleme de la locul de munca v-au deranjat sau considerati o impertinenta sau impolitete sa-ti ceri drepturile, sa refuzi sa taci si sa perpetuezi o situatie neclara si neconforma cu organigrama sectiei, atunci puteti sa-mi aduceti la cunostinta statutul meu de persona non-grata si va pot anexa imediat cererea mea de demisie, cu preavizul legal de 20 de zile. Sau puteti sa-mi aprobati si mie un concediu fara plata de trei luni, asa cum ati facut saptamana trecuta fara nici o analiza preliminara si fara a tine cont ca o sectie de spital, oricat de mica ar fi ea nu poate functiona doar cu trei oameni. Oameni, nu roboti!…

Cam asta am avut azi pe agenda de zi. In functie de raspuns voi reveni cu urmatoarea solicitare. Ca nici asa nu se mai poate!

48 responses »

    • Legislatia spune ca orele suplimentare se recupereaza in intwerval de 60 de zile sau, daca acest lucru nu e posibil, se platesc. Dar de plata nici nu poate fi vorba si nici n-am cerut asa ceva, pe mine ma intereseaza in special timpul liber, am nevoie de odihna mai mult decat de bani. Legea e clara doar aplicarea ei e deficitara , chiar imposibila cand trebuie sa imparti norma a 5 oameni numai la 3.

    • Vii si tu, sa ma pot lauda ca am facut un miting cu participare internationala?:))
      Dincolo de gluma chiar trebuie facut ceva, situatia asta de provizorat si de rezolvare pe termen scurt dureaza de prea multa vreme si fiindca s-a tacut nimeni nu s-a singhisit de noi, s-a considerat o aprobare tacita. Dar o scot eu cumva la capat, deja au inceput sa se miste lucrurile.La nici doua ore dupa audienta mi s-a trimis un voluntar spre instruire.Deci se poate!

    • Te-ai urcat si tu in varful piramidei? Mi-au luat altii 35-40 din salariu si am supravietuit…
      As minti sa spun ca sunt epuizata de munca, inca nu m-au pus sa mut si bolovani, dar la cate mi se cer atata pretentie am si eu:sa mi se respecte drepturile. ASa ca voi face zilnic, daca e nevoie, cate o hartie pana ce-si face spitalul norma la maculatura.

  1. Poza asta o avem ca poster pe un perete in biroul nostru de…categoria aia cea mai jos indicata🙂 De cite ori intra un sef, fereste privirea feciorelnica de parca ar vedea fime desucheate 🙂

    • Poate o sa o afisez si eu, desi nu cred ca voi impresiona vreun sef. Daca o imagine face cat o mie de cuvinte o s-o suplinesc cu …cateva mii de cuvinte.Jumatate din ele intraductibile.:))
      Multumesc de vizita si de solidaritate!

  2. Nu stiu de ce dar mi se pare cunoscut textul. Nu cumva mi-ai sterpelit cererea mea pe birou😯
    Cat despre Imaginea de mai sus, in forma sa originala avea un comentariu: Intotdeauna cel de deasupra spune ca vede in jos niste kakati, pe cand cei de jos vad in sus doar niste gauri de Qururi.

    • E vreo epidemie printre subalternii nemultumiti? O, ce mi-ar placea o revolta colectiva! Eu acum am vorbit doar in nume propriu, pe persoana fizica cum s-ar zice, dar sunt convinsa ca se vor mai adauga voci de colege nemultumite. Poate trebuia numai o scanteie…

    • Nu te teme, ca nu renunt usor, trebuie sa vad o luminita la capatul tunelului altfel nu ma opresc. Deja s-a detasat o persoana din alta sectie iar un post vacant temporar s-a scos la concurs. Va mai dura ceva timp pana vom fi cu efectivul complet, dar sper ca in 2-3 luni sa nu mai existe ore suplimentare.Asta daca nu mor eu pana atunci si se mai vacanteaza un post…:)

  3. Impecabilă redactare… cu mici modificări aduse pe ici-colo pot să folosesc textul (evident după ce-l scot frumos la imprimantă pe format A4 din hârtie de cea mai bună calitate) pentru a-l pune cu emfază pe biroul şefului…. Da’ trebuie să am planul B deja pregătit😉 De fapt, lasă că nu-i aşa grav, „munca eliberează”😛😀

    • Uneori munca indobitoceste, nu elibereaza! De atata munca uitam sa mai gandim si sa ne mai aparam, acceptam tot ce ni se pune in carca de parca ni s-ar face o favoare sa fim lasati sa muncim. La mine planul B e cererea de demisie si apoi mai vad eu ce fac.Poate ma fac redactor de petitii si lacramatii.:))

    • Daca le-am lua astora gatul n-am rezolva nimic, sunt altii, mai sus, care ne fac si mai mult rau. Asa ca eu zic ca e mai bine cu zambetul pe buze, cu argumentatia legii si cu jalba scrisa in mana. Ca trebuie sa ti se raspunda tot scris si argumentat si apoi ai un punct de plecare pentru urmatorul pas:contestare, sesizare ITM, sesizare corp de control al ministrului, plangere penala…
      Plus ca nu stiu sa manuiesc o furca si mitraliera n-am gasit la tarabe.:))

  4. 😦 De la nepăsare ni se trag toate, așa am eu impresia… Nici nu ar fi greu să ne pese (mai mult) de celălalt, dar cred că trebuie să învățăm, doar că nu se fac cursuri… Ilustrativă imaginea.

    • Acum 5 ani, cand m-am angajat la spitalul asta situatia era mult mai grava si am facut si atunci sesizare. Am ajuns in conflict cu managerul de artunci si a incercat sa-mi arate cine-i seful refuzandu-mi niste cereri legale in mod abuziv. Degeaba am incercat sa-i explic ca nu e nimic personal, ca nu el ca om e vizat de revendicarile mele ci functia in care se afla. S-a considerat ofensat si mie mi-a zis ca-s obraznica. El a plecat, eu am ramas; dupa ceva timp el a luat drumul cimitirului cu formolu-n nas, eu i-am facut cu mana din poarta spitalului…Undeva se face totusi dreptate…

  5. Tare mi-ar placea sa vad ca lupta asta nu e degeaba , dar cred ca pot sa-mi pun si ochelari cu funduri de borcan si tot degeaba. Nu te-ai gandit sa pleci din tara asta minunata?

    • Regret ca n-am plecat cand eram mai tanara. Acum refuz sa plec, sa plece aia care n-au loc de mine… Daca acum am facut un demers individual, ca un avertisment, urmeaza unul colectiv. O scoatem noi la capat.Sau, daca nu, aducem capatul mai aproape.

    • „la voi in sistem?” wtf? adica tu nu traiesti in tara asta sau esti la privat si te consideri deasupra tuturor? stiu cazuri extrem de grave si incalcari grosolane a oricarei legii si a bunului simt si la privati.

      • La privat cred ca e si mai nasol, acolo chiar nu te asculta nimeni si ti se arata poarta de cum deschizi gura sa comentezi.Dar tot vina noastra e ca am ajuns aici, fiindca am acceptat sa fim tratati asa.Eu m-am cam saturat si incerc sa-mi invat colegele mai tinere ca nu asta e normalitatea si ca nu trebuie sa accepte.

      • Sunt foarte curioasa cine este aceasta Minnie?
        Poti te rog sa ne pui si noua un link la blogul tau?
        Nu de alta dar …. poate om fii gemene si eu nu stiu!

    • Si tot in noi se da cu pietre ca luam spaga, ca suntem indiferenti la nevoile pacientilor, ca nu ne facem treaba constincios… E adevarat, are si padurea noastra multe uscaturi dar nu trebuie sa fim tratati ca niste gunoaie. Cati din cei care ne decid soarta stau 8-9 nopti intr-o luna in picioare, la datorie, se odihnesc pe fuga a doua zi si apoi vin iar la munca?

      • Si eu lucrez in sistemul medical asa ca, cel mai bine de pe blogul asta, eu te inteleg…

      • Salut, Minnie fara blog! Daca nu intervenea cealalta Minnie as fi ramas cu ideea ca e tot ea dar comenteaza din alta parte. Unii n-au nici o Minnie, eu am doua!?:)) Doua minnie fac cat un maxi?:))
        Sa indraznesc sa te intreb cum e viata pe la voi?…

      • Viata la noi? Pai cam ca pe la tine. Tristete, bani putini, munca enorma d’astea

    • Multumesc.Daca stiam faceam un formular standard, sa-l completeze orice salariat nemultumit pe linia punctata, poate n-ar strica o avalansa de sesizari scrise…Nu cred sa ma premieze sefii cat sa-mi permit o vacanta exotica.;)

  6. Cred că am prins ceva din codul transmis: în loc de „perpetuare”, s-ar transmite „penetrare” şi în loc de „organigramă”, ar fi „orgasm”. Sper că am ghicit!

  7. Am scris la nume „Minnie” dupa ce am vazut ca exista deja o Minnie la comentatori. Nu trebuie sa fii asa acida…Nu am blog, a fost o greseala, asa scriu peste tot unde mai zic si eu cate ceva… Dar romanul mai intai da cu piatra si apoi asculta ce are de zis interlocutorul.

    • Eu am fost acida? Unde? Eu chiar am crezut ca e vorba de aceeasi Minnie.Si zau ca nu-i nici o suparare. Esti bine venita oricum, cu sau fara blog, daca ai ceva de zis, te ascultam, nu dam cu pietre.

      • Era replica data celei care se intituleaza Minnie ssi mi-a cerut adresa de la blogul meu, cum ca am fi gemene doar ca raspunsul a aparut unde nu trebuia

  8. Dacă eu sunt pe treapta a doua din piramidă să înțeleg că în sus văd o gaură și de sus se vede un kkt ? Nu de alta dar să i-o servesc lui cuiva la prima sedință de lucru.
    Am reușit să prind semnal la Dornești, fir-ar ai dracului aștia de la Vodafone cu internetul lor pe cartelă. Țtii ce e simpatic ? În oferta lor spun că Vodafone acoperă 95 – 95 % din teritoriul țării. Când m-am dus la Rădăuți , care față de Dornești este un fel de Văleni față de Drajna, la Vodafone și le-am spus că nu am semnal bun la Dornești, mi-au replicat că Dorneștiul se încadreaza în cele 5 – 8 procente care nu au acoperire. Aceeași replică au servit-o la Mangalia cuiva care s-a plâns că nu are semnal pe plaja din Vama Veche, și aceea porțiune se încadra în acele procente buclucașe. Cel mai aiurea a fost în martie când am fost la Chitila și tot nu aveam semnal la internetul pe cartelă. Atunci n-au avut tupeul să-mi servească pastila cu procentele, ar fi fost culmea să-mi zică că, la marginea Bucureștiului nu este acoperire, mi-au servit ceva de genul ca ar fi o ecranare a semnalului… Niste tembeli.. noi nu ei, ca acceptam toate mizeriile astea.

    • De, nasule, daca te-ai saturat de litoral si civilizatie si ai tanjit dupa provincie si salbaticie…:))
      Daca zabovesti mai mult in zona zic sa te apuci de crescut porumbei voiajori, sa mai trimiti cate un mail columbofilic.Poti sa-i botezi Vodafon, Oringi sau Cosmoteu, cum vrei, sa fii racordat la toate retelele(chiar si la cele de inalta tensiune).:))

  9. Eu am ajuns in somaj si zeci de zile muncite suplimentar au ramas pe veci nerecuperate. Adica zile in care trebuia sa fiu in concediu dar nu s-a putut pleca fiindca eram foarte putini😦
    E bine ca esti optimista🙂

    • Sunt asa de optimista incat am refuzat postul de asistenta sefa si refuz sa fiu complice la indifernta lor! Dupa a treia sesizare la ei , la conducere, urmeaza sesizare la ITM, la minister…Chiar nu vreau sa(mai) fiu martir pe tarlaua lor.

Lasă un răspuns

