Cochetarie fara varsta

Standard

Tocmai mi-a venit in memorie o imagine si nu m-am putut abtine sa nu v-o descriu:

Femeie trecuta de 70 de ani, genul harnica, muncitoare, gospodina perfecta dar care n-a renuntat niciodata la cochetarie si feminitate. In bucatarie poarta sort si basmaluta dar nu concepe sa iasa pe poarta fara margele. Periodic parul carunt trebuie facut „permanent” si pus pe bigudiuri. De la o vreme, de cand e nelipsita de la toate funeraliile din cartier caci trebuie sa le ureze „drum bun” celor pe care ii cunoaste de o viata, e preocupata de cum va arata pe catafalc, sa faca o ultima impresie placuta. Asa ca saptamanal isi triaza garderoba si da indicatii precise cum sa fie imbracata in caz de deces subit. Saptamana urmatoare schimba tinuta dupa cum e vremea sau cum i se asorteaza baticul la paloare sau roseala…

E duminica, trebuie sa semneze condica la biseica. Haine cernite, de vaduva sobra, margele cu perle negre, bune si in loc de matanii, putin parfum ieftin (ca pensia e mica!) si un machiaj foooarte discret, putin contur de buze si putin accent pe sprancene. Pleaca evlavioasa doamna la slujba, se intoarce impacata sufleteste pe la pranz. Intra in casa, saluta familia (copii, nepoti) :

-Buna ziua! Iaca, v-am adus niste anafura!

Hohotul general de ras o lasa fara replica si foarte nedumerita. Ridica mirata din sprancene si lumea deja se tavaleste, n-au aer de atata raset. Cineva reuseste sa faca o pauza de respiratie si-i arata oglinda, ca de vorbit nici vorba sa articuleze ceva.

Se uita cocheta batranica in oglinda si intelege: incurcase creioanele, care aratau cam la fel la exterior. Isi conturase sprancenele cu un rosu aprins si buzele cu negru! Fara oglinda, asa cum se retusa ea de o viata…

Probabil ca asa s-au inventat si mastile venetiene. Iar in biserica, cand si-o fi ridicat privirea spre icoane, a avut si Dumnezeu un motiv sa se binedispuna in ziua de odihna…:)

37 responses »

  1. Ma gandesc ca trebuie sa fi fost tare draguta si asa🙂
    In Germania batranicile sunt mai cochete decat astea tinere. care-s cam sleampete comparabil cu romancele

    • Am o simpatie deosebita pentru batranicile din Germania. Eram copil, le vedeam venind la tratament balnear la Mangalia, in bluze roz si galbene, cu pantaloni albi si margele si nu pricepeam de ce bunicile noastre nu arata asa…Mai tarziu, cand m-am emancipat si eu brusc si am renuntat la tinutele sobre, cand mi se parea ca se uita cineva mai ciudat la garderoba mea colorata spuneam „la noi, la Germania, asa se poarta”.;))

      • 🙂 Si mie imi place sa le vad si ma mir ca gasesc atata energie sa se aranjeze fara a fi deloc penibile
        Normal ca mai sunt si exceptii
        Ei, oamenii vorbesc mereu, oricum te-ai imbraca/purta/vorbi/scrie

      • Apropo de ceea ce zici tu, eram in Frankfurt si iesisem sambata seara la o berarie sa bem o bere si acolo era plin de cupluri de pensionari care venisera mai degraba pentru placerea socializarii decat pentru bere, si am constatat si eu ce frumoase si elegante sant Nemtoicele indiferent de varsta, din pacate ca si cultura si nivel de trai au zilele numarate… In fata la un magazin alimentar era parcat un Jeep invers de cum erau desenate liniile acelea de parcare si un baiat cand l-a vazut a zis ca este cu el ori un „Romanische Tzigoina oder Arabische Tzigoina” ca ei nu au fost obisnuiti ca cineva sa nu respecte legea si intradevar in magazin era un arab cu femeia lui infofolita in negru si cu 3-4 bin ladeni mici dupa ea, si atunci am realizat ca sant condamnati ca natiune si ca ei stiu asta foarte bine, tiganii din ro care habar nu au de ce sant niste linii trasate pe asfalt si nici nu-i intereseaza altceva nimic inafara de fierul vechi si ori ce se poate fura si barbarii crescatori de camile care inafara de marimea pietrelor cu care isi omoara femeile din placere nu sant preocupati de nimic o sa distruga germania in cel putin 100 de ani incat va fi de nerecunoscut… Asa au disparut toate marile civilizatii din lume… ajunse extrem de dezvoltate au atras barbarii si aceia lipsiti de cultura dar extrem de violenti le-au distrus ! :((((

      • Poate ar trebui sa faca si nemtii cum faceau stramosii nostri cand veneau migratorii:sa arda hambarele, sa otraveasca fantanile si sa se retraga in munti. Daca n-ar mai gasi nimic tentant si ar trebui sa munceasca din greu pentru supravietuire multi s-ar intoarce in locul de bastina.:)

    • Hai sa incercam si vedem ce iese. Du-te asa la cabinet si sa-mi spui cati pacienti au mai ramas la consultatii..Or sa creada ca te-ai dat cu apasii si ai sedinta de scalpat.:)Cred ca la biserica e mai scuzabil, pot crede oamenii ca ai venit pentru exorcizare.:)

  2. Si mie imi plac batranelele dichisite si aranjate, nu stiu de ce dar am impresia ca sunt niste zane bune asa cum era si nasa Cenusaresei, o batranica vesela, cocheta si un picut smechera, asa ca le sunt iertate micile greseli 😉

  3. Ce frumoasă poveste și ce frumos personaj! Le văd și aici la Roma, sunt un deliciu! Bârfă: o doamnă la 95 de ani refuza să se întâlnească cu sora ei, cu câțiva anișor mai tânără. „De ce, nonna (bunica)?” „Pentru că nu se îngrijește! Uită-te la ea, de când n-o mai fi fost la coafor?”

    • Zilele trecute, cand mergeam cu sotul la pansat, ne tot intalneam cu o doamna in varsta, pansata si ea la un brat.Cand iesea din cabinet ne saluta pe toti de pe hol si ne zicea „sanatate, maica sa traiti ani multi, da’ nu prea multi, ca dupa 90 de ani e mai greu”.:) Purta palariuta si poseta si se sprijinea intr-un baston dar avea un debit verbal!:))

      • E mai greu, după 90, draga de ea! Acuma fără să împrăștii cu energii negative: io nu cred să apuc vârsta aia așa că e timpul să mă cochețesc acum! Mi-am amintit de răscoala sprâncenelor roșii și de cea a turbanelor galbene!

  4. Deunăzi, observ doi bătrânei mergând la pas domol. Mi-au rămas ochii fixaţi pe ţinuta lor îngrijită, pe mersul lor elegant, pe părul lor cărunt perfect pieptănat … şi mă-ntrebam în sine-mi: cum voi fie eu oare la anii lor? … şi mă vedeam o babă încâlcită, adunată, cocoşată. După articolul tău voi adăuga la „ustensile” şi creionul roşu, să-l folosesc la bătrâneţe, să fiu, de-oi fi, o babă încâlcită, dar cu sprăncenele roşii măcar. :))

Lasă un răspuns

