Fara sange pe pereti!

Standard

E ora 03:40. Se simt zorii, cam intr-o ora se vor iti peste deal…

Sunt la serviciu, in ragazul dintre doua simfonii ale piticilor mei si o manea de la o nunta de prin vecini. De, lumea chefuieste, nu sta planton ca aia de-au baut cerneala! Rasfoiesc bloguri. De obicei nu trec dincolo de granita cunoscutilor mei, imi place aici, intre ei si im sunt de ajuns. Ei sunt clubul meu de elita, ma onoreaza si sa-i citesc si sa ma citeasca.

Dar azi am luat-o putin razna, pe taramuri neumblate. De la cineva apropiat , din blogrollul meu, am trecut la cineva intalnit ocazional pe la comentarii; de acolo m-m dus la un click distanta in necunoscut spre cineva nou si tot asa. Am pasit timid pe nisipuri miscatoare si m-am impotmolit in niste mlastini.

N-am avut rabdare sa citesc pana la capat sirul destul de lung al comentariilor. nu era o discutie, era o batalie. Nu, nici macar batalie nu era, era un linsaj al celor multi impotriva cuiva care ‘isi permisese’ sa aiba o alta parere decat restul haitei. Caci haita mi s-a parut a fi! Una radicala, fanatica si insetata de sange. Nu esti cu noi? Atunci mori! Tavaleste-te in chinuri, sa-ti savuram agonia!

varcolaci703Am plecat oripilata de acolo. Nu vreau asa ceva. Nu era scris pe frontispiciu  ca e interzisa intrarea celor ce gandesc si vad lucrurile altfel.Si nici in poza posesorului de blog nu se vedeau coltii de vampir sau negreala din cerul gurii.Si ce m-a socat cel mai tare e ca am gasit comentarii ale unor blogeri pe care i-am intalnit si prin alte locuri doar ca acolo comentau civilizat si pertinent iar aici aveau acelasi ton intransigent si agresiv ca restul ‘haitei”. Oare ne molipsim de rautate? Devenim insetati de sange numai pentru ca altcineva a muscat primul si avem in fata pe cineva mai vulnerabil?

Am realizat  ce norocoasa am fost eu ca am dat doar peste oameni cu bun simt si deschisi dialogului, ca n-a venit nimeni sa ascuta topoare pe blogul meu. Poate ca se mai gaseste cineva mai suparat, poate nu-i place ce sau cum am scris, poate a mai marait printre dinti dar capete sparte si sange pe pereti n-am vazut. Decat sa ne injuram fara sa castigam nimic, doar de amorul artei, nu mai bine sa glumim putin? Intre umor si incrancenare eu aleg umorul. Si pe blogurile alea nu ma calc, nu vreau sa aduc vreun virus de-ala acasa!

Iar cand m-am intors la „zeama” mea am mai avut o bucurie pe care nu pot sa n-o marturisesc. Daca altii au cititori care intra zilnic numai ca sa scuipe venin, eu am din cei care intra mai rar dar stau si citesc in liniste, ca intr-o biblioteca! O data pe saptamana vin si iau la puricat tot ce am scris de la ultima lor vizita si lasa un cuvant, o parere, o impresie. Asa e Elly, un om deosebit care ma onoreaza cu prezenta ei, un blogger adevarat , plin de sensibilitate si decenta. Multumesc, Elly,, ca dincolo de miezul noptii iti faci timp sa rasfoiesti balivernele mele!

Asa ca eu nu mai umblu hai-hui pe bloguri.Nu vreau sa stranut pe undeva si sa ma treazasc cu o piatra in cap ca mi-am permis asa neobrazare desi pusesem batista la gura. Raman sa va citesc doar pe voi si recomandarile voastre…

40 de răspunsuri »

  1. Adelina, eu cred ca experiența ta au avut-o multi blogeri. Nu in sensul ca au nimerit pe bloguri bantuite de „haite” , ci in acela ca, după o perioada de tatonari, intelegem ca nu ne purén extinde cercul de prieteni cititori la infinit si ca suntem siliti sa ne limitam. Criteriile si le alege fiecare in functie de afinitati personale, dar cred ca, pana ka urma, toti aplicam invatatura sf Apostol Pavel: „Cercetati totul si alegeti ce ester bun!” Eu, la fel ca si tine, cred ca mi-am găsit cerculetul meu de fideli care ne vizitam între noi si care „convietuim” civilizat. Celulele de același fel se caută, se unesc si coaguleaza… ori nu-i asa?

    • Eu m-am lecuit de noi cunostinte! Stiu ca mai am oameni minunati de intalnit dar prefer sa-i cunosc prin intermediari, la recomandarile celor in care am incredere. Dar oricat ai umbla tot la vechii prieteni te intorci, parca te-ai intoarce acasa. Ce spui tu despre celule e corect si uneori vezi si cum se „aglutineaza” intre ele mai multe, creste o comunitate mai numeroasa. Parca am fi o colonie de corali.Hai ca pana la Marea bariera mai avem un pas!:))

  2. Mie mi se intampla rar sa folosesc acid atunci cand comentez, dar am intalnit pe unele bloguri, in comentarii, oameni pe care ii credeam ok si care isi dadusera in petic, scuipand venin urat mirositor. Fara sa vreau mi-am schimbat impresia despre ei…

    • Asa am patit si eu, am ramas cu un gust amar…
      Daca ma luati voi peste picior cand m-am bagat si eu in vorba, ca musca-n lapte, la concursul ala cu biciclete acum un an, mai eram eu aici? Poate ma lasam de blog si ma retrageam la manastire.:))

      • Noi nu am avut curaj atunci, ca ai venit pregatita si prin chiar comentariul pe care l-ai lasat ai dat de inteles ca nu trebuie sa ne punem cu tine. :)))

  3. Da, asa e, nu esti cu noi, esti dusman si trebuie sa mori. Nu-ti place ciocolata, mori! Nu numai pe bloguri e asa, ci si in real life. Eu am aratat de curand adevarul unor persoane, s-au suparat si m-au eliminat.

    • Pana la urma poate ca este o onoare sa fi eliminat dintre niste extremisti care nu vad decat in alb si negru, nu sunt in stare sa perceapa si culori. Pe la inceputul vietuirii mele pe blog m-am bagat si eu, inocenta, in niste polemici si mi-am luat-o peste bot.Ei, n-am ramas chiar fara dinti dar prefer sa ma abtin de atunci, e liber sa tina fiecare la parerile lui …

      • Ca doar esti cetatean european si ai drepturi! :)Nu putem tu sa le spui cu frumosul si cat ii tii de vorba eu sa-i carpesc cu ceva in cap? Ar fi mai eficient si scutim cheltuielile de judecata! (cam asa am vazut ca se pune problema pe alte bloguri)

  4. Vezi daca bantui noaptea pe coclauri?? 😆
    Conteaza mult urmatoarele:
    1. Stapanul casei.
    2. Subiectul atins
    3. Samanta de scandal implantata de cineva care vrea sa fie citit.
    4. Spiritul de turma.

    Tu ai noroc pentru ca esti un om fain si ai un fel aparte de a privi lucrurile. Intri de drag si pentru ca ai sansa sa-ti descretesti neuronul, nu ca sa te enervezi.

    • N-am tinut cont de criteriile astea, am crezut ca libertatea de opinie e respectata de toti.Mie imi plac micile polemici, mai ales cele umoristice, imi plac impunsaturile amicale si tin la gluma de bun gust. Dar am mai fost si injurata la mine acasa, ba mi-a spus cineva ca as fi chiar idioata. Si n-am dat cu barda, i-am raspuns doar ca marea satisfactie a idiotilor e sa fie cititi cu atentie de catre genii!:)) Si n-a mai revenit cu comentarii…
      Nu e viata de zi cu zi plina de enervari? hai sa cautam un antidot pe bloguri.

      • doamna, tu poti atinge orice subiect, tot amuzant devine modul cum il prezinti, si descretesti fruntile lupilor.
        Iar unele lucruri scrise de tine ne zguduie, pt ca ai contact cu lumea reala, mai ales cu lumea de jos, simpla, modesta, necajita. Pe langa a altora, experianta ta de viata e ca un stejar falnic – si asta impune plecaciuni de trestioara.

      • Daca mai spui de-astea deja imi dau lacrimile de emotie. Auzi, stejar, trestioare, ce metafore grele!Tot o frunza-n vant suntem, indiferent in ce copac ne leganam…Dar e drept ca lumea pe care o vad eu nu e aia de telenovele, e una amara si cenusie pe care ne straduim si noi s-o inegrim.Nu putem insa sa plangem in fiecare zi.Doar odata la trei zile…:)

  5. Eram curioasa cine a fost linsat, de catre cine si unde nu de alta dar parca as vrea sa stiu aprioric de cine sa ma feresc. E trist ca unii nu stiu sa fie deloc tolerantii. Cred ca si daca exista diferente de opinii se poate discuta decent si combate opiniile acelea „altfel” folosind un limbaj civilizat.

    Adelina, multumesc! Dar adevarul e ca trec printr-o perioada aglomerata si mai agitata. Astfel ca sunt cateva bloguri pe care-mi place ce se scrie pe care am ales sa le vizitez saptamanal sau poate si ceva mai rar dar bine. 🙂
    Cat despre umblatul haihui sa stii ca mai umblam si eu cand mai aveam timp.

    • Persoana linsata era o comentatoare oarecare, care vorbise chiar frumos si civilizat dar atrasese atentia gazdei ca poate e prea subiectiv, ca statisticile spun altceva. Si a inceput ploaia de pietre.Pacat!
      Apreciez mult scrisul tau si modul in care iti faci timp sa ma citesti si pe mine, stiu ca esti foarte ocupata. Eu te vizitez aproape zilnic, chiar daca nu comentez. Cand cineva te citeste la ora 3-4 dimineata chiar trebuie sa te simti onorat.Multumesc!

  6. daniel are dreptate privind alegerea, culegerea. am scris şi eu de curând despre comentarii, mi s-a întâmplat şi mie să simt răcoarea cuţitului înfipt la spate pentru că am alte păreri şi nu sărut condurii nimănui.
    şi are dreptate şi dagatha. contează mult stăpânul blogului. dacă permiţi linşajul, atunci poate că eşti dornic de el, nu? 🙂
    deşi te ştiu de multă vreme, eu te comentez de puţin timp. şi îmi place mereu ce găsesc la tine. şi voi continua să descopăr bloguri pe potriva mea, cu sau fără semne lăsate pe acolo.

    • Asta ma intrebam si eu: de ce un posesor de blog face din spatiul lui de creatie un camp de lupta? E minunat sa existe dezbateri dar sa fie cu argumente si cu multa decenta. Nu gandim la fel, nu avem aceleasi pasiuni, nu impartim aceleasi frustrari, nu suntem clonati. Eu multumesc si celor care nu sunt de acord cu mine, e onorant ca totusi s-au oprit sa-si exprime parerile.
      Nici eu nu comentez peste tot, stau mai mult in umbra pana ma lamuresc ce fel de oameni circula pe acolo si daca nu cumva deranjez.Daca am de spus ceva, spun; daca nu tac si lecturez in liniste!Dar o pisica pe pervaz se admira intotdeauna!:))

  7. Si eu bantui, daca as avea nopti nedormite ca tine probabil as bantui mai mult, asa am ajuns sa ii citesc pe cei din blogroll. Despre comentarii asta e, daca am alta parere decat ei sa imi stearga comentariu sau sa se ia la cearta, nu ma intereseaza foarte tare. Mi-am spus parerea si cand interlocutorul era in fata mea, era de doua ori cat mine in dimensiuni si destul de decis sa rezolve diferentele de opinie cu bata, niste sange pe peretii blogului n-o sa ma opreasca. Tonul il da insa proprietarul daca el are comentarii preistorice, daca el nu face ordine, ceilalti or sa isi faca de cap pe blogul lui ca niste adolescenti scapati de sub control al prima petrecere fara parinti.

    • Unii proprietari parca ar avea case de pariuri, nu bloguri pasnice! Am sters vreo 2-3 comentarii care mi s-au parut deplasate, desi nu ma vizau pe mine personal, erau replici date altor comentatori. Cand sunt eu injurata nu cenzurez, las fraierul sa se faca singur de rusine, sa-i puna ceilalti eticheta si sa stie sa-l evite.
      Si da, de bantuit bantui mai mult noaptea, intre doua scutece si trei biberoane.:)

  8. Si eu m-am cumintit si nu mai umblu hai-hui, ci ma limitez la cei care deja mi s-au lipit de suflet si de blogroll. Mai am cativa care n-au mai incaput in blogroll, dar pe care ii urmaresc cand posteaza pe FB, calitate garantata si aia, dar atat, nu ma mai aventurez la noutati ca nu e cazul.
    Si ca si tine, ma minunez, dar ma bucur si-i multumesc lui Doamne-Doamne ca m-a inconjurat de oameni unu-si-unu’, de ti-e mai mare dragul sa stai cu ei la taclale.

  9. S’armana tanti Virus!
    Hai in vacanta! Eu sunt de vre-o 4 saptamani si mai stau vre-o 6! Se curata memoria si se improspateaza sufletul, iar prietenii adevarati te vor astepta! Sa ai o duminica frumoasa!

    • Dar-ar norocul peste tine, fataa!
      Ca te dadusem disparuta, ne-ai lasat cu istoria medicinei si te-ai evaporat. Credeam ca te-au rapit martienii de nu mai dai nici un semn de viata.:)
      Poate la sfarsitul lunii plec si eu cateva zile sa-mi incarc bateriile.Pana atunci distreaza-te tu si pentru mine, bea un pahar cu apa in cinstea mea. 10 saptamani de vacanta nu e cam ezagerat? O, am uitat ca la voi carnavalu-i carnaval si vacanta e vacanta!:))

      • Nu matusa Virus, eu îmi tin vacanta dupa programul celor de la „Soimii Patriei”! 🙂

  10. Si eu ajung departe, dintr-un click intr-altul si asa am ajuns si eu sa vad adevarate haite!
    „Ii/Le ador” pe aia/alea care se cred ca fac parte din Justice League si cand indrazneste unu’ sa afirme ceva contrar articolului respectiv, cat de mic si nevinovat ar fi comentariul, il linseaza de-a dreptul, imbacsind in acelasi timp cu pupinc*risme de-ti vine greata – pentru stapanul casei. Mercenari mici ce sunt ei…

    • Daca stapanul casei, ala de se lasa pupat pe hemoroizi, le-ar da o recompensa, ceva palpabil poate as mai intelege dar pentr un mangaiat virtual pe frunte sa te injosesti asa? Si daca chiar ai aceeasi opinie ca cel care a scris articolul de ce nu esti constant, sa o sustii si pe blogul tau? A, acasa esti mielusel, in deplasare esti lup?

  11. O parere personala este mereu in contradictie cu a altora, dar asta nu le da dreptul sa jigneasca. Insa, din spatele unei tastaturi si unui monitor toti sunt zmei.

  12. Mie mi s-a intamplat acum cateva luni, sa fiu facuta in toate felurile; tuta, naroada, pitipoanca, fara neuroni etc. si m-a durut pentru ca eu sunt pasnica si nu imi permit sa insult pe niciun blogger in asemenea hal, chiar daca nu sunt de acord cu ce spune el.
    Eu cred in libertatea si drepturile individuale, asa ca atat timp cat nu deranjez pe nimeni cu blogul meu, am voie sa scriu despre ce vrea inimioara mea. Cu privire la ‘linsaj’, banuiesc ca ai citit la mine ca nu permit un astfel de comportament la mine in casuta.

    • Stiu ca si casuta ta e curata si primitoare, n-am vazut urme de razboi si nici o secure dupa usa. Stau si ma gandesc cum ar fi sa le raspund la fel de agresiv alora primitivi si cu vocabular limitat. Cred ca as reusi lejer sa-i injur si-n versuri si in proza si i-as mai invata cateva expresii neacademice, macar atat sa se „culturalizeze” si ei pe un blog. Dar nu merita, sunt prea lady pentru ei.:)

  13. si eu cred ca cei de acelasi fel se apropie.
    SI mai cred ca o cearta presupune minim 2 vinovati. Daca eu, comentator pe blogul tau o iau razna si turbez si fac spume la gura, scandalul nu iese pana nu face si altul spume la gura. Dar daca voi, ceilalti sunteti calmi, cu imunitate sanatoasa, si evitati turbarea mea si nu va pot contamina fara voie, nu o sa iasa absolut deloc focar.

    • Cred ca toti ne-am trezit cu un intrus in casa. Nici nu cred ca trebuie sa-l scot in shuturi, e suficient sa-i bat obrazul si sa-i scot comentariul cand sare calul. Daca se intoarce pasnic e bine primit, daca recidiveaza devine invizibil.Sa urle in neant daca asa ii place, nu in urechile prietenilor mei.Doar ca ma ingrijoreaza cat de repede se propaga „turbarea” asta.

  14. Blogosfera asta cu tot ce presupune ea îmi pare a fi o haită, indiferent dacă este una potolită sau una flămândă. Se creează în jurul blogului şi a persoanei care îl deţine. Dacă un „intrus” (deşi, statistic e bine-venit) nu împărtăşeşte rozul sau negrul autorului/autoarei este măcelărit. Suntem oameni diferiţi, prin urmare, avem păreri şi judecăţi de valoare diferite. Degeaba.
    De exemplu, am intrat şi eu la o discuţie vizavi de starea învăţământului românesc pe un blog (care se vrea a fi unul paşnic) şi mi-am expus părerea contradictorie fluturaşilor roz care circulau prin mintea postatoarei, cu argumentări solide venite prin prisma experienţei mele. La care un „lup” solidar blogăriţei m-a muşcat de picior aducându-mi injurii abjecte şi acuze gratuite, deşi eu am fost politicoasă, dar pertinentă în comentariu. Nu m-am coborât la nivelul comentatorului mahalagiu, dar nici n-am mai intrat pe acel blog (mai mult, nici autoarei n-a intervenit în vreun fel). Sunt de acord să avem o polemică, o discuţie în contradictoriu, dar în limitele bunului-simţ. Care, se pare, nu mai există la nimeni. Aşa că, tot o haită se cheamă, fie că unii numai se pupăcesc, fie că unii se înjură.
    Oricum, aşa cum zici, prefer câteva bloguri, unde intru, mă relaxez, găsesc subiecte interesante sau amuzante, restul e altă poveste.

    • Cred ca fiecare ne-am luat un bolovan sau macar o pietricica in cap de udeva, ca doar nu intri pe un blog cu casca de protectie pe scafarlie. Asa ne calim iar cei ce nu vor sa auda si argumentele altora, cred ca detin adevarul absolut, trebuie evitati, lasati in sihastria lor. Stii cum se spune: nu te pune cu prostul, ca are mintea odihnita…Oare cum o fi pe un blog cu mii de vizitatori/ gandesc toti la fel, sunt inregimentati, sunt ipocriti si canta osanale gazdei indiferent ce gandesc sau se iau la spart capete? bai, ce bine e la noi!

Lasă un răspuns

