Ca la meteooo…

Standard

caniculaSe topeste inghetata in cornet. Se topeste asfaltul sub tocuri de-mi inghite flecurile. Se parjoleste iarba in gradina si cad frunzele aramii ca la sfarsitul toamnei. Se evapora apa din lac, se urca furnicile pe pereti. Se scutura trandafirii, se scutura pisicile de purici morti prin asfixie.

Se moleseste lumea si cade la asternut, se molesesc babele si cad in strada. Fierbe bera in sticla, fierbe sangele in creier. Se incing trasformatoarele si ies scantei, se incing spiritele si ies batai…

E canicula! E parjol,e  cod portocaliu. Daca iarna nu-i ca vara atunci, de-al naibii, nici vara nu-i ca iarna!

Stau la poale de munte si ma vait de caldura. Daca stateam la poale de zgarie-norii de ce ma mai vaitam? Cam ce infern o fi in centrul marilor orase din sudul tarii? Cam ce iad o fi prin Oltenia?…

La mine macar seara e placut, e racoare. Stau in balansoar, numar stele, ma imbat de miros de „mana Maicii Domnului” (ca de bere cu lamaie e mai greu!), ascult greierii si…respir! Apoi se face noapte si pot sa dorm, spre dimineata caut si ceva sa ma invelesc.

Daca toate ard de atata canicula oare ard si caloriile mele? Macar mi-e mai usor sa beau apa, am un motiv in plus. Iar la dozator curge rece-rece! Hai ca nu-i chiar asa rau, o sa supravietuiesc. Dar voi,cum indurati?

Mie imi miroase a ploaie, nu stiu unde, pe undeva prin Mediterana sau prin Atlantic sigur ploua. Si vine spre noi. Va spune paparuda de serviciu. Daca mint va dau banii inapoi. Daca nu mint, sa dati o bere. Lamaie am…:)

40 de răspunsuri »

  1. Caldura mare si pe la noi! In casa nabuseala, nici ventilatorul nu mai face fata!
    Noaptea dorm si eu cu fereastra deschisa si oblonul lasat, altfel nu inchid un ochi.
    Seara linistita si racoroasa!

  2. Permiteti sa raportez, in Oltenia e bine, economisim gazul ca putem gati lejer cu oala pusa pe asfalt, economisim mancarea ca la vreo 50 si de grade Celsius si apa e mult prea consistenta si grea, recuperam lipsa de apa calda din iarna, ca acum vine calda pe toate tevile. Azi langa Craiova am atins absolutul a plouat, repet plouat turnat cu galeata, nu stopi din aia anemici de mana, in timp ce soarele nu era nici macar un pic umbrit asa si din pamant ieseau aburi. A fost mirific ce sa mai

    • Dau eu oricata bere numai sa scada temperatura sub 40 de grade, ca trebuie sa ajung si eu pe acolo in curand si ma gandesc cu groaza cum o sa rezist. A plouat putin si la mine dar nu se cunoaste, deja e iar foarte cald. Hai cu paparudeleee!

  3. La mine e un frig, de mor puricii inghetati. Serios! E ca toamna tarziu si ploua maruntel si cateodata mi se pare ca fulguieste marunt. Noaptea nu trag plapuma pe mine, ci trag plapuma aia groasa pe mine, pun caloriferul electric in priza si ma lipesc de al meu doar doar m-oi incalzi. De e Londra, n-am ce sa fac. Cum iti asterni asa dormi.

    • Hai maa, cum sa fulguiasca? Asta e alta Londra decat aia clasica, e una de pe langa cercul polar?:)) Ce te invidiez!! Eu n-am nici iarna plapuma ci o pilota subtirica. Ai naibii britanici, tot imperialisti au ramas, au luat ei toata racoarea!:)

  4. Buna colega,m-am intors din concediu de la Sulina unde am avut parte de un timp super OK,cand am ajuns acasa la Satu Mare am crezut ca am ajuns langa cazanul cu smoala din iad,dar acum cand scriu e super bine a inceput ploaia s-a mai racorit se poate respira.Pupici Silvia

  5. Am auzit că și la Cluj a picurat. Salutări de la Roma, termometrul din mașină spunea 45 la umbră. Am intrat în casă și n-am dat drumul la aerul condiționat de teama unui torticolis. După care am călcat. Ce poate fi mai cald decât caldul? Îmi spune un amic că a fost la saună. De ce, i-am urlat? Zice: nici nu știi ce frig e afară după aceea! O să-l rog să mai meargă, să se răcească și în cartierul meu.

    • De ce sa mai dai banii la o sauna cand nadusesti la fel si afara? Nu mai bine il rogi sa lase frigiderul deschis?:)
      Ti-as trimite si tie niste ploaie dar esti cam departe, e comisionul mai mare, ori doua beri un un vin de-ala licoros de care ai povestit.:))

      • zicea că era sauna de la sala de sport și cum se îmbrăca să iasă pe vipie a zis să transpire în cadru organizat și puțintel mai dezbrăcat. dar e adevărat că și eu mă răcoresc cu dușuri calde și ceai fierbinte. Vinul licoros ți-ar prinde bine mai degrabă ție, că aici imediat s-ar urca la cap!

      • Chiar mi-ar prinde bine un vin licoros. Ce daca se urca la cap, la cat e de aerisit in capul meu are unde se imprastia, nu-i pericol sa-mi inunde neuronii.:))

  6. Si pe noi ne-a stropit putin ieri, dar a fost bine ca a mai inmuiat praful si dogoarea asfaltului. E bine si la oras, cum sa nu, se baga fiecare in cutia lui de chibrituri si toata lumea-i fericita! 😛
    Si daca imi mai faci in ciuda cu balansoare, cer instelat si miros de mana maicii domnului, io nu mai vorbesc cu tine!!! Am zis! Nu mai vorbesc, doar te citesc :))

  7. exact, miroase a ploaie de la mine, a dat hotarat ieri vreo ora. azi e cald iar…dar speram ca nu spre 40grd. are dreptate comentatorul de mai sus, am fost la sala si dupa ce m-am muncit in caldura aia, n-am mai simtit zaduful de afara 😀

      • n-au clima, dar sala e pozitionata cumva pe umbra si e suportabil. oricum dupa incalzire si doua piese zguduite sunt lac! ma duc la sala pe orice vreme, sunt dependenta. daca fac pauza mai mult de-o saptamana incep sa scartii, atat fizic cat si mintal 😀

  8. ploaia e la Bruxelles. Ieri a plouat linistit, mocaneste, de la 17 la 20. A strans praful, a racorit asfaltul, se revigoreaza iarba in parc, am dormit bine, am scapat de udat florile pt cateva zile.

  9. Raportăm şi din Tîrgu Mureş!
    20 de grade, aer răcoros, nori fără ploaie, somn liniştit.
    La Bucureşti, însă, în weekend, am crezut că ne dăm duhul de căldură. Nici n-apucam să ieşim bine de sub duş că eram transpirate deja.

  10. Vezi ce naspa e de „capitalisti”, cu dogoarea lor? Avem si noi, provincialii, beneficiile noastre.:)
    Bine ca e racoare la voi, ca am vazut la stiri ca va pregatiti de funeralii cu stil, sa nu vi se altereze milionarul…

  11. In afara de vreo 3-4 zile vara asta mi s-a parut mult mai suportabila ca aceea de anul trecut. Nu m-am plans si nu ma plang. Eu ma plang ca va veni curand iarna. Pe mine iarna ma supara 😦

Lasă un răspuns

