A murit regele, manca-ti-as!

Standard

In sfarsit vedeam si eu o emisiune interesanta la tembelizor, ceva despre istoria masoneriei si rolul ei in istoria Romaniei si distinsul istoric Horia Nestorescu Balcesti tocmai evoca personalitatea lui Nicolae Balcescu si vorbea despre demersurile de a-i repatria osemintele.Cand moderatoarea i-o reteaza scurt ca e in regim de breaking news cu stire importanta pentru tara.

cioabaZgaiesc ochii ca poate o mai fi inceput o revolutie, s-o fi prabusit vreun elicopter prezidential (de, sa am si eu o bucurie pe ziua de azi!) sau o fi fost cutremur in larg si se da alerta de tzunami. Zgaiesc degeaba ca-mi vine sa-i inchid de tot cand var stirea-bomba: a murit regele Cioaba!

Pai da, da-l in istoria ma-sii de Balcescu, se pune el cu un cap incoronat! Pana si Basescu a ramas un anonim in multimea festivalului folcloric unde se dusese sa faca o baie de multime, ca la Neptun probabil ca-i infundasera aseara baia fostii colegi de scoala militara alaturi de care a chefuit aniversar (oare mizilicu’ si cafeaua or fi fost din banii gazdei sau ai nostri?)

Acu a murit un om, e o tragedie pentru familie si comunitate, nu zic. Dar de ce trebuie sa-mi umple mie tot spatiul de emisie si toate ecranele cu vestea asta? Suntem cumva monarhie rromanes si eu n-am aflat? Trebuie sa intru in doliu, sa-mi zmulg parul din cap (bine ca nu, vorba cuiva, sa-mi numar fl**ii cu manusi de box!)? Nici dupa tragedia din Muntenegru n-am vazut atata tam-tam, atatea interventii si telefoane, atatea buletine cu starea de sanatate.

Nu m-am putut opri sa nu ma gandesc cam ce experienta o fi fost pe personalul spitalului din Antalya neobisnuit cu manifestarile isterico-dramatice ale concetatenilor nostri si cu repertoriu de dor, jale si fluturari de fuste ale pirandelor. E drept ca oamenii au platit si au fost tratati corect, cu profesionalism si amabilitate si apoi taxati pe chitanta. Ba spunea o reportera ca initial medicii au crezut ca-l trateaza pe premierul Romaniei la cata agitatie era in jur!:)

Am avut din prima clipa ca asa se va termina povestea, ca nu are nici o sansa de scapare. Minunile nu se cumpara cu bani si Dumnezeu nu raspunde la telefoane cu rugaminti de a avea grija de un amic folositor pe langa casa omului. As spune ca pare chiar o sinucidere sa pleci, om asa de bolnav, pe caldurile astea la mama naibii in concediu.Dar ce-si face omul cu mana lui lucru manual se cheama! Iar acum cica familia vrea sa-i traga la raspundere pe medicii de la primul spital unde a fost internat ca n-au facut tot posibilul sa-l trateze.

Deci e jale mare printre tigani. Bine ca au apucat sa chefuiasca pe saturate de Sf. Maria in poarta bisericilor ca urmeaza doliu si embargou de mese cu manelisti. Sau isi adapteaza manelistii repertoriu, pun de niste bocete fara numar? Parca-l vad pe Salam la masa de lucru punand pe note o trilogie antica cu „Au, au auuu, regele meu/ Cum te-ai dus la Dumnezeu/ Si din cer tu oi veghea/ Sa mananca gura mea…”

Hai,lume, nu mai fi trista, asta e, mai mor si regii! Asa cum or fi murit multi academicieni, oameni de mare valoare sau oameni cu suflete mari si n-am vazut nici un breaking news..Plus ca dupa funeralii vom avea o incoronare, nu? Regele a murit, traiasca regele!

Si un ultim gand catre defunct: majestate, desi ai fost cam gabarit depasit cred ca in coviltirul spre rai mai incape cineva, unul mai slabut si cu o pleoapa lasata smechereste;ia-l cu tine sa-ti tina de urat, sa te inveseleasca cineva pe drum, sa te ajute sa nimeresti drumul drept ca tocmai si-a reinoit brevetul de comandant si se pricepe. Si daca faci asta, majestate, sa mor io daca nu-ti fac cea mai tare manea! O fac si bilingva romano-romanes numai sa-mi faci bucuria asta!

PS. Ultimul paragraf n-ar fi trebuit sa-l scriu, stiu ca nu-i frumos din partea mea sa gandesc asa dar mi-am pierdut mintile de durerea durerosului eveniment indurerat si nu prea mai stiu ce spun, vorbeste gura fara mine.Desi nebunii spun intotdeauna adevarul..

45 de răspunsuri »

  1. Bre…si fiul lui Florin Cioaba, hadicatelea… noul rege cum ar veni…arata si mai rau decat tat-su, tat-su avea doar o guse, asta micu are 3, asa ca peste putina vreme o sa se duca si el de stop cardiac facut de la purcei de lapte copti la tava cu mar in gura si o sa vina urmatorul, norocul lor ca se casatoresc de la 7 ani si fiecare au copii mai multi decat clase facute la scoala asa ca pot sa ofere urmasi cu nemiluita pentru coroana nu raman niciodata fara printi mostenitori ! :))))

    • Hai ca printul mostenitor e scolit, are facultatea de drept! n-a avut tac-su suficienti bani c-o facea si pe-aia de stang…Si nu de la purcel s-a ingrasat asa ci de la mar, ca i-a fermentat in burta si l-a umflat ca un dirijabil.
      O fi o durere mare pentru ei, nu zic nu, dar atentia presei mi se pare mult prea exagerata. O sa tin minte emisiunile astea ca sa le compar cu momentul cand va deceda adevaratul rege, regele Mihai, fie-i viata cat mai lunga!

    • Da’ daca wc-ul e tron de aur e o diferenta, nu? Oare pastorul Cioaba la adunarile lui bisericesti asa le propovaduia enoriasilor, inmormantari cu fast si sicriu de lux?Sau ii indemna numai cum sa voteze? Pentru omul Cioaba un gand pios, ca pentru orice om ce se stinge; pentru regele Cioaba…ma abtin.

    • Cum, la voi nu s-a dat la televizor? ati ratat tragicul eveniment? Se vede ca stati mai la capatul lumii…:) Si acum oful cel mai mare e ca li s-a pus factura in fata , nu pot lua mortul pana nu achita cei 350.000de dolari, ca au vrut servicii de top.Ba cer si sprijin de la guvern, ca n-au banii astia! Am auzit zilele trecute de un tanar de vreo 25 de ani, de pe aici, care a murit in Spania, unde muncea legal si n-are familia zece mii de euro sa-l repatrieze, fac cheta disperati prin sat.De, nasol cand nu esti rege!…

  2. Aoleu colega, a murit cine ? regele proclamat ca nu l-a ales nimeni si cum sa nu moara saracul de necaz ca a cheltuit prea multi bani(nemunciti) in concediu ,cand au adus aia nota de plata a facut pe mortul dar chiar a tinut figura si a trecut in lumea ailalta,Silvia

  3. Manca-ti-as, te iau astia la ochi ca te iei de himparatul lor autoproclamat (chiar nu stiu cum o veni asta, sa moara puricele catelului din vecini).
    Acuș se apuca pirandele sa faca incantatii in gârlă, la lumina (lantului gros de la gat) lunii si se apuca sa taie un cocos (nu din ala de aur, bre) negru sa-ti faca si sa-ti innoade.
    Iar daca se intampla…nu stiu, zau, cine desface, ca nici Zavoranca nu a gasit dezlegarea

    • N-am nici o treaba cu monarhia tiganeasca, nu ma impresioneaza nici curtea regala cu pavele colorate nici castelul cu turnulete. Eu am ce am cu televiziunile care m-au agasat toata ziua, de la asasinarea lui Kennedy(pe care am ratat-o ca m-am nascut mai tarziu!) nu cred ca s-a mai jelit un mort in halul asta. ma gandesc ce o fi acum pe capul edililor din Sibiu care se pregatesc sa faca fata exodului de tigani veniti la funeralii. Numai sa te gandesti unde vor face pipi o suta de mii de oameni si unde se vor parca cateva zeci de mii de limuzine…Of, bine ca n-a fost vecin cu mine Cioaba ca-mi luau astia tot praful de pe drum!

      • Acum ma gandesc ce noroc am avut ca nu am plecat la Sibiu saptamana asta, ca mie imi trecuse prin cap dar nu s-a intamplat Sa fi vazut ce poze cu peisajuri imi ieseau si cum va povesteam eu la intoarcere ca am descoperit Sibiu ca un oras mult mai colorat decat ma asteptam

  4. Adelina, eu sunt serioasă, în problema asta …prea serioasă aş spune. Păi, da! Pentru că îmi creezi false speranţe şi-mi dai vise de noapte cu autori cunoscuţi, cu sicrie în care apare şi şeful frate de cruce, împăratul mărilor şi al României, că al meu nu va fi veci, chiar de crede el. Dar cum n-am norocul ăla, dar de s-ar întâmpla cumva… vin în featuring cu tine la maneaua cu pricina. Am zis. Şi de nu mă primeşti…tot vin. Că Ploieştiul e mic…şi te găsesc!

    • Visam acelasi vis? Pai cand viseaza mai multi se aduna energiile si se indeplineste! Pot sa pun pariu ca o sa vedem si un presedinte pe catafalc!Uite, eu deja ma apuc sa aleg arpacasul de coliva…Sa vii, sora mea, sa vii sa cantam pe doua voci!;))

  5. Protestez
    1 ca ai mancat o certitutine si tu esti al cura de slabire „Am avut din prima clipa ca asa se va termina povestea”
    2 Ca la inmormantarile de casa mare e normal sa se aduca un omagiu artistic ( a se citi un card de manelisti) daca i-o tine vocea saracii de la atata durere.
    3. Si cel mai important ce vrei sa zici cu „coviltirul spre rai” ? Cum adica rai? Ce alta directie nu se poate?

    • 1) dupa ce am inghitit certitudinea am baut si un pahar de apa de la dozator, s-o metabolize mai repede.
      2) un omagiu artistic cu dans tematic si dansatoare din buric nu ar fi mai indicat?sa mai uite oamenii de durere…
      3) daca nu spuneam „rai” as fi fost acuzata de rasism si discriminare asa ca am fost diplomata. Si daca raiul e o gradina sigur ca au si loc de camping pentru carute cu coviltir…
      Deci nu mai protesta!:))

  6. Aoleo Adelino, te rog sa incepi o campanie de strans neste bani sa fie de sufletelul mortului ,ca nu vezi mata ca nu are de unde sa plateste cheltuielile de spitalizare. Silvia

  7. Cand ma gandesc la cati bani o sa se cheltuiasca..ma apuca direct plansu..mai bine il inmormantau acolo..la musulmani,azi mori,azi esti ingropat..nu exista n spe zile de admirat mortu si plans inca n spe luni..murit-ingropat si basta..se descurca el,mortu..nu ajuta popa si nici imamu..astia iau bani de pomana..da sa vezi acu..inmormantarea lu asta daca nu are 100 de popi tot degeaba..ups/cred ca era pocait..deci nu are sanse preotia ortodoxa..hm..se anunta intersant..chiar sant curioasa ce o sa prezinte mas media.

    • Eu ma intreb de unde o sa cheltuiasca! Ca bani de achitat spitalizare si luat mortul de acolo n-au. Ce-ar fi sa vedem o re-editare a Rapirii din serai doar ca in loc de serai sa fie morga si in loc de cadana sa fie rege-mort?:)) Nu prea sunt curioasa de ce o sa fie, sunt doar agasata de atata tam-tam…
      Bun venit in vizita! Daca tot e de priveghi lumanare ai adus?:))

  8. Adelina,scuze daca dau cu batu in balta si scriu asa..fara punct si virgule..da rog clementa din cauza de razboi..sti doar ce se intampla pe la mine ..chiar nu am rabdare sa scriu correct..dar subiectu ma incitat asa tareeeeeeeee..nu m am abtinut..Salutari de la cititoarea ta fidela din Egipt..era sa scriu idea hehehee..

    • Lasa ca nu ne impiedicam noi de un punct si virgula, folosesc ei prea multe si asa, se compenseaza!:)) Of, Egipt, dragostea mea!E vanzoleala cam mare pe la voi, sper ca nu esti in vreo zona de conflict…

  9. Ieri am fost la un pas de a ramane nemancata. Daca aveai facebook ai fi stiut ca a fost Mihai in piata si nici un comerciant nu mai vindea nimic. Toti jeleau moartea lui nenea cioaba asta si ii injurau pe medicii din Turcia. Mai aveam putin si imi planuiam un drum la pomana omului, daca tot nu puteam umple frigiderul. M-am razgandit in ultima clipa, cand am auzit ca era penticostal si la inmormantare se canta chestii religioase pe ritm de manele. :)))

  10. Aoleo cum am vazut ca astia nu are bani de platit spitalul m-am apucat de facut cheta, dupa ce i-am ajutat sa plateasca spitalul si repatrierea mi-a mai ramas de facut pomana asa ca INVITATIE Stimata Doamna Adelina sunteti invitata joi la mine la curte la pomana sa fie de sufletelul mortului cu 50 mititei,30 gratare, 10 m de carnati, 30 pulpe de pui, fara paine si cartofi prajiti ca ingrasa, nu mi-au ajuns de purcel de lapte la cuptor cum ii placea defunctului dar eu zic ca e bine si asa.
    Silvia.

    • Acu, daca tot ai facut cheta pastrea-zi banii sau investeste-i in economia romaneasca , ca au rezolvat-o. Cum sa ajungi cu o factura de 350.000 la 25.000 mi-e greu sa pricep. Dar cred ca turcii mai aveau putin si-i plateau ei sa plece, numai sa nu mai faca circ si sa-i defaimeze. Ca ieri ziceau ca dau in judecata le-au omorat regele si azi multumeau frumos medicilor… Si la pomana vin numai daca-i pe baza de apa de dozator!:))

  11. Să te gândeşti din când în când la mineee, cânta Angela cu patos. Asta ti rog şi eu. Când îi vedea 150.000 de oameni la înmormântare, gândeşte-te că trebuie să mă strecor printre ei să ajung la muncă 😦 Mi-aş lua liber da nu se cade. Dacă prind din zbor o salbă, o împart cu voi, pe onoarea mea!

    • Deci tot mapamondu’ e la curent! Am o singura curiozitate: toti tiganii din Paris renunta la cersit timp de 30 de zile cat e doliu? Sau bocesc mai convingator, ca acumau si motiv, cer ajutor umanitar sa mearga la priveghi?:))
      Sanatate-am mai avea
      Dar cu sporul…e belea!
      (tot voluntar!:))

Lasă un răspuns

