Siria si pepenele verde

Standard

Ce legatura e intre Siria si lubenita? Ca doar Dabulenii nu-s in parohia lui Al Assad… Va spun eu, ca am descoperit-o azi-noapte.

pepeneVara trecuta am cam tanjit dupa pepeni, n-au prea fost sau n-au fost copti.Dar vara asta mi-am scos parleala, n-a fost zi sa nu devorez cateva felii dulci si zemoase. Asa si aseara! Tarziu, inainte de culcare, am mancat niste pepene rece-rece, din frigider. Cine spune ca doar alcoolul se urca la cap, minte. Se urca si pepenele rece, cu viteza luminii, dar nu da ameteli ci nevralgii. Cand am terminat portia aveam deja senzatia ca cineva imi foloseste capatana drept tinta la aruncarea de cutite. Ca abia imi trecuse nevralgia veche, era loc de una noua…

Partea zemoasa a pepenelui s-a dus glont in rinichi si de acolo in vezica. Care vezica s-a intins ea cat s-a intins dar tot n-a facut fata, a trebuit sa deverseze de vreo trei ori.

Asa ca dupa ce abia am adormit din cauza nevralgiei a trebuit sa ma trezesc din cauza vezicii! Primul drum la baie mi s-a parut normal, n-a fost mare deranj. Al doilea l-am facut pe pilot-automat in speranta ca poate nu-mi sperii somnul definitiv, ceea ce a fost o speranta desarta. La al treilea drum deja eram un pachet de nervi, aveam pica pe toti pepenii din lume, pe concentratia lor mare de apa si pe toti fraierii care au proasta inspiratie de a-i manca inainte de culcare.

Si atunci a venit si revelatia! Drumurile mele la baie sunt exact ca interventia militara a Americii in Siria! Adica scurte, fortate de imprejurari, cu tinta precisa si atacuri-surpriza. O singura diferenta: n-am putut folosi atacul aerian ca n-am invatat sa levitez si sa lansez incarcatura din zbor, deci a trebuit sa merg pe varianta cu invazia terestra. Si rezultatul? Cam tot ca al Americii: sa aruncam ce nu foloseste, sa tulburam linistea si somnul si sa nu deranjam nimic din ordinea actuala a lucrurilor doar sa ne facem ca facem ceva. Bine, eu chiar am si facut…

Despre pepeni nu cred sa mai vorbim anul acesta, s-a dus sezonul lor. DespreBilantul-razboiului-civil-din-Siria--40-000-de-morti Siria insa vom tot vorbi si vom jeli. Daca cineva crede ca se duc americanii, lanseaza niste „atacuri-chirurgicale”, fac ordine pe acolo si pleaca, e naiv.  Va fi deranj mare, se va vanzoli iar toata lumea araba, se va agita Israelul, se va supara Rusia, va reactiona Iranul. Si oamenii vinovati doar ca s-au nascut pe un teren ravnit de multi vor muri. De, victime colaterale…

Sunt vreo doua milioane de refugiati sirieni in tabere saracacioase, fara apa si medicamente, fara mari sperante de a se intoarce la casele lor. Pentru ei nu s-a deranjat America. Cum n-a facut-o nici pentru cei vreo doua sute de mii de morti de pana acum. Dar, vai, culmea ipocriziei, trebuie sa ne revoltam ca au murit o mie de victime ale armelor chimice! Conteaza cum mor oamenii sau faptul ca mor?Glontul e acceptabil, otrava nu?

Assad e un tiran si merita sa fie inlaturat , ba chiar lichidat fizic. Daca el ar fi problema i-as ruga pe vitejii americani sa-l trimita pe Rambo si ceva trupe Delta Force si sa faca ordine. Dar nu, nu Assad e tinta, el e doar pretextul. Lumea civilizata nu e inca favorabila unei interventii militare masive in Siria? va fi dupa ce „intamplator” va mai avea loc un atentat cu arme chimice in care victime vor fi occidentalii ca de amaratii aia de localnici nu prea se ingrijoreaza Occidentul…Daca o secta de tampiti din Japonia au putut folosi gaz sarin in metro e clar nu-i e greu nimanui sa-l foloseasca, oriunde in lume.Doar ca acum trebuie sa se gaseasca un „autograf” de la Assad. Si se va gasi.

Doamne, ce nasol e sa mananci pepene inainte de culcare! Oare asa patesc si marii analisti politici? :))

siria-thumb-250-0-18

26 de răspunsuri »

    • Se pare ca nu vor lupta.Cel putin asa se afirma acum dar daca se va extinde macelul se vor gasi destui care sa dea spagi grase ca sa mearga „voluntari” si pe frontul ala.Mercenariatul inca se plateste bine si pare si laudabil daca-l pui sub tricolor…

      • Sper să nu lupte… Nu ştiu foarte multe despre aspectul ăsta dar, ca să poată pleca (pentru bani, nu pentru asta facem o meserie?) şi pe frontul ăla, trebuie mai întâi ca România să fie implicată, nu?! Ori sper ca România să nu se implice, îmi cer scuze, dar prefer ca ţara mea să nu fie implicată în războaie, dacă are de ales… Cei care ţin morţis, atunci o pot face ca adevăraţi mercenari – sub alte culori, nu ale României. Individual, e alegerea fiecăruia ce face cu onoarea şi cu viaţa lui.

  1. Mă gândesc de ce se implică „jandarmul universal” taman în Siria (petrol n-au la nivelul Irakului, restul e agricultură), „cui bono” sau „cui prodest”… şi nu-mi trece altceva prin minte decât faptul că mai trebuie consumată din muniţia produsă (să facă un „geşeft” şi firmele producătoare de bombe, rachete şi cartuşe), eventual testate şi nişte noi tehnologii… AHHH şi evident, contează imaginea de „păstrător” al democraţiei galactice

    • Desi clasa politica americana doreste razboi iata ca populatia civila nu-l aproba! Nu stiu cum vor rezolva dilema asta ca la razboi nu vor renunta deci trebuie „convinsa” populatia ca e spre binele ei. Si eu credeam ca miza ar fi petrolul dar se pare ca e altceva, mult mai valoros insa nu ma pot pronunta deocamdata, ma documentez. Va anunt dupa urmatorul pepene mancat seara.:)

  2. Nuuuu … Eronat ! Marii analişti politici, întocmai ca şi cei pe care îi „analizează”, mânâncă ceea ce alţii în mod normal elimină. În consecinţă, la baie posibil să le iasă pepeni.

  3. N-am mancat decat un pepene anul ăsta. Acum înţeleg de ce nu mă prind eu cum stau treburile in lume: lipseste pepenele din alimentatie. Ei, nici nu voi manca! Nu-mi plac! Aşa că, aştept să văd pe ce aliment vei da vina in curand pentru ideile tale crete.

    • Un singur pepene pe an? Eu as manca unul pe zi. cred ca urmatoarele mele idei traznite vor veni de la ceaiul asta de goji pe care il tot lauda lumea dar in care inca n-am gasit nimic miraculos.aSa ca mai exersez…:)

      • Sunt iubitor de câini, dar chiar nu-mi pot închipui o soluţie care să împace şi capra, şi varza.
        Nu ştiu cum au procedat alţii, ca să le copiem strategia. Oficialităţile îţi pun problema în felul următor: preferi să fii sigur că niciun câine comunitar nu te muşcă şi nu-ţi ucide copilul? Sau preferi ca dulăii să rămână pe străzi, fiind un permanent potenţial pericol pentru oameni? Şi atunci, oamenii ce vor spune? Ucideţi câinii! Ei bine, vreau să nu fie câini păe stradă, dar nici să nu existe un genocid canin. Nu ştiu cum se poate face.

  4. Pingback: Înfiinţez o rubrică duminicală permanentă, "Recomandările săptămânii”.

Lasă un răspuns

