Gargauni in cap, minge la picior

Standard

Sa-mi fi spun cineva ca o sa vorbesc despre fotbal as fi zis „nu vrei mai bine sa vorbim despre fisiunea nucleara sau despre ratia calorica a pterodactililor”? Ca tot asa de bine ma pricep…

Dar meciul de ieri chiar mi-a atras atentia si iata, mi-a smuls un comentariu.Nu sunt microbista, nu ma uit la meciuri si nu inteleg incrancenarea unor barbati in toata firea de a fugari o minge si a-i da cu piciorul, de a se tavali pe jos de parca ar fi in chinurile facerii la orice bobarnac si de a scuipa de nici nu mai trebuie irigat gazonul. Stiu, e chestie de echipa, e chestie de bani, e mai mult afacere decat sport. Nu-i treaba mea…

Ce am vazut ieri la televizor mi s-a parut incredibil.O clipa am crezut ca s-a pus de o noua revolutie si pe mine nu m-a anuntat nimeni. Apoi am crezut ca ne-au cotropit hunii lui Atila dar, nevazand nici cai nici sabii am zic ca trebuie sa fie altceva. S-a organizat vreun campionat de sumo sau de culturism la Bucuresti? Ca prea erau cotropitorii aia cu patratele pe piept, cat sa compenseze netezimea de pe creier…Si prea le zburau pumnii si picioarele in toate partile de parca erau ucenicii lui Van Dame.Spagat intre scaune ce-i drept n-am vazut.Ca nici scaune n-au prea ramas intregi in urma lor…

Erau aia suportei ai echipei de fotbal cum sunt eu misionara Maicii Tereza sau prim-solista Operei Romane! Si fix din pasiune pentru fotbal erau veniti!Teatru de papusi sa fi fost tot asa pasional s-ar fi manifestat. Ca de atata pasiune li se tulburasera mintile si li se impleticeau cararile. De ce ai face un drum lung de ore-n sir cu trenul sa vezi un meci si cand ajungi esti beat-pulbere, pus pe scandal si devastare si revoltat ca nu gasesti bautura langa stadion? De ce ai incendia un vagon de tren, ai defrisa niste autobuze? Ca din fair-play sigur nu!

Sigur ca nici galeriile suporterilor romani care au fraternizat intru bataia cu pietre a ungurilor nu pareau coborati din rai si patrunsi de evlavie si duh sfant! Poate cei mai gentelmeni au fost jandarmii care au incasat-o din ambele parti si nu le-au aratat mai convingator barbarilor ca ospitalitatea romaneasca poate livra nu numai paine si sare ci si bastoane si lacrimogene. Unii zic ca a fost proasta organizare. O fi fost, nu ma amestec; dar cred ca a fost prea multa indulgenta cand au aparut primele manifestari banditesti. Bun, am inteles:sunt cetateni europeni si au drepturi. Dar obligatii n-au? ca de  bun simt nu poate fi vorba…

Pe jumatate adormita am vazut si meciul. Asta bataie, nenica! Asa da, sa-i tot batem. Vorba lui Eminescu „cum venira,  se facura toti o apa si-un pamant!”Sa mai poftiti pe la noi, baieti!  Ca si noi am trecut prin Budapesta.Ba chiar de doua ori…

De ce a ajuns un meci de fotbal pretext de razboi? De ce alimenteaza unii xenofobia si pretentiile revansarde? Ca aceeasi apa o bem si-n acelasi pamant ne ducem. Si mai am o curiozitate:ce au vazut telespectatorii maghiari la televizor si ce li s-a spus ca s-a intamplat?

poze-2-cocosi-amuzanti

40 responses »

  1. Nu conteaza ca e meci de fotbal sau discutie despre fisiunea nucleara, dintr-un motiv care imi scapa oamanii simt nevoia sa se imparta in tabere pe diverse criterii si dupa aia sa se bata si sa se injure intre ei, in ideea de a dovedi fiecare ca ei au ales tabara buna

  2. Eu cred că astrele s-au pus de-a lungul şi de-a latul, altfel nu găsesc explicatie clară pentru toate violentele din ultima vreme, de orice natură ar fi vorba. Despre unguri nu spun nimic, nimic. Dacă vrei ceva picant îl rog pe bărbat’ meu să treacă pe la articolul ăsta. Sigur mai scrii unul după comentariul lui: despre nebunie şi patimă.

  3. Mie mi-a placut de militienii romani inarmati cu camere video si care filmau de mama focului ungurii de gara de Nord..In loc sa puna catuse fiecarui urlator si purtator de torta ei ii pozau si-i filmau.
    Jalnica politie, penibila adunatura de purtatori de uniforma.Chiar sunt curioasa cati vandali au reusit ei sa aresteze ieri.
    Pt ca daca i-ar tine p-aia vreo 2-3 ani in puscarii romanesti si le-ar mai da si cate o amenda de cateva mii de euro ar fi intr-adevar ceva.Ma indoiesc ca s-ar mai repeta nebunia.

    • Are si jandarmeria cameramanii si fotografii ei care alcatuiesc baze de date si ajuta apoi la identificare. ma uitam la unul beat-mort care se gasise sa faca gesturi obscene in fata unei camere de filmat; l-au saltat doi jandarmi, l-au aruncat in duba si cum a picat asa a ramas, cred ca a adormit instantaneu.Si cica asta a venit la meci! Celor gasiti vinovati ar trebui macar sa li se interzica accesul pe teritoriul romaniei pentru multa vreme.

  4. mai fato,
    prima dată la Budapesta, înțeleg vezi link-http://ro.wikipedia.org/wiki/Republica_Sovietic%C4%83_Ungaria

    a doua oară când a fost ?????

    P.S. Ai vreo premoniție sau e ceva de la mama mare ?

    • Nu mai stiu eu multa istorie dar cred ca am tranzitat Budapesta si in 1919 si in 1944. Parca asa tin eu minte de la bunica-miu…
      Mamare inca nu s-a pronuntat dar avand in vedere ca avea simpatii legionare intuiesc verdictul.:)

    • Revin, când au cucerit romanii Budapesta ?
      Să fie Romanes ? Probabil ei sunt. Hai noroc, în balcon o să pun calorifere nu lambriuri, mancatia-as … nu prea stiu ce… Cred ca va trimit niște poze de pe malul mării…

      • N-am zis nimic de cucerit, doar de trecut pe acolo! Sa le cerem noilor regi ai tiganilor sa-si incoloneze coviltirele si sa asedieze Budapesta?Desi cred ca le place mai mult pe malul Senei decat al Dunarii…
        Ce boieri unii, auzi, calorifere pe balcon! Iti pregatesti un refugiu pentru cand iti superi consoarta?:))

  5. Nu ştiu dacă am văzut până acum două meciuri cap coadă. Dar aseară, după ce am văzut ştirile şi cum urlau ei drăguţii despre noi şi mai „drăguţii”, mi-am promis că fie ce-o fi, mă uit la meci. Şi aşa am făcut. Am simţit o plăcere sadică de la primul gol😳

  6. Pacat de energii risipite in van. Eu tot trageam sperante ca in zilele noastre, in Europa noastra, etc. Desarte sperante. Desi nu ma uit la TV stirile vin buluc si una nu I buna. Poate in doua saptamani cand ma reconectez se remediaza situatia. Zic si eu.

  7. Dacă-i mai batem și pe turci, marți, e ca și când am cuceri Imperiul Otoman, este?🙂 Pițurcă Antrenorul versus Suleyman Magnificul. Iete că marți știu și femeile cam cu cine joacă România, e de interes unisex.🙂

  8. După bătaia de joc a suporterilor maghiari, mă bucur că le-au dat o chelfăneală jandarmii. ba i-am bătut şi ope fotbalişti, să se înveţe minte întregul popor maghiar, în frunte cu UDMR, să nu se pună cu cine nu trebuie.

Lasă un răspuns

