Cum stam in sondaje?

Standard

Eu cand cuget, cuget profund. Noroc ca o fac rar…

Am tot stat si analizat raspunsurile voastre la sondajul de zilele trecute. Ei, daca era si Rudolph pe-aici imi dadea o mana de ajutor sa trag niste concluzii, asa trebuie sa ma descurc singura. Mai intai va multumesc tuturor celor care ati avut amabilitatea sa-mi raspundeti. Acu sa grupez raspunsurile pe caprarii, sa citesc printre randuri, sa citesc in stele si-n zatul de la ness si sa-mi poleiesc blazonul de analist (analistii se ocupa si de anusuri? ca eu lucrez mai mult cu alte orificii…)

Am fost surprinsa de sinceritatea voastra, ma asteptam la niste raspunsuri mai degraba poetice sau simbolice dar ma bucur ca sunteti niste oameni asa de pragmaticii. Lasati metaforele si formele fara fond pentru mine ca la altceva nu ma prea pricep.

Sunteti prea blanzi, bre oamenilor! Se vede ca ati studiat Miorita in scoala si ca ati mai si trecut pe la biserica macar in copilarie. Nu prea va inghesuiti la scaune directorilale, sunteti alergici la pielea de vinilin sau va da modestia afara din casa? Si daca totusi acceptati corvoada de a fi sef vad ca aveti o rafuiala directa in primul rand cu seful de acum, nu vreti sa schimbati totul din temelii. Iar colegilor actuali cam vreti sa le mai dati niste sarcini in plus semn ca se cam taie frunza la caini in prezent. Taiati cat mai puteti ca in curand pica toate frunzele de foioase si nici caini n-o sa prea mai gasiti…

Vad ca va bazati destul de mult pe propriile cunostinte, n-am vazut prea multi academicieni trecuti pe listele de consilieri (Sting e membru al vreunei Academii?). Nici nepotismul n-a murit, cineva voia sa-si angajeze chiar tatal ca sfatuitor. Altii dau o sansa in plus persoanelor cu dizabilitati, ar vrea consilieri surzi, chiori sau muti; pai de-astia chiar avem in functiile cheie:un chior presedinte, niste surzi la doleantele si nevoile noastre in parlament si niste necuvantatori prin guvern…

Ceva Justitiari s-au gasit dar cei mai multi n-ar vrea sa-si murdareasca mainile. Cred ca prefera varianta cu asasini platiti. Dar paleta de persoane trecute pe lista neagra e foarte variata, de la fostul sot la marile puteri nucleare. Asta e bine, „unitate in diversitate”, asa ne-a invatat UE! S-a venit chiar cu ideea sa nu-i lichidam pe „personii” astia non-grata ci sa-i expulzam in Univers . Suna bine un Alcatraz galactic fara posibilitati de evadare…Dar sa nu vrei tu sa-i insiri la zid pe aia de ti-au mancat ficatii o viata si sa te joci de-a Rambo cu o mitraliera? Zau, prea multa evlavie crestina strica! Nici nu dauna, nici nu ingrasa deci ar fi fost o placere acceptabila.

Si am ajuns la punctul esential: binele omenirii! Ziceti frumos cu combaterea poluarii, cu agriculura bio, cu noi medicamente, cu eradicarea saraciei. Deci „sa facem sa fie bine ca sa nu fie rau!” Oare n-ar fi mai indicat un cataclism nuclear, o catastrofa cosmica, un Armaghedon planetar care sa stearga tot? ca raul e asa de adanc inradacinat in noi si-n carnea planetei incat nu cred ca mai poate fi spalat doar de ploi si de ganduri bune…Unii stiu cum e cu facerea de bine asa ca se abtin. Si bine fac: decat sa-ti fac eu un bine cu forta mai bine sa zici mersi ca nu-ti fac mai rau!

Sunteti minunati, dragilor! Cu voi planeta asta mai are o sansa. Si ar avea chiar o certitudine daca as devenii eu Seful cel mare, v-as lua pe voi consilieri, as face  justitie adevarata, de-aia cu mitraliera intr-o mana (ca lemn de tzepe nu prea se mai gaseste si e cu randament scazut!) si cu tancul cand inainte cand in marsarier pana la uniformizare deplina si cu o singura decizie cu valoare de lege universala:cine crede ca are macar un singur drept in plus fata de cel de langa el sa i se taie dreptul si dreapta de baza! Si nici proteze sa nu pupe!

Bai nene, in ce lume perfecta am trai! Si aia din Rai ar cere azil politic la noi. Sau macar viza provizorie cat sa-si mai scuture aripile de povara iluziilor…

29 de răspunsuri »

  1. Lume perfectă zici? Mă bucur că nu am participat. Că, sincer, nu prea am știut ce să zic. Dar tare mă tem că dacă mă gândeam un pic nu ieșea chiar ceva de bine. 😉 Și cine știe cum se înclina balanța. 🙂

      • Eu zic de „rădăcină” tu zici de „braţe”! 😆
        Taie gutuiul din rădăcină şi-ai să vezi ce amintiri frumoase ai să ai…
        Cam aşa se petrec lucrurile la noi în ţară, Adelina. Ai înţeles foarte bine despre ce vorbesc. Se caută oameni care au curajul să-şi asume cât mai multe responsabilităţi dar să aibă cât mai puţine drepturi. În state eşti iubit dacă ai bani sau poţi oferi nişte avantaje, nemţii au manie pentru ordine şi disciplină, franţijii sunt legaţi de sex şi „momoseţe”, ruşii au boala principiilor şi idealurilor, religioşii s-au lipit de canoanele religioase… iar tu de mitraliera din taste.
        Cândva am avut şi eu mania asta a dreptăţii. Acum nu. Pentru că dreptatea e relativă. Fiecare om îşi doreşte doar acea dreptate care corespunde dorinţelor personale. E unul dintre motivele pentru care am lăsat orice fel de luptă la o parte. În schimb mă lupt cu mine şi doar cu mine… că tare mă mai mănâncă uneori degetuţele…

  2. Chiar crezi că este ușor să fii șef ? Nu mă refer la ăia plătiți cu jde mii de euroi ? Mă refer la aia maI intermediari, care fac rotițele să se învârtească, de fapt este vorba mai mult de niște curele de transmisie între părțile superioare ale sistemului și elementele singulare care compun masa de muncă (manevră, lucru etc). Mai analizează…

    • Nu-i usor sa fii sef dar nu-i nici obligatoriu! Cine se sperie de raspundere si de alergatura sa ramana cel mai umil subaltern, nu sa se cocoate in varful gramezii si sa priveasca de sus peste prostime. Si, mai intermediarule, de ce nu te-ai facut tu amiral sau seful marinei? ma mandream si eu ca sunt Fina lu’ Sefu’! :))

      • Adelina…crezi ca le stii pe toate…stii ca nu le stii pe toate…si totusi…ai un ego pana la cer…mai multa modestie nu ar strica.

      • Nu-s desteapta cum ma cred eu dar nici proasta cum ma cred altii! Si asta mi-e de ajuns.
        Iar daca tu n-ai inteles ca stilul meu e pamfletar si nu serios inseamna ca m-ai citit degeaba.Sunt mult prea sobra in viata de zi cu zi sa nu-mi permit si un moment de relaxare pentru mine si pentru cei ce ma onoreza cu prezenta. De incrancenare sunt satula.Sa ma scuzi daca n-ai gasit la mine monumentele de modestie pe care le cauti si daca numai asa pot sa ajung la cer e ok., o sa ma agat de ego-ul meu!

  3. Daca aveam stofa, eram in Balcon si, cu voia unora si a altora (si a dumneavoastra) as fi fost ultimul pe lista sefilor de dupa ’89. Dar nu s-a intamplat ceva de acest fel … e clar ca n-am stofa, nu ?
    Da’, pentru orice eventualitate, anunta-ma cand descarci camionul cu mitraliere … s-ar putea sa fiu in localitate.

  4. Fată dragă, io ţi-am răspuns cum m-am priceput şi tu nu esti tocmai multumita. Păi, asta e. De unde avem, cu ce avem, şi om primi, ce om sădi. Hai, că habar nu am ce spun, dar io-s fidela ta şi am vrut să mă arăt!

  5. Ştii ce se întâmplă cu şefia? Mulţi o vor, că o fi salariul mai mare şi, cred ei, mai puţină muncă.
    Dar când văd ce responsabilităţi vin la pachet cu şefia, dau din colţ în colţ. Mai mult decît atât,
    sporul de salariu nu acoperă nici pe sfert munca pe care o au atunci când trebuie să privească lucrurile global, în ansamblu. Când nu erau şefi, nu aveau atâta bătaie de cap, nu se făceau atâtea presiuni din toate părţile: a şefilor mai mari sau a patronatului, dar şi a subalternilor. Nu oricine poate fi şef. Asta ştiu sigur, fiindcă am fost destul de mult timp şi într-o postură, şi în cealaltă.

  6. Pingback: Înfiinţez o rubrică duminicală permanentă, „Recomandările săptămânii”.

Lasă un răspuns

