Hatzana-ma, hatzana-ma…

Standard

Se incrunta Dumnezeu si zise:

-Adelino, tanjesti dupa cutremurele altora, nu poti sa dormi de pofta lor? Iaca, na si tie, sa nu zici ca fac discriminari! (desi nu prea meriti sa-ti fac pe plac ca nu te-am mai vazut pe la biserica de la ultimul parastas-dansant al raposatului tac-tu, om cu frica de cele vesnice dar iubitor de cele lumesti…)

Dormeam si eu linistita (in sfarsit!) si simt hatanatura. Gandesc cu subconstientul adormit ca Sotu’ o fi avand ceva rafuieli nestiute cu mine de-mi tulbura somnul cu atentionari si ma pregatesc sa zic „ce dai, ma, nu stii sa-njuri?” dar apoi subconstientul se revarsa in constient si-mi dau seama ca nu e ghiont, e zdruncinatura cu pat cu tot. E un fel de „hai la groapa cu furnici” pe directia nord-sud. Adica cam dinspre Vrancea spre lunca Dunarii. Adica e cutremur!!

-Simti? aud langa mine…

Simt, normal, ca nu-s nici moarta nici nesimtita! Huta-huta de trei ori si gata! Cam ca un preludiu ratat, nici macar nu s-a clintit lustra. Ups! ca nici n-avem lustra, doar o plafoniera fixa…

N-am avut timp sa fac analize nici sa-mi dau cu presupusul cam cate grade a avut (eu cu gradele le am doar pe epoleti, in termometru si  la tuica!) . Nu s-a auzit nici un huruit, muget, trosnet, tunet, exploxie si ce au mai evocat aia din Galati. Deci nu-i corect, Doamne, nu mi-ai dat tacam complet ca alora! Yeti n-a avut nici o reactie nici nu s-a singhisit sa deschida ochii din culcusul lui de langa soba. Sa te mai increzi in instinctul animalelor care prevestesc cataclisme! Asta nu reactioneaza decat la un singur cataclism: sa i se imprastie punga cu crantzanele pe jos! Sau sa scap eu tava cu friptura…

Vazand ca n-a urmat nici o replica n-am replicat nici eu nimic si m-am intors pe partea cealalta. Am adormit cu un ultim gand in minte: sa-mi pun plapuma in cap ca n-am casca de protectie si daca o mai urma vreun cutremur mare si o cadea tavanul sa nu-mi ciufuleasca bretonul!

Asa am petrecut eu avanpremiera de cutremur. Va recomand sa dormiti cu fesul in cap (daca aveti unul ranforsat, mai bine!) caci sigur vom mai avea parte de astfel de surprize. Dar nu intrati in panica, primele 100 o sa le suportati mai greu, pe urma va obisnuiti si o sa le considerati un fel de masaj la talpi. Daca cei de la Izvoarele au sarbatorit deja al douasutelea cutremur noi de ce sa carcotim dupa primul?

14 răspunsuri »

  1. Faci haz de necaz? Eu pe ăsta nu l-am simțit. Cred că nu ajuns pe la mine prin zonă. În plus, eram la nuntă și se zguduiau încă podelele de la atâția dansatori. Mai bine!

  2. Nici la mine nu s-a simțit, dar cred că-s seismosensibilă pentru că de câteva zile începusem să fierb pe interior; fără motiv îmi spuneam atunci și mă întrebam de la ce mi se trăgea. Acum m-am liniștit și am dormit în noapte asta ca pruncu’.

  3. Nici la Braşov nu am simtit ceva…urme. Dar trebuie să recunosc altceva. Te am in blogrollul meu cu tot cu titlul postarii. Naiba să mă ia dacă eu am ştiut ce scrie acolo. Abia când am ajuns la tine mi-am dat seama că e despre cutremur: hâţână-mă! Varză sunt!

  4. Pfiuuu, dacă nu mă luam după recomandarea lui Ciufulici și nu vedeam Octomber Baby, clar te invidiam că ai prins evenimentul la țanc! 😳
    Așa… mi-am zis întâi că o fi vreo lighioană pe sub patul meu – m-a cam speriat ideea, recunosc, dar mi-am luat atitudinea de Bursucel Viteaz, am aprins lumina și-am verificat. Nici urmă de lighioană! 😐 Am derulat înapoi filmul și mi-am văzut de el…
    Am aflat a doua zi că am participat la Zdruncinătură fără să știu… 💡 Ei, poate data viitoare mă prind și nu mai caut Lighioana pe sub pat!
    P.S. Nu mă-mpac cu fesurile neam, dar mă bate gândul să probez un ranforsat din cela… o adresă de magazin online de încredere știi? 😳

  5. Băi, mie mi-a plăcut. Vezi că nemulțumitului i se ia darul! 🙂 Mâine, poimâine, te pune Cineva să dai cutremurul înapoi. Și-atunci să te văz io cum mă hâțâni tu cu patul mai abitir ca Pământul însuși! 🙂

  6. Eu l-am simtit din plin, mai ales ca mobila vecinei batea in peretele de la capul meu, iar vecinul de jos, altfel o huiduma de om, striga cat il tineau puterile „aoleu, cutremur”
    Iar aseara, colac peste pupaza, cica s-a stricat softul sistemului de alarma al orasului si au inceput sa sune alarmele pe blocuri si pe stalpi, pe unde or mai fi cocotate. Sa fi vazut ce fugea lumea din case, care cum se gaseau cu cate o patura sau cu ce mai apucau in brate. Ca la nebuni e la noi aici! Da’ nu ne plictisim deloc :))

  7. Cum ai tu parte de toate cele, Adelino! Pe la noi a trosnit oleacă mobila şi-am gândit c-o fi fost vreun cutremur, dar m-a tras somnul înapoi şi-asta a fost tot. Pe când tu te legeni stânga-dreapta şi invers. Nu-i corect.

Lasă un răspuns

