Un weekend plin

Standard

Dragii mei,

Aflati despre mine ca sunt bine, sanatoasa, intacta corporal, nealtercata de jandarmi, ceea ce va doresc si voua. M-am intors cu bine de la miting dar prea obosita ca sa mai postez aseara. Daca cumva s-au strans ceva bani in contul pentru eliberarea pe cautiune puteti sa dati o fuga cu ei pana la mine. Ca e Festivalul Tuicii si gasim pe cei sa-i cheltuim investim.

Nici nu stiu de ce sa va povestesc, de miting sau de festival? Ca de Sambata Mortilor nu ma pricep.

medici-2Hai sa zic repede de miting! Am plecat din Ploiesti pe la ora 9, un autocar de la Sanitas si unul de la medici. Ca lumea buna nu se amesteca cu prostimea. Am tot vazut la stiri ca medicii au iesit in strada dar n-a precizat nimeni ca medicii erau probabi 1% din manifestanti. Oricum e de laudat faptul ca e prima manifestatie comuna a tuturor categoriilor profesionale din sanatate. Pe la 11 eram in fata guvernului. S-a ales prost ziua de sambata (tot datorita medicilor care au zis ca ei sunt prea ocupati in cursul saptamanii) si a fost aiurea sa te duci sa strigi in usa cuiva care nu era acasa. Initial am crezut ca nu suntem prea multi, eram sceptica in privinta celor 5000 de participanti anunatati dar abia cand ne-am incolonat si am sesizat ca din mijlocul coloanei, de unde ma aflam eu, nu se vede nici unul din capete am realizat ca am fost destui. Organizatorii ne-au chemat sa ne dea steaguri. Eu am intrebat unde se dau mitraliere, sa stiu la ce coada ma asez…Dar zau ca erau utile si steagurile alea, puneai de-o ciomageala zdravana. Chiar ma mir cum ne-au permis sa avem ditamai ciomegele. Romanul e inventiv, cum ii pui ceva in mana cum ii gaseste o utilitate. Cand ne-am dat seama ce rezonanta buna are lemnul de brad am inceput sa batem ritmic cu betele in asfalt si cam asa ne-am acompaniat tot drumul.Acum asteptam ca edilii capitalei sa ne puna noua in carca gropile de pe bulevarde…

N-am mai fost demult in Bucuresti (de la ultimul miting, defapt!)  ca nu m-au chemat nici la Guvern sa-i ajut sa faca ordine in tara nici la televiziuni sa dau interviuri, nici la Cotroceni la o bere cu lamaie. Jegos oras Bucurestiul asta! Sa ma ierte bucurestenii ca le jignesc urbea dar Valeniul meu e de 100 de ori mai curat si mai civilizat. Pe Calea Victoriei nu mai trecusem taare demult si am fost socata de contrastul dintre fatade moderne de sticla si ruine de pe care cadea tencuiala. Oribila capitala europeana, zau!

De la balcoane ne-au facut cu mana si ne-au aplaudat cateva babute. O clipa am crezut ca sunt in Valea Regilor ca numai mumii am vazut. 🙂

Ce s-o mai lungesc! Una peste alta mie mi s-a parut cel mai civilizat si frumos mars din ultima vreme.Poate sunt eu subiectiva… Am toata admiratia pentru colegii veniti de departe, pentru cei din Suceava care au mers toata noaptea, pentru cei din Bihor si Salaj care au facut popas si au innoptat pe Valea Oltului si care s-au chinuit astfel trei zile de drum numai ca sa fie alaturi de noi. Si mi-e rusine de colegii mei care n-au putut sacrifica cateva ore si sa faca o deplasare de 100 de kilometrii. Vrem solidaritate numai la drepturi, la obligatii nu stim cum sa ne fofilam. Au fost spitale (printre care si al meu) care n-au avut decat unul sau doi reprezentanti. Ce sa mai zic de bucuresteni care nu trebuiau sa faca decat minimul efort de a marsalui 2-3 ore…Asta e, mai adaug o deceptie la colectie si o fotografie caricaturala a societatii in care traiesc!

224x145 Azi am fost sa bifez in agenda si participarea la Festivalul Tuicii, evenimentul monden al anului la Valenii de Munte. E a treia zi, ultima, asa ca m-am dus la spartul targului cum s-ar zice. Aveam pe lista sa iau kurtos-colac. Luat! Papucei de casa imblaniti. Luat! Pietre semipretioase. Nu luat ca nu placut si colectia de acasa e si asa destul de mare! Pastrama de oaie, muschiulet afumat, branza telemea. Nu erau pe lista dar luat! Asa ca in timp ce eu scriu aici in gradina sfaraie gratarul si abia astept sa fiu chemata la masa (desi la cat am degustat prin targ sunt deja cam satula). Era si tuica, muuulta tuica dar asta nu-i specialitatea mea, nu-mi permit sa-mi dau cu parerea. Poate s-o organiza vreodata si Festivalul Berii cu Lamaie si atunci o sa-mi arat competenta! 🙂

Acu. ca am facut si rezumatul weekendului, va las cu bine ca-mi ploua in gura de mirosuri si nu vreau sa salivez pe tastatura. Ce naspa e la Bucuresti! Ce misto e la Valenii de Munte! 🙂

24 de răspunsuri »

  1. Dap. Nu stau grozav de bine bucureștenii la capitolul curățenie. Nici a urbei, nici în propriile gospodării din păcate… Iar de aia personală… mai bine nu zic, că am și eu amici pe-acolo și nu vreau să nu-mi mai dea „Bună ziua!” după aceea. 😀

    • Ca blocurile n-au mai vazut varuiala de cateva decenii poate as mai intelege dar am oprit la un semafor si era squarul pentru pietoni plin-plin de chistoace de tigari. Or fi fost si maturatorii in greva? Iar Magheru incepe sa semene a ghetou cenusiu.

  2. Sper ca mitingul la care ai participat sa aibe si rezultatul scontat , pentru cei din sistemul sanitar!
    Deci nu se dadeau mitraliere? Of , ce pacat! s fi luat si io vo’ doo kile! 😦

    • Dupa miting va urma greva generala (pe care o vor face doar cativa barzauni, ca de obicei!) si apoi demisia colectiva; din colectiva mea probabil ca numai eu o voi inainta…
      Lasa ca data viitoare imi aduc armanentul meu de acasa, nu stau la mila lor.Am facut doar o experienta: cat de tare improsca o sticla cu apa minerala carbogazosa daca e bine agitata. E suficient cat sa-l usture ochii pe inamic si daca-si duce mainile la ochi nu poate sa-si apere si altceva. 🙂

      • 😆 Uite ca am mai invatat ceva…ca sticla cu apa minerala poate fi un bun armamanet. 😆
        Daca tot inaintezi cererea de demisie , eu sper din suflet sa nu iti fie aprobata , ci sa se ia masuri bune pentru binele oamenilor…. 😦

  3. Macar de-ar fi cu folos atat pentru voi cat si pentru noi intalnirea voastra bucuresteana. Dar fiind sambata cred ca doar femeile de serviciu mai erau la guvern. 🙂 Cine sa va asculte?

    • Trecand pe langa ministerul de finante (unde nici nu ne-am oprit) am vazut ca era deja un cordon de jandarmi in asteptare si m-am simtit importanta”ete, ma, ca ne stiu de frica, s-au pregatit!”; apoi am aflat ca era in cladire delegatia FMI-ului, deci nu pentru noi era „garda de onoare” . 🙂

  4. Despre miting nu zic nimic ptr ca nu sunt acolo si nu am dreptul sa-mi dau cu parerea, dar sper sa iasa soarele si la voi pe strada!
    Cu un singur lucu m-ai lovit tare de tot….Pastrama de oaie, muschiulet afumat… o sa am cojmaruri la noapte!
    Pofta buna! :))

    • Pai s-a cerut 6% din PIB pentru sanatate, majorarea salariilor rezidentilor (e rusinos ca un medic, dupa 6 ani de facultate sa ia 900 de lei!), pastrarea actualei forme de administrare a spitalelor , adica sa nu se transforme in fundatii sau SRL-uri ca pe un aprozar, o noua lege a salarizarii in sanatate, reglementarea statutului profesional… chestii obiective si de bun simt ata pentru noi cat si pentru pacienti.

  5. Bine ai venit acasa ca mare grija aveam despre tine, la cat de vocala te stiu. Cat despre numarul participantilor, nu trebuiau organizatorii sa isi faca probleme. Era suficient sa te aduca pe tine ca le spuneai mai bine decat toti de 5000 de grevisti 🙂
    Acu stai linistita si refa-ti fortele acolo cu toate ca la cat de guresa esti, se pare ca nu ar fi nevoie 🙂

    • Bine v-am regasit! Am venit cam deceptionata ca n-am rupt nici un gard, nici un deget de jandarm, nimica-nimicuta. Si taare mi-ar fi placut sa vad ce fac jandarmii cu bastoanele de 50 de cm contra betelor noastre de 2 metrii! Asa, a fost ca la festivalul de folclor, parca am fi jucat Calusarii pe strada…
      Si nu sunt linistita deloc, ba chiar sunt (aproape) tanara si nelinistita! 🙂

    • Pai traseul de la festival a fost scurt si intortocheat printre tarabe. Au fost si concerte si focuri de artificii dar eu imi cam luasem portia de „monden” la bucuresti asa ca nu mi-a mai trebuit nimic, am stat sa-mi diger pastrama acasa.

  6. Fată Adelino, cam prea civilizat pentru gustul meu marșul ăsta al vostru. Ce să mai zic, ați fost pur și simplu drăgălași de-a dreptul. Dacă îi povestește cineva lui Ponta, la o ciorbă de burtă, despre voi, nu m-ar mira să vă roage să manifestați în fiecare sâmbătă că taaaare frumos o faceți. Sau măcar când vin delegații străine sau grupuri mai mari de turiști în București.
    Așa că, sfat pentru viitor : întâi festivalul țuicii (sau, na !, al berii cu lămâie deși asta poate duce la scandări gen „pișa-X-aș pe voi” – unde necunoscuta din ecuație este „x”) și apoi mitingul. Ceva îmi spune că ar fi muuuult mai interesant.

    • Eu am apreciat decenta dar stiu ca nu rezolvi nimic pe Dambovita doar fluturand creanga de maslin. Iar ciomagul de brad n-am avut pe ce sa-l probez. Faptul ca a fost sambata ne-a injumatatit si efectivele (ca in cursul saptamanii multi ar fi preferat miting in loc de serviciu) si ne-a privat si de public ca toti cred ca erau prin mall-uri. Doar cand am trecut prin fata unei Casa Casatoriilor, cred, ca prea erau toti la tol festiv, au iesit puhoi sa ne aplaude. In rest numai babute anemice care fluturau cu mana de ziceai ca-si iau adio de la viata…Cel mai ciuda mi-e ca de data asta erau niste jandarmi pricajiti, nu de-aia de 2 metrii ca data trecuta,pe astia ii dovedeam imediat.

    • De-asta mi-e si mie jena, ca au venit colegi de la capatul tarii si cei de aproape au avut altceva mai bun de facut. Si pe urma ne vaitam ca nu suntem bagati in seama, ca nu ne rezolva cineva problemele…

  7. Orice oraş din ţară pare mişto în comparaţie cu Bucureştiul, aşa că nu te mai lăuda.
    Apropo, unde te-ai dus să te baţi cu jandarmii? Parcă în Bucureşti. Mă întreb de ce
    nu vin bucureştenii să strige în Văleni. De-aia e Bucureştiul aşa, din cauza celor din provincie
    care îl strică, nu a tovarăşului Oprescu, viitorul nostru preşedinte, săru’ mâna, dom’ doctor, aia
    cu care operaţi şi daţi alocaţii la copii!

Lasă un răspuns

