Sfaturi utile pentru pensionari neindemanatici

Standard

Cineva, „nu spui cine, persoana importanta”, tocmai a iesit din campul muncii. Nu ca ar fi iesit la trotuar sau pe carosabil ci ca s-a pensionat. Sau, ca sa-i reproduc expresia, s-a culcat activ si s-a sculat pasiv. De, odata cu varsta omu’ isi mai schimba orientarea! Adica mai incepe sa uite drumul spre serviciu si marele pavoaz…

Ca tanarul pensionar a ratat sansa de a deveni amiral sau seful fortelor navale n-ar fi chiar o nenorocire. Pentru mine zic, ca mai am un fin si-un fin de fin in sistem si poate am si eu sansa sa ma cheme vreunul vreodata la tribuna oficiala de Ziua Marinei. Ca de vizite pe portavioane sau submarine nu poate fi vorba…

Stau si ma gandesc ce-o face proaspatul asistat social (ca parca asa erau catalogati si pensionarii de catre vechiul guvern) cand s-o vedea el singurel acasa. Ca doamna sa e inca trufanda, mai ramane  in sistem, mai sta drepti cand se ridica drapelul (of, cum muncim noi, doamnele, sa dam o paine bietilor pensionari!). Si mi-l inchipui cum se invarte ca un koi intr-un bazin minuscul(koi-ul e pestele ala rosu japonez, da? ca eu nu vorbesc urat, se stie. Si daca voiam sa zic urat ziceam stiintific, adica testicul, ca mai stim si noi ceva anatomie…) Si cum moare el de dorul unei cafele fiindca nu stie sa-si faca. Puteau si astia sa-i dea ordonanta sau aghiotant macar acum, la pensie, ca inainte se gasea vreun subaltern sa-i faca sefului o cafea…

Tocmai la capitolul cafea sunt si eu dupa o zi agitata. Ca sa fac si o fapta buna nu numai o cafea buna zic sa-i dau omului reteta, sa nu bajbaie nauc prin bucatarie pana da buzna la dozatorul de peste drum.

toti-avem-o-moaca-trista-fara-cafea_6c8376ae652b21

Nasule, ia de scrie:

-se aprinde aragazul. Aragazul e chestia aia cu patru ochiuri si cinci butoane, vezi sa nu dai drumul gazului in cuptor si sa stai cu chibritele pe deasupra! Mai indicat ar fi sa ai si un extinctor la indemana ca sa nu-ti aduni perdelel din blocul de vizavi…

-se masoara o ceasca cu apa si se toarna in ibric. Ibricul e chestia aia cu coada, nu, nu aia, ca aia e matura, in care mai fierbeai matale tuica.

-se masoara doua ligurite de cafea macinata. Poti si nemacinata da’ nu cred ca o sa-ti placa sa spargi boabele in dinti.Si cred ca fac rau si la hemoroizi…

-se pune cafeaua in ibricul cu apa.

-se amesteca in sensul acelor de ceasornic si se spune o incantatie. Incantatia nu trebuie sa includa sfinti, morti, guri sau alte parti anatomice. In timp ce mesteci poti sa-ti oglindesti seninii ochi albastri si rarele bucle blnde in licoarea cea neagra; daca nu-ti place ce vezi e din cauza ca faci valuri mestecand prea energic, mai redu viteza.

-teoretic pui si o lingurita cu zahar. Practic pui o lingurita de zahar fara zahar, ca nu-ti permite gliceamia. Ca premiu de consolare poti arunca in scarba o tableta de zaharina la final dar parca-ti sta mai bine cand te scuturi de amareala cafelei-natur, fara indulcitor.Zici si matale ca te trec fiori de satisfactie…

-cand cafeaua a dat in clocot ai trei variante: a) sa te repezi sa iei ibricul de pe aragaz si sa te arzi la maini si astfel sa-i dovedesti doamnei ce harnic ai fost si sa-i spui „pupa aici sa treaca!”, b) sa dai cafeaua in foc pe aragaz fiindca n-ai reflexe bune si s-o aduni cu spalatorul de vase , care-i va da o aroma inedita si c) sa opresti imediat focul, sa iei tacticos ibricul cu un servet si sa versi cafeaua intr-o ceasca. Daca versi ceasca te intorci la punctul b) cu acelasi spalator adunand cafeaua de pe gresie!

-daca ai ajuns cu bine pana aici fara sa te oparesti, fara sa dai foc la casa si fara sa cheme vecinii politia pentru tulburarea linistii publice si limbaj licentios deja ai facut mari progrese. Si daca-ti iese de trei ori la rand figura promit sa beau si eu o cafea facuta de tine. Ca, pana la urma, c-o moarte toti suntem datori, vorba poetului.🙂

-daca sirul evenimentelor s-a intrerupt brusc pe parcursul desfasurarii sau spalatorul aflat la indemana a fost folosit anterior la degresarea tigaii de peste si nu-ti place cafeaua cu aroma de usturoi da o fuga la cafeneaua din colt sau vezi daca livreaza la domiciliu. Sau mai las-o naibii de cafea ca te nervozeaza si vad ca deja tropai naravas din picior! Zii, mai vin la Mangalia sau e mai intelept sa pastrez distanta? :))

Saru’ mana, Nashule, sa fii sanatos si sa te bucuri de pensie! Si sa-ti fie cat mai lunga! Pensiaaa, bre! Si daca nu te descurci singur venim noi sa ti-o mai ajustam! Pensiaaa, bre! Oricum luna asta e ca si retezata de la radacina. Pensiaaa, bre! 👿

35 responses »

  1. ma derutai de tot maica. ca citii articolul matale dupa al lui Dan hipertensivu. el ureaza multi ani cuiva si vii si tu cupensionarea. deci l am citit ca si cum te adresai domnului ce ne deserveste din cea mai inalta functie. sa i transmiti deci Nashului ca poate fi usor confundat cu sarbatoritul zilei. Acum m am delectat complet. m am gandit la politica cat pentru o luna intreaga🙂. sa i fie pensia lunga si cafeaua dulce (dar mai slabuta) celui avizat!

  2. Domnule Nashu!

    Nu te lua dupa Adelina ca te minte! Cafeaua la ibric nu se mai poarta! Iti recomand cu caldura aparatul Senseo da la Philips! Pui pliculetul de cafea în aparat, apesi pe buton si gata cafeaua! Daca tot va trebui sa o faci la ibric, atunci învarte lingurita în sensul imvers al acelor de ceasornic! Intreaba orice bucatar vestit! Asa iese si mancarea mai buna daca o amesteci!
    Cat despre pensie…….. iar te minte! Trebuie sa fie lata, nu lunga. Ca sa ai de unde sa tragi sa o lungesti!

    Hai salut Nashule! :))

  3. Ce muuult mi-a plăcut explicaţia asta a ta, detailată, pentru o simplă cafea.🙂🙂 Parcă mă aud cum explicam zilele trecute flăcăului meu cum se face pâinea prăjită cu sandwich maker-ul. ,, Se pune în priză, aşezi pâinea în sandwich maker, laşi până se face luminiţa roşie…Vezi să nu te arzi la degete, pâinea frige! Nu uita să scoţi aparatul din priză…,, Asta după ce mă rugase să-i arăt cum se face pâinea prăjită cu usturoi. Cafea îl învăţ să facă mai târziu.🙂
    Si nasului tau, îi doresc să se folosească sanătos si cât mai mult de pensie.🙂

    • :)) Deci ai si tu ucenici priceputi in bucatarie! Cred ca lui nashu trebuie sa-i anexez si poze…La el cam toate se fac cu comenzi vocale: „Cristi, fa-mi si mie o cafea! Cristi, da-mi un tricou! Cristi,unde mi-e telefonul?…” :))Ce sa-i faci, geniile astea complexe nu se pricep la lucruri simple…

  4. Mulțumesc pentru urări. Se impun câteva precizări:
    – de când m-am lăsat de fumat nu prea mai beau cafea.
    – koiul este o specie de crap japonez. La cât de micuț sunt eu mi-ar trebui o piscină olimpică
    – ca să am ocupație, ieri am schimbat (primit ordin) mobila de bucătărie. Am început la ora 11 și am terminat aseară, pe la 22.00. „Trufandaua” de Cristi mi-a găsit ocupație. În condițiile astea o să solicit reîncadrarea în câmpul muncii (nu agricol), chiar și fără soldă.
    – aragazul are 4 ochiuri și 4 butoane. Al meu nu are cuptor. Să zică mersi că i-am instalat aragazul ăsta nou. Cuptorul încorporat o să-l instalez când sărbătorim nunta de aur, peste vreo … ani,
    – cafea la Mangalia nu-ți dau. Să văd ce o să bei. Și tortul o să-l comand cu zaharină.
    – ai ghicit cu peștele. am făcut rost de niște stavrid super. Așa că o să te delectezi și cu stavrid la tavă și cu saramură de stavrid.
    – Vavaly, să înțeleg că o să am invitați de la Cotroceni ?
    – În final, vă aștept la Mangalia.

    P.S. Acum îmi iau bicicleta și merg să văd ce mai fac patrupedele lătrătoare din Mangalia și stațiuni. Primarele nostru așteaptă sezonul 2025 să facă ordine cu javrele astea. Ducă-se, la anul plec în transhumanță spre Bucovina. Definitiv.

  5. Am uitat, dacă i-au o țuică când fac cafeaua (ceaiul), în ce sens trebuie să mă învârt ? Sau se învârte casa cu mine ?

    Adi reglează-ți ceasul la blog. Eu postez la ora 07.00 și apare ora 10.03,

  6. Pingback: Odă Omului-Dorel | Hipertensiv

  7. Phii, bine că m-am lămurit la timp despre cine-i vorba, că mă dusese gândul la alt marinar celebru al țării a cărei pensionare aș sărbători-o un an întreg…
    La cât mai multe cupoane de pensie, nașule!🙂

    • Celebrului marinar eu ii doresc iesirea din sistem „pe cale naturala” dupa cum ziceau slujitorii lui. mai ca i-as duce si o floare la catafalc, una de Ochiul-boului!
      Dar lui Nashu ii doresc sa se faca colectionar de cupoane!Si cand le-o da la maculatura sa-i iasa de-un mercedes.:)

  8. E nașul tău așa că n-am să zic nimic. Dar am un drag de pensionarii militari de numai dragul „superior” în grad ce ți-l port mă face să mă abțin …👿

    • Fii si tu binevoitor, nu pot fi toti lupi de mare, unii mai sunt si caluti-de-mare.Si daca toti ar cara cherestea peste oceane cine ti-ar mai asigura protectie pe litoral? Sa nu te atace teroristii libieni, sa nu-ti fure braconierii turci calcanii…Conform zicalei „frate, frate, da’ branza e pe bani!” eu n-am calculat niciodata nici tonajul nici pescajul unei nave, da’ torpile si rachete am vazut; asta am vazut, asta sustin!🙂

  9. Adelină, tre să arhivez sfaturile astea pentru vremuri viitoare!😆 Încă nu mă văd ci șanse reale de ieșire la pensie, dar mai știi de unde sare iepurele?!😕

  10. Pingback: Înfiinţez o rubrică duminicală permanentă, "Recomandările săptămânii”.

Lasă un răspuns

