Ridica-te si urla!

Standard

Vorba buna nu strica dintii.

In vremurile anterevolutionare toti eram ca pinguinii: mancam numai peste si bateam din palme la comanda. Acum am evoluat, suntem precum strutii; ne bagam capetele in nisip sa nu vedem, sa nu auzim si in speranta ca nici ceilalti, mai ales sefii, nu ne vad pe noi.In curand vom deveni niste cartite si vom locui definitiv in subteran.

Din ce in ce mai rar vedem reactii. Nu reactionam cand o batranica este jefuita pe strada, cand un copil e batur crunt de tatal care i-a baut toata alocatia la carciuma, cand un om cade secerat de boala pe strada. Nu reactionam nici cand suntem mintiti cu maxim de tupeu, jefuiti cu nonsalanta  si acuzati ca n-am fi destul de economi, de eficienti si ca avem prea mari pretentii de la viata.  Ne lasam jigniti si ajungem sa credem ca drepturile noastre sunt de fapt niste favoruri pentru care trebuie sa cersim marinimia cuiva. Care marinimie nu exista fiindca lacomia si/sau prostia sunt prea mari.

In lumea asta din ce in ce mai supusa si umila, intr-o populatie de necuvantatoare mai stresate decat gainile crescute spre sacrificiu in custi micute si insalubre, uneori se mai aud voci. Unii, mai curajosi sau poate mai demni, indraznesc sa priveasca in jur, sa priveasca si in sus spre cei aflati in sfere inalte si intangibile si sa vorbeasca. Unii refuza sa fie struti. E adevarat ca uneori sunt luati drept papagali sau drept gaite dar macar cuvanta…Chiar daca deranjeaza si sunt destui care ar vrea sa-i vada inchisi in colivii sau chiar impaiati ei tot nu tac. Si le spun si strutilor de sub pamant ce se mai intampla deasupra scoartei terestre…

Celor care spun cu voce tare cum se aduna banii in campanii electorale, cum se impart comisioanele de orice fel, care este mercurialul pentru ocuparea unor functii, cum se achizitioneaza varza la un pret de cinci ori mai mare decat pretul pietii, cum si de cate ori pe zi se pupa condurul si se scutura scamele de pe reverul sefului pentru a-ti pastra un post caldut, celor pe care nedreptatea ii face sa urle si sa ne zgaltaie pe toti le multumesc! Cand toata cetatea doarme si hotii isi fac nestingheriti de cap e bine ca cineva mai sta de veghe si mai urla chiar daca astfel ne tulbura visele frumoase.

multumesc

 

22 responses »

  1. Chiar daca cred in infnitul Universului, mai cred ca anumite lucruri au o limita. Ca s-a atins si incepe sa dea pe afara, ca se va atinge intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat… inca nu stiu. Dar stiu ca, pana la urma, se va termina.

    • Sunt cativa dar, din pacate, sunt mai multi cei ce incearca sa le astupe gura. Prin presa am tot vazut niste dezvaluiri (sustinute cu probe, nu fantasmagorii) si daca n-au putut fi dezmintite se incearca macar discreditarea celor ce le-au facut.

  2. Of, cum le spui tu bine. Aș adăuga (traumatizată poate de latinii puri de pe aici- oare asta să fie cauza?) că sunt mulți care urlă când nu trebuie și bagă capul în nisip când ar trebui să producă decibeli cu logică.

    • Nu m-am gandit la urlatorii profesionisti, aia care huiduie orice daca sunt bine recompensati si nici la cei care sunt carcotasi doar de amorul artei. Eu zic de oamenii care chiar isi risca intr-un fel reputatia si viitorul numai pentru a scoate adevarul la lumina. Si astia sunt foarte putini, lumea e fie indiferenta, fie prea tematoare.

  3. Dă, fată Adelino și tu un nume că altfel zău că pare că mulțumești lui Moș Crăciun. Despre care, doar ăia mai mici și bleguți cred că există.

    • Pai as nominaliza niste jurnalisti de investigatie dar mi-e teama ca nu-i stiu pe toti si nu vreau sa discriminez, niste procurori care sunt trecuti pe linie moarta fiindca si-au permis sa se ia de cine nu trebuie dar al caror nume nu-l stiu…A, si pe Gina, colega mea sindicalista care scotoceste prin gunoiul de sub pres spre enervarea conducerii!🙂

      • Așa, soro, veeezi !
        Sărumâna doamna Gina, să vă dea Dumnezeu sănătate să duceți la bun sfârșit ceea ce faceți alături de colega dumneavoastră Adelina !

  4. În urmă cu peste 40 de ani am cerut explicaţii şi argumente. Fără să urlu. Şi am luat-o peste bot, atât eu cât şi ai mei…
    În urmă cu peste 20 de ani iar am cerut explicaţii şi iar am luat-o, dar de data asta în mod elastic: unul pe (din) faţă, unul pe (din) dos….
    În urmă cu 5 ani am urlat tare de tot. Pe dinăuntru. Pe dinafară era cam greu să mai găseşti vreun loc unde să mă atingi, chiar şi cu un singur deget. După ce m-am certat cu toţi şi cu toate (inclusiv cu mine) am ajuns la… un echilibru. E drept, am fost şi ajutată niţel…🙂
    Iar de-atunci urlu doar pe dinăuntru….
    http://www.mihaieminescu.ro/opera/poezia/glossa.htm

  5. În urmă cu 40 de ani am cerut explicaţii şi argumente. Fără să urlu… Şi-am luat-o în faţă!.
    În urmă cu 25 de ani iar am cerut explicaţii. Am luat-o în dos de data asta… Cu argumente!
    În urmă cu 15 ani am cerut cerut explicaţii pentru că aveam eu argumente. Şi-am luat-o în mod elastic: unul pe (din) faţă, unul pe (din) dos.
    În urmă cu 5 ani iar am cerut… Pe dinăuntru de astă dată, Şi se pare că urletul meu a dat rezultate muuult mai bune decât orice alte vorbe rostite….
    De-atunci urlu doar pe dinăuntru.
    http://www.mihaieminescu.ro/opera/poezia/glossa.htm

  6. Celor ca ei le mulțumesc și eu, pentru că mă fac să nu mă simt singură. Risc să-mi fac cucuie în cap și „prieteni” care să-mi umple frigiderul de carne, dar nu-mi pun botniță la gură când văd ceva care nu e cum trebuie. De multe ori am fost atenționată că mi-aș putea-o lua din cauza asta (au fost situații când era chiar cât pe ce…), dar nu mă pot dezbăra de obiceiul de a lua atitudine în situațiile care o cer.

  7. Astia cu Rosia Montana tot urla de vreo 11 week-end-uri, si niste zile in timpul saptamanii, si? E si cumnata-mea pe acolo, a fost aproape la fiecare miting si mi-a povestit chestii, e cu totul altfel din interior si sunt cu multi mai multi decat ne povesteste presa, si? Asta cu „sa fim finuti si civilizati, sa nu dam cu maciuca, ca nu-i frumos” pare sa nu prea functioneze, cam in nici un context, in ultima vreme, din pacate, „cainii latra, caravana trece”, deci nici macar cu urlatul nu se mai rezolva treburi.

  8. Au existat unii care au urlat odată, dar pe urmă s-a dovedit că n-au fost decât o masă de manevră pentru alţii…fapt care văd că s-a perpetuat şi după vreo 24 de ani. Şi acum urlă unii, s-a modificat doar tema, restul a rămas la fel. Cât despre jurnaliştii (de investigaţii ori ba)… toţi sunt în slujba cuiva, opinia lor e dictată de un al factor, care mie nu-mi inspiră mai nimic, uneori cel mult, dezgust. Personal, încerc să găsesc soluţii doar pentru mine, uneori să urlu înăuntrul meu, aşa, ca act motivaţional… Noţiunile de grup, societate, spirit cetăţenesc ori civic, mă lasă indiferent, de ce aş urla, nu mă ajută cu nimic, dimpotrivă mi-ar consuma din energia pe care altfel aş folosi-o doar în scop personal…🙂

  9. Cred ca este gresit sa consideri majoritatea ca fiind „necuvantatoare” … cuvanta, cu siguranta, dar despre orice altceva decat ceea ce ar trebui. Cei care cuvanta despre ceea ce chiar are importanta, sunt putini.
    Cand vrei sa te „pui” cu puterea (fie guvernanti, fie mineri, fie golanii de la coltul blocului) trebuie sa fii „multi” sau puternic. Altfel nu ai sorti de izbanda, esti doar un erou (batut) mort. Mai discutam despre implicare civica in legatura cu povestea femeii agresata de un golan – multi intrebau „cum se face domnule ca nu s-a bagat nimeni ?” … intrebarea mea : (mai) stie cineva cine a fost Gheorghe Lala ? Ca sa fii un „robinhud” eficient, trebuie sa te tina fizicul. Condamnabil ar fi sa fii puternic si sa nu iei atitudine. Altfel, trebuie sa stii cand poti si cand nu poti sa iti ridici vocea sau bratul. In final, conteaza daca reusesti ceva, nu daca te epuizezi incercand ceva. Exista un moment pentru

    Am impresia ca „scurgerile” de informatii „compromitatoare” sunt datorate mai repede unei lupte intre taberele celor puternici si (poate) abia apoi spiritului civic. Daca nu si-ar „da la glezna” unii altora, nu stiu cine ce ar mai avea de pus pe „burtiera” unei emisiuni „şoc”…

    Sunt prea putini cei care investigheaza si prea multi cei care au informatia „servita” doar ca sa o trambiteze. Pentru acestia putini, ca si tine, MULTUMESC !

  10. ba eu reactionez…si urat cate-odata!!!
    sa-ti zic faza…2 indivizi injurau in autobuz si faceau ca toate cele…nimeni…da nimeni nu a zis nimic, mie mi-a crecut tensiunea dar cu era intuneric nu am zis nimicuta ca sa nu mi-o i-au in bot la coborare…si mi-am cumparat un aparat din ala de curentat :)…la cateva saptamani erau iar aia in autobuz…eu…pregatita…am scos aparatul si asteptam…oamenii…cuminti pe scaun :)))
    ne…ca am dat banii degeaba! da’ il tin aproape…cine stie ce musterii gasesc!
    am inteles la ce te referi, dar eu am zis despre ceva mai marunt!

Lasă un răspuns

