Soarelui, de la mama lui

Standard

Am facut o gramada de lucruri la viata mea, cele mai multe cam naspa.

Am fost un copil cu prea mult talent si personaliate asa ca am desenat integral peretii si parchetul casei; cand m-am dus la scoala m-am revoltat fiindca tovarasa m-a nedreptatit la nota la desen asa ca mi-am modificat singura nota, tovarasa a vazut si a consemnat ceva pentru parinti dar eu mi-am aruncat carnetul de note la prima ghena de gunoi.Numai ca aveam numele si adresa ascrise pe el si un gunoier impresionat de notele mele s-a obosit sa-l aduca acasa si sa-l imaneze personal mamei. Nu mai consemnez cate zile am dormit doar pe burta fiindca partile dorsale erau mult prea vatamate. Cand am terminat generala era stabilit ca voi face mate-fizca dar m-a enervat mama in ultima zi si am vrut sa-i fac o demonstratie ca pot intra lejer la liceul cu cea mai mare concurenta pe loc; asa ca m-am inscris la Sanitar iar la sfarsit, cand trebuia sa merg la Medicina, tot intr-o criza de personalitate, m-am dus la Filologie, sa cad onorabil.

Tot in liceu, internata fiind cu o hepatita agresiva, am invatat sa fumez fiindca mi se impusese dieta severa.Asa de severa ca as fi mancat numai ciocolata si sarmale.

Tot ce-mi ziceau parintii sa fac mi se parea ofensator si faceam exact pe dos. Dar aveam totusi bunul simt de a nu-i necaji prea tare asa ca nu le spuneam adevarul, infiripam niste povesti pe gustul si pentru linistea lor. Ei, de-ar sti ea, mama, de cate ori am fugit eu din camin si cate conflicte am avut cu politia! Acu astea dau bine la CV pot sa ma dau dizidenta si ilegalista ca ma opuneam regimului si refuzam munca patriotica si alte sarcini de partid.🙂

Ideea e ca stiind ce-mi poate piele si fiindu-mi teama ca genetica isi va spune cuvantul m-am rugat mereu „Doamne, nu ma pedepsi dandu-mi un copil zapacit ca mine!”

Si Dumnezeu a fost bland si ingaduitor.La cate lucruri rele am facut in viata a ingaduit sa-mi iasa si unul bun! E adevarat ca n-a putut taia de pe lista incapatanarea si impulsivitatea, ca a mai lasat ceva ironie spre zeflemea dar a compensat cu inteligenta, fair-play si sinceritate (ca sa nu-i spun lipsa de diplomatie), a adaugat mult simt al umorului, multa imaginatie si mult neconventional (suficient de mult cat sa umble cu o gheata neagra si una maro si sa-si serbeze ziua in parc cu parizer cu paine si Coca-Cola la 2 litrii)

Si ca opera sa fie cu personalitate deplina i-a mai dat o dambla: sa-si inchida intotdeauna telefonul de ziua lui de nastere fiindca nu pricepe rostul felicitarilor cu prilejul imbatranirii. Asa ca n-am cum sa-i transmit niste urari de bine si niste sfaturi intelepte decat aici pe blog.

Mai, soarele ma-tii, suna-ma si tu sa-ti spun La multi ani! Nu, nu-l injur, ca sunt o doamna si i-am dat educatie aleasa dar asta-i adevarul: eu sunt mama lui si el e soarele meu! Deci m-am exprimat foarte corect…

La multi ani,Copilu’ si sa-ti implinesti toate visele! Daca nu pe toate macar pe primele 1001.

picatura de zen

46 responses »

  1. Nu ai pomenit de modestie🙂, in lista celor primite.
    Si ultima trasatura : o mama cool, ca nu gasesti chiar la fiecare pas o mama blogger cu atat talent ! (ca nici de asta nu ai pomenit intre alea de ti le-a dat bunul Dumnezeu).
    Sa-ti traiasca !

    • Pe cat de modesta sunt la oral, pe atat nu sunt la scris. Dar in realitate sed intr-un colt si nici nu respir, sa nu deranjez sau sa nu fiu remarcata.🙂
      Tare mi-as dori sa fie Copilu’ intr-o zi mandru de mama lui cum sunt eu de el! Sau macar sa nu-l dezamagesc.
      Multumesc de vorbe frumoase!

  2. Sa-ti traiasca „Sorele”! Noroc ca sa nascut in în 1980 si ceva alfel ma gandeam ca esti mama „Regelui Soare” ala din 1600 si din Franta :))
    Sa imbatraneasca si tot asa ca regele Soare sa traiasca……. mai puti chestia cu spalatul ca acum nu ne mai temem de apa!🙂🙂🙂🙂
    Sa-ti traiasca copiu fata draga si sa te vad o data bunica ca prea te dai tanara si „cool”!🙂

  3. Nici eu nu intelegeam de ce sunt felicitat cand imbatranesc, dar intr-o zi, stand pe buda, am fost iluminat. Suntem felicitati pentru ca am reusit sa mai supravietuim un an! Oricum la multi ani pentru fiul tau!😀

    • Daca n-am reusit eu sa-l conving de atatia ani putin probabil sa mai reuseasca cineva! Dupa cum spune Copilu’ genele sunt mostenite de la tac-su, dar sprancenele de la mine; nu stiu incapatanarea unde era incadrata.🙂

  4. La multi ani lu’ Copilu’! Şi dă un telefon mamei că altfel vei avea un copil la fel ca tine.🙂
    Fiicei mele rebele asta-i doresc. Sa aiba o fată exact ca ea. Raspunsul ei? M-as bucura, mie imi place cum sunt.🙂🙂🙂

    • Bine ca nu trebuie sa-l mai tii si acum!🙂
      Vorba lui tata: toata lumea sa traiasca, numai noi sa nu murim!
      Cum stau cu glicemia? binisor, ca mi-am luat niste ciocolata de casa de la cofetarie ca in nadejdea ta…🙂

  5. Era vorba să-ți fiu frate mai mic nu copil !😯
    be) desrierea se potrivește până la un punct : nu-mi place Coca- cola, beau doar Pepsi.
    3. Am telefonul deschis …:mrgreen:

    • Ce coincidenta, domle! curat-murdar, nu alta! Iti dai seama ca de acum incolo n-o sa mai uit cand e ziua ta, ca o sa am timp sa pregatesc o oda , un imn, ceva..
      Alta potriveala: nici eu nu beau Coca-cola ci doar Pepsi!🙂

  6. Amu, lasând gluma deoparte, să-ți trăiască feciorul, să fie sănătos și fericit și să aibă parte în viață doar de ce-i mai bun. La mulți ani !

  7. Credeam că sunt singura căreia nu-i place să fie sunată de ziua de naştere. Nu mă pot bucura efectiv de urări, îmi stau în gât în loc să meargă la inimă, sunt oleacă mai mult decât norma deprimată. Nu-i grav, a doua zi totul e bine. Eu îl înţeleg pe Soarele tău din punctul meu de vedere. Din al tău, ai dreptate. Trage-l de urechi! Pentru mama, telefonul musai să fie deschis.

    • Nici mie nu-mi plac urarile de La multi ani, nu cred ca merit felicitari pentru un lucru in care n-am nici un merit, timpul trece oricum …Dar eu incerc sa fiu rezonabila, nu-mi permit sa inchid telefonul. Parca era mai frumos cand primeam felicitari prin posta…🙂

    • Nu cred ca apreciaza fi-miu rasaritul fiindca nu cred sa-l vada vreodata, se trezeste mai spre pranz.🙂
      Copii de azi sunt mult mai expansivi si mai cu personalitate decat in vremea noastra, asa ca asteapta-te la orice.🙂

  8. Tulai , Doamne , de aveam o mama ca tine , acum imparateam Pamantul😀
    Sa-ti traiasca Soarele , sanatos si fericit si ii urez si eu la multi ani , soarelui !

    PS , asa am sa fac si io de ziua mea….e cea mai buna ghiduseala….sa mor de nu….

    • Adica ce o sa faci de ziua ta? iti inchizi telefonul sau dai o „banca” festiva cu parizer in parc?🙂
      Multumesc de urari, Ana, sa te bucuri si tu de copiii tai. care sa nu semene cu mine in adolescenta…🙂

      • Pai inchid si telefonul si ma ascund in boscheti ,in parc , sa nu ma gaseasca nimeni😆
        Tu-ti dai seama ca nici cu mine cand eram adolescenta nu seamana? Pfuai…acum realizez!

  9. deci unu: eu as fi pus pariu ca Adelina noastra a fost o tocilara si o disciplinata ce nu iesea din cuvantul celor mari. si ca de acolo i se trage tot ponosul din zilele noastre de toate i miros a primavara.
    si doi: sa ti traiasca Soarele si sa ti lumineze viata multi ani de acum incolo! asa unic cum este el si neinteles. dar bine ca are o mama care se straduie sa l inteleaga si recunoaste ca si mostenirea genetica are un cuvant de spus. La multi ani copil de Adelina!
    si trei: daca tot e cu nostalgii si copilarii, hai si la mine pe blog la un concurs de nostalgii si copilarii. nu i cine stie ce dar cere o clipa de ragaz si scrutare in trecutul ancestral … pardon, indepartat :)).

    • O singura data am fost foooarte disciplinata: cand m-a cazat mama prima zi in internat, m-am trantit pe pat in harmalaia din camera si ea a plecat sa-mi mai cumpere una-alta; cand s-a intors dupa cateva ore eu nu miscasem un deget, eram in aceeasi pozitie, de au crezut viitoarele mele colege ca sunt ori impaiata, ori in coma profunda. Dar asta a fost doar o zi…🙂
      Multumim de urari, intru si la tine imediat ce-mi fac timp.

  10. La mulţi ani lui copilu!🙂
    Adelina, stai liniştită, eu nu ascult nici acum dacă mi se impune. Părinţii mei ar fi avut mult mai multă linişte în anumite momente :)))

  11. Nu știu de ce aveam impresia că am trecut zilnic pe-aici. Văd că nu.😦
    Altfel n-aveam cum să ratez ocazia de a-i ura și eu fiului tău tot binele din lume!
    La mulți ani, Soarele Mă-tii!🙂

Lasă un răspuns

